Vuolukivitakkani (Tulikivi) tulipesän pelti kupruili ja siihen tuli halkeama. Halkeaman koko oli noin 0,5 cm x 3 cm . Halkeaman sain paikattua laittamalla siihen Tokmannilta ostetulla "korjaustahnalla pakoputkistoa varten" tuotteella. Halkeaman harjasin ensin puhtaaksi teräsharjalla, jonka jälkeen sivelin halkeaman ja sen ympäristön vedellä, kuten tahnan ohjeessa sanotaan. Jonka jälkeen sivelin tahnaa pakkelilastalla halkeamaan ja hieman halkeaman ulkopuolelle. Sen jälkeen laitoin hiusten kuivaimen puhaltamaan halkeamaan maksimi lämmöillä 45 minuutiksi (takan pelti auki). Lämmitys auttaa massan kuivumiseen huomattavasti. Kolmen tunnin kuluttua poltin takassa pesällisen paperia. Siitä noin 4 tuntia lämmitin takkaa normaalisti. Massa oli kuivannut kovaksi klöntiksi reiän päälle :) Olin sata varma, että massa palaa pois, kun lämmitän takkaa. Mutta toisin kävi tässä tapauksessa. Yritin myös hitsata halkeamaa umpeen, mutta halkeama alkoi vaan suurenemaaan. Tässä on hyvä vinkki, jos muille on käynyt samoin. Ei tarvinnut ostaa uutta tulipesän peltiä. Takkani on noin 10 vuotta vanha.
Vuolukivitakan tulipesän paikkaus
7
853
Vastaukset
- eineolekalliita
Eksä voinu hakee uutta peltiä kaupasta?
- ei.savupelti
Mikä on tulipesän pelti? Tarkoitatko uuniluukkua?
- ififlggohlggl
Siis arina?
Takassani puut palavat metallilevyjen päällä, joiden alla virtaa ilmaa tulipesän sivuille ja päädyssä oleville metallilevyille, jotka ovat rei´itetty, jotta ilma hapettaa palamista. Eli takan tulipesä on tehty metallilevyistä ja aivan alhaalla on metallinen arina, jonka päällä hiilet ovat. Missä puut palavat oli metallinen levy vääntynyt ja halennut. Takassani onTulikiven mallistoa, jossa on pyörrepesä.
- pellit
vääntyilevät?Yllätys.
Provokaatio?
Miksiköhän tulipesissä,siis oikeissa takoissa,ja uuneissa,myös teollisuudessa käytetään tulitiiliä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit866023KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3255201Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512605Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831842Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669- 1111531
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1201420Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393