Kohta 18 vuotias tyttöni on niin kiittämätön, etten ymmärrä mikä meni kasvatuksessa pieleen : ( Olen käytännössä ollut yksinhuoltaja koko hänen elämänsä ja kunnollisesti häntä olen koittanut kasvattaa. Viimeinen kriisi ja yhteydenotto taitaa olla hänen synttärit ,niitä ei voi enää perus kun porukkaa on tulossa niin paljon : ( Tyttöreni toivoi niitä ja olen koittanut niitä hänelle järjestää rakkaudella ja monet kerrat kysynyt hänen mielipidettään. Itse hän on itse tienatuilla rahoilla ulkomailta tilannut kalliita juttuja ja nyt ne ei käy taas ja hän lähettää ne takaisin ja taas joku uusi systeemi, vaikka synttäreihin on 3 viikkoa. Kakut pitäis olla mm. Super hienoja, mutta mausta takkuaa, eikä osaa sanoa mitä haluaa vaan leipurin pitäis tietää neidin maku.Muutenkin ilkeilee, että eikö se nyt tollasia osaaa tehdä : ( esim. Huulipuna tornikakku ja chanel kakku missä härpäkkeitä .
Mikämenivikaan
12
181
Vastaukset
Tyttäresi haluaa varmaankin näyttää kavereilleen, että hän osaa hoitaa asiansa. Olet ollut varmaankin todella tunnollinen ja kiltti hänen suhteen, kun olet jaksanut kysellä hänen mielipidettään ja muuta.
Yksinhuoltajana oleminen ei ole kaikkein helpointa. Kun on vain yhden ihmisen kanssa niin riitoja syntyy vain helpommin, koska olet se, johon tyttäresi saattaa purkaa kaiken sinuun. Se on vain luonnollista.
Yritä saada tyttäresi ymmärtämään, että kaiken ei tarvitse olla täydellistä ja että vähemmälläkin pärjää.- Mikämenivikaan
Kiitos avusta : ) Yritinkin puhua hänelle juuri tuolla neuvollasi, että kaiken ei tarvitse olla täydellistä. Tuntui vähän auttavan, ehkä me stressataan kumpikin liikaa : ( Ja ihan turhaa..sillä tietty haikea ja iso päivä . Aurinkoista kevättä : )
Mikämenivikaan kirjoitti:
Kiitos avusta : ) Yritinkin puhua hänelle juuri tuolla neuvollasi, että kaiken ei tarvitse olla täydellistä. Tuntui vähän auttavan, ehkä me stressataan kumpikin liikaa : ( Ja ihan turhaa..sillä tietty haikea ja iso päivä . Aurinkoista kevättä : )
Eipä kestä!
Tietenkin haluat vain parasta lapselle, kuka ei, ja se on täysin normaalia.
Nyt omasi on sitten täysi-ikäinen, onnea siitä!
Samoin aurinkoista ja kirkasta kevättä teille molemmille!
Hei
En usko, että kasvatuksessasi on mikään mennyt sen enempää pieleen. Olet varmasti tehnyt parhaasi ja jokainen vanhempi tekee virheitä. Siis tarkoitatko, että sinun pitäisi osata tehdä jotain vallan ihmeellisiä täytekakkuja hänen synttäreilleen? Mikset sano, että tekee itse jos ei sinun kondiittorintaitosi kelpaa? Sinulla on oikeus asettaa rajoja hänen toiveilleen ja käytökselleen.
Nyt kun hän täysi-ikäistyy, on luonnollista, että velvollisuudet ja vastuu lisääntyvät. En tiedä kuinka teillä esim. kotityöt on jaettu. Mutta täysi-ikäinen lapsi perheessä on ihan yhtä lailla vastuussa kodin töistä ja periaatteessa asumisen maksamisesta. Toki jos hänellä ei ole tuloja niin ei voi taloudellista osallistumista vaatia.
Ei ole helppoa aina olla vanhempi saati yksin olla vastuussa kaikesta, Tsemppiä ja tarvittaessa napakkaa otetta vaan kehiin.
Pappi Elisabet- Afggg
Kuunteleva kirkko se taas jakelee jonninjoutavia "neuvoja."
- eräs.autisti
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Kiitos palautteesta. Mitä itse vastaisit hänelle?
Yst.
Pappi ElisabetEi hän kykene muuhun kuin arvosteluun.
Käske sitä ostamaan kakku itse. Sitten ei äitiä voi syyttää kun on itse ostanut. Sama voisi mennä ruokiin jä sähkölaskuihin. Varmaan voit laskuttaa menneiden vuosien lahjoistakin. Ehkä sitten löytyy kunnioitusta.
- jljlk
Vaikea kyllä näin etäältä ja tuntematta sanoa mikä meni pieleen, vai menikö mikään.
Naiset noin ylipäätään ottaen ovat vaikeampia kuin miehet. Teinitytöistä mulla ei ole lainkaan kokemusta, mutta voin kuvitella ne vielä haasteellisimmiksi kuin varsinaiset naiset.
Perus selityshän tällaisessa tapauksessa on liiallinen passaus lapsena, mutta tiedä sitten päteekö teidän kohdalla. - HllBoy
Ei hell....."Tyttäresi haluaa varmaankin näyttää kavereilleen, että hän osaa hoitaa asiansa. ".... :O:O Liipalaapaliipalaapa ja sitte joskus takas oikeaan elämään...
1.Lapsen tehtävä ei ole olla kiitollinen vanhemmilleen/vanhemmalleen.
2.Vanhempien/vanhemman tehtävä on KAIKKEA muuta kuin toteuttaa lapsensa toiveet.
3. Vanhemmat tehtävä on aika yksinkertainen ja helvetin vaikea: pitää lapsi hengissä, opettaa että maailmassa on rajoja, teoista seurauksia ja ihan vaan rakastaa(tämä on tunne halaus, ei mieletön synttäribile esim)
Itse olin hellboy välillä omille vanhemmille, kaikille rajoille ja vääntämisille, muutin pois varastamassa äidin auton. Mutta tuollaiset syntäribileet...:O Aika miettiä oletko 9-luokkainen wannabefriend vai vanhempi jonka vastuu on kasvattaa lapsi selviämään TÄSSÄ MAAILMASSA (ei sinun maailmassa, ei lapsen maailmassa, ei somessa, ei ihmemaassa).
Lapsen kiitos- jos se tulee koskaan...- tulee kun lapsi on miljoona kilometriä sitten ohittanut ko tilanteen, löytänyt OMASSA elämässä sen näyttämän viisauden(mitä ei silloin eikä vuosiin uskonut...). Kuka hullu odottaa kiitosta yhtään terveeltä 18v nuorelta?! Jos sen saa niin vähintään huolestua pitää....
Rakkaus on rajoja, rajat turvaa...niihin on turvallista vielä törmätä kun on kotona eikä oo laki, kaupan ikkuna, moottoritienkaista, rattijuopumusraja, ehkäisy tai ihan vaan väärä seura. Oikeasti vanhemmat...........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................Ei tuo voi olla muuttunut noin vaikeaksi.- Mikämenivikaan
Oii, kiitos vastauksista. Kyllä meillä on aina pitänyt tehdä kotitöitä ja ei ole saanut kaikkea. Ja olen pasittanut hänet kesätöihin jo pari vuotta sitten ja hän olikin 1 kk siivoamassa ja tänä vuonna on tehnyt keikkaa ja pyydettiin kesätöihin. Tuntuu vain niin epäreilulta, että yhtäkkiä raivoaa ja haukkuu niin rumasti. Muuten oikein kiltti eikä ryyppää eikä rällää, mutta osaa sanoa yhtäkkiä niin ikävästi. Olen koittanut opettaa, että pitää osata pyytää anteeksi, mutta on niin huono siinä, kun on niin omapäinen, ettei hänessä ole ikinä vikaa : (. Nyt mietityttää, että kunpa se itse pyytäis anteeksi, mutta mitään ei ole vielä tapahtunut, enkä halua aina madella : ( Halusin satsata itsekkin näihin synttäreihin ja leipuri tekee ne kakut. Sanoin, että vähän riisutummat versiot varmaankin onnistuu, mutta siihen hän ilkeili. Mulla oli itsellä fiilis, että haluan hänelle ihanat juhlat, kun on pitkään yhdessä taivallettu. Nyt tästä koko jutusta, tuli ikävä juttu : (!!!
- Mikämenivikaan
Kiitos kaikille neuvoista : )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun429425T:ltä J-miehelle
Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli332141Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo271830- 1351631
Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?
Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?1951194Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?
Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast81149- 711107
- 92952
- 49865
- 78860