Opettajan suttaiset A-neloset

24032017

Istumme pöydän ääressä, yliopiston opettaja antaa arvosanaa suorituksestani. Hänellä on kaksi pitkään taskussa pyörinyttä tehtävääni. A4 oli taitettu neljään osaan, paperi oli nurkistaan kulunut ja pyöristynyt.

Opettaja näyttää minulle myös jotain julkaistua artikkelia. Artikkelin kirjoittaja on saman niminen kuin minä olin aiemmin. Opettaja moittii tekstin kirjoitusvirheitä. Minä luen tekstiä ihmeissäni ja huomautan hänelle ettei artikkeli ole minun kirjoittama. Hän miettii hetken ja ojentaa minulle kuluneet suttuiset laput, johon oli pyöräyttänyt arvosanan 2. Kiitin, mutta en ollut tyytyväinen. Opettaja on vaitelias ja jotenkin ylimielisen oloinen,

Hän jonkun oven, jossa ei ole kahvaa, mutta kurkistan silti ovesta. (Saan oven auki.) Oven takana oli selin suihkussa mies. Laitan oven kiinni, ettei hän huomannut.

Pyydän osaajilta tulkintaa.

2

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unet kokeista/opintosuorituksista voisivat viitata johonkin arkielämän tilanteeseen, joka on aiheuttanut sinulle stressiä.

      Koeunet eivät useinkaan viittaa kokeen sisältöön, vaan tärkeää unessa on se tunne jota koet .

      Unessa opettaja moittii kirjoitusvirheitä ja kerrot, että vaikka henkilö on samanniminen niin artikkelin on kirjoittanut joku muu. Opettaja ei ilmeisesti usko sinua vaan ojentaa ylimielisesti lapun jossa arvosana 2. Eli olit itse aiemmin samanniminen kuin artikkelin kirjoittaja ( paperikin on jo kulunut ja nuhjuinen) tämä voisi kertoa, että kyseessä on jokin tilanne menneisyydestäsi.
      Kenties tilanne, jonka olet “painanut maton alle” etkä ole siihen päivätajunnassa reagoinut. Itsellesi on jäänyt tästä kenties ns tunnelukko, koet olevasi syytön, mutta jokin auktoriteetti yms on ollut toista mieltä.

      Unessa halusit katsoa kuitenkin vielä ovesta sisään eli olet halukas ottamaan asiaan uuden kannan. Oven takana oli mies suihkussa, suihkussa puhdistumme vanhoista taakoista ja voimme jatkaa matkaamme helpottuneena. Unen suihku voi viitata myös anteeksiantoon.
      Kenties unesi olikin jonkin asian jälkimaininkeja ja olet jo päättänyt jättää tämän mieltäsi vaivanneen asian taakse ja jatkaa eteenpäin.

    • 3032017

      Kiitos ajastanne ja mielenkiintoisesta tulkinnasta.
      Mieleen nousi yksi ajankohtainen asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe