Japanin aivokuume matkustaminen

Karoppo

Oletteko ottaneet n 3vkon matkalle rokotetta? Suunnitelmana käydä Nagoyassa, Tokiossa, Osakassa, Kyushulla, ehkä myös pienemmissä kaupungeissa.

4

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Finnippon

      En näe mitään syytä ottaa rokotetta tuota matkaa varten. Ehkä sitten, jos viipyisitte Japanissa pidempään (vuoden tai kauemmin) tai aikoisitte oleskella paljon maaseudulla tai vaelteluretkillä jne.

    • Hei! Olen itse ottanut kaikki mahdolliset rokotteet ihan sen takia jos tulen käymään hotellin omissa altaissa tai syömään hedelmiä tai kasviksia. Suosittelen khyl hankkimaan rokotteet! Oli se matkanpituus mitä tahansa ei sitä koskaan tiedä mitä tulee tehtyä! Olin itse tossa noin viikko sitten Dubaissa tuollaset 4 viikkoa, ja olin ottanu ennen matkaa hepatiitti rokotteet, koska tiesin että tulen syömään vihanneksia. Ulkomailla varsinkin aasiassa vihannekset sekä hedelmät pestään aika huonosti, mut ei tietenkää kaikkia. Ei voi koskaa tietää miten niitä hedelmiä, vihanneksia, kasviksia on käsitelty! Ja ota myös huomioon että jos otat just noi hebatiitti rokotteet niin ne kestää ainakin 30-vuotta ainakin näin tämä mun lääkäri sanoi ennen rokottamista.

      • Finnippon

        Tässä oli kyse Japanin aivokuume -rokotteesta. Jokainen toki harkitsee itse, mitä rokotteita on syytä ottaa. Tapoja matkailla on monia kuten matkakohteitakin. Mitä Japaniin tulee noin yleisellä tasolla, niin hygieniataso on erittäin korkea, aivan samalla tasolla kuin Suomessakin. Tämä kymmenen Japanissa asutun vuoden kokemuksella.


    • kokenut123

      Kävin 2017 tammikuussa Tokyossa ja vietin siellä 2kk. En ottanut mitään rokotteita, ihan perus rokotukset Suomen puolelta voimassa, eikä niistäkään mitään ylimääräisiä niin kuin nuo flunssa rokotteet. Ei tullut mitään vaikka rämmin metikössä, luolissa, jne. Vasta tässä kuussa altistuin aivokuumeelle kun olin suorittamassa Inttiä. Selvisin, eikä sitä koskaan saatu tietää mistä se aivokuume oli tullut - punkin puremaakaan ei löydetty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1837
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1717
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1323
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1141
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      839
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      795
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      777
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      735
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      717
    Aihe