Minkä vuoksi kaikissa hauhaun kuivatuissa herkuissa on suositus, ettei sitä annettaisi alle 9kk ikäiselle koiralle? Ne 100% lihaa namit. Onko siitä nyt haittaa kun oon tolle mun 4kk ikäiselle ipanalle antanut namina kanaa, kanakierrettä ja lammasta.
Hauhau kuivatut herkut
2
183
Vastaukset
- Kääpiösusi
olen miettinyt samaa.. En tiedä, mutta arvailen että saattavat sisältää jotain haitallisia aineita ( esim. säilöntäaineita, tai sitten jotain epämääräisiä myrkkyjä, hormooneja, antibiootteja..)
Hauhaun lihathan tulee Kiinasta, missä tunnetusti ei ole EU-tyyppisiä tiukkoja säädöksiä. Ja varsinkin kun puhutaan eläinten ruuasta ("rehusta"), ei silläkään mitään kummempia laatukriteereitä ole. Joku aika sittenhän oli juttua että koiria on kuollu ja sairastunu makupaloista joissa kiinalaista siipikarjaa. Minäki huomasin että Hauhaun ankkalastut aiheutti janoa koiralle, ilmeisesti munuaiset oli kuormituksessa.. (varmaan melkein vuosi tästä aikaa siis). Tosin olen silti välillä ostanu HHC-kuivamuonaa, enkä ole siitä huomannu mitään ongelmia.
Aika varovasti annan koiralle makupaloja joissa on tuollaisia tiukkoja rajoituksia. Mutta ei sun kannata säikähtää vaikka olet pennulle niitä antanut, jos pentu voi hyvin. Varmaan noi rajoitukset on laitettu vähän "varman päälle", ettei firmaa haasteta oikeuteen tms haittavaikutuksista.. - Oudoksuttaa
okei joo, jotain tollasta itekkin ajattelin. Varmaan laitan loput säilöön ja annan varmuuden vuoksi vasta silloin, kun pakkauksessa suositellaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1773671
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851628Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek271375- 1581262
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941053Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut191048- 351011
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?90999Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk111921- 62775