Hei!
Pohdiskelin gradun aloittamisajankohtaa. Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia siitä, kuinka kauan gradun (keskiverto) tekemiseen noin yleensä menee?
Itse opiskelen OKL:ssa ja meillä graduun kuuluu kaksi projektiseminaaria, joiden aikana yleensä gradut valmistuvat..
Esim jos aloitan tekemisen ensi syksynä, teen seuraavan kevään, niin onkohan mahdollista että saan gradun tuossa ajassa valmiiksi?
ja jos joutuu vähän jatkamaan kesän puolelle, voiko gradun palauttaa myös kesän aikana?
Kiitän ajastanne!
gradun teko
5
1417
Vastaukset
- raksu
...samaan aikaan. Jos gradu on ainoa juttu, niin eiköhän tuo tuossa ajassa valmistu, varsinkin jos on aihe yms. mietitty etukäteen.
- gradun tehnyt
Jos teet normaalia työpäivää 5pv/viikko 8h/päivä gradun pitäisi valmistua viimeistään kolmessa kuukaudessa. Jos ei, aihevalintasi on liian vaikea tai et ole ymmärtänyt gradun laajuutta oikein (ei se mikään väitöskirja ole vaan harjoitus muiden joukossa). Valitse sellainen aihe, josta löydät mukavasti aineistoa ja suunnittele työsi perusrunko etukäteen.
- epla
Olen avatellut jatkaa proseminaariaiheestani eteenpäin. Se on mielestäni mielenkiintoinen aihe ja olen jo kerran vaivaa nähnyt sen eteen ja päässyt vähän sisälle aiheeseen niin miksipä ei. Tosin minun pitää varmaankin vähän rajata aihetta..
Muita opintoja tulee olemaan vähän tuossa päällä.. syyslukukaudella on samaan aikaan harjoittelu, mutta kevät on sitten aikalailla tyhjää ja jos tarvetta on, jatkan kesällä ja palautan tuotokseni seuraavana syksynä..
Noin karkeasti laskettuna aikaa minulla liikenisi yhteensä n. 10-12 kuukautta, jolloin voisin melkolailla täysillä tehdä gradua..
Eli eikös teidän mielestänne se tuossa ajassa voisi olla mahdollista?
- aoishgaoi
gradua, aloitin kesällä pohdiskelemaan aihetta, ja vaikka hyvää aihetta mietinkin jo kolme vuotta, niin nyt vasta tuli mieleen kuningasidea, sellainen mikä itseä oikeasti kiinnostaa ja mitä on kiva tehdä.
Eli syksyn olen tehnyt silloin tällöin haastatteluja ja lueskellut teoriakirjoja ja pitänyt seminaarissa esitelmiä ym. Nyt kirjoitan parissa kuussa koko gradun. Aineiston analysointiin meni noin pari viikkoa. Teen suht päätoimisesti gradua ja otan homman erittäinkin tosissaan. Olen humanisti, mutta graduni on monitieteellinen viritys.
Tiedän, että vähemmälläkin pääsisi, mutta kun nyt tärkeä tilaisuus on osoittaa omat taidot, niin miksipä ei? Muuten harmittaisi koko loppu elämän, jos ei jaksaisi edes yrittää kuin läpimenoa.
Eli vuodessa ehtii oikein hyvin! Jos ei tee samalla hirveästi muuta (voi tottakai jonkun verran opiskella, käydä duunissa tai laiskotella). Eli lepposaa vauhtia niin vuosi on ok. - Anonyymi
Täällä kirjalla on saanut paljon apua, jos joku vielä tarvitsee:
https://www.bod.fi/kirjakauppa/lyhyt-akateeminen-erityisperehdytys-ari-tervashonka-9789528005254
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1105875Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453833Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4652691Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681720- 871396
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321383Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346- 771268
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541255