Olutta menee

holistijuoppo

n. 40 tölkin viikkovauhtia jatkuvasti. En tykkää itse tästä, mutta aina vaan täytyy hakea satsi illaksi.
Haluaisin eroon tästä tissuttelusta. Joka aamu aion olla ottamatta tänään, mutta niin vaan haen kaupasta illaksi olutta.
Tätä on jatkunut jo 10-vuotta.
Olen nainen ja työssäkäyvä, ei näy ottaminen vielä onneksi, mutta tätä vauhtia varmaan näkyy. Työni hoidan ja muut asiat, mutta kai sitä voi muutakin vapaa-ajalla tehdä kun olutta ottaa.
Kuningas-alkoholi on ottanut minut valtaansa ja päivän edetessä mietin mistä käyn ostaa tuon tarvitsemani juoman, kauppoja vaihdellen, ettei joka päivä samassa kaupassa käy.
Tiedän ja tunnistan ottamiseni oireet: Aina väsähtänyt, en aina jaksa laittaa itseäni, syyllisyys juomisestani, pelko mennä ihmisten ilmoille varsinkin viikonloppuisin, koska silloin voi juoda 8-10 tölkkiä, mutta se näkyy naaman turvotuksena ja vatsaoireena(ripulointi koko päivän).
Mielialan myrtseys ja itseinho(joka aamu), mutta päivän edetessä silmissä ja sielussa siintää olut.
Neuvoja pliis, asiallisia sellaisia, miten olette päässeet irti tissuttelusta?

29

929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PäätäNYTheti

Päätät nyt ettet käy kaupassa.
      Pysy päätöksessä, et mene!
      Et et et mene. Sinnilläkään et.
      Sortumisia tulee mutta päätät toistuvasti uudelleen. Saat välipäiviä tissutteluun vähitellen enemmän.
      Ja ajattele mikä rahan säästö!

Päätät nyt juuri huomisesta. Huomiseksi keksit jotain muuta tekemistä. Mielenkiintoista puuhaa tai siivoat raivokkaati.

Äläkä kuvittele ettei tissuttelu naamasta näkyisi. Kyllä se pieni pöhö näkyy. Huomaat kun olet lopettanut.

• viinaakurkuunn

Anna mennä vaan, siirry väkeviin.

• hetejo

Pystyt päiväs aikaan olemaan ilman. Taistele pari viikkoa ilta kaljoja vastaan niin sitten ei enää haluta olutta iltaisin. Sinulla on vaan hemmetin paha kierre päällä mutta kyllä se siitä! Oikein mukavaa kevään jatkoa ja voimia :)

• äläpierehomo

piereskelet liikaa
      kun kakkaa tyttö pidätät

• aa-auttaa

Ala käymään AA:ssa, tiedän monia jotka ovat olleet tosi alkoholisteja ja päässeet kuiville aa:n avulla.

• AA-on miesten ja naisten toveriseura, jonne ainoa pääsyvaatimus on halu lopettaa juominen. AA:ssa käy kaikenikäisiä ihmisiä, itse olen saanut olla päiväkerrallaan raittiina useampia vuosia. Kajaanissa on kolme AA-ryhmää. Täältä löydät suomen AA-ryhmät ja niiden aukioloajat. Linkki http://www.aa.fi/groupsearch.PHP

• ExDoku

Olet sentään rehellinen itsellesi. Moni "viiniharrastaja" kittaa pullon illassa ihan vaan maistelumielessä ja sitten toisillensa kehuvat viinin makua ja aromia ja viikonlopulla kitataan uusia makunautintoja pari-kolme pulloa päivässä.
      Alkoholismi on hankala sairaus, josta ei parane - mutta lopettaa voi. käy illalla vaikka lenkillä ja napostele hedelmiä, salaatteja, pähkinä ja semmosta terveellistä. Pari viikkoa kun kärvistelet, niin huomaat, miten mukavaa se elämä ilman viinaa onkaan :)

• tissuttelua

Aivan kuin olisi omaa nykyistä elämää lukenut aloittajan kirjoituksesta. Minä olen mies ja samanlainen tissuttelu jatkunut minulla pari- kolme vuotta. Työni hoidan, mutta viikossa menee 40- 45 purkkia kaljaa ja ne on 0,5 litran purkkeja! Haluaisin lopettaa ja joka aamu päätän, että tänään en sitten käy kaupassa, mutta kun työpäivä ohi, niin kaupan kautta kotia ja sama paska jatkuu! Laskeskelin tässä, että minulla menee yli 500 € pelkkään kaljaan kuukaudessa ja joskus käyn vielä kapakassakin lisäksi, onneksi harvoin, mutta kuitenkin! Joskus otan myös valkkaria lisäksi. Onneksi pääsin tupakasta eroon muutama vuosi sitten!

• Kaksivuottaselvänä

Juttu on yksinkertaisesti niin että kukaan muu ei tee lopetuspäätöstä puolestasi.
        Vain sinä voit auttaa itse itseäsi.
        Olisiko AA sta apua, en tiedä.
        Itse lopetin vuosia jatkuneen tissuttelun kuunneltuani Sarasvuota. SIn "herätyksen", oivalsin jotain.
        Oltakoon miehestä mitä mieltä tahansa mutta alkoholismista hän puhui asiaa ....ilmeisen omakohtaistakin.
        Se on hiljalleen koukuttava aine. Onneksi enää en joudu ajattelemaan asiaa ollenkaan, ei tee yhtään mieli. Aikaa se vei. Ja rahaaa... onneksi ei ehtinyt viedä terveyttäkin , mutta ei sekään kaukana ollut.

• oitee

Ei juomista kannata lopettaa, osta vaan halvempaa kaljaa aina välillä, pirkkaplut on ok ja lidlin kalja vielä hakvempaa. sisulla vaan vedä joka ilta,

• silleisekävikin

Sain AA:sta pari mukavaa kaljottelukaveria. Käymme yhdessä melko säännöllisesti Tanelissa puimassa syntyjä syviä. Koko A-kerho jäänyt unholaan.

• TuplanaKiitos

Miten ihmeessä te pystytte sitä kaljaa lipittämään ihan määrättömästi? Eihän se mene päähän, eikä persijeen, Tulee vain onneton pöhnä ja kusettaa. Väkeviä sitä pitää ottaa niistä tulee reipas känni ja höveli olo. Esim. vodka hanavedellä on aivan ehdoton, ei tule krapulaakaan niinkuin kaikenmaailman sekoituksilla ja litkuilla.

• ToivoaOnAina

No miten amoittajan alkuviikko on mennyt?
      Onko jatkunut entistä rataa. Vai pysryitkö ohittamaan kaupan oluthyllyt?

• holistijuopo

joo olutta ei ole mennyt yhtään, viinakaupassa kävin lauantaina Kajaanissa.Ostin 7 pulloa koskenkorvaa :(

• holistijuoppo

Tämä ei ole minun, eli aloittajan kommentti.

• Vainmehua

Välillä voi käydä eri paikkakunnan kaupoissa, niin eivät ihmettele. Suosittelen kontiomäen shelliä ja sotkamoa välillä hakupaikaksi, jos ei halua lopettaa tyhmää juopottelua.

• Nälvijäpelleille

Suunsoittajat ne jaksaa päätään aukoa. Toivottavasti saatte itse saman kohtelun jos joskus joudutte apua hakemaan. Nälvintää hoidoksi teille.
      Hävetkää.

• holistijuoppo

Helpompi laskea juomattomat päivät, mitä juodut.

Olen kalenteriini merkannut illat,jolloin en ota ja vuoden 2015 marraskuussa havahduin: Tammikuusta marraskuulle vain 5 juomatonta iltaa!

Siitä lähti kolmen viikon tipattomat illat ja kyllä tosiaan, turvotus naamasta hävisi ja muutenkin reippaampi olo. Ripulointi hävisi jo eka illan jälkeen.

Siihempä se sitten jäikin.

Sitä luulee olevansa vahingoittumaton, eli kun pystyy töihin menemään ja asiansa huolehtimaan ja vielä(onneksi)terveys kestää, niin sitä ajattelee, ettei minulle mitään tapahdu tuon alkon takia.

Kummallista on, että tuo olut tuo niin hyvänolon tunteen. Monena iltana on olo, ettei maistuisi, eikä jaksaisi kauppaan lähteä muutaman oluen takia...mutta kun ne hakee ja sihauttaa ensimmäisen, olo on helpottunut ja rento.

Tämä ongelma on varmaan monella, koska en minä niitä kauppojen olutlavoja yksin ostele ja itse joskus seuraan kassajonossa muita, melkein kaikilla on oluset ostoksissaan.(Itse joka kerta häveten niitä olusia siinä hihnalla).

Ja, siinäpä tämä riippuvuus onkin, koska minä kuitenkin harrastan, lenkkeilen, käyn teatterissa ja elokuvissa,koti on kunnossa ja muut asiat, MUTTA..sen päivän päättää aina kuningas olut!

Yksin juon nämä annokset elämässäni.

Tämä on alkuperäisen kommentin kirjoittaja.

• ExDoku

Joko on ollut maanantaipoissaoloja töistä? Jos ei, niin kohtapuoliin niitä alkaa tulla

• Kaksivuottaselvänä

Älä aloittaja huolestu noista valekommenteista, kyllä ne heti erottuu.
        Selväst huomaa, että olet vakavalla mielellä pohtimassa. Jo se, että pohdit, on ensimmäinen askel. Kuinka pitkä matka seuraavaan on, riippuu vain sinusta itsestäsi ja siitä, minkälaista vahvistusta onnistut ajatuksillesi keräämään. Arvojen pohdintaa ja ajatustyötä se vaatii. Mutta näyt olevan rehellinen itsellesi, kun lasket noita oluettomia iltojasi. Siinä jo on melkoinen alkumatka tehty, kun olet noin realistisen kuvan tehnyt itsellesi selväksi.

Voi kuinka mielelläni sinua auttaisin, mutta en tämän enempää osaa. Vakuutan vain, että kannattaa lopettaa, saat mukavan palkinnon jo peilikuvaltasi. Aamutkin on aivan erilaisia.

Kukaan lopettanut ei ole katunut. Ei kukaan!

• tissuttelua

Minäkään en ole ollut koskaan vielä tissuttelun takia pois töistä, mutta kyllä alkaa jotkut maanantait olla vaikeita, kun perjantaina tilttaa kunnolla, lauantaina jatkaa ja sunnuntaina korjailee, niin ei se ole häävi olo maanantaina. Yleensä ei pysty nukkumaan su- ma välisenä yönä ja koko maanantai menee lähes syömättä! Väsyttää ja hermot meinaa olla tiukalla. Eilen lämmitin saunan ja join kuusi ½- litran purkkia ja tänä aamuna vannotin pyhästi, että en käy kaupassa, mutta kun äsken tulin töistä, niin kaupan kautta ja eka sandels on kohta puolillaan! Onko niistä antabus lääkkeistä apua, tietääkö joku? Tämä helvetti on saatava jotenkin loppumaan! AA- kerhoihin en ilikie mennä!

• tritolonen
        tissuttelua kirjoitti:

Minäkään en ole ollut koskaan vielä tissuttelun takia pois töistä, mutta kyllä alkaa jotkut maanantait olla vaikeita, kun perjantaina tilttaa kunnolla, lauantaina jatkaa ja sunnuntaina korjailee, niin ei se ole häävi olo maanantaina. Yleensä ei pysty nukkumaan su- ma välisenä yönä ja koko maanantai menee lähes syömättä! Väsyttää ja hermot meinaa olla tiukalla. Eilen lämmitin saunan ja join kuusi ½- litran purkkia ja tänä aamuna vannotin pyhästi, että en käy kaupassa, mutta kun äsken tulin töistä, niin kaupan kautta ja eka sandels on kohta puolillaan! Onko niistä antabus lääkkeistä apua, tietääkö joku? Tämä helvetti on saatava jotenkin loppumaan! AA- kerhoihin en ilikie mennä!

antabus on lumelääke, teho perustuu omaan uskoon

• ViisauttaJaVoimaa

Arvoisat tisuuttelijat.
      Miettikää noita julkkiksia, jotka on lopettaneet. Niitäkin alkaa olla jo melkoinen määrä.
      Tehkää perässä, kyllä te siihen pystytte! Ja antakaa itsellenne anteeksi, jos matkalla sorrutte. Siitä ei kukaan rankaise, uudestaan vaan putki poikki.

Yrittämättä ette raitistu ja saa hyviä eläkepäiviä. Se on nimittäåin niin, että eläkkeellä sitä vasta aikaa onkin juoda aamusta iltaan, ja sehän teillä on edessä, jollette sitä ennen lopeta. Ja mikä onkaan surullisempi näky kuin kaljotteleva huonosti kävelevä pappa tai mummo. Sääli kotihoitajia, jotka moista joutuvat katsomaan.

Nyt vaan iso mietintämyssy päälle, mitä ITSE tahdotte loppuelämällänne tehdä.

• Vertaispalstalle

Mietin tässä, kannataisikohan aloittajan ja muidenkin asiaa vakavasti pohtivien hakea toinen palsta, jossa saisi parempaa tukea.
      Täällä kun nuo henkisesti keskenkasvuiset ovat niin pahasti käytöstapoja vailla.

• holistijuoppoaloittaja

Kiitos paljon asiallisista ja tsemppaavista viesteistä. Ei ole mollaavia, eikä syyllistäviä viestejä.

Kun tämän ongelman kanssa itsekseen piehtaroi, niin sitä alkaa pitää itseään luuserina ja ala-arvoisena. Syyllisyyteen haen taas ne iltaoluet...kierre jatkuu.

En kuitenkaan aio luovuttaa, pää miettii ja puntaroi ja niinkuin kommenteissa olikin, että hyvä kun tiedostan tämän tissuttelun, enkä kiellä sitä.

Hyvä pointti oli jollakin kirjoittajalla tuo eläkkeelle siirtyminen..silloin on todellakin sitten aikaa tissutella! Huh. Ja siihenhän se meneekin sitten, jos ei älyä lopettaa ennen sitä.
      Toleranssi kasvaa vuosi vuodelta, onneksi en kuitenkaan väkeviä ota. Tuo olut on harmikseni minulle kuin iltapala.

Maanantaisin en ole ollut pois töistä, joku roti se olla pitää(onneksi).
      Viikonloppuna se olut kuuluu sinne iltaan, aamulla tai päivällä en ota, eikä maistuisikaan.

Niin, ehkä on väärä foorumi tänne kirjoitella, onhan noita keskustelupalstoja pilvinpimein, mutta asun Kajaanissa ja ehkä haen kohtalotovereita ja kokemuksia oman paikkakuntani ihmisistä.

Mietintä ja pohdinta ja oikean päätöksen tekeminen kypsyy ja toivon, että pääsen irti tästä salaisesta ja hävettävästä tavasta ja riippuvuudesta.

• ExDoku

Kyllä kaikki työpaikalla ovat huomanneet kaljankittauksesi, kyllä se henki haisee ja naama on turvoksissa ja ääni värisee ja kädet tärisee.
        Pari vanhaa juopottelukaveria jatkaa tipatonta tammikuuta ja ovat kuin eri ihmiset - naama loistaa ja jutut on täysin muuttuneet entisistä paskanjauhamisista. Tsemppiä sinullekin.

• kannustin

loistava kommentti!!! yhdyn tähän täysin!

• rapajuoppo_

Jos n. 400 tölkkiä viikossa menee niin kyllä se alkaa turvotus näkymään!
      20-vuotta kun olet vain maannut sohvalla ja kitannut kaljaa 400 tökkiä viikossa niin huh huh...
      Hakeudu hoitoon! Maksa hoitosi itse koska yhteiskunnan sitä ei tule kustantaa koska olet itse oman pahoinvointisi aiheuttanut. Tämän pitäisi herättää Sinut!

• ViisauttaJaVoimaa

Toivon kaikesta sydämestäni Sinulle, aloittaja, hyvää jatkoa. Jospa se viinapiru jättäisi Sinut jo vähitellen otteestaan rauhaan. Olet varmaan mittasi jo kiitettävästi täyttänyt.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5365
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3603
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3215
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      445
      2506
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      255
      1559
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1304
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1223
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      141
      1150
    Aihe