American Airlines myöhästymiskorvaus

AmericanCusetus

Olin viime elokuun matkallani määränpäässäni Helsingissä noin yhdeksän tuntia myöhässä. Matkalaukku tuli kolme päivää myöhemmin ja päälle päätteeksi lukko rikottuna ja sisältö myllättynä. Sisälle jätetystä lapusta luin, että asialla jokin hassu kirjainyhdistelmä-viranomainen. No, heillähän sitä on valta kaikenlaiseen.

Pyysin sähköpostilla American Airlinesilta korvauksena puolta lentojeni hinnasta, lähettivät 200 dollarin voucherin. Luin juuri internetistä, että pitkästä myöhästymisestä jopa 600 euron rahallinen korvaus olisi ollut mahdollinen.

No, edes tuon 200 dollarin käyttö ei näytä liian helpolta. Voucher pitäisi joko esittää heidän toimistossaan, jollaista Suomessa ei ole tai sitten lähettää heille postissa (siis postissa ja vuosi on 2017) Pensacolaan, Floridaan. Nähtävästi kiukkuisen palautteen vuoksi ovat myöntyneet siihen, että lapussa olevan koodin voi syöttää myös varausta internetissä tehdessään (tähän fanfaari).

Vaan eipä se välttämättä toimi ja ongelmatilanteessa lähin asiakaspalvelu on Britanniassa. Numero on suomalainen 09-alkuinen, mutta takeita ei ole, ettei puhelu maksaisi helposti vähän enemmän kuin luulet. Hyöty 200 dollarista on äkkiä syöty.

Customer relations tyyppi vastasi välittäneensä viestini myynttiosastolle, josta oltaisiin pian yhteydessä. Ei vastausta kysymykseeni, ettäkö sähköpostilla yhteydessä vai muka oikein soittavat Suomeen. Eikä tietenkään mitään yhteydenottoa sieltä myynnistä, useita viikkoja on jo kulunut.

Finnairin kanssa eurooppalaisena yhtiönä lienee vähän helpompaa, vaikka ovat sielläkin aika venkuloita. Onko joku vaatinut korvausta American Airlinesilta?

1

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korrrvaus

varmasti on joku jossain päin maailmaa vaatinut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1732
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1558
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      44
      1066
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      919
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      881
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      836
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      778
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      770
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      768
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      750
    Aihe