Miten vähennän?

osaketietoa

hei!Aion vähentää osakesijoituksia,joita on hajautettu 12 eri firmaan.Mitä kannattaa myydä,niitä jotka on vai negatiivisiä?Vähennys on noin 50-65%

7

345

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S.Peksit

Jos osakkeen tappiollisuus tai voitollisuus omassa salkussasi on ainoa kriteeri myynnille, niin siinä tapauksessa jompaa kumpaa kannattaa myydä.

• Vakuusvaje

Yleensä olen antanut neuvoksi myydä salkusta huonoimpia sijoituksia pois. Tilannetta pitää tietysti tarkastella yhtiökohtaisesti, mutta häviöllä olevathan ne useimmiten huonoja sijoituksia ovat.

Verotus kuitenkin pitää Suomen oloissa ottaa huomioon. Kauppojesi tuloksesta maksettavan veron määrää voit säätää haluamallesi tasolle valitsemalla myyntiin sekä voitollisia että tappiollisia osake-eriä. On turha näyttää pelkkää voittoa ja maksaa siitä veroa, jos toisella osakkeella voi tehdä vastaavan tappion. Toisaalta tappiota ei kannata ottaa juuri nyt, ellei ole varmasti tulossa pääomatuloja, joista sen voisi vähentää. Tässä suhteessa on tilanne helpottunut, kun luovutustappiot voi vähentää mistä tahansa pääomatulosta, myös esim. osingoista.

• huonot.ja.kalliit.pois

Plussalla tai miinuksella olemisen ei pitäisi olla ratkaisevaa.

Pidä sellaiset, joissa näet nousupotentiaalia pidemmällä tähtäimellä tai joiden osinkotuottoon olet tyytyväinen.

Myy sellaiset, jotka tuntuvat kalliilta ja joissa on vaikea nähdä enää nousuvaraa, vaikka firma olisikin ihan hyvä. Yhtiöt, joiden tähti on laskussa, kannattaa erityisesti myydä.

• kannustaja

mieti ensin onko sulla jonkinlainen sijoitusstrategia ja toimi sen mukaan.
      Jos mitään strategiaa ei ole, toimi sen mukaan.

• PiippolanVaari

Tuohon kysymykseen olisi paljon helpompi vastata jos kysyjä kertoisi, mitä osakkeita hänellä on.

• maalaispelle

Jos on vakavarainen 20 vuotta hyviä osinkoja maksanut yritys en ainakaan ensimmäisenä myisi olen keventänyt salkkuani ja hankkinut tilalle asunto osakkeita ja vuokrannut niitä. jos suomea ei aivan piippuun ajeta niin asuntoja tarvitaan ja Helsinkiläisillä on varaa maksaa korkeita vuokria.

• beethooven

Mulla ei ole kuin vanhan ajan jugend-tyylinen asunto keskellä Helsinkiä lähinnä. Yritän nyt epätoivoisesti saada tyhjennettyä olkkaria kaikesta romusta siihen malliin? Jotta pääsen vielä juhannus-pyhinä kiipeämään maalarin pukille. Lasta ja skrapa kädessä ja kyllä' se siitä lutviutuu kohti uusia ulottuvuuksia ja afosfääriä vielä hyvinkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2773
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1659
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1518
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe