hermoy menee

tympäsee

Voi elämäni kevät,,, hermot kohta menee 17 vuotiaan tytär puoleni kanssa, joka on asunut meillä viitisen vuotta.
Tytär alkoi 14 vuotiaana seurustelemaan 20 vuotiaan kanssa ja tuntui, että tää aikuinen mies on joka päivä täällä. Siitä sanottiin tytölle monet kerrat, muttei hän uskonut mitään. Sitä kesti noin puolitoista vuotta ja sitten tuli uusi parikymppinen mies kuvioihin, joka alkoi kulkemaan meillä jatkuvasti. Käytiin tytön kanssa monta kovaa riitelyä, ettei tänne tarvitse ketään miestä tuoda jatkuvasti, mutta on niin kovapäinen tyttö, ettei usko minua eikä isäänsä. Tämä seurustelu kesti noin vuoden ja kuukauden päästä siitä, tyttö toi jo kolmannen miehen tänne meidän kotiin. Ja nyt menee oikeasti hermot, tyttä ei ole vielä 18 ja jo kolmas mies kierroksessa. Nyt en anna periksi, laitan sille miehelle joko porttikiellon tai sitten tyttö saa muuttaa äitinsä luokse tai omaan asuntoon. Minusta tuo ei ole normaalia käytöstä enkä hyväksy jatkuvaa miehen vaihtamista ja kotiin tuomista.
Itsellä ei ole tyttöä vaan poikia, mutta en hyväksyisi omalta tytöltä tuollaista käytöstä. Tytön isä on liian kiltti ja tuntuu, ettei hän saa mitään kuria tytöllensä Tää tyttö on aiheuttanut minun ja mieheni välille paljon erimielisyyksiä ja riitoja, että mietin jo eroa tämän tytön takia.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Tytöisä?

15

248

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raparepripupu

      Joo tommosta se on kun aikuiset antaa mallia että perheen voi rikkoa, kumppania voi vaihtaa ja rellestää miten haluaa. Onneksi nyt tunsin sydämessä pistoksen että olet lapsenisän kanssa nataneet mallin että millään ei ole äliä.

      Peilaa nyt itseäsi, sinusta se kaikki lähti. Sinänäytit että niin voi tehdä, sun vika. Älä miehen lasta syytä. Hän tekee niinkuin on saanut mallia omalta isältään ja sulta.
      Mutta lapsia on helppo syyttää omista ongelmista ja vioista, niinkuin nyt näytät tekevän.

      Onneksi sun omat lapset on pullamöss paksukaisia jotka ei jaksa tehdä mitään, siihen ne jää sun nurkkiis vielä viiskytvuotiaina.

      Kannattaisko omaa esimerkkiä kohentaa ja mitettiä mitä oikein on tullut tehtyä??? Vika on sussa ei muissa.

    • miettikääviel

      Siis hetkinen... Tyttö ei saisi olla omassa kodissaan poikaystävän kanssa? Eikös se ole hyvä asia, että on kotonaan, kuin että luuhaisi kaiken aikansa muualla?

      Minäkin olin hieman "pikkuvanha" ja aloitin seurustelut nuorena. Ensimmäinen suhde pari vuotta vanhempaan poikaan kesti 2 vuotta. Siinä iässä se on muuten osoitus suhteellisen hyvästä sitoutumiskyvystä! Teinien "suhteet" kun yleensä kestää muutaman viikon... Toisen, 5 vuotta minua vanhemman, poikaystävän kanssa seurustelin 15v-18v. Sen jälkeen seuraavan, minua 6 vuotta vanhemman kanssa seurustelin 4 vuotta, eli 18-22v.

      Minua ainakin elämä kuljetti hyvin. Tuolloin, nuorena aikuisena, tapasin miehen jonka kanssa elinkin sitten 8 vuotta, ja nykyisessä liitossani olen ollut sitäkin pidempään, ja toivon että saan olla hautaani saakka. Elämäni miessuhteista n. puolet minulloa oli teininä. Se on normaalia, jos lapsi kehittyy varhain.

      Minä sain olla kotonani poikaystäväni kanssa tasan tarkkaan niin paljon kuin halusin. Tai poikaystäväni kotona. Mielestäni se loi turvallisuutta ja hyvää henkeä koko perheeseen. Minun vanhempani tutustuivat poikaystäviini läheisesti, ja huolehtivat siitä, että heilläkin on hyvä olla. (Ja että ovat kunnollisia...)

      Tänäkin päivänä, kun nyt olen siis n. 40v, vanhempani tuntevat minun teiniajan poikaystävät. Heiltä minä toisinaan kuulen, mitä heille kuuluu. Eivät siis sen kummemmin ole tekemisissä, mutta samalla paikkakunnalla toisinaan törmäävät, ja hyvällä hengellä turisevat. Se on minun mielestäni normaalia ja ihmisiä kunnioittavaa käytöstä.

      Millaisen kuvan te annatte arvostamisesta, kunnioituksesta ja turvallisuuden luomisesta nuorelle, jos hänelle läheinen ja tärkeä ihminen ei ole tervetullut teille? Ovatko muut nuoren ystävät tervetulleita?

      Ymmärtäisin jotenkin, jos kyseessä olisi oikeasti vaarallisen epäluotettava mies, joka pöllii teidän hopeat, mutta muussa tapauksessa ottakaa nuori mies avosylin perheeseenne.

      Niin minä ainakin aion tehdä, kun meidän tytöt ja poika kasvavat kohta seurusteluikään.

      • edellinen

        Lisäys: Kerrot että sinulla on poikia. Sallisitko sitten pojillesi tuollaisen "käytöksen"? Onko sukupuolella väliä mielestäsi näissä asioissa???????? Kenen kanssa ne pojat sitten (yleensä) seurustelis, jos ei tyttöjen kanssa? Haloo...


    • tympäsee

      Sinulle raparperipupu, en ole syypää millään lailla mieheni eroon eksästä. Hän oli eronnut vuosia sitten ennenkuin tapasimme ja niin olin minäkin. Kenenkään perhettä emme rikkoneet, löysimme toisemme ja rakastuimme.
      Kyllä minä ymmärtäisin, jos tää tyttö seurustelisi eka tai toisen kerran, mutta jo kolmas aikuinen mies olisi tulossa jatkuvasti meille. Minusta ei ole mukavaa, että täällä pyörii koko ajan joku ulkopuolinen aikuinen. Mulle sopisi, jos hän kävisi muutaman kerran viikossa, mutta nämä miehet ovat päivittäin olleet täällä. Miskeihän tää tyttö voi olla näitten miesten kanssa äitinsä luona, siellä saisi rauhassa kutea, kun asunto on päivisin tyhjä. Meillä sentään asuu 4 ihmistä ja aina on joku kotona.
      Minun 15 vuotias poika treffailee tyttöä :-) ja tyttö käy meillä ehkä kerran viikossa, heillä molemmilla on muutakin elämää kuin toisensa. On koulut, harrastukset, ystävät jne.

      • kotiminiseri

        SEHÄN EI SINULLE KUULU, LAPSI EI OLE SINUN! KIUSAA VAAN OMIA KAKAROITASI. MIEHEN LAPSEN ASIAT KUULUU HÄNELLE JA EX VAIMOLLE.

        ONKO SULLA MUUTA ELÄMÄÄ KUIN KIUSATA MIEHEN LASTA JA ELÄÄ LAPSEN ISÄN KUSTANNUKSELLA.
        MIETI VÄHÄN MITÄ SANOT, PUHUT YHTÄ JA TEET TOISTA. ITSEKKIN OLE MIEHEN KANSSA KOKO AJAN, JA SITTEN MIEHEN LAPSI EI SAISI OLLA.

        HÄNEN ASIAT EI VAAN KUULU SULLE, OELT VAAT KATKREA JA ERITTÄIN KATEELLINEN. EI IHME ETTÄ KÄRSIT KUN OLET NIIN KATKERA.

        LAPSEN ASIAT EI KUULU SULLE.


      • Menmielenterveystoimisto
        kotiminiseri kirjoitti:

        SEHÄN EI SINULLE KUULU, LAPSI EI OLE SINUN! KIUSAA VAAN OMIA KAKAROITASI. MIEHEN LAPSEN ASIAT KUULUU HÄNELLE JA EX VAIMOLLE.

        ONKO SULLA MUUTA ELÄMÄÄ KUIN KIUSATA MIEHEN LASTA JA ELÄÄ LAPSEN ISÄN KUSTANNUKSELLA.
        MIETI VÄHÄN MITÄ SANOT, PUHUT YHTÄ JA TEET TOISTA. ITSEKKIN OLE MIEHEN KANSSA KOKO AJAN, JA SITTEN MIEHEN LAPSI EI SAISI OLLA.

        HÄNEN ASIAT EI VAAN KUULU SULLE, OELT VAAT KATKREA JA ERITTÄIN KATEELLINEN. EI IHME ETTÄ KÄRSIT KUN OLET NIIN KATKERA.

        LAPSEN ASIAT EI KUULU SULLE.

        Ai sinä hyväksyt 14vuotiaan seurustelun 20v kanssa, ei tuossa ollut mitään katkeraa, tarkista sana katkeran merkitys, muuten avautumisesi on silkkaa mielipuolista jankutusta, no ei mielisairaalta voi muuta odottaakaan.


      • säälinsuaniinpaljon
        Menmielenterveystoimisto kirjoitti:

        Ai sinä hyväksyt 14vuotiaan seurustelun 20v kanssa, ei tuossa ollut mitään katkeraa, tarkista sana katkeran merkitys, muuten avautumisesi on silkkaa mielipuolista jankutusta, no ei mielisairaalta voi muuta odottaakaan.

        Se ei sulle kuulu, se on lapsen ja ex vaimon asia. Mutta tämmöisiä ne ovat miesten uudet naikkoset, teki kuka mitä tahansa miehen läheisitä, niitä pitää aina haukkua haukkumisen vuoksi ja arvostella. Onneksi ne omat pullamössöt pulskat lapsukaiset ovat ihania niin ihania... miehen lapset ovat on kauheita niin kauheita.

        Onneksi jokainen ymmärtää sen että katkeruuttasi huutelet, kunhan haastat riitaa, ja totta, riitaa se saa aikaan kun puuttuu asioihin mitkä ei kuulu.

        Olet aikamoinen epelietana,,,naurattaa niin viietävästi. Lopetahan se kaljottelu ja viinan vetäminen seillä ja keskity omien kakaroiden huoliin ja murheisiin ja syviin onglemiin.

        Miksi haluat riitaa lasten ja isän välille, siksi että he eivät näkisi enää toisiaan. Hm laskelmointia, suurta kateutta ja elämistä miehen rahoilla, surullista että sun elämät arvii sitä että ensin heitetään miehen läheiset hänen elämästä jotta sinä voi päteä. Surullista


      • Olettäyshullu
        säälinsuaniinpaljon kirjoitti:

        Se ei sulle kuulu, se on lapsen ja ex vaimon asia. Mutta tämmöisiä ne ovat miesten uudet naikkoset, teki kuka mitä tahansa miehen läheisitä, niitä pitää aina haukkua haukkumisen vuoksi ja arvostella. Onneksi ne omat pullamössöt pulskat lapsukaiset ovat ihania niin ihania... miehen lapset ovat on kauheita niin kauheita.

        Onneksi jokainen ymmärtää sen että katkeruuttasi huutelet, kunhan haastat riitaa, ja totta, riitaa se saa aikaan kun puuttuu asioihin mitkä ei kuulu.

        Olet aikamoinen epelietana,,,naurattaa niin viietävästi. Lopetahan se kaljottelu ja viinan vetäminen seillä ja keskity omien kakaroiden huoliin ja murheisiin ja syviin onglemiin.

        Miksi haluat riitaa lasten ja isän välille, siksi että he eivät näkisi enää toisiaan. Hm laskelmointia, suurta kateutta ja elämistä miehen rahoilla, surullista että sun elämät arvii sitä että ensin heitetään miehen läheiset hänen elämästä jotta sinä voi päteä. Surullista

        Sinä mielenterveyspotilas voit pitää turpasi kiinni, kun et tunnu ymmärtävän mistään mitään, et osaa muuta, kun huutaa katkeraa ja katkeraa ja viinakset, miehien rahat aina mielessä.


      • kotiminiseri kirjoitti:

        SEHÄN EI SINULLE KUULU, LAPSI EI OLE SINUN! KIUSAA VAAN OMIA KAKAROITASI. MIEHEN LAPSEN ASIAT KUULUU HÄNELLE JA EX VAIMOLLE.

        ONKO SULLA MUUTA ELÄMÄÄ KUIN KIUSATA MIEHEN LASTA JA ELÄÄ LAPSEN ISÄN KUSTANNUKSELLA.
        MIETI VÄHÄN MITÄ SANOT, PUHUT YHTÄ JA TEET TOISTA. ITSEKKIN OLE MIEHEN KANSSA KOKO AJAN, JA SITTEN MIEHEN LAPSI EI SAISI OLLA.

        HÄNEN ASIAT EI VAAN KUULU SULLE, OELT VAAT KATKREA JA ERITTÄIN KATEELLINEN. EI IHME ETTÄ KÄRSIT KUN OLET NIIN KATKERA.

        LAPSEN ASIAT EI KUULU SULLE.

        YMMÄRRÄ 1.14VUOTIAS ON LAPSI 20 AIKUINEN "SONNI" 2. KYLLÄ AIKUISET PÄÄTTÄÄ KODISSAAN TAPAHTUVAT ASIAT ELI JOS TALON EMÄNTÄ SANOO ETTI KOLLIT TULE HEILLE NIIN EIHÄN KOLLIT TULE JA VARSINKIN SE LAPSEN ÄITI EI PÄÄTÄ EX MIEHEN JA HÄNEN NAISYSTÄVÄN KOTONA MITÄÄN


    • Sakkolihaa

      Mitä 20v aikuiset äijät hakee teinitytöistä niin kun se eka joka hengaili 14 kakaran kanssa, en ymmärrä.

      • Sakkoo

        tai ei ja niin ei kai se ihan vallaton yllätys ole mitä ne äijät 14-vuotiaasta haki ja toisekseen osa tän päivän 14-kesäsistä on antaneet tai saaneet ehken enempi kampetta kuin sä tuut kuunaan edes näkeen. Noin se vaan menee, haluttiin eli ei.


    • tympäsee

      Sinä mielenterveys asiakas, en todellakaan elä mieheni rahoilla vaan päinvastoin, minä tätä pesuetta elätän suurimmaksi osaksi, kun minulla on isommat tulot kuin miehelläni. Ei ne minun rahat riitä ulkopuolisen aikuisen elättämiseen, kun minunhan sekin olisi elätettävä. Ja viinaan meillä ei kosketa kuin kerran pari puolen vuoden aikana.
      Sulla taitaa olla paljon katkeruutta naisia kohtaan kun noin jyrkästi kirjoittelet. Voisitko ajatella hakevansa apua itselleen?

    • LiisaMaijaMetsä

      Tyttö on nopeasti pariutuvaa tyyppiä. Jäin ihmettelemään, että eikö tyttö hengaile ollenkaan miesten kotona ? Teillä on ilmeisesti mukavat oltavat, ruokaa jääkaapissa ja hyvä henki kotona. Siellä on kiva hengailla.

      • semmoisaonsutturat

        Omasta vanhemmasta saanut esimerkin että perheen voi jättää koska vaan ja vaihtaa suit sait kehen vaan. Tämmöistä se on kun isät lhtee läiskiin ja vaihtaa naista kuin sukkia.
        On tosi kurjaa kun lapset joutuu näkemään sen ettei kukaan heistä välitä ja saavat erittäin huonoa esimerkkiä isänsä toilauksista.


    • jkuio

      Varmaan olisi syytä katsoa millaista esimerkkiä olet nuorelle tyttärellesi näyttänyt, sitä samaa nyt sitten saat katsella tytön taholta.
      Samalla voisit nähdä sen tosiasian, että kyllä miehet helmojen perässä juoksee ja työt kokeilevat.
      Joten olisi syytä nyt saada tyttö ymmärtämään, että hän sotkee elämänsä moisella toiminnalla, vaikka se olisi kuinka kostoa vanhempien hänelle aiheauttamasta lapsuudesta.
      Olisi syytä Tytön isän, kuten äidinkin ensinnäkin pyytää tytöltä anteeksi, että ovat aiheuttaneet omalla erollaan hänelle tuskan, joka nyt tulee esiin.
      Nyt sitten vielä sinäkin tulokas ahdista häntä ja suunnittelut ragaistuskeinoja ja heittämästä kodistaan ulos.
      Jos sinutkin olisi rankattu ulos, olisi ollut tytön onni aikoinaan, ehkä hänen elämänsä olisi tasapainoisempaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2823
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1240
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      21
      1031
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      993
    Aihe