Avensis 2017 1.8 AE TS Multidrive S käyttökokemus 3kk ajalta.
Plussat:
-Ajamisen helppous sekä maantiellä, että kaupungissa. Ohjaus kevyt, helppo pyöritellä kaupungissa, tuntuu kokoaan pienemmältä. Keveydestä huolimatta maantiellä tunnokas, menee suoraan paimentamatta. Mukava kumppani niellä kilometrejä.
- Äänieristys onnistunut.
- Toyota touch with go
- Ainakin hintapyyntöjen mukaan, pitää arvoaan käsittämättömän hyvin. Totuuden näkee sitten joskus.
-CVT vaihteiston mukavuus (lukuunottamatta ominaisuuksia mitkä esillä miinuspuolella)
-Bi-Led ajovalot. Aivan käsittämättömän kirkkaat ajo-/pitkät valot. Ilmeisesti Led valojen ominaisuus, mikä sama muillakin merkeillä? Tätä ominaisuutta ei voi varmaan hehkuttaa liikaa. Siis aivan törkeen hyvät.. Tota ei voi halogeeneilla ennen ajanut käsittääkään ennen kuin pimeällä itse näkee. Näin oma kokemus...
Miinukset:
- Moottorijarrutus kaupunkiajossa. Tottunut siihen, että pystyy mukautumaan kaupunkiajossa edessä olevaan liikenteeseen/nopeusrajoituksiin nostamalla jalan pois kaasulta. CVT vaihteistolla ei nopeus niin helposti tipukaan. Loivaan alamäkeen jopa nousee. Eli joutuu käyttämään jarrua, tai siirtämällä "vaihteenvalitsin" manuaalipuolelle vasemmalle, niin saa moottorijarrutuksen välittömämmin, sekä pykälää pienemmälle, niin voimakkaammin.
-Paikaltaan ripeään lähtöön pieni viive CVT:llä, joka saattaa häiritä kiireisempiä. Itse tottunut jo ominaisuuteen.
-Farkun takaluukku sais kyllä aueta kaukosäätimellä
-Polttoaineen kulutus vois olla pienempi
-Omaan silmään keulan muotoilu..
Avensis 2017 1.8 AE TS Multidrive S käyttökokemus
18
4438
Vastaukset
- vaihteistoo
Paljon samoja ajatuksia, tosin CVT:n , käytänössä mun mielestä ei mitään viivettä jos vaikkapa vertaan edelliseen autooni(passat)
- paljonko.hörppii
Kulutus?
- avekki
Minulla vastaava Ave vm. 2015, eli edellinen korimalli, sama kone. Kulutus 46 tkm:n jälkeen 6,6 litraa/100 km. Oikeastaan pidän todella pienenä.
Edellinen oli manuaalivaihteinen Mondeo, kulutus 7,5 litraa samassa ajossa. - Aveheppu
Mulla myös vm. 2015 samanlainen Avensis, kaupunkipainotteinen kulutus ollut 7,4-7,7 litran luokkaa, vehkeellä ajettu 26 tkm.
- Kdnnd
Itse kaipaisin sähköisen takaluukun lisäksi mukautuvaa vakionopeudensäädintä ja comfort -paketin nahkajakkarat ei sovi omalle perseelle.
- bzcx-34
Mihin tarvitset sähköistä takaluukkua?
- Kölivinossa
Itselläni on samanlainen, myös 2017. Voisivat olla monet mainitut yhtä hyvin meikäläisen kommentteja, tosin pitkät valot ei mielestäni ole kovin erikoiset, mutta lähivalot on kyllä erinomaisen kirkkaat. Omassani on irroitettava vetokoukku ja sen mutka on melko matalalla , kun asennus tulee puskurin alitse ja jossain paikoissa ajettaessa tasaiselta esim parkkihallin jyrkkään luiskaan se raapaisee maata. Kaikkiaan hyväostos -leima. Tuo hihnavaihteisto on omaa luokkaansa mielyttävyydessä varsinkin kaupungissa.
- ToyoUkkeli
Täällä myös samanlainen, ajettu 2 kk ja 1600 km. Olen ollut tyytyväinen CVT-vaihteistoon nykivän DSG:n jälkeen. Pieniä suunnittelumokia käytettävyydessä, esim. puuttuvat kassikoukut ja se että kello ei näy jos ovi on auki. Johtosarjat näyttävät halvoilta, toivottavasti silti kestävät.
- varmuuden.maksimointi
Yli kuusi vuotta on ollut omistuksessa ja käytössä. Ei pienintäkään vikaa. Muita osia ei ole vaihdettu kuin kesärenkaat ja suodattimia. Aivan käsittämättömän luotettava peli. Jos jotain muutosta kaipaisin, niin ehkä kuskin penkki voisi parempikin olla ja enemmän säätöjä, mutta ei mikään ongelma kuitenkaan ainakaan omalle perceelle.
Parasta on portaaton, automaatti, aivan käsittämättömän jouheva ja mukava. Toimii kuin junan vessa kaikissa olosuhteissa. DSG tuntui lähinnä huonosti toimivalta robottilaatikolta. Ruostetta en ole vielä mistään löytänyt vaikka trollin mielestä ruostuvat nopeasti. Kuutisen litraa kuluttaa matka-ajossa ja litran enemmän taajamavoittoisessa menossa. Ei paha. Öljyn pinta ei huoltojen välissä juurikaan laske. öljyn lisääminen ei ole käynyt mielessäkään, enkä edes seuraa tasoa edes kuukausittain. Kerran vuodessa huolletaan. - kitkajatkot
varmuuden.maksimointi kirjoitti:
Yli kuusi vuotta on ollut omistuksessa ja käytössä. Ei pienintäkään vikaa. Muita osia ei ole vaihdettu kuin kesärenkaat ja suodattimia. Aivan käsittämättömän luotettava peli. Jos jotain muutosta kaipaisin, niin ehkä kuskin penkki voisi parempikin olla ja enemmän säätöjä, mutta ei mikään ongelma kuitenkaan ainakaan omalle perceelle.
Parasta on portaaton, automaatti, aivan käsittämättömän jouheva ja mukava. Toimii kuin junan vessa kaikissa olosuhteissa. DSG tuntui lähinnä huonosti toimivalta robottilaatikolta. Ruostetta en ole vielä mistään löytänyt vaikka trollin mielestä ruostuvat nopeasti. Kuutisen litraa kuluttaa matka-ajossa ja litran enemmän taajamavoittoisessa menossa. Ei paha. Öljyn pinta ei huoltojen välissä juurikaan laske. öljyn lisääminen ei ole käynyt mielessäkään, enkä edes seuraa tasoa edes kuukausittain. Kerran vuodessa huolletaan.Ilmankos moottori kuraantuu, jos vain kerran vuodessa huolletaan. Tämä on yksi suurimpia heikkouksia, että säästetään huolloista, mutta kuinkas muuten nyky-yhteiskunnassa...
- Miten_niin_säästetään
kitkajatkot kirjoitti:
Ilmankos moottori kuraantuu, jos vain kerran vuodessa huolletaan. Tämä on yksi suurimpia heikkouksia, että säästetään huolloista, mutta kuinkas muuten nyky-yhteiskunnassa...
Huollot riippuvat ajetuista kilometreistä tai ajasta mikäli kilometreja tulee vähän.
- näin.se.menee
kitkajatkot kirjoitti:
Ilmankos moottori kuraantuu, jos vain kerran vuodessa huolletaan. Tämä on yksi suurimpia heikkouksia, että säästetään huolloista, mutta kuinkas muuten nyky-yhteiskunnassa...
Kuinka niin, kuraantuu? Aven kone on täysin kuralta suojattu altapäin.
- kitkajatkoa
näin.se.menee kirjoitti:
Kuinka niin, kuraantuu? Aven kone on täysin kuralta suojattu altapäin.
Siis tietenkin SISÄLTÄ kuraantuu , kun öljy ei voi kaikkea sakkaa kerätä itseensä eikä suodatinkaan. Paljon näkee moottoreita, joissa korkin alla heti likainen kansi ....
Pitkät öljynvaihtovälit ovat huono ratkaisu, oli mitä LL-laatua tahansa.
- sivusilmällä
Hesarin 14.4 koeajossa uusi Corolla 1.6 Multidrive S vei 6.6 l/100 km ja kaupungissa reippaasti enemmän, joten 1.8 Ave kuluttaa taatusti yli 7 l/100 km
- Viimeinenekerta
On ollut nyt kaksi vuotta ja useamman viikon pajalla. Ei kestä normaaliajaan ajoa. Jäi viimeisen kerran korjaamoon, siirtyy sieltä suoraan vaihtoautohalliin. Nyt on luotettavampi ja mukavampi auto alla.
- selotto
Ja miksi et sano , mikä se nykyauto on...taitaa olla trollijuttu.
- Anonyymi
LED VALONAUHASTA PITKÄ PÄTKÄ JO HÄMÄRÄ MELKI PIMENÄ, AVENSIS
2016 1.8 - SIINÄPÄ SUURI SÄÄSTÖ KUN UUSITAAN KOKO VALOUMPIO HINTAA YLI 1000 EUROA JA TYÖT PÄÄLLE! TAKUU MENNYT JO UMPEEN. VOIHAN PRKL!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818