Saumuri Juki Mo-104D Mahtava

Pellavafani

Pakko oli tulla kertomaan kaikille saumurin ostoa harkitseville:

Myin nim viime vuonna muuton vuoksi Berninan saumurini rahapulan vuoksi.
Sitten alkoi harmittaa kun uudessa asunnossa ei ollutkaan saumuria.
Aloin etsiä sitten uutta, ja päätin että nyt vaihdan mallia.

Olen ommellut valtavasti tällä uudella saumurilla ja se on aivan ihana.
Kun vaihdan rullapäärmeeseen, koska sillä saa niin nopeasti kaikki mekkojen helmat ja muut reunat, niin täällä koneella se tapahtuu nopeasti.

Kaiken kaikkiaan täytyy sanoa, että vaikka Bernina oli hyvä kone, niin tämä Juki on paljon parempi ja helpompi käyttää.

Jos harkitset ostoa niin googlaile missä myydään, en ala edustamaan mitää kauppaa, vain mallia halua kehua!

Juki Mo-104D
Ja varmaan ne Jukin muutkin mallit on hyviä.

7

9278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Soprano69

Moi, ilmeisesti et tiennyt että JUKI tekee myös BERNINAN saumurit. Joten samalla viivalla ovat JUKI on vain huomattavasti edullisempi. Koneet ovat teknisesti aivan samoja, erilaiset kuoret!!!

• Pellavafanitar

Hei, arvelin minäkin että Berninan moottorit samaa laatua Jukin kanssa.
      Itselläni oli aikoinaan Jukin tehdassaumuri, ja nyt tuo Jukin malli Mo-104D ja on kyllä aivan huippukone, suosittelen ja nyt voin kertoa mistä sitä saa:

http://marevik.fi/ompelukone-verkkokauppa/

Miksi ostaa Bernina 900 eurolla? Hyvää ompelua kaikille saumurin ostoa harkitseville!

• Pellavafanitar33
    • halvallakinsaa

tää työtön joutui ostamaan Lidlistä 150€ nelilankasen Singerin saumurin ja on kyllä hintaansa nähden oiva kone.....pelannu ku enkeli tähän asti vaikka paljon olen jo ommellut.

• ollutkumpikin

Onhan munkin tänne tultava kommentoimaan. Mullakin oli ensin parin sadan egen singeri, ajoin sen loppuun paris vuodessa. Olin pitkällä sairaslomalla ja ihan säästääkseni vaatekuluissa, koirien puvuissa yms ostin. Ompelin tosi paljon. Muillekin kuin itselleni. Hyvää oli esim. vapaavarsi ja ihan hyvin pelitti.paitsi jos oli jotain paksumpaa, saumakohtaa tms.Vähintään lanka tai neula katkesi ja vaihtoteriäkään ei oikein saanut.
      Sitten tuli uuden oston aika. Just tuohon Juki MO 114 päädyin. Nyt olen reilun vuoden sillä painellut uusia sohvapäällisiä (huonekalusamettia) myöten eli paksummat kankaatkin menee ok ja langoitus iisimpi.Mutta vapaavarsimahdollisuutta ei ole. Pienissä hihansuissa heti ärsytti moinen puute.

Kumpikin vastaa hyvin omaa hintalaatusuhdettaan. Nyt myin tämän Jukin eteenpäin ja pidän taukoa tässä harrastuksessa. Seuraavaksi haluan vapaavarrella. Juki kuitenkin mielummin, kerran paksutkin kankaat kulkevat mukavasti

• jukiton

Jukiin päin olen minäkin kallistumassa. Mutta juuri tuo vapaavarren puuttuminen arveluttaa. Janomessa se on, Singerissä ilmeisesti ja Berninassakin? Pystyykö sillä oikeasti ompelemaan helposti lastenvaatteiden resorit yms. tiukat paikat? Ompelukoneeni vapaavarrella ei kyllä vähänkään pienempiä saa helposti. Onko saumurin vapaavarsi jotenkin erilainen? Enemmän olis kyllä muuta ommeltavaa kuin lastenvaatteita, niin ehkä se Juki kuitenkin olis mulle riittävä. Ilmeisesti suhteellisen hiljainen? Onko kuitenkin metallinen kuori? Ei tosiaankaan haluais mitään muovirimpulaa.

• Anonyymi

Tuli tästä
      Mieleen kun pstin Hämeentieltä v1989 ompelukoneen ja roudasin sen sitten linja-autolla kotiin. Käytetyn koneen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      389
      4401
    2. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      148
      3769
    3. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      103
      2738
    4. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      16
      2732
    5. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      9
      2441
    6. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      21
      2272
    7. Lindtman haluaa leikata Kela-korvauksista...oho!

Antti Lindtman sanoo Kauppalehdessä, että vuodesta 2028 voi tulla erittäin hankala, mikäli nykyinen hallitus ei tee riit
      Maailman menoa
      151
      1932
    8. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      18
      1878
    9. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      121
      1843
    10. Typeryyttä

Se on kummallista, kun kaksi ihmistä tuntee selittämätöntä vetoa toisiinsa, mutta eivät vain pääse toistensa luokse. Mik
      Ikävä
      124
      1419
    Aihe