Ground Zero 12" 300w subbari, Ground Zero 1x300w vahvistin autossa ja mankka on pioneerin joku 100e soitin, en muista mallia.
Mistä johtuu, että jos haluan subbarista tehoa irti, niin joudun laittamaan gainin varmaan 75%, ja mankasta loudness-säädön low/midille, ja jos haluan että subbari reagoi edes vähänkin, niin pitää jumputtaa semmoisia biisejä missä on valmiiksi bassoa?
Onko vaan niin, että yksinkertaisesti tehottomat vehkeet, vai mistähän voisi johtua? Ja jos siis pidän edellä mainitut yms. asetukset suht. korkealla, niin onko se vaarallista vahvistimelle/subbarille, jos ei säröä tule? Jostain olen lukenut, että gainia ei edes tarvitsisi käyttää ainakaan paljoa, riippuu toki varmaan vehkeistä, ja sitten loudness-säädön käytöstä olen myös lukenut, että ei mielellään tulisi käyttää ollenkaan.
Miten asetuksia tässä tapauksessa kannattaisi turvallisesti pitää?
Olen tyytyväinen subbarin tuottamaan tehoon, jos asetukset ovat korkealla niinkuin mainitsin, mutta en vain tiedä, että onko se nyt ihan normaalia, että niitä pitää vinguttaa niin korkeilla tasoilla? Jatkanko kuuntelemista näin vai mitä teen? :D
Kiitti vastaajille.
Subbarin heikko teho!
tietämätön123
1
230
Vastaukset 1
- mkolkytjarisat
Ei tuo 75 prossaa oo välttämättä liikaa. Tuon hintaluokan mankassa on yleensä vaan 2 voltin linjalähtö ja gainia on pakko olla aika reilusti että kuuluu.
Voi se loudness olla pioneerissa ainakin sillä low asetuksella.
Soita vaan jos nätisti kuuluu noilla säädöillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va4411708Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan951146Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.94960Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä63879Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka43793Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt49788Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K10758- 123753
- 60740
- 39729
- 61707
- 50626
En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o37617- 45577
- 34575
Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95562- 92556
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48545- 50522
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain85518