Käyttämätön keskuspölynimuri

Miiikkku

Ostimme talon jossa on rikkinäinen keskuspölynimuri. Emme aio sitä ottaa käyttöön, meillä on hyvä imuri.

Kannattaako putkille tehdä jotain jos niitä ei aio käyttää? Mielestäni seinärasiasta tulee (läheltä haistettuna) tunkkaista hajua kun sen avaa...

12

2154

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pöly-imuri

Kannattaa kunnostaa se keskuspölynimuri, mikäli ei maksa maltaita.
      Keskuspölynimaisija takaa että imurin siivekkeiden pilkkomat pienhiukkaset todella menevät ulos.

• Miiikkku

Nykyisessä imurissamme on hyvä suodatin.

• snifsnif
        Miiikkku kirjoitti:

Nykyisessä imurissamme on hyvä suodatin.

Ei sellaista suodatinta olekaan joka ne kaikkein pienimmät ja siis haitallisimmat pölyhiukkaset poistaisi. Keskusimuri sen sijaan puhaltaa kaiken ulkoilmaan.
        Keskusyksikön korjaamisen hinta kannattaa ainakin selvittää, joten nettiin vaan tutkimaan.
        Trollaukseltahan tämä juttu vähän haiskahtaa putkiston haisteluineen, mutta putkia ei ainakaan poisteta seinistä vaikka keskusimuria ei käyttäisikään.

• olipa_myyntipuheet

Keskuspölynimuri puhaltaa kaiken ulkoilmaan ja tilalle virtaa vastaava määrä suodattamatonta ilmaa. Lopputulema voi olla heikompi kuin käytettäessä kunnon suodattimilla varustettua "perässävedettävää"

• imuri-

Ei saa availla seinärasiaa jos imuri ei käy. Koneellisen ilmanvaihdon aiheuttama alipaine imee imurin säiliöstä kaikki pöpöt sisäilmaan.
      Raotin oman keskusimurin rasiaa, hieman sieltä tulee ilmaa sisään.
      Tuoksuu ihan imurin pussille.

• Miiikkku

Itsekin oletin että ilmastointi sieltä imaisee hajua kun avaa. Ei tuo haju muuten kyllä tunnu ellei availe, pidetään kiinni :)

• NickNailer

Ei niitä kalliita keskuspölynimureita kannata ostaa ainakaan yhtä käyttökertaa varten. Hanki vaikka Tamforce Teollisuusimuri 3000W kolmeensataan euroon. Ajaa keskuspölynimurin asian ja imee paremmin.

Jos et käytä muuhun, niin imee hyvin hiomakoneiden ja sirkkeleiden pölyt, jne.

Keskuspölynimurit ovat leluja teollisuusimureihin verrattuina ja maksavat aivan liikaa.

• MiikunKaveri

NickNailer taitaa varmaan ihan hyvin naulaus- ym. -hommat, mutta kysymys koski omakotitalon keskuspölynimuria, eikä mitään metalliverstaan hiomapölynpoistajaa. Mene Nick takaisin nuhkimaan niitä metallipölyjäsi.

• NickNailer
        MiikunKaveri kirjoitti:

NickNailer taitaa varmaan ihan hyvin naulaus- ym. -hommat, mutta kysymys koski omakotitalon keskuspölynimuria, eikä mitään metalliverstaan hiomapölynpoistajaa. Mene Nick takaisin nuhkimaan niitä metallipölyjäsi.

Tämä oli kyllä aivan kokemusperäinen kommentti.

Saksassa korvaavat keskuspölynimureita teollisuusimureilla.

Jos imurilla lentää höylän lastu, niin kodin villakoiratkin saavat kyytiä.

• näinseln

Meillä on keskuspölynimuri ja vielä perusmallia suurempi. Käytimme ehkä puoli vuotta ja hankimme oikean imurin hyvällä imuteholla. Ei enää ikinä keskuspölynimuria-

• trollit-veks

Mikä vika "keskuspölynimaisijassanne" oli? Rakentaja laittanut liian ohuet putket?
        Hankitte sitten "oikean imurin" ?? Ettet vaan ole trolli??
        Voisin tulla vääntämään rautalangasta esimerkin keskusimaisijan paremmuudesta, missä asut?

• kerralla.kunnollinen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe