Miten olette toimineet alaikäisen kanssa. Otetaanko vuokrasopimukseen vanhemman nimi ? Mitä riskejä on, jos sopimuksen kirjoittaa 17-vuotias tuleva vuokralainen.
Vuokrasopimus alaikäisen kanssa
6
306
Vastaukset
- huoltaja44
Huoltaja on vastuussa ala-ikäisen vuokrasopimuksessa joten nimi pitää saada sopimukseen.
- Eihuoltajaa
Ei pidä. 17-vuotias on oikeustoimikelpoinen tekemään vuokrasopimuksen. Huoltajaa ei siis tarvita.
17 vuotias on oikeutettu hallitsemaan itse pieniä rahamääriä, eli saa käyttää kesätyöstä saadun palkan oman mielensä mukaan yms. Vuokrasopimus ei kuitenkaan tuohon kategoriaan mene, etenkin kun vanhemmilla on tuon ikäisen kohdalla elatusvelvollisuus, eli vanhempien nimiin vuokrasopimus tulee tehdä, tai ainakin ottaa heidän hyväksyntänsä siihen.
- 5869
Sopimus ei sido kumpaakaan osapuolta. Sitä voi sitten miettiä, mitä tehdä, jos vuokralainen ei vaikka maksakaan sitä vuokraa tai noudata irtisanomisaikaa.
- Virtaska_17
Kiitos vastanneille. Yhteydenottopuhelussa 17-vuotias sanoi allekirjoittaneensa nykyisin vuokrasopimuksensa itse. Sanoimme selvittävämme asiaa. Sovimme näytöstä. Hän ei ilmaantunut koskaan paikalle ja ei vastannut puhelimeen. Vuokrattava asunto sijaitsee 90 km päässä kotoa. Kolme tuntia ja 180 km turhaa ajoa. Pitää muistaa jatkossa muistuttaa, että ilmoittakaa edes tekstiviestillä, jos kuviot muuttuvat.
Olemme vuokranneet kerran yksiön kuukauden päästä 18 vuotta täyttävälle. Silloin mukana oli äiti, joka myös allekirjoitti sopimuksen. Hänen kanssaan kaikki meni hyvin. - vuokraanantaja
Otin molempien nimet, vuokral. ja huoltajan. Nuo tyhjät käynnit ovat karmivia. Aina tulee varmistaa tuntia ennen että oletko tulossa. Jos ei vastaa puhelimeen, etenkin jos varmistamisesta on sovittu niin ei kannata mennä lainkaan. Vuokralaiset ovat usein hyvinkin ajattelemattomia ja pelkästään oman etunsa tavoittelijoita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1981552Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231288- 521052
- 72975
- 58883
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52883- 105865
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 43838
- 82820