Ennenaikainen vaihdevuosi

Tekna

Hei ! Kävin fertinovassa jossa minulle tehtiin ultra-ääni tutkimus ja otettiin sit verikokeita
Lääkäri kertoi että munasarjani ei voisi enään tuottaa munasoluja....ja verikokeen perusteella minulla olisi alkanut vaihdevuosi ikä on 30vuotta
Eli ennenailainen vaihdevuosi .kävin yksityisessä gynelogilla ja tarkisti munasarjani ja kertoi että raskaaksi jos haluan niin voin ja limakalvoa oli hyvin
Munasarjani oli normaalinkokoiset .
Verikoe näytti normaalia.
Älkää uskoko heti jos lääkäri sanoo että ennen aikainen vaihdevuosi on alkanut.tarkistakaa toisessa gynegologilla .itse olin seota kun kuulin että minulla on vaihdevuodet järkytyin kunnes päätin käydä toisessa yks.sairaalassa
Älkää luovuttako

3

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kghjghj

      Pystyykö tuollaisen varmaksi edes sanomaan yhden tutkimuksen perusteella? Eikös vaihdevuosissa sekä kohtu että munasarjat kutistu? Itselläni on ollut premenopaussioireita vaikka kuinka kauan, mutta yhä edelleen on kuukautiset.

      Oletko varma, etteivät kuukautiset ole jääneet jostain muusta syystä pois? Liiallisen laihuuden pitäisi näkyä matalana FSH:na, vaihdevuosien korkeana. Stessihormonitkin sotkevat asiaa, mutta pitkän päälle ne sotkevat muutakin elimistön toimintaa (verenpaineita ja verensokereita).

      Kohtu ei vanhene, eli raskaaksi voi kyllä tulla, vaikka munasarjojen toiminta hiipuisi ennenaikaisesti. Tosin se edellyttää lahjoitusmunasoluja.

      • Tekna

        Moi . Kyllä mulla on säännölliset kuukautiset ,ei oo koskaan jäänyt pois paitsi raskaus aikana .normaali raskaus.
        Fertinovan lääkäri on aika negatiivinen lääkäri kaikellalail ainakin minun kohdallani.minulla on kuulemma PCO SYNDROOMAKIN... JOKU MUNARAKKULA TAUTI kiva kuulla että sellaistakin sairastan.
        Onneksi hoksasin käydä tarkistuttaa itseeni diacorissa ja sielä ei sit tutkimuksissa ilmennyt mitään munarakkula tautia'ehkä lääkäri ei vaan tykännyt minusta fertinovassa ..juu hän oli niin varma lääkäri että 2tutkimuksen perusteella minulla on alkanut vaihdevuosi/munarakkula tauti ..kysyin sitä että voiko just loppuneet kuukautiset/kierukan poisto vaikuttaa tuloksiin
        Hän sanoi niin varmanpäälle että Ei Vaikuta.
        Että usko se että sinulla on ennenaikainen vaihdevuosi ja moni rakkulatauti juu hän sanoi myös sen että toinen munasarjani on loppunut ja rusinoittunut..Onneksi Diacorissa käyminen oli maailman paras lääkärikäynti.


    • kghjghj

      Ai niin. Aika harvassa tapauksessa voi sanoa 100 %:isen varmasti sen enempää, että voiko saada tai eikö ehdottomasti saa lapsia. Jos joku oleellinen elin puuttuu (kohtu, munasarja tai munanjohtimet), niin selväähän on, että raskaus ei voi alkaa. Hedelmällisyys alkaa laskea varsin varhain, ja todennäköisesti 10 vuotta ennen todellista vaihdevuosi-ikää ei enää tule raskaaksi. Kun ongelmia on jo ollut, niin lapset kannattaa pyrkiä tekemään mahdollisimman nuorena. Mitään takuuraskauksia ei ole silloinkaan, vaikka kaikki olisi nk. kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      8992
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2400
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1267
    Aihe