Poronhoitajien etuoikeudet

Påråtån

Minkä helvetin takia poromiehet eivät voi laiduntaa omia elukoitaan omissa metsissään? Miksi he saavat laiduntaa siellä missä haluaa????

23

951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ookkonä

      Siksi tietenkin kun laki sen heille sallii ja piste.

    • jahtituristi

      Se on hyvä että niitä on joka puolella. Ei yhtään tyhjää metsästysreissua koskaan ja talveksi riittää käristelihaa.

    • peroton

      Olen aloittajan kanssa aivan samaa mieltä. Kun poroja hoidettaisiin omistajien omalla maalla, niin loppuisi ne poron omistajat joilla ei ole omaa maata! Samoin kaikkinainen sodan käynti porottomien kanssa loppuisi kerralla! Miksi helkkarissa Suomeen ei tehdä uutta poronhoitolakia??

      • Sampdori

        Koska Saamelaiset käyttävät samaa asetta kuin muutkin maahanmuuttajat. Outoa tässä on että nämä muslimit käyttävät hyväksi saamelaisia, joten tämä ei pääty hyvin ei monenkaan näkökulmasta.


    • perustuslakiuusiksi

      Perustuslakia on tosi vaikea muuttaa ja olisi paljon tärkeämpiäkin lakeja muutettavanakin.

      Jos perustuslaista poistettaisiin joutavat velvoitteet valtiolta veivareita kohtaan, olisi kohta omaakin maata vaikka poromiiehille ja muille.

      Tämä yhteiskunta on niin tasapäistetty, että kellään kannata tehä mitään, ei ees pitää poroja.

    • poroton

      Ei kai kukaan ole niin tyhmä,että veisi kantturasa omia metsiään pilaamaan.

    • sumppilainen

      Eikun poronhoito lopetettava ja samalla Hossan kanasallispuistossa kaikilta metsästäjiltä hossalaisiltakin, niin on rauhaa eikä liveimiöitä tule kuin vieraista, jos niitäkään suvaitaan.

    • osa-aikahossalainen

      Pidäpä suutasi pienemmällään! Jos Hossasta loppuu turistit saa ne pari kymmentä kyläläistä jotka jää jäljelle sitten elää samalailla kun ne kivikauden aikaiset hossan ukot ja piirrellä lisää niitä kalliomaalauksiaan ja syödä sieniä ja pieniä ahvenia.

    • Porotpous

      Poronhoito lopetettava nimenomaan Hossassa.

    • Porotalous Lappiin..sinne minne ne kuuluvat! Poronhoitorajaa on siirrettävä ylöspäin ja paljon!

    • oippali

      Tulee tästä keskustelusta mieleen Kummeli sketsi " tuli mun maille... mä myrkytin ne kaikki"

      • Onko poroja sinun mailla?


    • Jahtituristi

      Tehtäiskö taas syyskuussa porosta pystykaupat?

    • Pakasteeseen vaan niin on taas lihhaa talaven yli.

    • pellotjamansikkamaa

      Jep. maahantunkeutujat ja poromiehet samalla asenteella ,röyhkeydellä varustettuja olioita .vaihtoehtoinen fakta kummankin ryhmän vahvuus .ja vielä pitäs olla iloinen veronmaksaja saadessaan osallistua maksajana ko porukan lomailuun ja harrastuksiin...

    • kovettu

      Aikoinaan olivat hevoset, lehmät, lampaat vapaalla laitumella porojen tapaan, mutta niiden laiduntaminen kiellettiin. Ainoa asia on se, etteivät kaikki eläinten omistajat ole yhdenvertaisia. Yksi etu poronhoitoalueesta on, ja se on se, että muuten entisestä poronhoitoalueesta tulee petolandia ja petojen puolustajien temmellyskenttä.

    • höpöhöpötouhua

      Hyvä bisnes saadaan kaikki maataloustukiaiset muka viljellään peltoja, raahataan heinät maantienvarteen ja toivotaan, että auto ajaa päälle tai peto syö karjat, ja taas korvaukset juoksee. Ei tarvita markkinointia ei mitään.

      Jos pedot häviää niin loppuu korvaukset ja koko homma kaatuu.

    • 55Ari

      Se on kuulkaa säästöä se, että käy naapurissa tankilla ja ostamassa kartsan LM -tupakkaa.

    • terni99

      Saadaanko tätä koskaan kuriin....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe