Kunnallisvaaliehdokkaista vain 15 vastannut YLE:n

Mieletöntä

Vaalikoneeseen vastanneita ehdokkaista vain 15. Minä en kyllä voi äänestää ehdokasta joka ei halua vastata edes vaalikonekysymyksiin.

Ei ole paljoa valinnanvaraa... Hyvin siinä kuitenkin huomaa ketä ei kannata äänestää;) Wanhanliiton Mirja löytyy ainakin siitä päästä jo vaalikoneen mukaan.

Kannattaisiko ehdokkaiden hieman terästyä. Tässä käy taas kuten seurakuntavaaleissa että me äänestäjät äänestetään sitä kivaa tätiä tai setää palveluhommista, joissa meitä hyvin palvelevat. Todellisuudessa nuo ihmiset ovat päätöksentekijöinä petoja ja heidän mielipiteensä ovat ihan muuta kuin minun.

Vastatkaa vaalikoneeseen! Toivoisin ettei yksikään pääsisi valtuustoon, joka ei viitsi vaalikoneeseen vastata.

Luulen että kyse on tässä siitä että halutaan olla vastaamatta, ettei nyt vaan joku mielipiteideni takia jättäisi minua äänestämättä. Vaaleissahan äänestetään vain tyyppiä... Sitten kun valtaan päästään, päästään toiminnalla näyttämään mitä mieltä ollaan...

18

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loikkari

      Aivan oikeassa olet, kuka sitä oikeat mielipiteensä julki tuo jos ne voi pitää piilossa?? Ei ole kyseessä että samasta yhteisöstä tulevat äänestäjät sekä äänestettävät toisiensa etuja tietäisi ilman ilmoittamista valtakunnan medioissa?

    • konnevetinen

      "Todellisuudessa nuo ihmiset ovat päätöksentekijöinä petoja ja heidän mielipiteensä ovat ihan muuta kuin minun"
      Eikös se ole ihan hyvä, ettei kaikki ehdokkaat ole asioista samaa mieltä, mitä sellaisestakaan oikein tulisi?

      • Mieletöntä

        Erilaisissa mielipiteissä ei mitään pahaa.

        Äänestäjänä koen että minulla olisi oikeus tietää ehdokkaiden mielipiteitä niin että voisin äänestää haluamaani kantaa. Kun äänestän vaan naapuria käy niin että hänen kantansa onkin ihan muuta kuin itse asioista ajattelen.

        En siis uskolla äänestää ehdokasta joka ei ole edes vaalikoneessa mukana. Tietty monilla ehdokkailla vielä ongelmaa siinä kun mielipiteet muuttuvat heti vaalien jälkeen.


    • muttatotta

      Johtopäätös: Ehdokkaat ovat passiivisia.Valitettavaa

      • Pysähtyneisyys

        Niinhän ne on passiivisia ja monet vielä vastustaa kaikkea toimintaa, tuulimyllyistä lähtien.


      • enpäsäänestäkään

        Ja lehtimainoksessa on vain käsky: Äänestä minua. Ei yhtään mielipidettä tai tavoitetta tai mitään muutakaan tietoa. Eipä herätä luottamusta minussa.


    • Asiatniinkuinneon

      Toinen vaihtoehto on, että soittaa ehdokkaalle jos tulee jotain kysyttävää tai haluaa kuulla mielipiteen asiasta kuin asiasta. Näin olen itse menetellyt jo 15 vuotta, soitan sille mahdolliselle kenelle ääneni on ehkä menevä ja kysyn asioista suoraan!

    • Mieletöntä

      Sepäs näppärää;) Muutama tunnin puhelu, ympäri pyöreitä vastauksia ja sitten äänestämään;)

      Näin kun kaikki äänestäjät toimisivat myös eduskunta ja presidentinvaaleissa sekä europarlamentaarikkoja valittaessa, olisi siinä ehdokkailla vastaamista...

    • Kepuliko

      Netistä on hyvä käydä lukemassa ehdokkaiden ajatuksia. Ainoat kotisivut on yhdellä kepulaisella ja siellä uusin kirjoitus, jossa kehutaan kuinka mentiin viime vaaleissa heittämällä valtuustoon. Ei tartte panostaa, kun ääniä tulee muutenkin.

    • Tyrmistynyt

      Kuinka Wanha liitto nyt pärjää ilman peränpitäjää? Olisi saatava uutta verta kehään.

    • Soittanut

      Mihinkäs Wanhan liiton peränpitäjä on joutunut? Onko joku kuollut? En ole ainakaan kuullut sitten kun kirkkoneuvostosta yksi kova yhdellä airolla huopaaja kuoli. Uskovathan aina tällaisissa tilanteissa toteavat "Kuolema on synnin palkka".

      Minun ja monen muun saatavat kuitenkin iso kello kuittasi.

      Verta kehiin kyllä saadaan kun tämä porukka pääsee valtaan. Kunnassakin kyllä listoilla väkeä hyvin on.

      Totta on ettei ehdokkaiden kannasta saa selkoa. Soitin yhdelle joka oli kiireinen ja totesin ettei tässä nyt miten niin tärkeää. Myöhemmin ei edes vastannut puhelimeen... Jotta soittamalla selviää mielipiteet, kun vaan jaksaa soitella...

    • Inthehopeof

      Lueskelin Vaalikoneesta Konneveden ehdokkaiden vastauksia. Yksi ainoa oli vaivautunut perustelemaan kysymykset todella monipuolisesti. Ainoa ainakin minun löytämäni kaveri joka on todella paneutunut tämän meidän pienen kuntamme" 2755
      asukasta" nykyisiin ja mitä ilmeisemmin "sote" tuleviin vaihtoehtoihin mitä kunnallamme on edessä. Perehtykää hyvät kuntalaiset näiden ehdokkaiden taustoihin, Elämme kuitenkin kuntana tällä hetkellä aikaa joka voi jäädä mitä ilmeisimmin hyvinkin pian historiaan. Siksi Konenveden asukkaille on äärettömän tärkeää että päätöksen tekijät kunnassamme ovat taustoiltaan ja tietomääriltään parasta mitä kunnastamme löytyy. Nyt on aika unohtaa henkilökohtaiset kaunat ja katsoa mikä olisi Konnevedelle parasta.

    • Eivastakaikua

      Ei ne vastaa puhelimeen. Olisi tarkennettavaa joissakin asioissa, ennenkuin lopullisen päätöksen tekee.

    • Selkärankaa

      Äänestäjät taitaa olla aktiivisempia kuin ehdokkaat...

    • Hehkuttaja

      Tuo vaalikone hässäkkä alkaa olla jo yksi askel kohti korporatiivia kun
      äänestäjille tarjotaan mukava voileipäpöytä josta pöljempikin voi löytää
      punaisen viivansa ja tuntea itsensä tarpeelliseksi touhussaan.
      -Ajattelu kannattaa aina.

    • Vaihtoon

      Minä en aio äänestää ketään nykyisistä valtuutetuista, koska he yksimielisesti hyväksyivät sairaalan alasajon.

    • Epätoivoinenyhä

      Ajetaan alas koko kallis kuntamme

      • Hehkuttaja

        Ei kyllä ajetakaan sillä Konnevedellä menee nyt hyvin. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2936
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2500
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      92
      2256
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1896
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      46
      1825
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1323
    Aihe