Varjojen kirja?

mielenkiintoista

Olen kiinnostunut wiccalaisuudesta, ja olen kolunnut läpi keskusteluja.
Mikä on Varjojen kirja?
Mitä se sisältää muuta kuin wicalle tärkeitä asioita?

4

731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harmaavaris

Varjojen Kirja (engl. Book of Shadows) on tyhjästä aloitettu kirja(/vihko/lehtiö/kansio/monistepino...), johon henkilö kirjoittaa muistiin polun varrellaan oppimansa asiat.

Kirjasta löytyy vakiotekstejä kuten Rede ja Kolminaisuuden Laki, kuten myös rituaalikaavoja, loitsuja, loitsukokemuksia, jne. Toisin sanoen kaikki henkilökohtaiset wiccalaisuuteen kuuluvat asiat. Henkilö saattaa liittää Kirjaansa kasvi- ja yrttitietoutta, tietoa erilaisista kivistä, väreistä, numeroista, talismaaneista, harjoituksista, symboliikasta ja niin päin pois.

Mitään yhtä Ainutta Oikeaa Varjojen Kirjaa ei ole olemassa. Jokainen rakentaa oman henkilökohtaisen Kirjansa.

• Thuleia

Harmaavaris kuvasi aika lailla eklektisen Wiccan tapaa. Traditioissa tietysti kulkevat tradition kirjat, jotka kopioi käsin aina traditioon liittyvä uusi tulokas.

• vikavikka eli kylli-täti

vissiin vähän niin kuin ristityitten ramppi, ei niin kalkkis juttu vaan uudempi. Siihen saapi lorutella mitä tykkää ja jos tykkää -
      Liirumlaarumia kaikki.
      Jos on oikia noita niin tietää mitä tekee ihan ilman satujakin. The pauver is vitin.

• Yön_sarastus

Varjojen kirja on noidan henkilökohtainen korja jossa on kaikki noidalle henkilökohtaiset asiat ,loitsuista riimuihin. Jos olen ymmärtänyt oikein. Olen itse tekemässä itselleni varjojen kirjaa ,ensin minun pitää hankkia sopivan näköinen kirja/vihko ja vihkiä talismaanini

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jäätävä epävarmuus

Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko
      Ikävä
      82
      1625
    2. Ainakin hän on elossa

ehdin jo huolestua.
      Ikävä
      40
      1269
    3. En malta odottaa mies että tulet minuun

Sykkivänä ja intohimon palossa ujutat hitaasti upean rakkauden miekkasi minuun, ja antaudutaan kiihkeään rakasteluun. Hu
      Ikävä
      87
      966
    4. Siltojen varjoissa

Siltojen varjoissa Yksinäinen susi kulkee, hiljaisuudessa sanoja punnitsee. Sydän auki, paljas liekki rinnassa, siltoja
      Ikävä
      201
      926
    5. Mitä hellittelynimiä

Sinulla on kaivatustasi?
      Ikävä
      61
      853
    6. Mitä meille oikein

Tapahtuu vai tapahtuuko mitään?
      Ikävä
      53
      845
    7. Pitsaa selliiä

Onko uudet pitsat hyviä, kannatteooko käyvä vai suosiollako pittää hilipasta sotkamoon
      Kuhmo
      20
      830
    8. Vanhemmalle naiselle

Ihastuin sinuun kauan sitten. Luonteeseen, ulkonäköön ja iloisuuteen. Olen haaveillut sinusta sen jälkeen monet kerrat.
      Ikävä
      60
      805
    9. Olet vain kiltimpi

Ja rauhallisempi ja rakastavampi. Se vetoaa
      Ikävä
      37
      779
    10. Tiedätkö et olet

Ärsyttävän hyvännäköinen.
      Ikävä
      33