mopo ja umpikypärä?

sasof

olen tyttö ja olisin hankkimassa mopoa, haluisin umpikypärän kun se olisi helpompi kuin crossikypärä mutta onko se ihan tyhmän näköistä jos on mopo ja umpikypärä?

12

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikayksinkertaista

      Mee johki liikkeeseen ja kokeile

      • ymmärrätkö

        haluisin muide mielipiteitä asiasta.


    • HarleyTyttö

      Ei ole tyhmän näköistä vaan tosi makee.
      Voithan valita itsesi mieleisen värin, kuviot ja jopa maalata tai teipata, sekä visiirejäkin on monen värisiä ja jopa ns. peilejä.
      Tosin pimeällä ja hämärällä älä käytä ns. aurinkolaseja.
      Umpikypärässä on se hyöty, että jos kaadut ja on mahdollisuus kasvovaurioihin, umpikypärä suojaa niiltä parhaiten.
      Ihan yhdentekevää ajatko mopolla tai suurimmalla prätkällä, kunnon kypärä ei ole tyhmän näköinen.
      Itse käytän aina umpikypärää.
      Tervetuloa motoristiksi Sasof.

    • Pappa_Tunturilla

      Kyllä mielestäni crossikypärä näyttää vähän hölmöltä liikenteessä kun ei olla montulla ajamassa crossia.
      Umpikypärä on hyvä ja turvallinen valinta. Suojaa myös tuulelta ja sateelta, eikä mene leukakaan ruvelle kaatumisen yhteydessä.
      Itse kuitenkin ajan avokypärällä joka on turvattomampi, mutta mielestäni näkyvyys etenkin kaupunkiliikenteessä on parempi. Myös äänet ja tuoksut ovat paremmin läsnä avonaisella kypärällä ajettaessa.

      • Joskuitenkinajat

        Se on tuon avokypärän heikkous, että onnettomuuksissa suurin osa iskuista tulee edestäpäin tuohon poskipäiden tienoille.
        Harvimmin isku osuu päälakeen.


    • Jutustelija1
    • SUZUKITS_50XK_70CC

      Joo ite olen 15v poika ja löytyy Airohin crossi potta ja HJC pallokypärä. mettässä kun ryven enska puuhissa käytän krossikypärää mut liikenteessä useimmiten pallokypärä koska se on mukavampi. no kylällä kun pärräilee tulee joskus crossipottaakin pidettyä mut matka ajossa pallo kypärä on parempi valinta.

      • Jutustelija1

        Itse olen käyttänyt umpikypärää myös montulla ja metsässä, ihan hyvin se toimi ja visiiri suojasi mukavasti nopeammassa ajossa.

        Mopo nopeuksissa crossi kypärä onkin cityssä ihan ok, mutta en tietenkään kilokyykyllä ajeluun mutkateille sitä ottaisi koska tuuli olisi melkoinen.

        Mutta jos pitäisi tyytyä yhteen niin kadulla ajelevan kannattaa hankkia umpinainen. Itse olen aina sen kannalla kun ajetaan kadulla.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


      • HondaKurkonAkseli

        Jutustelija1, olet todella asiantuntija mopojutuissa lukiessani juttujasi. Itsekin olen, ja jatka hyväätarkoittavia neuvojasi täällä. Ongelmaksi tullee, kuka osaa erottaa sinun viisaat neuvosi, ja muun paskanlänkytyksen täällä.
        Vastausta en tiedä, mutta nyt poistun palstalta pääosin, koska täällä on kusipäitä.
        Kaikkea parasta sinulle ja tuleville ajokilometreillesi.

        Moikataan kun tavatan.


      • HarleyPoikaTyttö

        Haluuks imee mua? Oon transventtiili.


      • HarleyTyttö

        Kurko poistui ja tapansa mukaan palasi tyttöpoika aivopierullansa, mutta eihän pyörivällä tuolilla tervepäiseksi todetulta lentokapteenilta voi enempää odottaakaan.


      • Jutustelija1
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Jutustelija1, olet todella asiantuntija mopojutuissa lukiessani juttujasi. Itsekin olen, ja jatka hyväätarkoittavia neuvojasi täällä. Ongelmaksi tullee, kuka osaa erottaa sinun viisaat neuvosi, ja muun paskanlänkytyksen täällä.
        Vastausta en tiedä, mutta nyt poistun palstalta pääosin, koska täällä on kusipäitä.
        Kaikkea parasta sinulle ja tuleville ajokilometreillesi.

        Moikataan kun tavatan.

        Joo parhaani mukaan koitan neuvoa, täällä on tosiaan kaikenlaista ja asiallisia neuvoja kysyvä saa melkoisen kavalkaadin vaihtoehtoja vastaansa. Mutta itse ainakin pysyn asia linjalla.

        Kiitos sinulle kurko ja kaikkea hyvää myös sinun ajoihisi, pian jo uusi KTM odottaa sinulla ajoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe