Avensis 2017 1.8 AE TS Multidrive S käyttökokemus

UusiAvensis2017

Avensis 2017 1.8 AE TS Multidrive S käyttökokemus 3kk ajalta.

Plussat:
-Ajamisen helppous sekä maantiellä, että kaupungissa. Ohjaus kevyt, helppo pyöritellä kaupungissa, tuntuu kokoaan pienemmältä. Keveydestä huolimatta maantiellä tunnokas, menee suoraan paimentamatta. Mukava kumppani niellä kilometrejä.

- Äänieristys onnistunut.

- Toyota touch with go

- Ainakin hintapyyntöjen mukaan, pitää arvoaan käsittämättömän hyvin. Totuuden näkee sitten joskus.

-CVT vaihteiston mukavuus (lukuunottamatta ominaisuuksia mitkä esillä miinuspuolella)

-Bi-Led ajovalot. Aivan käsittämättömän kirkkaat ajo-/pitkät valot. Ilmeisesti Led valojen ominaisuus, mikä sama muillakin merkeillä? Tätä ominaisuutta ei voi varmaan hehkuttaa liikaa. Siis aivan törkeen hyvät.. Tota ei voi halogeeneilla ennen ajanut käsittääkään ennen kuin pimeällä itse näkee. Näin oma kokemus...

Miinukset:
- Moottorijarrutus kaupunkiajossa. Tottunut siihen, että pystyy mukautumaan kaupunkiajossa edessä olevaan liikenteeseen/nopeusrajoituksiin nostamalla jalan pois kaasulta. CVT vaihteistolla ei nopeus niin helposti tipukaan. Loivaan alamäkeen jopa nousee. Eli joutuu käyttämään jarrua, tai siirtämällä "vaihteenvalitsin" manuaalipuolelle vasemmalle, niin saa moottorijarrutuksen välittömämmin, sekä pykälää pienemmälle, niin voimakkaammin.

-Paikaltaan ripeään lähtöön pieni viive CVT:llä, joka saattaa häiritä kiireisempiä. Itse tottunut jo ominaisuuteen.

-Farkun takaluukku sais kyllä aueta kaukosäätimellä

-Polttoaineen kulutus vois olla pienempi

-Omaan silmään keulan muotoilu..

18

943

    Vastaukset

    • Paljon samoja ajatuksia, tosin CVT:n , käytänössä mun mielestä ei mitään viivettä jos vaikkapa vertaan edelliseen autooni(passat)

    • Kulutus?

      • Minulla vastaava Ave vm. 2015, eli edellinen korimalli, sama kone. Kulutus 46 tkm:n jälkeen 6,6 litraa/100 km. Oikeastaan pidän todella pienenä.
        Edellinen oli manuaalivaihteinen Mondeo, kulutus 7,5 litraa samassa ajossa.


      • Mulla myös vm. 2015 samanlainen Avensis, kaupunkipainotteinen kulutus ollut 7,4-7,7 litran luokkaa, vehkeellä ajettu 26 tkm.


    • Itse kaipaisin sähköisen takaluukun lisäksi mukautuvaa vakionopeudensäädintä ja comfort -paketin nahkajakkarat ei sovi omalle perseelle.

      • Mihin tarvitset sähköistä takaluukkua?


    • Itselläni on samanlainen, myös 2017. Voisivat olla monet mainitut yhtä hyvin meikäläisen kommentteja, tosin pitkät valot ei mielestäni ole kovin erikoiset, mutta lähivalot on kyllä erinomaisen kirkkaat. Omassani on irroitettava vetokoukku ja sen mutka on melko matalalla , kun asennus tulee puskurin alitse ja jossain paikoissa ajettaessa tasaiselta esim parkkihallin jyrkkään luiskaan se raapaisee maata. Kaikkiaan hyväostos -leima. Tuo hihnavaihteisto on omaa luokkaansa mielyttävyydessä varsinkin kaupungissa.

    • Täällä myös samanlainen, ajettu 2 kk ja 1600 km. Olen ollut tyytyväinen CVT-vaihteistoon nykivän DSG:n jälkeen. Pieniä suunnittelumokia käytettävyydessä, esim. puuttuvat kassikoukut ja se että kello ei näy jos ovi on auki. Johtosarjat näyttävät halvoilta, toivottavasti silti kestävät.

      • Yli kuusi vuotta on ollut omistuksessa ja käytössä. Ei pienintäkään vikaa. Muita osia ei ole vaihdettu kuin kesärenkaat ja suodattimia. Aivan käsittämättömän luotettava peli. Jos jotain muutosta kaipaisin, niin ehkä kuskin penkki voisi parempikin olla ja enemmän säätöjä, mutta ei mikään ongelma kuitenkaan ainakaan omalle perceelle.
        Parasta on portaaton, automaatti, aivan käsittämättömän jouheva ja mukava. Toimii kuin junan vessa kaikissa olosuhteissa. DSG tuntui lähinnä huonosti toimivalta robottilaatikolta. Ruostetta en ole vielä mistään löytänyt vaikka trollin mielestä ruostuvat nopeasti. Kuutisen litraa kuluttaa matka-ajossa ja litran enemmän taajamavoittoisessa menossa. Ei paha. Öljyn pinta ei huoltojen välissä juurikaan laske. öljyn lisääminen ei ole käynyt mielessäkään, enkä edes seuraa tasoa edes kuukausittain. Kerran vuodessa huolletaan.


      • varmuuden.maksimointi kirjoitti:

        Yli kuusi vuotta on ollut omistuksessa ja käytössä. Ei pienintäkään vikaa. Muita osia ei ole vaihdettu kuin kesärenkaat ja suodattimia. Aivan käsittämättömän luotettava peli. Jos jotain muutosta kaipaisin, niin ehkä kuskin penkki voisi parempikin olla ja enemmän säätöjä, mutta ei mikään ongelma kuitenkaan ainakaan omalle perceelle.
        Parasta on portaaton, automaatti, aivan käsittämättömän jouheva ja mukava. Toimii kuin junan vessa kaikissa olosuhteissa. DSG tuntui lähinnä huonosti toimivalta robottilaatikolta. Ruostetta en ole vielä mistään löytänyt vaikka trollin mielestä ruostuvat nopeasti. Kuutisen litraa kuluttaa matka-ajossa ja litran enemmän taajamavoittoisessa menossa. Ei paha. Öljyn pinta ei huoltojen välissä juurikaan laske. öljyn lisääminen ei ole käynyt mielessäkään, enkä edes seuraa tasoa edes kuukausittain. Kerran vuodessa huolletaan.

        Ilmankos moottori kuraantuu, jos vain kerran vuodessa huolletaan. Tämä on yksi suurimpia heikkouksia, että säästetään huolloista, mutta kuinkas muuten nyky-yhteiskunnassa...


      • kitkajatkot kirjoitti:

        Ilmankos moottori kuraantuu, jos vain kerran vuodessa huolletaan. Tämä on yksi suurimpia heikkouksia, että säästetään huolloista, mutta kuinkas muuten nyky-yhteiskunnassa...

        Huollot riippuvat ajetuista kilometreistä tai ajasta mikäli kilometreja tulee vähän.


      • kitkajatkot kirjoitti:

        Ilmankos moottori kuraantuu, jos vain kerran vuodessa huolletaan. Tämä on yksi suurimpia heikkouksia, että säästetään huolloista, mutta kuinkas muuten nyky-yhteiskunnassa...

        Kuinka niin, kuraantuu? Aven kone on täysin kuralta suojattu altapäin.


      • näin.se.menee kirjoitti:

        Kuinka niin, kuraantuu? Aven kone on täysin kuralta suojattu altapäin.

        Siis tietenkin SISÄLTÄ kuraantuu , kun öljy ei voi kaikkea sakkaa kerätä itseensä eikä suodatinkaan. Paljon näkee moottoreita, joissa korkin alla heti likainen kansi ....
        Pitkät öljynvaihtovälit ovat huono ratkaisu, oli mitä LL-laatua tahansa.


    • Hesarin 14.4 koeajossa uusi Corolla 1.6 Multidrive S vei 6.6 l/100 km ja kaupungissa reippaasti enemmän, joten 1.8 Ave kuluttaa taatusti yli 7 l/100 km

    • On ollut nyt kaksi vuotta ja useamman viikon pajalla. Ei kestä normaaliajaan ajoa. Jäi viimeisen kerran korjaamoon, siirtyy sieltä suoraan vaihtoautohalliin. Nyt on luotettavampi ja mukavampi auto alla.

      • Ja miksi et sano , mikä se nykyauto on...taitaa olla trollijuttu.


    • LED VALONAUHASTA  PITKÄ PÄTKÄ JO HÄMÄRÄ MELKI  PIMENÄ, AVENSIS 
      2016 1.8 - SIINÄPÄ SUURI SÄÄSTÖ KUN UUSITAAN KOKO VALOUMPIO HINTAA YLI 1000 EUROA JA TYÖT PÄÄLLE!  TAKUU MENNYT JO  UMPEEN. VOIHAN PRKL!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

      Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      64
      3990
    2. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

      Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      69
      2305