Nuorten ystävät Rovaniemen Hiekkarinne

helev

Tämä laitos tekee kaikkensa tuhotakseen nuoren kotoutumissuunnitelman.Meidän nuori oli jo jonkin aikaa koekotiutus asia ajankohtainen.
Kun palaveripäivä alkoi lähestyä ja kaikki kotona siltä osin hyvin,että kotiin voisi tulla,niin johan alkoi vikojen etsiminen hyvin aktiivisesti.Mitään positiivista ei esitetty.Kaivamalla kaivetut viat olivat kiroilu laitoksessa ( joka on normaali murrosikäisten hommaa jolta ei kukaan välttyä,saatikka väittää ettei koskaan kiroile)
Hassua tosin että paikan ohjaajat voivat tai olevat oikeitettua kiroilemaan nuorille.He myös huutavat nuorille ja uhkaavat heti pienestä viedä eristykseen ,kotilomien jäädyttämisellä ym
Ja kaikki mitä sisällä tapahtuu laitoksessa ja jos nuoret kertovat tai vanhemmat esittävät,niin heitä ei lastensuojelun työntekijä usko.
Mutta sittenpä uskoo laitoksen ohjaajia jotka rakentavat pitkän listan viikossa siten että sillä saadaan iso haitta perheelle.

9

241

Vastaukset

• Eipä kuulosta sellaiselta paikalta, missä lapsen vointi mitenkään ainakaan parantuisi.

On olemassa termi Lapsen kuuleminen.

Perheyritys -buumiin on jo vuosikaudet sisältynyt sijaiskotien ja laitosten mieltäminen yrityksiksi. Yritys ei toimi ilman voittoa. Voitto ohittaa perusturvan ja ihmisen perusoikeudet.

• Itse näin laitos nuorena voin sanoa että se kiroilu on oikeesti niin pieni pahe. Itse olin pohjolakodilla muhoksella ja siellä oltavat oli omasta mielestä hyvät. Mutta mitä itse olen kuullut tästä hiekkarinteen toiminnasta en ymmärrä miten se on vieläkin pystyssä. Olen myös kuullut sen että kun ne näitä nuoria riisuttaa alasti ettei olisi huumeita tai tupakka tuotteita hallussa, niin se riisuttaja saattaa olla mies tai nainen oli sitten kyseessä poika tai tyttö. Ja mikä itselläni vistoo tässä riisuttamisessa. On se että sekin on nykysin laitonta ellei ole poliisi tai tulli työntekijä.

• Olen nuorena täällä ja tämä toiminta ei ole oikein . Tämä on jotain järkyttävää niin järkyttävää että en tiedä mitä tehdä kun kukaan ei edes usko minua..mitä tehdä enää?

• Anonyymi kirjoitti:

Olen nuorena täällä ja tämä toiminta ei ole oikein . Tämä on jotain järkyttävää niin järkyttävää että en tiedä mitä tehdä kun kukaan ei edes usko minua..mitä tehdä enää?

Koeta tallentaa tilanteita dokumenttiaineistoa varten. Onko mahdollista nauhoittaa kännyllä?

• Anonyymi kirjoitti:

Olen nuorena täällä ja tämä toiminta ei ole oikein . Tämä on jotain järkyttävää niin järkyttävää että en tiedä mitä tehdä kun kukaan ei edes usko minua..mitä tehdä enää?

Sama mieipide olin hiekkarinteellä vuosi sitten ja voi luoja mikä meno ihan oikiasti... siis ohjaajat pomputteli pingistä 2 yöllä ja kiroilivat minkä kerkesi ja sitten aamulla valittivat miksi ei voi herätä ajallaan... no mites siinä nukut. Minut riisuttiin kun tulin jotten tuo mukanaan laittomia tavaroita ja heti kun tulin laitettiin kahden viikon lvr ja ypr ilman syytä. Hiekkarinteen ohjaajat käyttää valtaansa väärin:( Onneksi olen päässyt pois täältä.

• Ei niitä ääniä päässä voi nauhoittaa kännyllä. Sitä paitsi äänittäminen voi olla salakatselua ja se vasta laitonta onkin. Pyydä päästä terapiaan - alkaa normaali arki tuntua laillisemmalta..

• Yksilötasolla, esim parisuhteessa, nimenomaan kehotetaan kaltoinkohtdeltua osapuolta dokumentoimaan väkivaltatilanteita. Solvaaminen, pakottaminen, alentava toisen häpäisy, ohittaminen...kaikki tuo on alistavaa käytöstä.

Virkavirhe/-rikos on vakava asia ja kun työntekijät kohtelevat vastuullaan olevia huollettavia ala-arvoisesti, huollettavalla on oikeus tallentaa tuollainen.

• Outoa, että nuorten ystävien laitokset ovat olleet niin huonossa vlossa, kun kehittämisjohtajana on yksi Suomen kuuluisimmista lastensuojeluguruista. Miten homma menee näin huonosti?

• Ei kai J. Sinkkonen ole tämä mainitsemasi guru? En kyllä ihmettelisi :/

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martina jatkaa säälin kerjäämistä, kaikki on Stefun syytä

Martina jatkaa säälin kerjäämistä ja myynnin kasvattamista tällä kertaa MeNaisissa. Odotettu valkopesuhaastattelu on ilmestynyt, onnittelut kaikille j
      228
      6655
    2. Maisa jatkaa Jari-Matin mollaamista

Seiskassa avautuu Maisa taas JM:n ”pettämisestä” (kätevästi unohtuu että maisa oli se varsinainen pettäjä) ja ”taloussotkuista”. On kyllä muijalla po
      57
      4908
    3. Kuinka keskustella rikoksista Suomi24:ssä

Hei kaikille! Suomi24 on aina ollut paikka, jossa keskustellaan laajasti monenlaisista aiheista. Uutiset, ihmissuhteet ja elämän koko kirjo näkyy pal
      Suomi24 Blogi ★
      58
      2491
    4. Sanna Marinin hallitus Suomen historian suosituin

Jopa persuistakin 1/3 pitää Marinin hallitusta hyvänä. Edellinen ennätys on Paavo Lipposen hallituksen ajoilta. Voidaan tehdä johtopäätös: suomalaine
      Maailman menoa
      131
      1217
    5. Martina yritti herätellä vain Stefania.

Yritti herätellä pari vuotta sitten, kun kävi katsomassa asunto ja otti kuvia sieltä, että tänne me tyttöjen kanssa muutamme. mutta Stefan pyysi tak
      103
      970