terveppä terve. käytin viimeviikolla 2015 2.0tdi passattia päästöhuijaus korjauksessa, aikaa meni 2työpäivää. alun perin tehoja oli tietääkseni 150hv ja vääntöä piti olla 320nm mutta nyt korjauksen jälkeen auto tuntuu kuin olisi jotain 80hv ja 150nm vääntöä. kulutus nousi 6,1l/100km maantiekulutuksesta 7,8l/100km ja kaupunkikulutus nousi 8,4l/100km noin 11l/100km!!!!! tähänkö on tultu vakkineella??? auton piti olla edistyksellinen tehon,väännön ja kulutuksen suhteen!!! naapurin toyota prius hybrid menee kiihdytyksessä ohi milloin vain ja kuluttaa 3l/100km bensiiniä pitkällä lapin reissullakin ja tuntuu paljon tehokkaammalta kuin passat nykyään!!!! passatti ei kulje enää mihinkään!!! korjaamon mukaan aivan normaalia että tehot,väännöt putosi ja kulutus nousi!!! oli viimeinen vakki sitten minulla!!! kuka ostaa??? nyt saa edullisesti ja vaihdossa voin ottaa toyota prius hybridin!!!
tehot hävisi pasuunasta
70
1107
Vastaukset
- näimulla
Voi harmi, mun autossa kävi päinvastoin. Nyt kun painaa kaasua niin tietää minkä takia penkeissä on niskatuet. Kylä lähtee!
- sakilla
Laita se todistus tuosta korjauksesta, niin ihmetellään sitä yhdessä ja haukutaan sitten porukalla kyseinen korjaamo / tehdas.
- RMB54
Tärkein asia tässä päästöhuijauksessa on saastuttaminen. Laskeeko teho sitten 0 - 20 % on sivuseikka. Mutta mikä on CO:n määrä g/km päivityksen jälkeen, onkin jo toinen asia. Kun kulutus kasvaa korjauksen jälkeen, nousee CO-päästötkin. kun CO g/km nousee, on tieverokin noustava taulukon mukaiseen arvoon.
Olen ymmärtänyt, että päivitys on tehtävä huijausautoihin. Jos näin on, maahantuoja lähettää VIN-numeroluettelon Trafille. Jos päivitystä ei ole tehty, ei auto läpäise katsastusta. Tämä pakollisuus jo sinällään kertoo, että huijaus koskee päästöjen manipulointia.
Auton yhtenä myyntikikkana on vähäpäästöisyys eli mitä pienempi on CO, sen suurempi on myyntifolyymi. Meitä autoilijoitakin verotetaan tämän arvon mukaan.
Sitä en kuitenkaan tiedä miten valtiovalta huomioi verotuksessaan CO-päästöjen nousemisen ko. autoissa. - ohjelmointi
Ja tuon edellisen kommentin jälkeen tullaan taas siihen vaiheeseen, kun Vtt mittasi noita autoja ennen korjausta, niin niistä ei löytynyt ylimääräisiä päästöjä.
Monista muista merkeistä löytyi paljon isompiakin päästöjä, vaikkei olisi pitänyt.
Eli moottorin ohjainlaitteesta poistetaan vain se huijausohjelma, joka ei ole euroopassa käytössä, ettei sitä saadakaan aktiiviseksi. - turhaa.hommaa
Kyllä kaikki tietää ettei aloittajan tarinassa ole mitään perää. Hatusta tempaistu juttu.
Miksi vaivautua kirjoittamaan tuollaista näin läpinäkyvästi keksittyä juttua. Eikö trollauksessa ole enää mitään laatuvaatimuksia? - kuuroksi_skodassa_tullut
olihan transport&enviroment, VTT ja TM mittailuissaan tullut samoihin tuloksiin, kulutus nousee huomattavasti mutta teho ja vääntö laskee aika paljonkin. nämä siis mittaustuloksia eikä mitään mopopoikien juttuja joita täälläkin on että "joo korjauksen jälkeen ei huomannut mitään eroa tai tehot jopa kasvoi ja kulutus putosi" juttuja :D niitäkin on saanut lukea, outoahan se olisi että tehot nousisi ja kulutus putoaisi, eikö autonvalmistaja ole niin yksinkertaista yhtälöä ole osannut tehdä :D kylläpä vaan jokaisella vaggilaisella on käynyt sama että kulutus nousee ja tehot laskee päästöhuijaus korjauksen jälkeen, muut kommentit ovatkin sitten höpöhöpö poikien juttuja joille ei kannata antaa minkäänlaista painoarvoa.
- Kohan_kyselen
Ai että kuuroksi mennyt Skodassa? Etkö tiedä, että itsetyydytys aiheuttaa kuuroutta ja selkarangan mätänemistä?
- HOLISTI75
aloittaja on aivan oikeassa. kaikille on käynyt samoin jotka omistaa vw konsernin sötöstyksen, päästökorjauksen jälkeen tehot ovat pudonnut ja kulutus noussut selvästi. juuri eilen Ilta-Sanomat uutisoi samanlaisista mittaustuloksista ja toteaa että vw konsernin autot ovat palanneet 80 luvulle suorituskyvyssä ja polttoaineen kulutuksessa jonka myös kuluttajat ovat huomanneet ja olleet samaa mieltä, autoista on tullut kehnoja ajettavia. vw ei osaa tehdä nykyaikaista tekniikkaa kuin vain huijaamalla päästöissä, joku päivä sitten oli juttua että miljoona vw konsernin päästöhuijaus autoa tappaa pelkästään saksassa 1200 ihmistä vuosittain 10 vuotta aikaisemmin kuin he muuten kuolisivat. huimia lukuja!!! maailman törkein ympäristökatastrofi jossa tsernobylkin oli täysin vaaraton.
- kohta-entinen-skodisti
aivan. itselläni on 2014 vuoden skoda octavia ja "korjauksen" jälkeen tehot putosi aivan tuntuvasti, autosta tuli suorastaan laiska. kulutus on noussut entisestä 5,8 litran maantiekulutuksesta noin 7,3-7,5 litraan sataselle maantieajossa. kaupunkikulutus nousi 8 litrasta sinne kymmenen litran päälle. eli aika mittavat kulutuslukemien nousut tapahtui. kyllä menee skoda vaihtoon. olen katsellut toyota chr hybrid mallia, työkaverilla semmoinen ja menee vähällä bensalla ja on tilava sisältä ja äänetön vakaa kulkemaan. paljon parempi ajaa kuin skodalla.
- rajansa_kaikella
Ajat sinä melko lujaa, jos bensaa kuluu kerta maantieajossa yli 7 litraa. Ei 1.8 TSIn pitäis ihan niin paljon syödä.
- hyi.olkoon
Minäkin olen katsellut Toyota hybrideitä, mutta en millään pysty katsomaan pitkää aikaa kerrallaan kun alkaa sattua niin p******sti silmistä. On ne niin rumia!
- kohta-entinen-skodisti
rajansa_kaikella kirjoitti:
Ajat sinä melko lujaa, jos bensaa kuluu kerta maantieajossa yli 7 litraa. Ei 1.8 TSIn pitäis ihan niin paljon syödä.
siis kyseessä on diesel moottorilla oleva skoda,ei bensiini. ja todellakin nämä on todelliset tankkaamalla mitatut kulutukset, olen huomannut että skodassa ajotietokoneen kulutusnäyttö on erittäin epäluotettava, näyttää paljon liian pientä kulutusta. mitatkaa oikeasti ne kulutukset tankkaamalla älkääkä tuijottako kulutusnäyttöä.
- rajansa_kaikella
kohta-entinen-skodisti kirjoitti:
siis kyseessä on diesel moottorilla oleva skoda,ei bensiini. ja todellakin nämä on todelliset tankkaamalla mitatut kulutukset, olen huomannut että skodassa ajotietokoneen kulutusnäyttö on erittäin epäluotettava, näyttää paljon liian pientä kulutusta. mitatkaa oikeasti ne kulutukset tankkaamalla älkääkä tuijottako kulutusnäyttöä.
No on sinua kyllä kohdannut huono tuuri. Ajotietokonekin valehtelee. Kyllä on surkeaa.
Olen myös testannut, että näyttääkö ajotietokone samoja kulutuslukemia kuin todellinen kulutus. Ja kyllä se menee samoihin lukemiin myös manuaalisessa mittauksessa.
Mutta ei siinä mitään, mene ja vaihda se Skodasi johonkin toiseen merkkii ja onnea uudelle automerkile, vilpittömästi.
- MO.t
Höpö höpö juttuja. Omassa autossani en ole huomannut mitään käytännön eroa säädön jälkeen. TM tutki asiaa ja mittasi auton tehon, päästöt ja kulutuksen ennen ja jälkeen säädön viime syksynä (TM 17/16). Erot olivat pieniä, mutta kuitenkin säädetyn auton eduksi. Eli homma toimi kuten pitikin.
- kohta-entinen-skodisti
höpö höpö juttuja. et ole huomannut tehoissa ja kulutuksessa eroa? olet melkoinen sankari, vai ajatko kenties jonkun muun merkkisellä autolla kuin vag autoilla, eihän ne ominaisuudet muihin autoihin vaikuta vaan pelkästään vag autoihin. jos sinulla kuitenkin on vag auto niin sitten siinä on ollut tehonpuutosta jo aiemminkin (tod. näk. moottori tukossa) ja kulutus ollut kova jo ennen korjausta, silloin se "korjaus" ei vaikuta tehoon tai kulutukseen. vag autoissa on paljon ollut heittoa eri autoyksilöissä tehoissa ja kulutuksessa vaikka käytännössä sama auto muuten ja samalla tekniikalla. olisko laatuerot niin isoja? VTT mittauksissa saatu isoja eroja korjattujen ja korjaamattomien autojen kulutuksissa ja tehoissa, kulutukset noussut ja tehot laskenut. ruotsalainen autolehdistö uutisoi että vag autot on korjauksen jälkeen kuin 1980 luvun laiskat ja isokulutteiset dieselit joilla on ikävä ajaa.
- MO.t
Kai minä nyt paremmin tiedän oman autoni kulutuksen ja kulkupuolen kuin sinä. Käytännön eroa ei ole. Dieseliä kuluu sen mitä ennenkin ja on helppo verrata, kun on lähes vakiolenkki, jota tulee ajettua. Penkkiin en ole autoa vienyt tehomittauksiin, mutta jos jotain eroa on johonkin suuntaan, niin sillä ei ole käytännössä mitään merkitystä, kun ei sitä huomaa. Voi olla, että jonkun toisen autossa asiat eivät ole näin. Pystyn ottamaan kantaa asiasta vain oman autoni puolesta.
- Berliinin_yliopistokin
on mitannut päästöskandaalin jälkeen korjatun auton todelliset päästöt ja todennut ne vielä korjauksen jälkeenkin moninkertaisiksi sallittuun nähden. Tämä lienee ymmärrettävissä niin että Vw joutuu ostamaan kyseiset autot takaisin ja myymään ne vaikka tänne Hölmölandiaan jossa saa saastuttaa mielinmäärin kunhan hiilidioksidia ei tule liikaa ja kunhan vaan nokea ei tule niin paljoa että katsastuskonttorin pihalla näkee vielä liikkua.
- kovaa.on.elämä
Ainoa huijaus tai paremminkin huijausyritys on aloittajan satukertomus. Kaikkea se vanhan Tojon omistaminen kateuksissaan teettää.
- anska98
no ompas outoa jos joku kertoo rehellisesti että hänen vaggineessaan on kulutus ja tehot muuttuneet kuten tutkimusten perusteella tulee käymään kaikissa muissakin päästökorjatuissa autoissa niin joku nassesetä täällä yrittää väittää asiaa keksityksi??? kyllä olen kuullut näistä vag uskovaisista jotka ei näe metsää puilta ja joita korjaamot kusee silmään sen minkä kerkeää ja siitä huolimatta he alistuvat huijattavaksi. mielestäni tämä vag uskovaisuus ylittää naurettavuudellaan jo vanhoillis lestadiolaisuuden.
- turhaajuttuataas
Kun ei kerro rehellisesti. Jos noin paljon kulutus muka on noussut, niin jossain muussa on silloin vikaa. Samoin ei tunnu uskottavalta toi priuksen kulutus lapinreissulla.
- en.valehtele
Minun autoni vei vajaan tankillisen bensaa Lapin reissulla Helsingistä Pyhälle ja takaisin. Tämä kertomus on tosi.
- anska98
turhaajuttuataas kirjoitti:
Kun ei kerro rehellisesti. Jos noin paljon kulutus muka on noussut, niin jossain muussa on silloin vikaa. Samoin ei tunnu uskottavalta toi priuksen kulutus lapinreissulla.
jos henkilö kertoo rehellisesti omat tutkimustulokset, sen minkä tutkimuslaitokset ovat tutkimuksissaan todenneet ja lehdistökin siitä kertonut niin sekö olisi keksitty juttu? itse uskon helposti koska vag autoissa todellinen kulutus on sen pari litraa isompi kuin ajotietokoneen kulutusnäyttö kertoo, vag autoissa on suurin ero kulutusnäytön kertomassa kulutuksessa ja sitten se todellinen tankkaamalla mitattu kulutus. ja pääsihän autobild vanhemmalla toyota prius mallilla 4,3 litran sekakulutukseen niin kaipa tuo puhtaassa maantieajossa helpostikkin menee 3 litraan sataselle. nämä on aivan perusasioita joista löytyy tietoa kunhan vain hakee eikä rupea inttämään vastaan niin heti huomaa että näinhän se muuten onkin.
- hyvin.mahdollista
turhaajuttuataas kirjoitti:
Kun ei kerro rehellisesti. Jos noin paljon kulutus muka on noussut, niin jossain muussa on silloin vikaa. Samoin ei tunnu uskottavalta toi priuksen kulutus lapinreissulla.
Jospa se Prius meni Lappiin ainakin toiseen suuntaan autojunan kyydissä ja nekin kilsat on laskettu mukaan keskikulutuksessa?
- uskojo
Minäkin kerron rehellisesti että minun autoni kulutus ei ole noussut piirun vertaa. On se nyt kumman vaikea uskoa. Kyllä minä tiedän autoni kuluttaa.
- anska98
no voi olla madollista mutta uskomattomalta se kuullostaa. kaikilla muilla kulutus noussut paljon ja tehon pudotus huomattava, tätä myös tutkimukset puoltaa.
- lue.tutkimus
anska98 kirjoitti:
no voi olla madollista mutta uskomattomalta se kuullostaa. kaikilla muilla kulutus noussut paljon ja tehon pudotus huomattava, tätä myös tutkimukset puoltaa.
Ei puolla Tekniikan Maailman tutkimus (TM 17/16), joka tehtiin VTT:n päästölaboratoriossa. Siinä kaksilitraisen TDI-moottorin tehot eivät hävinneet eikä polttoaineenkulutus noussut. Lueppa tutkimus ennekuin tulet jorisemaan omiasi.
- anska98
ruotsalainen teknikens värld tullut aivan eri lukemiin ja ruotsalaiset autojen omistajat tulleet myös aivan samoihin päätelmiin että kulutus nousee,tehot laskee, aivan kuin autot olisivat 80 luvun dieseleitä. kuitenkin teknikens värld hiukan isompi julkaisu kuin tekniikan maailma ja vtt yhteensä ja ruotsissa asiakkaitakin hiukan enemmän kuin suomessa eli enemmistö yleensä voittaa, ainoastaan täällä suomi palstalla yhdellä henkilöllä ei ole kulutus noussut tai tehot laskenut, aika heikko otanta. lue teknikens världin tutkimus tulos vaikka ilta sanomien nettisivuilta miten oli käynyt.
- tojotrolli_on_läpinäkyvä
Tässä ketjussa ainakin normi_pentti, kohta-entinen-skodisti, kuuroksi_skodassa_tullut, anska98 ja mahdollisesti HOLISTI75 ovat yksi sama vesipää tojotrolli. Samat kirjoitusvirheet, samat lauserakenteet, samat asiavirheet (valheet), sama agenda. Säälittävä tapaus!
- anska98
justiinsa joo. minä esiinnyn ihan omana itsenäni. taidat itse olla joku sekopää joka kenties ajat volsulla tai mikä pahinta, skodalla ja katkerana hihhuloit täällä kun skoda on jälleen korjaamolla moottorin vaihdossa, eihän siitä edellisestä moottorin vaihdosta ole kuin pari viikkoa. hyvin tuntuu kestävän.
- olet_hupiveikko
anska98 kirjoitti:
justiinsa joo. minä esiinnyn ihan omana itsenäni. taidat itse olla joku sekopää joka kenties ajat volsulla tai mikä pahinta, skodalla ja katkerana hihhuloit täällä kun skoda on jälleen korjaamolla moottorin vaihdossa, eihän siitä edellisestä moottorin vaihdosta ole kuin pari viikkoa. hyvin tuntuu kestävän.
Oletko joku Aino Kassinen, kun tiedät, että ton kaverin auto on taas korjaamolla moottorinvaihdossa?
Aino Kassinen oli niitä "selvänäkijöitä", uskoo ken tahtoo noita juttuja (lue noitajuttuja). - Toyota-palstan
trollipojuna sinä olet viimeinen jolla on varaa väittää täällä enää mitään. Täysi narri ja sairas pelle ja odotamme vain että nimesi paljastuu jossain yhteydessä. Sen jälkeen... tiedät kyllä.
- HOLISTI75
johan tuo on testattu lukuisia kertoja mm. VTT:n, TM:n, Transport&Enviromentin ja useiden muiden ulkomaisten tutkimuslaitosten ja autolehtien toimesta ja kaikissa on havaittu sama päätelmä että tehot laskee ja kulutus nousee jopa huomattavasti. ei se totuus siitä muuksi muutu vaikka joku katkera narsisti skodailija muuta täällä väittäisi monillakymmenillä eri nimimerkeillään.
- säälittävä-tojotrolli
Pitääkö tojotrollin satuilla asiasta, jonka voi hetkessä tarkistaa valheeksi?
VTT JA TM tutkivat 2,0-litraisen TDI-Golfin ennen ja jälkeen päästöpäivityksen. Päivityksen jälkeen kulutus laski marginaalisesti ja mittaustarkkuuden puitteissa kiihtyvyys säilyi entisellä tasolla.
Testien perusteella korjaus toimi, eikä sillä ollut vaikutusta käytettävyyteen ja ominaisuuksiin.
Päästömittaukset teki VTT uusimmilla vaativilla WLTP- ja Helsinki-ruuhka-sykleillä ja Tekniikan Maailma käytännön suorituskyky-ja kulutusmittaukset.
TM 17/2016, sivu 8. - anska98
on tutkittu on tutkittu, vvt, tm ja transport enviroment ovat tutkineet ja teknikens värld ovat tutkineet ja kaikki todenneet että kulutus nousee paljon ja tehot putoaa 1980 diesel moottoreiden tasolle eli 30 vuotta taaksepäin. sitä on vag laatu, vain huijaamalla moottorit oli nippanappa tätä vuosituhatta mutta päästöt kun laitettiin kohdilleen siihen mitä ne muissa autoissa on niin totuus paljastui, vag moottorit eivät ole kehittyneet yhtään 80 luvulta lähtien, joko nyt ymmärrät mitä tarkoitan??? en osaa yksinkertaisemmin selittää että joku peruskoulupoika asian ymmärtää!!! lue teknikens värld lehti että tiedät mitä on tutkittu,testattu ja mitä kertoo vag autojen käyttäjät itse. sieltä se totuus paljastuu, turha täällä on narsistien nillittää pissat housussa.
- Petu65
anska98 kirjoitti:
on tutkittu on tutkittu, vvt, tm ja transport enviroment ovat tutkineet ja teknikens värld ovat tutkineet ja kaikki todenneet että kulutus nousee paljon ja tehot putoaa 1980 diesel moottoreiden tasolle eli 30 vuotta taaksepäin. sitä on vag laatu, vain huijaamalla moottorit oli nippanappa tätä vuosituhatta mutta päästöt kun laitettiin kohdilleen siihen mitä ne muissa autoissa on niin totuus paljastui, vag moottorit eivät ole kehittyneet yhtään 80 luvulta lähtien, joko nyt ymmärrät mitä tarkoitan??? en osaa yksinkertaisemmin selittää että joku peruskoulupoika asian ymmärtää!!! lue teknikens värld lehti että tiedät mitä on tutkittu,testattu ja mitä kertoo vag autojen käyttäjät itse. sieltä se totuus paljastuu, turha täällä on narsistien nillittää pissat housussa.
Lue nyt ensin itsekin nuo lehdet ja tutkimukset. Turha on tulla horisemaan jotain iltalehden referoimaa artikkelia. Tuuli se anskapojan huulia heiluttaa.
- onkohyväksyttävää
Sovitaanko niin, että trollit ja muut vag-vastaiset saa pitää ajatuksensa siitä,että volkkareiden korjaus on mennyt pieleen ja päästöarvot ja kulutus on noussut ja plaa, plaa,plaa?
Me muut järkevämmät kuitenkin tiedämme sen totuuden!
Hyväksytään tuo fanaattinen vähemmistö ajatuksineen, niin kaikki olisi helpompaa?
Molemmat ehkä olisi tällä järjestelyllä tyytyväisiä?
Hyväksytäänhän nuo homotkin pikkuhiljaa yhteiskuntaan, miksei vw-trolli-hylkiöitä?
Vai eikö sittenkään? Vai jatketaanko trollien päähänpotkintaa ja alentamista?
Se on nyky-yhteiskunnassa verrattavissa rasismiin, kun ovat selvästi muita tyhmempiä, ja alttiina henkiselle väkivallalle täälä netissä.
Mielipiteitä!- on_se_näinkin
Jatketaan vaan nöyrryyttämistä. Sehän esim. tuo HOLISTI75 on jonkin sortin masokisti. Tykkää kun sitä nöyrrytetään. Ei se muuten roikkuis näillä sivustoilla.
Ja onhan se noille reppanoille jonkin sortin sosiaalinen tapahtuma tämä suoli24. - HOLISTI75
kerro ihmeessä miksi sinä tolovana vastailet omiin viesteihisi :D siis mikä ihme tuo juttu on että vastataan omiin viesteihin toisella nimimerkillä :D haluan tietää !!!!!! onko sittenkin jakautunut sivupersoona efekti.....???? tuo on nimittäin jo vakavemman puoleinen ongelma jos ihminen on jakomielitautinen, suosittelen ehdottomasti ottamaan yhteyttä ammatti auttajaan :)
- on_se_näinkin
HOLISTI75 kirjoitti:
kerro ihmeessä miksi sinä tolovana vastailet omiin viesteihisi :D siis mikä ihme tuo juttu on että vastataan omiin viesteihin toisella nimimerkillä :D haluan tietää !!!!!! onko sittenkin jakautunut sivupersoona efekti.....???? tuo on nimittäin jo vakavemman puoleinen ongelma jos ihminen on jakomielitautinen, suosittelen ehdottomasti ottamaan yhteyttä ammatti auttajaan :)
Ai ai, leikkasko HOLISTI75:llä kiinni ja pahasti? Vanha sanontakin on, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Eli olet ilmeisesti kuvailemani onneton reppana, jolla ei ole muuta elämää kuin pyöriä näillä sivustoilla. On se surkeaa.
Sori vaan, en ole tuo nimimerkki onkohyväksyttävää. - Toyota-palstan
on_se_näinkin kirjoitti:
Jatketaan vaan nöyrryyttämistä. Sehän esim. tuo HOLISTI75 on jonkin sortin masokisti. Tykkää kun sitä nöyrrytetään. Ei se muuten roikkuis näillä sivustoilla.
Ja onhan se noille reppanoille jonkin sortin sosiaalinen tapahtuma tämä suoli24.trollipojuna nämä Vw, Skoda ja TOYOTA-palstat ovat sinun koko elämäsi. Eihän sinun elämässäsi mitään muuta enää olekaan. Vaan eipä parantumaton skitsofreenikko kai muuta elämältä kaipaakaan.
- Helppoa_havaita
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipojuna nämä Vw, Skoda ja TOYOTA-palstat ovat sinun koko elämäsi. Eihän sinun elämässäsi mitään muuta enää olekaan. Vaan eipä parantumaton skitsofreenikko kai muuta elämältä kaipaakaan.
Tunnut puhuvan ihan vain omasta elämästäsi. Omapahan on asiasi.
- KylläOnUpeaMerkki
VW on siis keksinyt sellaisen päästöhuijausohjelmiston, millä ei ole kuitenkaan mitään vaikutusta mihinkään!! Kerrassaan NEROKASTA!!!!
- anska98
on, huijausohjelmiston poisto nostaa kulutusta paljon ja teho ja vääntö putoaa 80 luvun vapari diesel moottoreiden tasolle. teknikens värld paljasti tämän asian. ruotsalaiset vag autojen omistajat ovat nyrpeissään kun autoista on tullut pahoja ajaa heikon moottorin takia ja kulutus noussut paljon, eivät he olleet ostanut sellaista autoa. vag ei maksa korvauksia heikentyneestä 80 luvulle kuuluvasta autosta.
- yksinkertainen.asia
"VW on siis keksinyt sellaisen päästöhuijausohjelmiston, millä ei ole kuitenkaan mitään vaikutusta mihinkään!! Kerrassaan NEROKASTA!!!!"
Tämä on aika yksikertainen asia jos jaksaa vähän ajatella. Huijausohjelmahan menee päälle vain testaus-olosuhteissa. Se ei siis ole normaali-ajossa koskaan päällä. Sen takia huijausohjelman poistaminen ei vaikuta mihinkään normaaliajossa. - KylläOnUpeaMerkki
Ei vaikuta ei, mutta ne ajaessa olevat päästöt ovat nelikymmenkertaiset ilmoitettuihin nähden, joten sen huijausohjelmiston tarkoitushan olikin harhauttaa testaajia luulemaan, että myös maantiellä ajettaessa päästöt olisivat todellakin mitattujen arvojen mukaisia. Näinhän ei nyt ole, ja siksi VW joutuu puuttumaan tuohon moottorin ohjaussoftaan päästöjä pienentävällä tavalla, ja se tarkoittaa taas sitä, että, että tehot laskee, ja kulutus kasvaa. Itse huijausohjelmistoonhan ei tarvitsisi puuttua ollenkaan, vain siihen, kun auto on ajossa olevaan ohjelmistoon tarvitsee puuttua.
- ei.aivan.noin
Vain USAn päästörajat ylittyivät, ei Euroopan. Juuri sen takia on laajasti ihmetelty miksi VW ylipäätään oli käyttänyt huijausohjelmaa myös Eurooppaan toimitetuissa autoissa.
- ZKODA
huijausohjelmiston poisto nostaa kulutusta ja laskee tehoa ja vääntöä. tähän tukimustulokseen ovat tulleet VTT, TM, TRANSPORT&ENVIROMENT, SAKSALAINEN TUTKIMUSLAITOS, TEKNIKENS VÄRLD, ja lukuisat muut alan julkaisut ja tutkimuslaitokset ympäri maailman. ruotsalaisten asiakkaiden mukaan autosta tulee ikävä ajettava kun tehot tippuu ja kulutus nousee 80 luvun pyörrekammio diesel aikakauteen. TRANSPORT&ENVIROMENT huomasi 2016 testissä että päästöhuijatuista, jo korjatuista vag yhtiön autoista päästöjen puhdistus sammuu kokonaan 15 minuutin ajon jälkeen mitä mikään muu automerkki ei ole koskaan tehnyt ja päästöt olivat sen jälkeen 800 kertaiset sallittuun arvoon nähden. vag oli saastuttavin auto ja saastuttavampi kuin 80 luvun ei katalyytilla varustetut autot.
- huomaustus
Jopa nelikymmenkertaiset Amerikassa, Eli ei sielläkään jatkuvasti. Toim,huom.
- ikuinenkina
Turha tässä on väitellä, koska selväähän siitä ei tule. Sovitaan että trollit on oikeassa ja me muut tiedämme totuuden, kuten tuolla yllä on jo mainittu.
- helena.mäki
itselläni on vuotta vanhempi vw passat samalla tekniikalla, syksyllä käytin siinä päätökorjauksessa ja aivan sama juttu kävi itselleni, kulutus nousi yllättävän paljon ja autosta tuli suorastaan patalaiska. onneksi passatilleni on ostaja tiedossa venäjällä, tehköön siellä sille mitä lystäävät. minulle riitti nämä jatkuvat korjaamokäynnit. laatuautojakin on myytävänä. kia sportage tulee taloon ja on laatuvehje ja piiiiitkä takuu. hyviä kokemuksia lähipiirissä onkin kiasta.
- siittä_vaan
Onnea vaan uudelle automerkille, vilpittömästi.
Tosin sinulla ei ole autoa, ei ainaskaan Volkkaria, mutta onhan se hienoa kuvitella kaikea.
- paljonmeluatyhjästä
Tojotakauppialla se hätä vaan jatkuu...Pitää ihan tulla satuja kertomaan VW palstalle. Valehtelemallako se mätipussi saadaan myymään?
Tuossa faktaa jos joku ei jaksa satuja lukea.
http://yle.fi/uutiset/3-8725559- logosta.kiinni
Onhan se jo hätä. kun hybridejä lukuunottamatta tekniikka tulee kohta Bemarilta ja Pösöltä eli niiltä joita on aina haukuttu.
- Toyota-palstan
logosta.kiinni kirjoitti:
Onhan se jo hätä. kun hybridejä lukuunottamatta tekniikka tulee kohta Bemarilta ja Pösöltä eli niiltä joita on aina haukuttu.
trollipojun hätä paistaa niin somasti läpi näistä kommenteistaan joita poju pistää varmuuden vuoksi aina useita peräkkäin ikäänkuin itseään tukeakseen.
- sehän_on_selvä
Se on kato turhaa antaa mitään linkkejä. Ei se riitä, että osaa lukea. Pitäisi myös ymmärtää lukemansa ja sitähän tojofani ei osaa. Ei se olis muuten allekirjoittanut ostosopimusta Tojosta.
- HOLISTI75
mitähän järkee tänne on laitella ikivanhoja uutisia päästöhuijauksen alkuajoilta? tuoreempaa tutkimus tietoa ja käyttäjien kokemuksia löytyy ilta-sanomien sivuilta teknikens värld lehden julkaistua matskua. olkaa hyvä ja lukekaa, siinä volkkaripojuilta hymy hyytyy kun lukee tutkimustietoa eikä keksi satuja täällä suomi palstalla saadakseen sen volkkarin rottelon myytyä jollekkin hölmölle. hölmöläisten osuus on pudonnut jo 9,7% tämän ja viimevuoden puolella ja tahti kiihtyy. vahingosta viisastuu on meilläpäin vanha sananlasku.
- antiholist1
HOLISTI75 kirjoitti:
mitähän järkee tänne on laitella ikivanhoja uutisia päästöhuijauksen alkuajoilta? tuoreempaa tutkimus tietoa ja käyttäjien kokemuksia löytyy ilta-sanomien sivuilta teknikens värld lehden julkaistua matskua. olkaa hyvä ja lukekaa, siinä volkkaripojuilta hymy hyytyy kun lukee tutkimustietoa eikä keksi satuja täällä suomi palstalla saadakseen sen volkkarin rottelon myytyä jollekkin hölmölle. hölmöläisten osuus on pudonnut jo 9,7% tämän ja viimevuoden puolella ja tahti kiihtyy. vahingosta viisastuu on meilläpäin vanha sananlasku.
Armas taneli. Asia ei ole muuttunut sitten tuon uutisen yhtään mihinkään. Tulokset ovat edelleen, tojotrollien kirjoituksista huolimatta, samalla tavalla. Onhan tämä toki ovelaa koittaa vetää huomiota tähän melko merkityksettömään asiaan, samaan aikaan kun maailmanlaajuisesti 3 miljoonaa toyotaa kutsutaan korjaukseen viallisten turvatyynyjen takia. Eikä ole edes vielä edellinen 3-5 miljoonan kaasupolkimen vaihto viety loppuun. Ota hömpsy, kyllä se siitä helpottaa.
- HOLISTI75
antiholist1 kirjoitti:
Armas taneli. Asia ei ole muuttunut sitten tuon uutisen yhtään mihinkään. Tulokset ovat edelleen, tojotrollien kirjoituksista huolimatta, samalla tavalla. Onhan tämä toki ovelaa koittaa vetää huomiota tähän melko merkityksettömään asiaan, samaan aikaan kun maailmanlaajuisesti 3 miljoonaa toyotaa kutsutaan korjaukseen viallisten turvatyynyjen takia. Eikä ole edes vielä edellinen 3-5 miljoonan kaasupolkimen vaihto viety loppuun. Ota hömpsy, kyllä se siitä helpottaa.
hei, miksi sä uuno vedät toyotan tähän mukaan, kymmenissä viesteissäsi olet tässä ketjussa vetänyt toyotan tähän mukaan. nyt puhutaan volkkarin päästöhuijauksesta ja huijaus softan poisto, että autot saa eu tyyppihyväksytyiksi niin se päästöjen pienennys operaatio nostaa kulutusta aivan selvästi ja teho ja vääntö laskee niin paljon että auto on kuin 80 luvun vapaasti hengittävä diesel, asiakkaat ovat nyrpeissään koska kulutus nousi paljon ja auto on huono ajaa kun on niin äärettömän laiska moottori. lue Ilta-Sanomista juttu miten asia on äläkä arvaile täällä. se tutkimus tulos on ruotsalaisen teknikens världin, eli ruotsalaisen tekniikan maailman testi ja suomen kielellä.
- HOLISTI75
HOLISTI 75 ihmetteli, miksi joku kirjoittaa aina eri nimimerkillä. Tästä syystä, kun kuka tahansa voi käyttää SINUN nimimerkkiä, jos et ole sitä rekisteröinyt. Etkä näköjään ole.
Näin minäkin ajattelin, että sitä kunnioitetaan, mutta Vw-trollit on pelkureita ja paskahousuja, joille ei ole mikään pyhää. Siitä lähtien ei ole ollut minullekaan mikään pyhää.
Vedän aina täysillä ja alta lipan aina , kun on vähänkään saumaa, ja on aina ollut, kun trollit olette vaan niin vitun tyhmiä.
Voin kirjoittaa sinun nimissäsi mitä paskaa vain HOLISTI75 nimmarilla.
Vituttaako, niin minultakin kysyttiin, kun trolleilta paloi hihat, kun ei pystyneet verbaaliseen vääntöön ja nimimerkkiä käytettiin surutta hyväksi. Ja nyt ovat vittuuntuneet,kuten sinäkin, kun aina nimimerkki vaihtuu.
Eroon ette pääse, sen takaan.- HOLISTI75
hei älä 80 luvun tekniikalla varustettu 2015vm volkkari käytä minun nimimerkkiäni :) suututtaako sinua miten vw on vetänyt sinuakin höplästä oikein viimeisen päälle :D kyllä minä ymmärrän että vaggistit ovat katkeria mutta ottakaa konjakki ryyppy niin kyllä se helpottaa :D vai että oikein 80 luvun patalaiska äänekäs,isokulutteinen diesel moottorin kalakattaja uudehkoissa volkkareissa :D joka ei korjauksen jälkeen enää toimi kunnolla vaan sammuilee risteyksiin ja liikennevaloihin eikä meinaa lähteä enää pyörimään :D lukekaahan vaggistit uusimmat tutkimustulokset Ilta-Sanomista ja MSN autouutisista :D faktaa löytyy niin ei tarvitse enää katkerana täällä puolustella vaggia :D avatkaa silmänne jo!!!!!
- HOLISTI75
tässä nyt viimeisetkin vag uskonlahkoon kuuluvat vähemmistöt näkevät että tältä konsernilta ei ole vuosikymmeniin tullut mitään hyvää, huijausta huijausta romua romua käyttövirhe selityksiä ja lujuuslaskelma vaatimuksia. koko vag on mätä omena, autotehtaalta suunnittelupöydältä myynti,huolto ja korjaamo verkostoon asti.
- Se.Paras
Kai asian noinkin voi nähdä. Silti olen iloinen siitä että ajan VW:llä enkä millään riisipussilla.
Varsinkin kun takana on yli 20 vuotta huoletonta matkaa autolla jossa on loistavat ominaisuudet. Jos se on surkea suoritus niin olisi kiva tietää mikä valmistaja tarjoaa enemmän samalla rahalla.
Tojolla ajaminen olisi maksanut enemmän ja ominaisuudet ovat paljon jäljessä. - HOLISTI75
kerrotko hieman lisää miksi tojolla ajaminen olisi maksanut 20 vuodessa enemmän kuin vikawaakkenilla? itse veikkaan että Toyotalla ajaminen ja omistaminen tulee puolet halvemmaksi kuin vikawaakkenilla 20 vuodessa ja tojolla korjauskulut on aivan mitätön summa verrattuna vikawaakkeniin esimerkiksi 20 vuoden jaksolla.
- Helppoa.elämää
HOLISTI75 kirjoitti:
kerrotko hieman lisää miksi tojolla ajaminen olisi maksanut 20 vuodessa enemmän kuin vikawaakkenilla? itse veikkaan että Toyotalla ajaminen ja omistaminen tulee puolet halvemmaksi kuin vikawaakkenilla 20 vuodessa ja tojolla korjauskulut on aivan mitätön summa verrattuna vikawaakkeniin esimerkiksi 20 vuoden jaksolla.
Mulla on VW vuosia reilut 20 ja korjauskulut tasan nolla.
Toyotat olisi pitänyt huoltaa useammin ja ne vievät enemmän bensaa. Lisäksi Volsun vakuutukset ovat halvemmat.
Tämä on koettua elämää ja omaa rahaa. - HOLISTI75
joo`o. ei 20 vuoteen ole jarruja tarvinnu uusia eikä polttimoita ei mitään :)? no jos se siellä heinäladossa on seisonut niin käyttö,huolto,korjaus,polttoaine kulut todellakin saattaa olla pienemmät kuin Toyotassa mutta jos sitä käyttäisi niin käyttökulutkin olisi isommat kuin Toyotassa muista kuluista puhumattakaan.
- Helppoa.elämää
HOLISTI75 kirjoitti:
joo`o. ei 20 vuoteen ole jarruja tarvinnu uusia eikä polttimoita ei mitään :)? no jos se siellä heinäladossa on seisonut niin käyttö,huolto,korjaus,polttoaine kulut todellakin saattaa olla pienemmät kuin Toyotassa mutta jos sitä käyttäisi niin käyttökulutkin olisi isommat kuin Toyotassa muista kuluista puhumattakaan.
Mä puhuin korjaamisesta, en kulutusosien kuten jarrupalojen vaihtamisesta tai polttimoista.
Toyotan polttimoidensyönti on legendaarista, joten tiedän että tuollakin puolella Tojo olisi tullut kalliimmaksi.
- pimeepitääolla
Kuka on se hullu joka edes ajatuksissaan vertaa lonksvagenia tojotaan?
Pitää olla kyllä henkisesti todella pimeä äijän käppyrä joka ei ymmärrä mitä suoltaa. - HOLISTI75
mites on vaggisteilla viikko sujunut sen 80 luvun tekniikalla varustetun romu vikapesäkkeen kanssa :D ? onkos sammuillut risteyksiin :D onko tehonpuutetta ollunna ja onkos kulutus noussut paljon :D miltä se nyt tuntuu kun teitä vedettiin höplästä oikein autotehtaan toimesta kuten on viime vuosikymmenet mennytkin :D ? laatuahan se on paskakin laatu, sanottiin aikoinaan mossesta mutta vw vetää kyllä nyt pohjat, ei surkeampaa merkkiä voi olla olemassa :D
- huomenna.duuniin
Kiitos kysymästä. Ihan kivasti menee. Menen tästä nukkumaan että jaksaa taas aamulla duuniin. Omalla rahalla maksettu VW lähtee käyntiin suurimmaksi osaksi maksetun omakotitalon pihalta taas huomenna.
Sulla ei selkeästi ole rasitetta sen enempää duunin kuin omistusasunnonkaan suhteen. Kiva kuitenkin että kuppi maistuu. Menee meikäläisen maksamat verot hyvään käyttöön.
Kippis vaan, toivottavasti Siwan pussikaljaa on vielä paljon jäljellä. Yksinäinen yö ilman hiipivää hölmöyttä on ikävä kumppani.
- totuussattuuhorror
Tässä ketjussa ainakin normi_pentti, kohta-entinen-skodisti, kuuroksi_skodassa_tullut, anska98 ja mahdollisesti HOLISTI75 ovat yksi sama vesipää tojotrolli. Samat kirjoitusvirheet, samat lauserakenteet, samat asiavirheet (valheet), sama agenda. Säälittävä tapaus kaiken kaikkiaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221721
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161422Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90864- 66841
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658