Yksinkertaiselta vaikuttava mutta ärsyttävä ongelma: Takavalot ja koko takaosan sähköt mitensattuu.
-pakki päällä vilkkua käytettäessä takalasin pyyhin alkaa huiskia.
-Vilkku vasemmalla jarru pohjassa vilkkuu myös sumuvalo
ynnämuuta.
Otin takavalojen klusterit irti (suorakaiteen muotoinen), polttimot kaikki ehjiä, en näe maadoitusvikaa josta yhdessä ketjussa puhuttiin.
Voisiko vika olla ihan vilkku/valoviiksessä?
Jos jollakulla ollut samanlaista ongelmaa niin olisi kiva tietää miten ratkesi. Muuten kuin viemällä auto paalille ja ostamalla VAG.
Renault Megane -00 Coupe takavalojen häikkä
4
162
Vastaukset
- kaabel
Maadotus johdot on ruikkua ranskalaisis laita uutta!
- DGC
2002 Cliossa vastaavan ongelman aiheutti pikku hapettumaa rajumpi syöpymä vasemman takavalon liittimessä, maapiuhan pinnissä. Tinasin pinnin ja hyvä tuli.
- iamgreafixer
Sama homma farkku meganen vasemmassa takavaloumpiossa. Sähköliittimien kontaktit on huonot ja maajohto pääsee hapettumaan. Otin maadoituksen irti ja paransin sen kontaktia - ei auttanut. Vika korjaantui polttimoille sähköä tuovan liittimen pinnien hionnalla ja vääntämisellä siten että kontakti parani.
- T_RellunOmistaja
Tarkista maadoituspisteet ympäri autoa. Johtoja irti -> vähän hiomapaperilla pyyhkästä -> CRC:tä ja takas kiinni. Jos löydät kaikki maadoituspisteet niin saat kaikki sähkösekoilut pois. En äkkiä ulkoa muista missä kaikkialla niitä vanhemmassa meganessa on. Luultavasti tunteroisen googlettelulla selviää sijainnit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858519
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593702
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 402421
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382133- 292086