Canon eos 70d

Kamerakuumeessa

Minulla ei siis ole ikinä ollut minkäänlaista kameraa ja nyt iski "kamerakuume". Canon eos 70d on mielestäni minun tarpeisiini sopiva kamera. Ainoa ongelma on se, osaanko käyttää sitä tai olisiko sitä vaikea oppia käyttämään? Oppiiko videoita seuraamalla tai itse kokeilemalla vai pitäisikö käydä kursseilla? Tuleeko niissä mukana dvd jossa kerrotaan kaikki tarpeellinen?

8

130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti______minäkin

      Kameraa oppii käyttämään vain käyttämällä kameraa. Kursseista on apua, kuten kameraseuroistakin.

      Tuon 70D:n käyttöliittymä on aloittelijalle parempi kuin halvempien runkojen, joissa on typeriä aiheohjelmia valinnoissa. Niistä on vain haittaa. Teknisesti kun oppii ymmärtämää kolmikon ISO, aika ja aukko merkityksen, on jo pitkällä.

      Tuohon pari kolme hyvää primea, niin pääsee pitkälle. Canonilla pari f/2.8 24 STM ja f/1.8 50 STM on paras kohtuuhintainen valinta.

    • hsahDFG

      Nykyään kaneroissa on "apinasäätö", jolla jopa apinat oppii kuvaamaan.

    • Heihey

      Kuvaaminen on elämänikuinen pruju johon saa kulumaan kaiken aikansa. Alotat vain jostain. Työ tekijäönsä neuvoo on vanha sanonta joka pitää paikkansa. Ostat vain minkä tahansa kameran, niin siitä se...sama kun autolla ajo tai purjehtiminen.

      • Canonisti______minäkin

        Periaatteessa noin, mutta oppimista helpottaa, kun aika, aukko ja ISO ovat kamerassa havainnollisesti. Mainittu 70D on parempi kuin Canonin halvemmat vaihtoehdot. Itse pidän tuon takia parhaana vaihtoehtona tällä hetkellä Fujin X-sarjan Pro ja T runkoja. Niiden käyttöliittymässä kaikki on kohdallaan, mutta 70D:kään ei ole huono ja sitä saa nyt edullisesti käytettynä, kun aktiiviharrastajat siirtyvät 80D:hen.


      • Hbak

        Miksi Fuji eikä esim Canon?


      • Canonisti______minäkin

        Fujin käyttöliittymässä on aika, aukko ja ISO konkreettisesti näkyvillä, mikä mielestäni helpottaa oppimista. Ne ovat käsin kosketeltavissa. Mutta kuten tuossa totesin, ei 70D ole huono valinta. Kaikki näkyy, rullia on riittävästi, eikä ääliömäisiä valmisohjelmia ole haittaamassa.


      • oppipoikako
        Canonisti______minäkin kirjoitti:

        Fujin käyttöliittymässä on aika, aukko ja ISO konkreettisesti näkyvillä, mikä mielestäni helpottaa oppimista. Ne ovat käsin kosketeltavissa. Mutta kuten tuossa totesin, ei 70D ole huono valinta. Kaikki näkyy, rullia on riittävästi, eikä ääliömäisiä valmisohjelmia ole haittaamassa.

        Sen takiako sulla on Fuji, että se helpottaa oppimista? :)))) Sitten kun oppii kuvaamaan niin voi ostaa oikean kameran ja heittää nuo peilittömät lelut roskiin?


      • Canonisti______minäkin
        oppipoikako kirjoitti:

        Sen takiako sulla on Fuji, että se helpottaa oppimista? :)))) Sitten kun oppii kuvaamaan niin voi ostaa oikean kameran ja heittää nuo peilittömät lelut roskiin?

        Oletko kuvannut Fujin X Pro 1:llä tai 2:lla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe