Olen kiinnostunut wiccalaisuudesta, ja olen kolunnut läpi keskusteluja.
Mikä on Varjojen kirja?
Mitä se sisältää muuta kuin wicalle tärkeitä asioita?
Varjojen kirja?
4
843
Vastaukset
- harmaavaris
Varjojen Kirja (engl. Book of Shadows) on tyhjästä aloitettu kirja(/vihko/lehtiö/kansio/monistepino...), johon henkilö kirjoittaa muistiin polun varrellaan oppimansa asiat.
Kirjasta löytyy vakiotekstejä kuten Rede ja Kolminaisuuden Laki, kuten myös rituaalikaavoja, loitsuja, loitsukokemuksia, jne. Toisin sanoen kaikki henkilökohtaiset wiccalaisuuteen kuuluvat asiat. Henkilö saattaa liittää Kirjaansa kasvi- ja yrttitietoutta, tietoa erilaisista kivistä, väreistä, numeroista, talismaaneista, harjoituksista, symboliikasta ja niin päin pois.
Mitään yhtä Ainutta Oikeaa Varjojen Kirjaa ei ole olemassa. Jokainen rakentaa oman henkilökohtaisen Kirjansa.- Thuleia
Harmaavaris kuvasi aika lailla eklektisen Wiccan tapaa. Traditioissa tietysti kulkevat tradition kirjat, jotka kopioi käsin aina traditioon liittyvä uusi tulokas.
- vikavikka eli kylli-täti
vissiin vähän niin kuin ristityitten ramppi, ei niin kalkkis juttu vaan uudempi. Siihen saapi lorutella mitä tykkää ja jos tykkää -
Liirumlaarumia kaikki.
Jos on oikia noita niin tietää mitä tekee ihan ilman satujakin. The pauver is vitin. - Yön_sarastus
Varjojen kirja on noidan henkilökohtainen korja jossa on kaikki noidalle henkilökohtaiset asiat ,loitsuista riimuihin. Jos olen ymmärtänyt oikein. Olen itse tekemässä itselleni varjojen kirjaa ,ensin minun pitää hankkia sopivan näköinen kirja/vihko ja vihkiä talismaanini
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455030Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481189Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101119- 131093
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27733