NEW HOLLAND

kyllästynyt remonttiin

Mikä näistä traktoreista olisi paras (huom. kaikki ajettu n.4000 h) Laitatko vielä perusteluja miksi..!

1. New Holland TS 100 ES vm. 1998

2. New Holland TS 100 DC vm. 2000

3. New Holland TS 110 EC vm. 2002

Traktorit ovat sinisiä, eli todennäköisesti Fordin versioina..

Vai peseekökö vm. 1999 6400 Valtra kyseiset traktorit kestävyydellään ja ominaisuuksillaan..
Traktori tulisi aurauskäyttöön..
Kiitoksia kommenteista..=)

23

20730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajaja

      valmetti on kyllä kestävin ja noissa pienissä valmeteissa on tuo melutasokin jo ihan siedettävä (oma 8400 6-koneella kyllä karjuu kuskin korvaan säälimättömästi tuolla 2000-3000 kierroksen paikkeilla) NH:t on varmaan ihan ergonomisia mutta mä pistäisin kyllä etusijalle valmetin ketävyyden ja moottorin, mikä on paljon sitkeämpi vetoinen kun nuo pienet fordin koneet.

      • kyllästynyt...

        Ai jaa..itselläni ei ole kokemusta New Hollandeista, mutta monet väittävät, että NW ois vetoteholtaan parempi, kuin Valmet 6400. Itse olen ajanut jonkin verran juuri tällä 6400..huonona puolela kyseisessä mallissa olen kokenut matka-ajossa "kykkäsemisen" etukuormaimen kanssa ajaessa, koska traktori on niin keulapainoinen, joka ei tosin haittaa itse työntekoa.


      • ajaja
        kyllästynyt... kirjoitti:

        Ai jaa..itselläni ei ole kokemusta New Hollandeista, mutta monet väittävät, että NW ois vetoteholtaan parempi, kuin Valmet 6400. Itse olen ajanut jonkin verran juuri tällä 6400..huonona puolela kyseisessä mallissa olen kokenut matka-ajossa "kykkäsemisen" etukuormaimen kanssa ajaessa, koska traktori on niin keulapainoinen, joka ei tosin haittaa itse työntekoa.

        Joo tuo kykkäminen on vaiva noissa kuutoskoneisissakin mutta helpottaa kummasti kun meillä jurtin kuormauksessa käytetty jotain reilua 4 tonnin vastapainoa (ilman kauhaa ei liukkaalla ole tosin lainkaan kääntyvyyttä)


      • agronomi

        Tarkoitatko että muihin fordin koneisiin verrattuna pienet koneet eli neloset? Moottorihan on nelkuksi julmetun kokoinen (5.0l) NH:n Powerstar, jossa on vääntöakin 90 hp traktorille ihan mukavasti: reilut 400Nm


    • ole fordin versio

      1995 tuli new hollandit eli ford ja fiat meni yhteen. ota valtra se on varma.

      • agronomi

        Mitäs se nimen muuttuminen vaikutti. TS on lähes sama kone kuin 40 sarjan Fordit.(jotka nekin myytiin loppuvaiheessa NH:na).


      • Anonyymi

        Kyllä valtroilla meinas tulla konkurssi,nyt kaikki koneet nyykkäreitä ja jää rahaakin urakoinnista.


    • hemu

      osta joku saksalaisista mulla on kokemus deutzeista noin 25 vuoden ajalta enkä osta mitään kotimaista paskaa tai eehän nuo ees myö mulle valamettia vaikka oon käyny kysymässä

      • valmetti miäs

        valmetti on ainaki melko yleinen joka toinen vastaan tuleva raktori on valmetti meijän kylässä ja new hollantiva on n 2 kpl koko kylässä siis auraus käytössä


      • kyllästynyt
        valmetti miäs kirjoitti:

        valmetti on ainaki melko yleinen joka toinen vastaan tuleva raktori on valmetti meijän kylässä ja new hollantiva on n 2 kpl koko kylässä siis auraus käytössä

        Niihän noita Valametteja vilisee joka toisella tiälkii päin. Tuntus vain vikaa olevan...remontissa traktorit monella viikkotolkulla..!! Eikö enää luotettavuutta löyvy..?? ..ja isännät kirovvaa..


    • John Deere

      Ei voi vastata kysmykseen.
      NH ja Valmet, siitä vaan.
      Nuo kun ensin testaat, vaihda sitten John Deere.
      Näin on täällä jo moni tehnyt. Eikös aina pyritä parempaan? NH:sta katkeaa etuvedon akseli vaihteistosta. Suunnanvaihtoa ja etukuormaaja. Valmet, jos edes harkitset sitä ei sinulle kannata järkeä puhua.

      • kyllästynyt

        kokemustahan minulla ei ollu noista NH:sta..siksipä tiedustelinkin muiden kokemuksia. Valmetista jonkin verran on ja täl hetkellä Massikka itellä. Eli mielipiteitä voi laittaa mistä traktorista vain jos haluaa ja saa kehua. Päätöksiä merkistä en ole vielä tehny!!!


      • tietenkin
        kyllästynyt kirjoitti:

        kokemustahan minulla ei ollu noista NH:sta..siksipä tiedustelinkin muiden kokemuksia. Valmetista jonkin verran on ja täl hetkellä Massikka itellä. Eli mielipiteitä voi laittaa mistä traktorista vain jos haluaa ja saa kehua. Päätöksiä merkistä en ole vielä tehny!!!

        Luulisin että noista tuo 110 on paras sillä se on uusin. TS 100 ja 110 ovat käytännössä samoja traktoreita, eroa on vain syöttöruuvin asennossa ja nostolaitteen nostovoimassa. Tuo ES vaihteisto on parempi koska siinä on neljä pikavaihdetta ja hydraulinen suunnanvaihtaja, lisäksi hydrauliikka on parempi. NH TS on myös ketterä (kääntöympyrä 8m vs. valmet 6400 8,4m). Itselläni on 7740 SLE eli sama kuin ts 100-110ES mutta erilainen konepelti ja 38 tuuman renkaat, eikä voi kyllä moittia mistään.


      • Arduaen
        tietenkin kirjoitti:

        Luulisin että noista tuo 110 on paras sillä se on uusin. TS 100 ja 110 ovat käytännössä samoja traktoreita, eroa on vain syöttöruuvin asennossa ja nostolaitteen nostovoimassa. Tuo ES vaihteisto on parempi koska siinä on neljä pikavaihdetta ja hydraulinen suunnanvaihtaja, lisäksi hydrauliikka on parempi. NH TS on myös ketterä (kääntöympyrä 8m vs. valmet 6400 8,4m). Itselläni on 7740 SLE eli sama kuin ts 100-110ES mutta erilainen konepelti ja 38 tuuman renkaat, eikä voi kyllä moittia mistään.

        Jos lähdetään etukuorma-ajasta niin kuinka joku voi edes harkita sitä valmettiin:-O meillä on valmet ja NH tl 100... Jos edes harkitset valmettia etukuormain käyttöön niin ole varautunut että valmetin kopistä ei näe mitään työkänetta kiinnittäessä verrattuna New Hollandiin.... Eihän sille voi mitään että jos haluaa nähdä nokan toiseen pään niin joutuu käyttämään kaukoputkea;) Ja onhan jos vertaa valmetin ja TS:än tehoja niin onhan Ts:ssässäsä enenmmän vääntöäkin..... joten ottaisin sen TS 115 ED:n huono puoli hydraulisessa suunnan vaihtajassa on se että se viee jonkunverran vetotehoa ja jos pelkällä traktorin painolla laskettelet mäkeä alas vapaalla vauhti putuaa....


      • Jontikka pois

        Täälläpäin ne tekkee toisiapäin, Jontikat talosta pihalle. Etelässä pärjää ko ei siellä oo kovia pakkasia. Kyl se kolomenkympin pakkasella jää kartanolle, kokemusta riittää. Perkele jos hydrauliikka ei pellaa ilman lisälämmittimiä, niin eihhän sillä mittään tee.


    • TSA110ECTG

      Noista 3:sta 110 EC on varmaan kätevin koska siinä on hydr. suunnanvaihto. Lumitöissä tasapainoinen ajettava ja kääntyy kurveissa.Valmettiin verrattaessa niin NH lähtee paremmin käyntiin pakkasessa ja vetää paremmin alakierroksilla. Itselläni oli 7740 SLE jolla ajoin 4800h enkä saanut hajoamaan Sen jälkeen valtra 6850HTT Varma vehje sekin, kuormaajan kanssa vähän kiikkerä mutta kulkee kovaa. ajoin silläkin n.4000h ajamalla ei hajoa.Nyt ajellaan TSA:lla, tässä on ollu vähan takuuhommia alkuun mutta on viimeset 800h pelannu niin kun pitääkin.

    • Kyllä

      ts satanen on uskomattoman hyvä peli auraukseen. erittäin näppärä, hyvä teho/painosuhde, ei muutaku perälevy taakse ja ISO kauha eteen.

    • Ford TS100

      On ajettu 13v TS 100 ja vedetty 130 Hitachia, pelaa moitteettomasti.
      Ja jos joku vielä kehuu nyyrikkiä (valmet) niin tuokaa lavetin eteen,katotaan onko veturiksi.Mopoja toki molemmat mutta valmetti aivan onneton.
      TS 100 on syöttö lisätty tappiin,eli 5 kiekkaa ja näillä mennään.

    • masinistit

      Valtra on varmempi valinta.

      • Newholland

        Miten newholland tla 90 saa kulkemaan rengas koon muuttamisella lujempaa (siis sen tietokoneesta muuttamalla)


      • masinistit
        Newholland kirjoitti:

        Miten newholland tla 90 saa kulkemaan rengas koon muuttamisella lujempaa (siis sen tietokoneesta muuttamalla)

        Kysymyksen asettelu on outo.

        Suurempi kehäinen rengas kun vaihdetaan alkuperäisen tilalle lisää tietysti hiukan nopeutta samalla kierrosluvulla ajettuna. Nopeusmittarin kalibrointi taas neuvontaa käyttö ohjekirjassa. Tietokoneen asetuksia rengaskoon muutamalla voi saada nopeusnäyttöön isomman lukeman, todelliseen nopeuteen sillä ei ole merkitystä.


    • nykyinennyykkärimies

      ts 110 itsellä kokemusta ts 90, 100 ja 115 kaikki noista oli tosi vääntäviä ja hiljaisia koppiin verrattuna valmettiin ec vaihteisto on kaikista paras pikavaihteet menee tosi sulavasti eikä nyi niiku valmetit ja suunnan vaihtaja ratin vieressä tosi näppärä kestäviä koneita tällä hetkellä on pihassa 90 ja 115 molemmille kertyny tunteja 8000 ja 100 oli lähtiessään 10000 ei saa rikki mitenkää kestäviä ja varmoja pelejä 100 vaihettiin t6.140 ja se on ollut tosi mukava kun on 50 perällä ja etu ja hytin jousilla tällähetkellä tunteja pari tuhatta

    • R-410

      Kaikki koneet käytössä varmaan ihan hyviä mutta kun luopumisen aika koittaa pitääkö
      rukoilla taivaan isää avuksi jos sinisen koneen myydä meinaa.
      Itsellehän ne koneet ostetaan joten mitäpä sitä suuremmin kaupallisuutta miettimään.
      Hassua kieltämättä kun netissä myydään kesällä talvikuvilla otettua New koneita ja taas talvella kesäkuvilla eli eikö se puhelin meinaa soida.
      Haloo myyjät onko teidän työllä hankkima raha virtuaalirahaa jolla ei ole kummempaa merkitystä häviääkö konekaupassa 30-40 tai 50-kymppiä siis (tuhansia).
      Luulen et jatkossa sinisen merkin ostajan joutuu kasvattamaan itse kuin sonnivasikan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe