rajapyykkiä etsimässä

Sinililja85

tällainen ongelmä

3 kiinteistön rajapyykkiä ei löydy
oranssi metallikuutio
mihin viranomaistahoon otan yhteyttä?

7

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitat.em.toimistossa

      Maanmittaustoimisto, mutta jos tulevat paikalle niin se maksaa. Ensin kannattaa itse mitata kaikista seuraavista pyykeistä mitat joiden yhteistuloksena paikan saa selville jokseenkin tarkkaan.

    • Sinililja85

      tarkoitin,että jompikumpi rajanaapuri on sen poistanut paikaltaan
      enkä todellakaan maksa naapurien "kepposista"
      eikö rajamerkin siirto ole myös sakon väärti

    • miina.harava

      Noi rajamerkit usein peittyy ja katoaa näkymättömiin vuosikymmenten saatossa. Meidänkin tontin nurkilla ne olivat piilossa ja lapion kanssa sai etsiä. Eikä sieltä lopultakaan mitään oransseja kuutioita löytynyt, vaan maahan lyötyjä n. 1" rautaputkia. Jälleen ei taas olla kuin yksi merkki näkyvillä, maanpinta kun on noussut rakentamisen johdosta tontin toiselta reunalta ainakin metrin..

      Googleen kuntasi nimi mitausosasto, niin pitäisi löytyä. Metallinpaljastimellakin voisi löytyä..? Syyllistä on kutakuinkin turha etsiä..

    • suomenmittari

      Ei se rajapyykki täältä Suomelta löydy ja jos on aihetta epäillä kepposta niin se on sitten poliisiasia!

    • mitat.em.toimistossa

      Pyykin hävittäminen on rikos, ei mikään kepponen. Virallinen tie on tehdä poliisille rikosilmoitus. Paikan voi selvittää mittaamallakin. Pyykki saattaa olla betoniin istutettu putken pätkä. Muista pyykeistä näkee mitä pyykkimallia on siihen aikaan käytetty.

      • 1. Maassamme löytyy paljon kiinteistöjä, joissa ei ole koskaan laitettu rajapyykkejä.

        2. Maassamme on kymmeniä miljoonia luonnonvoimien johdosta rajapyykittömiä paikkoja.

        3. Maanmittauslaitokselta saat tilattua kohtuullista korvausta vastaan pyykkien tarkat kordinaatit ja pyykin tyypin. Itse et sitä mittaamalla voi selvittää, kordinaattien mukaan kyllä.

        4. Ainoa tapa selvittää oman kiinteistön tarkat rajat on rajankäynti, se maksaa enimmillään runsaat parituhatta euroa, eli ei ole mikään huomattava kulu!

        P.S. Aloittaja ei missään vaiheessa ole kertonut nähneensä kyseistä rajapyykkiä. Eli on sitten pahimassa tapauksessa uskonut yksityisen myyjän kertomukseen sen sijainnista...


    • weefdvvv

      Aloita lukemalla niitä karttoja. Pyykki voi olla kivi, tappi kalliossa, mitä vaan tsaarin aikaan käytössä ollutta.
      -Tai siirtomerkinnällä. Omassa tontissa siirtoa 1,6m.....4,3m kun toimituksessa ei ollut tietoa oikeista rajoista, paalu lyötiin sopivaan kohtaan ja siirtomitta karttaan.
      -Maa liikkuu sivuttain savipohjaisilla teiden läheisyydessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe