gradun teko

eplo

Hei!

Pohdiskelin gradun aloittamisajankohtaa. Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia siitä, kuinka kauan gradun (keskiverto) tekemiseen noin yleensä menee?

Itse opiskelen OKL:ssa ja meillä graduun kuuluu kaksi projektiseminaaria, joiden aikana yleensä gradut valmistuvat..

Esim jos aloitan tekemisen ensi syksynä, teen seuraavan kevään, niin onkohan mahdollista että saan gradun tuossa ajassa valmiiksi?

ja jos joutuu vähän jatkamaan kesän puolelle, voiko gradun palauttaa myös kesän aikana?

Kiitän ajastanne!

5

1369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksu

      ...samaan aikaan. Jos gradu on ainoa juttu, niin eiköhän tuo tuossa ajassa valmistu, varsinkin jos on aihe yms. mietitty etukäteen.

    • gradun tehnyt

      Jos teet normaalia työpäivää 5pv/viikko 8h/päivä gradun pitäisi valmistua viimeistään kolmessa kuukaudessa. Jos ei, aihevalintasi on liian vaikea tai et ole ymmärtänyt gradun laajuutta oikein (ei se mikään väitöskirja ole vaan harjoitus muiden joukossa). Valitse sellainen aihe, josta löydät mukavasti aineistoa ja suunnittele työsi perusrunko etukäteen.

      • epla

        Olen avatellut jatkaa proseminaariaiheestani eteenpäin. Se on mielestäni mielenkiintoinen aihe ja olen jo kerran vaivaa nähnyt sen eteen ja päässyt vähän sisälle aiheeseen niin miksipä ei. Tosin minun pitää varmaankin vähän rajata aihetta..

        Muita opintoja tulee olemaan vähän tuossa päällä.. syyslukukaudella on samaan aikaan harjoittelu, mutta kevät on sitten aikalailla tyhjää ja jos tarvetta on, jatkan kesällä ja palautan tuotokseni seuraavana syksynä..

        Noin karkeasti laskettuna aikaa minulla liikenisi yhteensä n. 10-12 kuukautta, jolloin voisin melkolailla täysillä tehdä gradua..

        Eli eikös teidän mielestänne se tuossa ajassa voisi olla mahdollista?


    • aoishgaoi

      gradua, aloitin kesällä pohdiskelemaan aihetta, ja vaikka hyvää aihetta mietinkin jo kolme vuotta, niin nyt vasta tuli mieleen kuningasidea, sellainen mikä itseä oikeasti kiinnostaa ja mitä on kiva tehdä.

      Eli syksyn olen tehnyt silloin tällöin haastatteluja ja lueskellut teoriakirjoja ja pitänyt seminaarissa esitelmiä ym. Nyt kirjoitan parissa kuussa koko gradun. Aineiston analysointiin meni noin pari viikkoa. Teen suht päätoimisesti gradua ja otan homman erittäinkin tosissaan. Olen humanisti, mutta graduni on monitieteellinen viritys.

      Tiedän, että vähemmälläkin pääsisi, mutta kun nyt tärkeä tilaisuus on osoittaa omat taidot, niin miksipä ei? Muuten harmittaisi koko loppu elämän, jos ei jaksaisi edes yrittää kuin läpimenoa.

      Eli vuodessa ehtii oikein hyvin! Jos ei tee samalla hirveästi muuta (voi tottakai jonkun verran opiskella, käydä duunissa tai laiskotella). Eli lepposaa vauhtia niin vuosi on ok.

    • Anonyymi

      Täällä kirjalla on saanut paljon apua, jos joku vielä tarvitsee:

      https://www.bod.fi/kirjakauppa/lyhyt-akateeminen-erityisperehdytys-ari-tervashonka-9789528005254

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe