Vahinko sattui aamulla ja nuori veljeni ei osannu tehdä mitään asialle. ja kissat pääsivät "tositoimiin". ja tulevia pentuja ei ole niinkään toivottu.naaras kissa meillä on n.8kk ja meille tuli taloon 2 vuotias kolli kissa joka oli lopetusuhan alla. laitoimme aina uroksen aina isoon häkkiin yöksi että ei pääse naarasta astumaan.ja jotenkin se luikahti sieltä ja pääsi astumaan nartun.Kumpikin olisi leikattu enskuun alkupuolella jolloin olisi ollut enemmän rahaa.Olisiko mahdollista keskeyttää eläinlääkärillä mahdollinen raskaus? ja jos ei ole miten kissaa pitää hoitaa yms ylimääräistä ruokaa muuta?? tämä astuminen oli todellakin vahinko ja leikkaukseen olisivat todella päässeet...mutta eläinrakkaita kun ollaan kannamme tottakai seuraamukset eli pennut ja hoidetaan niitä parhaan mukaan.
Kissa ja pennut
8
1305
Vastaukset
- satu89
kysy ihmeessä lääkäriltä mitä voi tehdä!jos astumisesta ei ole kauan saattaa löytyä joku jälkiehkäisy menetelmä ainakin koirilla on keksitty semmonen en ole aivan varma kissoista. jos ei onnistu niin varaudu siihen että pentuja voi tulla paljon eikä välttämättä lyödy koteja jos et pidä itselläsi niitä.voi juotua jopa lopettamaan pahassa tapauksessa pentuja!
- kiskis
leikattiin , eikä eläinlääkäri voinut todeta oliko vai ei, - eläimiähän ne kissat kuitenkin on.
- Minä..
kiskis kirjoitti:
leikattiin , eikä eläinlääkäri voinut todeta oliko vai ei, - eläimiähän ne kissat kuitenkin on.
Huomennapa on semmonen juttu että eläinlääkäri ei oo auki kun on viikonloppu :/
- Minä vaan
Ainakin Äitini kissa leikattiin vaikka sillä oli pennut mahassa. Siinä lähtee pennut samalla kun kohtukin. Eli soita heti ensiviikolla eläinlääkärille ja kysy tekeekö toimenpidettä jos on n. viikon vanhat alkiot mahassa.
- Molla
Toiseen viestiin vastasinkin jo, mut täällä tuntuu olevan vähän samantyyppinen ongelma. Elikä, mulle eläinlääkäri taannoin sanoi et jos kissa on paksuna niin pennut menee kesken jo nukutusvaiheessa, kun kissa leikataan. Et ei pennut pääse kärsimään. Eli pidä vaan mun mielestä aikasemmasta aikataulusta kiinni, ja leikkauta sillon kun oot aikonu. Voit tietty soittaa ja kysäistä eläinlääkäriltä vielä. Mut ei paniikkia silti, ei ne pennut nyt viikonlopun aikana synny... :)
- Sipsu
Jokaisella kunnalla on järjestetty päivystävä eläinlääkäri, puhelinnumeron saat luettelosta.
Eiköhän olisi tytöllekin helpompaa keskeyttää mahd pian, ettei tarvi turhaan käydä läpi hormonimuutoksia pentuja kantaessa! Kyllä ne pennut steriloitaessakin poistuu, mutta kissa saattaa masentua.- Minä
Päivystävä voi olla 50 kilsankin päässä ja ja omaa autoa ei ole.joten ei kehtaa ihan kävelenkään lähteä.11 päivä saadaan rahaa jolloin olisi rahaa leikkauttaa kumpikin kissa.
vieläkö on mahdollista leikkauttaa kissa ilman että kissaemon terveys horjahtaisi --> masennus? - Sipsu
Minä kirjoitti:
Päivystävä voi olla 50 kilsankin päässä ja ja omaa autoa ei ole.joten ei kehtaa ihan kävelenkään lähteä.11 päivä saadaan rahaa jolloin olisi rahaa leikkauttaa kumpikin kissa.
vieläkö on mahdollista leikkauttaa kissa ilman että kissaemon terveys horjahtaisi --> masennus?50km päässä? Se olisi kannattanut selvittää. Kissa kuitenkin kantaa vain n.2kk, ja tiineys on 11pvä jo kolmannella viikolla, lääkäri varmaan päättää mikä on emon terveyden kannalta parasta. Jälkiehkäisy tuskin tässä vaiheessa enää tulee kysymykseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3168095Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne976309Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743651Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee382346- 662260
- 392153
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222136Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962004- 831867
- 481575