Kymijärven voimalaitos saastuttaa

S.Anttoinen

Tänään Joutjoen vesi jota käytetään Kymijärven voimalaitoksessa oli ihan likaista. Yleensä on ihan kirkasta mutta tänään ei näkynyt pariakymmentä senttiä enempää pinnan alle. Ei ollut mitään paskannäköistä ruskeaa vaan sellaista sameaa kuin joukossa olisi ollut jotain happoa tai jotain jauhoa. Oli hyvin sekoittunut veteen eli ei jäänyt pinnalle tai muuta.

Mitä Kymijärven voimalaitos oikein päästää salaa Vesijärveen? Ei heillä ainakaan mitään ympäristölupaa ole sinne mitään päästää. Vesijärveä on yritetty kunnostaa ja nyt jos sinne päästettiin ties kuinka paljon jotain ravinteita niin taas on hukkaan mennyt työ. Liekö edes ensimmäinen kerta ja tekevätkö yleensä samaa yöllä mutta nyt jostain syystä jäi aamuun?

Voiko tuollaisesta ilmoittaa mihinkään? Jos ottaa vesinäytteitä kun havaitsee jotain tuollaista niin tutkiiko joku instanssi veden jos toimittaa? Entä kalat? Kaloissa säilyy pitkään kaikki myrkyt, varsinkin maksassa? Myrkyt kulkeutuu tietysti ravintoketjussa vesilintuihin ja ihmiseenkin.

3

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nilsiän_öljysheikki

      Kyttäile sinä kuule vaan omia vesiäsi...

    • Ihmisiinpettynyt

      Kyllä asia on kaikkien Lahtelaisten jos Vesijärven kunnostus menee pieleen. Saman asian olen huomannut joskus ennenkin. Vesi oli samanlaista kuin jos vesijohtovettä otettaisiin lasiin jolloin olisi kirkasta ja sitten siihen lisättäisiin Jotain väritöntä jauhetta joka liukenisi hyvin veteen. Joki näyttää sinänsä puhtaan siniseltä mutta sakeelta. Ei ole ruskeaa kuten joet johon pääsee ravinteita esimerkiksi pelloilta.

      Sinne rannalle oli laitettu pariin kohtaan kauraakin linnuille mutta jonkun piti nekin työntää veteen tai peittää hiekalla. Tuntuu niin turhalta auttaa lintuja kun joku aina pilaa kaiken.

    • hytöprfe

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      236
      2250
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1486
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      72
      1271
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1225
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      158
      1130
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      1049
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      928
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      858
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      68
      857
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      779
    Aihe