Varjojen kirja?

mielenkiintoista

Olen kiinnostunut wiccalaisuudesta, ja olen kolunnut läpi keskusteluja.
Mikä on Varjojen kirja?
Mitä se sisältää muuta kuin wicalle tärkeitä asioita?

4

976

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmaavaris

Varjojen Kirja (engl. Book of Shadows) on tyhjästä aloitettu kirja(/vihko/lehtiö/kansio/monistepino...), johon henkilö kirjoittaa muistiin polun varrellaan oppimansa asiat.

Kirjasta löytyy vakiotekstejä kuten Rede ja Kolminaisuuden Laki, kuten myös rituaalikaavoja, loitsuja, loitsukokemuksia, jne. Toisin sanoen kaikki henkilökohtaiset wiccalaisuuteen kuuluvat asiat. Henkilö saattaa liittää Kirjaansa kasvi- ja yrttitietoutta, tietoa erilaisista kivistä, väreistä, numeroista, talismaaneista, harjoituksista, symboliikasta ja niin päin pois.

Mitään yhtä Ainutta Oikeaa Varjojen Kirjaa ei ole olemassa. Jokainen rakentaa oman henkilökohtaisen Kirjansa.

• Thuleia

Harmaavaris kuvasi aika lailla eklektisen Wiccan tapaa. Traditioissa tietysti kulkevat tradition kirjat, jotka kopioi käsin aina traditioon liittyvä uusi tulokas.

• vikavikka eli kylli-täti

vissiin vähän niin kuin ristityitten ramppi, ei niin kalkkis juttu vaan uudempi. Siihen saapi lorutella mitä tykkää ja jos tykkää -
      Liirumlaarumia kaikki.
      Jos on oikia noita niin tietää mitä tekee ihan ilman satujakin. The pauver is vitin.

• Yön_sarastus

Varjojen kirja on noidan henkilökohtainen korja jossa on kaikki noidalle henkilökohtaiset asiat ,loitsuista riimuihin. Jos olen ymmärtänyt oikein. Olen itse tekemässä itselleni varjojen kirjaa ,ensin minun pitää hankkia sopivan näköinen kirja/vihko ja vihkiä talismaanini

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä miehet ovat 40-50v naisista?

Rehellisesti. Mitä ajattelet kun naiselle tulee ikäää
      Ikävä
      140
      964
    2. Palstamiittinkiä taas ajattelen

Niin.. oli tuossa elokuussa Randen kanssa juttua palstamiitistä ensi kesälle. Ajatuksena oli miitti Jyväskylässä, joka
      Sinkut
      174
      693
    3. Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin

Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s
      Ikävä
      25
      473
    4. Mitä haluaisit minusta mies

Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm
      Ikävä
      36
      467
    5. Kyllä siinä oli jotain enemmän

vaikka moni asia meni pieleen ja mutkille. Oli sähköä välillämme ja siis sinäkin olit kiinnostunut. Mutta kun ne esteet,
      Ikävä
      11
      452
    6. Selvitetään tämä meidän välinen juttu

Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte
      Ikävä
      19
      416
    7. Voi, voi herttinen nainen

Kun olet ollut niin..... Tyly ja kylmä. Eikö
      Ikävä
      15
      413
    8. Mikä on ollut

Paras kuva kaivatustasi?
      Ikävä
      28
      412
    9. Työttömille tulossa pakollinen ilmaistyö sanoo kokoomusministeri

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/078a91b0-4bdf-4a7b-9c3b-f3cf2bdd3dae Kokoomus, persut ja kepu laittavat työttömät
      Maailman menoa
      317
      411
    10. Komulan mylly

Tuli vastaan tietoa, että Komulan myllyä korjataan. Hyvä niin. Mutta kuka tuon myllyn nykyisin omistaa, kuka huolehtii s
      Hyrynsalmi
      12
      396
    Aihe