Fiestan 1.4 TDCi - kokemuksia

Geoff

He,

Onkos kenelläkään kerrottavaa tuon uuden fiestan
diesel-versiosta. Miten toimii talvella? Mitkä on huoltovälit? Vaihtoehtoina Polo 1.4 TDi tai vastaava Fabia.

4

856

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fomoco

Hyvä ajaa ja tilaa on, kun itse olen pitkä ja painava. Penkit tosin hieman köykäiset, mutta n. 2x80 km työmatka-ajossa ihan ok. Ajo-ominaisuudet ovat mielestäni vastaavat kuin isommassa autossa, paitsi saisi olla hieman hiljaisempi. Sivutuulelle on vähän herkkä, kun on korkea - kaikkea ei voi saada.
      Pari vuotta vanha ja ajettu reilusti (lähinnä kaupunkiajoa). Moottori tuntuisi olevan ok, mutta vaihteistovika ilmeni. Eli jos meinaa ostaa, niin kannattaa tarkastaa/tarkastuttaa ainakin alusta ja voimasiirto. Muoviosat on vähän kepuleita (irtoilevat), mutta ovat esim. japseja huomattavasti halvempia (tiedä sitten lohduttaako se ketään kun tarvii listaa liimata).
      Kulutus ollut 5...6 l/100km - lähempänä viittä, jos ajaa matkaa. En ole sitten yhtään taloudellisuusajoa harrastanut, vaan ihan reipasta kaasutusta. Uskoisin, että kesällä putoaa 0,5 ...1 l/100 km noista lukemista.
      Kokonaisuus on ihan ok - vähän riippuu siitä, mitä arvostaa.

• Fomoco

...että lähtee kyllä käyntiin nätisti, vaikka olisi seissyt hiukan kovemmassakin pakkasessa. Lämppärillä toki varmasti, mutta oli taannoin tilanne, kun ei saanut sähköä autolle ja oli lähes -20 C päivän pari.

• Geoff
        Fomoco kirjoitti:

...että lähtee kyllä käyntiin nätisti, vaikka olisi seissyt hiukan kovemmassakin pakkasessa. Lämppärillä toki varmasti, mutta oli taannoin tilanne, kun ei saanut sähköä autolle ja oli lähes -20 C päivän pari.

Kiitoksia tiedosta, oli yksi käytetty Fiesta TDCi
        kateltavana, mutta päädyttiin siitten uuteen Polo 1.4 TDi:hin - tietenni kallis ratkaisu, mutta samaa hintaluokka oli uusi Fiestan dieselkin.

Vaikea löytää vähän ajettuja dieseleitä, joita kannattaisi ostaa ajoon, jossa tulee paljon kilometrejä lisää ja vaihtoaika taas alkaa lähetä - eli mieluummin sitten ostaa uuden, jossa on matkamittari nollassa (ja takuutakin), vaikkakin hankinta on kallis.

Onhan noissa uusissaa pikkuautoissa nykyisin jo aika lailla ison auton tunnelmaa. Polo ollut alla nyt viikon - ei isompaa valittamista, kun kaupassa saatiiin hoidettua rikkimennyt moottorinlämmitin kuntoon (asennusvirhe ilmeisesti).

• M:A

Osta bensaversio, diesel älyttömän kallis

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sofia B - ansiotulot ovatkin 0 euroa ja millä rahoilla hän siis elää?

Oho olipa paljastus nyt tästä luksus elämää viettävästä naisesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      3020
    2. Mitä tunteita tunnet

Häntä kohtaan?
      Ikävä
      105
      1601
    3. Martina tienasi taas enemmän kuin Sofia

Tuskinpa tuo ketään yllättää.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1497
    4. Mitä haluaisit sanoa

kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      98
      1465
    5. Milloin viimeksi tavattiin?

Onko siitä, päivä, viikko, vuosi, monta vuotta Minä vuonna?
      Ikävä
      62
      1350
    6. Hienoa SDP 24,8%

Kyllä eilisessä hallituksen kyselytunnilla näkyi miten tyhjää puhetta pääministerin sijaisella Purralla oli. Hän ei vast
      Maailman menoa
      220
      1300
    7. Mikä naisessa on

On söpöä?
      Ikävä
      47
      1212
    8. Olen rakastunut

työkaveriin, Pakko ilmaista jonnekin.
      Ikävä
      50