mitä narsisti ajattelee sinusta

harakkka

Narsistilla ei ole sinua, ikävä ainoastaan siinä mielessä, että kukaan ei pyykkää tiskaa ja tee ruokaa tai vie ruokailemaan ja käytä häneen aikaa ja rahaa. Hän ei ajattele miltä sinusta tuntuu, etkä koskaan saa merkityksellistä keskustelua asioista, jotka loukkasivat sinua, ainoastaan syy kimpoaa sinuun.

Narsisti siirtyy seuraavaan heti kun laitat tiukat rajat ja päätät itse pitäytyä poissa hänen saataviltaan. Hän kertoo seuraavalle uhrilleen kuinka hankala sinun kanssasi oli olla ja kuinka yritit kaikkesi.

Jos luulit, että narsisti olisi ollut uskollinen sinulle luulit väärin. Heti kun hän ei saa sinulta mitä haluaa hän aiheuttaa konfliktin, jonka seurauksena riitelette ja hän on mennyt seuraavan uhrin luo. Kun pitkän puhumattoman ajan jälkeen alat miettiä oliko syy sinussa, soitat hänelle ja hän tulee takaisin sinun luo, hän lupaa parantaa tapansa mutta seuraavaan konfliktiin onkin vain lyhyempi aika.

Mitä narsistinen ihminen sitten haluaa? luultavasti sinun pitäisi olla niinkuin äiti tai isä aikuiselle uhmaikäiselle lapselle. Joko sinusta tulee samanlainen tai tyydyt vain mukailemaan häntä tai ajaudut ryyppäämmään itsesi puolikuntoon, jokatapauksessa huonosti tulee käymään sillä narsisti valitsee vain empaattisia ja huolehtivia korkeamoraalisia uhreja.

186

3297

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • harakkka

En tiedä mistä tämän aamuinen juttu tuli mutta paikkaansa se pitää, ainakin minun eksään. Soitin eräälle hänen entiselleen, joka oli vasta eronnut hänestä ja sain kuulla aika uskomattomia juttuja. Olin mm. pannut tämän naisen nykyistä miestä, jonka nimeä en edes tiedä, sen narsisti sanoi heti kun he erosivat. Ai niin narsistisia piirteitä parisuhteessa vielä: Nykyistä verrataan aina edelliseen. Tämä nainen epäili että asiat eivät voi pitää paikkaansa, koska hänen miehensä ei tunne minua, enkä minä häntä

Seksissä narsistin kanssa alkoi olla sellaisia piirteitä, että minua etosi harrastaa yhdyntää hänen kanssaan. tuon johdosta minua alkoi arvelluttaa olinko oikeastaan tekemisissä astetta tuhoisamman ihmisen kanssa.

Narsistiset ihmiset pystyvät helposti olemaan toisen samanlaisen kanssa ja heidän lapsiaan käy kyllä sääliksi. Eksäni ja hänen nisti naisystävänsä lapsi otettiin samantien huostaan. Facebook voi olla täynnä lapsen kuvia mutta todellisuus on sitä, että lasta ei nähdä kuin kerran vuodessa.

Jos mietit joskus onko vaikea lapsuus ollut syynä tähän ja kuulet narsistin valittavan huonosta isästä tai sedästä joka hyväksikäytti niin älä usko sanaakaan, jokainen lause on vain valhe jolla pidetään sinut tunneloukussa häneen. Minullakin on ollut vaikea lapsuus, mutta ei minusta tullut toisia hyväksikäyttävä ja myrkyllinen ihminen

• miesvaillapersoonaa

No lapsuus voi kyllä vaikuttaa monellatapaa. Itsekin olen läheisriippuvainen. Sellainen on tavallaan aikalähellä narsistia, vaikkakin paljon mukavampi läheisille. Meikäläiset sotkeentuu yleensä juuri narsisteihin. Minunkin exän voi lukea heihin. Mutta ei minullakaan lapsuus mitenkään epämukava ollut, mutta opin saamaan kunnioituksen ja arvostuksen tekemällä. Kaikki minun ymmärrys arvostuksesta rakkauteen siis perustui tekemiseen ja suorittamiseen. Siksi minun oli vaikea ymmärtää, miten joku muu ei tehnyt tai huomioinut minua samalla tavalla.

Narsistihan on rakkausvaje lapsuudesta. Sellainen ihminen ei ole lapsena saanut välittämistä ja hänelle ei ole tuotettu pettymyksenkään tunteita. Hän on siis aikuinen lapsi. Hänellä ei ole identiteettiä, eli hän hakee sen muista. Vaikea sellaisesta on kyllä päästä irti, koska sellainen ihminen ei näe itsessään mitään vikaa, eikä voi sitä varmaan ikinä nähdäkään. Ja en tiedä jos munkin exä sen ymmärtäs ja tajuais, niin hyppäis kiikkuun vielä...

Itsekin on kamalan vaikea yhdistää tätä lapsuuteen, koska se oli minusta ihan tasapainoinen. En muista että olisin kokenut mitään kauheuksia ikinä, mutta tähän vaan kasvaa. Ja vaikea on muuttaa itseään. Mutta minulla on lisäksi nyt mietittävä, että en sekaannu jatkossa narsistiin, enkä läheisriippuvaankaan. Kyllä sitä on aika varpaillaan...

• ioppoiu

Korkeamoraalisia, ei aina, eikö kuitenkin löysä moraalisia, jotka eivät välitä kuin itsestään. Ristiriitaista oli.

• harakkka

Sellainen ihminen on korkea moraalinen, ettei heitä ulos miestä joka sanoo olevansa lapsena hyväksikäytetty, ei alistu haukkumaan, saavuttaakseen jotain tai rikokseen. ioppoiulla ei taida olla omakohtaista kokemusta ymmärrän.... vaikea ymmärtää miksi narsisti käskee kantamaan kotiin hänelle viinat ettei hänen tarvitse kun hänellä on kauhen vaikea masennus jne...

Löysämoraalinen on se narsisti ja samanlaisen löytävät lopulta rinnalleen. Moraalinen ihminen ei jätä tai aiheuta konfliktia narsistille syntymäpäivänä tai jouluna koska niin ei vain kulu tehdä, mutta narskulle tämä sääntö ei kuulu, koska sehän on jonkun toisen syy että hän käyttäytyy näin.

mulla ei yleensä ole tapana vastata ivallisesti kirjoittaville ihmisille mutta jos et tiedä niin sittenhän asia on eri

• ioppoiu

Pahoittelen tietämykseni puutetta siitä mitä on korkeamoraali versus löysämoraali. Minulla ei tosiaan ole henkilökohtaista kokemusta alkoholistin kanssa elämisestä, vain kuullut millaista se oli pari sukupolvea sitten. Kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä hieman kokemusta ja joskus sitä tyhmänä ja moraalittomana ihmisenä tulee pohtineeksi, onko narsistisen käyttäytymisen takana ehkäpä ihan oikea sairaus. Mitä tulee kokemukseen miehen ulosheitosta, niin siinäkin lajissa olen huono, kun olen niin suurisydäminen ja tahdon uskoa mieluiten hyvään kuin pahaan, mutta silti en ole mikään ehjäksi rakastava, kun vakaasti uskon, ettei sellaiseen kukaan pysty. Uskon siihen, että jos on tahto niin on halua itse kullakin ja ihan henkilökohtaisesti, tähän asti tämä on toiminut. Jos et hyväksy toista kaikkine hänen puutteineen, niin onkin sitten parempi olla eri reviirillä.

• poiuytrdfgh

Mulla on niin, että mä luulen, että kun kerron oikeasta elämästäni, niin ihmiset usein ei usko sitä, vaan luulevat minun yrittävän heitä johonkin koukkuun.
      Ennen se suretti, että elämä menee ikäänkuin hukkaan.
      Mutta nyt olen vihdoinkin ajatellut jättää luulemisen heidän vastuulleen, enkä jäädä sitä suremaan.

• jueiuiu

Ei lasten kaltoinkohtelusta halua tässä maassa kukaan tietää. Joidenkin mukaan sitä ei ole edes olemassa. Feministit on torpanneet aikoinaan rahoituksen joltain edistykselliseltä toimijalta, joka olisi halunnut selvittää asiaa. Toisaalta taas on sitten jotain omituisen vanhoja tulppia ollut portinvartijoina, joiden mielestä lapset on aina ja vain vitsatta kasvatettuja. Tällä roskajoukolla on minun silmissäni aika vastuutaakka harteillaan. Kevyesti se askel näyttää vaan käyvän niillä joukon yksilöillä, ketä olen nähnyt tässä ohimennen.

Eikä, nyt menen peilin eteen.

• harakkka

niinpä näyttää olevan

• dwedwedwedwedqw

Yleensä narsisti jättää vähäksi aikaan rauhaan kun saa sen palvelun jota haluaa. Muuten hän ei uhriaan muista mutta kun tarve jollekin asialle tulee, hän alkaa muistaa. Narsistia ei edes kiinnosta tuntea uhriaan sen paremmin, vaan riittää että uhri tyydyttää narsistin tarpeet ja sillä selvä. Hän on luonut itselleen tietyn kuvan uhristaan josta hän pitää kiinni, ts. hän on jo ennakkoon päättänyt mikä olet, sillä ei ole oikeasti väliä millainen oikeasti olet tai mitä teet. Narsisti ajattelee että sinulla on tapa x tai tapa y vaikka sinulla ei niitä olisi ollut koskaan. Hän vain päättää että sinulla ne ovat. Hän kuvittelee toiselle elämän eikä ole aidosti kiinnostunut edes tietämään millaista sinulla on. Hän saattaa ajatella että sinulla ei ole mitään tekemistä juuri koskaan ja siksi joutaisit olemaan koko ajan hänelle apuna. Narsisti ei voi käsittää että uhrilla olisi oma elämä, vaan hän pitää uhriaan vain oman itsensä osana, jonka tehtävänä on auttaa häntä pärjäämään elämässä. Uhrihan pärjää, koska hän on vain osa narsistia.

• poiuytrgh

Joo

• OmaHyväinen

Tuota juuri on mielestäni narsismi. Suurin osa ympärilläni olleista ihmisistä on osoittautunut vahvasti tuollaisiksi. Siinä on ollut aika hätä jo hukkumisesta luuloihin ja oletuksiin. Melkoista kovapäisitä piittaamattomuutta ja itsekeskeisyyttä.

• noooooh

Juuri näin se menee. Olin pitkään vain pelkkä esine, joka palvelee ainoastaan silloin, kun ilmenee tarvetta, muutoin olin kaikkea mahdollista pahaa ja ikävää. Olin hänelle kaikkea sitä, mitä hän ei itse pystynyt kantamaan, vaan hän sijoitti kaiken minuun, jotta "ikään kuin puhdistaa itsensä kaatamalla kaiken toisen ihmisen viaksi ja syyksi". Tämä tapa on narsistin elinehto, jotta hän kokee olevansa parempi toisia.

• Narsistejasielläjatäällä

Mulle tuli mieleen kun mun ex-mies kerran kauan sitten sanoi mulle,että en pysty viemään biojätettä ilman häntä.Minä olin kierrättänyt biojätettä ennen kuin häneen tutustuin ja yhteen muutettuamme sanoin hänelle,että biojätteet viedään erikseen,että tässä on biojäteroskis.Hän oli ensin sitä vastaan,koska ei itse ollut kierrättänyt.

Lopulta hän sanoi minulle,että hänen ansiostaan kierrätämme biojätteitä ja kun sanoin,että eihän tuo nyt ole totta,niin hän vastasi,että ilman häntä en siihen kuitenkaan pysty.
        Olisko tuo jonkun sortin hassu esimerkki narsismista? Niin hölmöä!!

Exäni juurikin kuvitteli minulle ominaisuuksia ja näki itsensä kaiken valtiajana.Lopulta en enää kyseenalaistanut mitään,yritin vain täyttää hänen tarpeensa, ruoka tasan tarkkaan silloin pöydässä,kun hän tuli kotiin jne.
        Silti mikään ei ollut ikinä tarpeeksi.Masennukseni syveni ja hän sai lisää aiheita olla tyytymätön esim. enää et ajele edes säärikarvoja( oli talvi) ja ulkonäköni alkoi muutenkin kismittämään häntä,että hän joutuu olemaan tuollaisen kanssa ,että hänhän joutuu häpeämään mua.

Joo ja sanomattakin selvää,että herra itse oli narsistinen muistiongelmista kärsivä juoppo. Kaikki mielenkiinto : alkoholi ja jääkiekon katsominen ja pelaaminen koneella.Välillä muisti vaan huutaa,että akka tee iltapala ja aamupala valmiiksi huomiseksi.Huh huh. Ja aina vaan samat jutut ,että alkaa nakuttaa.Koko ajan nakuttaa.Tarkoittaa,että muuta ei pysty ajattelemaan kuin olutta.
        Kuulemma hänen nykyinen vaimokin kärsii ja lapset inhoavat isäänsä.Tuntuu pahalta oman lapseni puolesta.Oma lapseni ei sanonut vihaavansa isäänsä,mutta että sisarukset vihaavat.Tämän hän kertoi ihan spontaanisti ja tietysti tuollainen aiheuttaa huolta minussa.Nykyinen mieheni mietti josko lasten äiti saa sen aikaan,että lapset isäänsä vihaavat,mutta minä mietin,että kyseinen mies on kyllä aika ässä saamaan ihmiset vihaamaan itseään,että ei hän siihen apuja tarvi.
        Niin tai näin ,paraneeko narsisti koskaan?? Vai ovatko lapset hänelle vaan egon jatke?En onneksi itse joudu hänen kanssaan olemaan tekemisissä,mutta lapset huolettaa.En ole ainoa ,joka on huolissaan lapsista vaan muutkin ovat sanoneet olevansa huolissaan.

Exäni puhui minulle siihen tyyliin,että akka saanko mä tyhjentää itseni sinuun.Akka tee sitä akka tee tätä ja akka sä et ole mitään taaskaan tehnyt(vaikka olinkin).Olin hänelle vaan siivoaja ,kokki ja tyhjennysastia. Niinpä niin,onneksi tuo kaikki on jo ollutta ja mennyttä.

Uskaltakaa jättää ihminen,joka kohtelee huonosti!!

• oppiaikäkaikkion

Toi on totta. Ihmettelin miten pian oli uusi hemmo kuvioissa, sitten tajusin että olin vain yksi lähteistä. Ja kun puhutaan narsismista, niin puhutaan narsistisesta persoonallisuushäiriöstä. Meissä kaikissa on narsismia, kellä mitenkin ilmenee, mutta narsistinen persoonallisuushäiriöinen tarvitsee lähteitään joiden kautta voi olla joku.

• harakkka

Narsistinen syö ravinnokseen toisten ihmisten energiaa... tästä lauseesta joudun varmasti täällä sanaharkkaan, kun en itsekkään ymmärrä miten, mutta niin ne vain tekevät. Hankala ajatella ihmistä joka on kuin lapsi vailla jatkuvaa hoivaa, sääliä ja ymmärrystä, jota ei ikinä pysty toisille jakamaan. Miksi sanoa jotain ihmistä narsistiseksi... no sen huomaa aijemmasta elämästä:
      -taaksejääneitä vaikeita suhteita ja surullisia ihmisiä takanaan... traagista
      -alkuun unelmaihmisiä. Haluavat tehdä vaikutelman että ovat sinulle täydellisiä
      -suureelliset kuvitelmat omista kyvyistä. sanoo paljon muttei tee mitään
      -kotona tunnet olevasi kuin palvelija ja sinun ei saa kysyä koskaan missä toinen on ollut, vaan sinun on oltava paapomassa, ajatteleppas jos ketsuppi on loppu

Psykopaatti on taas toinen kappale. myös voivat olla saman gategorian alla kuin narsistit, mutta psykopaatin diagnosointi voi olla aivokemiallisesti helpompi määrittää, kunhan saadaan joskus hoitoon mikä on mahdotonta.
      -tylsistyvät helposti, hankkiutuvat vaarallisiin tilanteisiin ja asettavat muutkin vaaraan.
      -kasvonvaihtajia: erilainen eri ihmisten kanssa
      -vanhukset ja lapset ovat arvottomia, ellei heistä voi hyötyä jotenkin

Jos joskus haluaisit onko narsistinen ihminen oikeasti narsistinen sinun pitäisi päästä kyselemään pari kysymystä liittyen väreihin ja työkaluihin. Lehdissä kirjoitetaan, miten saat selville, mutta kannattaa muistaa, että narsistit saattavat tietää tämän ja välttävät jäämästä kiinni, varsinkin jos on kyseessä dexterin kaltainen ihminen, psykopaatti.

ihminen joka ajautuu näiden ihmisten tielle on tarkkaan harkittu uhri. ainoa joka sietää ja jota saa testailla siirtymään yhä lähemmäksi on läheisriippuvainen tai ihminen joka on yliherkkä ja uskoo kaiken mitä toinen sanoo.

Olen joskus jäänyt kuuntelemaan narsistisien miesten välisiä sumutuskikkoja, missä he leveilivät hyväuskoisillaan. Toinen narsisteista sanoi näin. "Et oikeasti usko miten helppoa on saada toinen henkilö uskomaan mitä sanot, pitää vaan olla tosi vakuuttava." toinen narsisti vastasi, "niinpä, kerran menin juna-asemalle ja sanoin että opiskelijakortti käy identiteetin varmistukseen ja huusin, että sen saamiseenkin pitää olla asiakirja, virkailija oli myöntynyt ja antanut periksi.!" Toinen narsisteista oli luullut, että pystyy puhumalla hakemaan kaljasäkin, mutta nämä suureelliset kuvitelmat, eivät olleet onnistuneet. Tämä pariskunta oli aikaisemmin ryöstänyt kioskeja ja baareja. ajavat autoja, ilman kortteja ja mikään ei saa heitä oppimaan virheistään, ainoastaan kiinnijäämisen yrittävät välttää, muuten mikään ei muutu

• poiuytdsdfg

Olen samaa mieltä, että narsisti on ensisijaisesti sama kuin energiasyöppö, joka elää toisten ihmisten tunne-energiasta loisen lailla.

• poiuytrdfg

Vaikea selittää miten he sen tekee, mutta sen pysyy mielestäni jopa tuntemaan.

• poiuytfdfgh
        poiuytrdfg kirjoitti:

Vaikea selittää miten he sen tekee, mutta sen pysyy mielestäni jopa tuntemaan.

Nyt mäkin varmaan en kuulostaa uskottavalle kun sanoin noin, mutta sanoimpahan ihan tahallani hillittömyyttäni.

• poiuytrdfghj

Vielä aiheen sivusta yksi turhautumisen purkaus.
      Minulla on paljon erilaisia vähän poikkeuksellisia elämänkokemuksia, joista suurimpaan osaan olen päätynyt tahtomattani ja osan olen hankkinut saadakseni kunnon elämän koulutuksen elämänkoulussa käytännössä.
      Kuitenkin 99% kaikesta tästä opista on valunut täysin hukkaan, joska päädyin "autettavan" asemaan, eivätkä auttajat ymmärrä eivätkä usko näitä elämänkokemuksia, vaan kyseenalaistivat koko olemassaoloni, mistä seurasi itsetunnon laskua yms.
      Ja nyt sitten kaikki ihmettelee miksi en yhtään luota itseeni.
      Miksiköhän ?

• poiuytrdfg

Auttamissysteemi on vähän kankea, kun siellä ei ymmärretä että on olemassa oikeasti erilaisia elämänkokemuksia omaavia ihmisiä.
        Jos he luulevat, että minua ja minun elämääni ei ole oikeasti olemassa, niin kyllä se on silloin he, jotka kuvittelevat.
        Hulluksihan minä tulisin siinä vaiheessa, jos todella uskoisin, ettei minua ja minun elämäntarinaani ole olemassa, vaikka konkreettisia "jalanjälkiä" kulkureitiltäni on vaikka kuinka paljon.

• poiuytrsdfg

Jotkut tekevät maailmanympärysmatkan ja kuvaavat sitä muutamalla lauseelle, joku voi kuvata yhtä viisi minuuttista sadalla sivulla tekstiä mitä kaikkea siinä koki. Ei kumpikaan noista ole sen oikeampi.

• poiuytrsdfg

Tää viimenen kokemus oli mun rankin:
        Miltä tuntuu aivovamma ja halvaus, nyt minä tiedän senkin. Moni ei tiedä.
        Ei osaa aavistaakaan. Kokemus on jotain hyvin vaikeaa kuvitella kokematta, koska siinä oma hermosto, jonka kautta koetaan, vammautuu, joten se tuntuu hyvin oudolle.

• harakkka

Nää on näitä asioita joita pitää ymmärtää jos on uhrin asemassa-

1. Ei kenenkään tarvitse usko mitään mitä kerrot. ei ketään tarvitse vakuuttaa. Jos joku on narsisti niin sen kyllä huomaavat. läheisesei joko ymmärtävät sinua tai eivät, se ei ole mikään vastuu kysymys täytyykö jonkun uskoa, pitäisikö mitään oikeastaan uskoa tai ketään? siksi on psykologeja ja terapeutteja.

Ainoa asia mitä pitää kehittää on itseä ja mitä siihen nyt kuuluukaan: itsetutkiskelu yksinäisyys kaikkea mitä vaaditaan. eroon myrkyllisistä ihmisistä hintalappu voi olla kova ja tuntua epäreilulta, mutta niin se kylmä maailma toimii.

kovista asioista voi silti tulla uusi versio sinuudesta esiin. Rakenna vaikka sen kautta mitä olet kokenu

• poiuytresdfgh

No juu kyllä.
        Mutta vain tuota terapeuttien ja psykologien tehtävää en ole vieläkään tajunnut. Mutta se voi johtua siitäkin, että luovat henkilöt kenties tarvitsisivat toisenlaista terapiaa kuin ei-taiteelliset, jos menevät johonkin terapiaan.

• poiuytrdfg

Minä koen useimmat terapiat ja psykologiset opit luovuutta tukkiviksi sen sijaan että edistäisivät luovuutta ja kasvua. Vaikka varakkaammille on varmaan tarjolla sellaisia luovuutta ja kasvua edistäviäkin.

• poiuytdsdfg

Mä itse meinasin nuorena mahdollisesti opiskella jonkinlaiseksi luovaksi vaihtoehtoterapeutiksi. Mutta sitten mulle tuli mieleen, että mitäs jos mulle tuleekin asiakas, joka on käynyt elämänkoulua enemmän kuin minä ?
        No luovuin haaveestani sen takia ja lähdin elämänkouluun, jolle tielle jäin...

• ensinonrakastettavaitseä
        poiuytrdfg kirjoitti:

Minä koen useimmat terapiat ja psykologiset opit luovuutta tukkiviksi sen sijaan että edistäisivät luovuutta ja kasvua. Vaikka varakkaammille on varmaan tarjolla sellaisia luovuutta ja kasvua edistäviäkin.

Oletko siis kateellinen varakkaammille?

Oma sairauteni oli sellainen kokemus, että se on tehnyt minusta nöyrän ja opettanut arvostamaan aivan pieniä asioita. Ja olin ja olen edelleen sairauteni vuoksi ns. toisten vaivoina tai toisten armoilla, ilman apua en selviäisi. Kaikesta koetusta tuskasta huolimatta en ole kateellinen varakkaammille, onnellisemmille, terveille tai ylipäänsä muille ihmisille, sillä on omissa käsissä löytää elämästä luovuus ja ilo, se tulee ihan oman pään sisältä, ei kenenkään toisen.

• poiuytresxcfvg

Oletko itse ilkeä kun ajattelet toisesta tuollaisia ?

• poiuytresdf

Tai oletko itse kateellinen, kun sinulle edes tuli mieleen sellainen teema tai sana ?
        Tuo on juuri tuota samaa sarjaa kokemusmaailmaa kuin katkeruudet ja kaikki muut kummallisuudet, joissa psykologiset ihmiset usein pyörii ja viihtyy.

Olen edelleen erittäin asiakeskeinen ihminen.
        On puhdas fakta että varakkaammilla on enemmän vaihtoehtoja etsiä itselleen yksilöllisesti sopivaa oli sitten kyse vaatteista tai terapioista ...
        Tarkoitin vain sitä, että varakkaana ihmisenä minun näkemykseni olisivat oletettavasti hieman toisesta näkökulmasta kuin näin varattomana olen päätynyt näkemään ja kokemaan.
        Kirjoitin tuon asian siksi, että jos tätä kritiikkiäni lukee joku monipuolisesti ajatteleva luova terapeutti, niin kritiikkini ei tarkoita häntä, vaan on kyse siitä, ettei hänenkaltaisensa ole helposti tavoitettavissani.
        En kuitenkaan ole asiasta kateellinen, kun kyllä tämä varattomuuskin tavallaan kehittää luovuutta.

• poiuyddfg

Olen ollutkin nuorena luovan terapeutin yksityisoppilaana ennen vammautumistani.

• poiuytdcvgh

Mutta minulla on sellainen sosiaalinen ongelma, että ihmisille miltei järjestäen tulee puheistani mieleen tunnekeskeisiä (epätosia) motiiveja tosiasiallisten asiakeskeisten motiivieni sijaan, enkä tiedä mitä niille väärinkäsitysille voisi tehdä ? Sitä voisi tietysti miettiä vaikka joku terapeuttikin kanssani.

Tuossa yllä konkretisoitunut esimerkki näistä väärinkäsityksistä.
        Minä alan voida pahoin kun minusta koko aika luullaan jotain käsittämätöntä pahaa.

• poiuytrddfg
        ensinonrakastettavaitseä kirjoitti:

Oletko siis kateellinen varakkaammille?

Oma sairauteni oli sellainen kokemus, että se on tehnyt minusta nöyrän ja opettanut arvostamaan aivan pieniä asioita. Ja olin ja olen edelleen sairauteni vuoksi ns. toisten vaivoina tai toisten armoilla, ilman apua en selviäisi. Kaikesta koetusta tuskasta huolimatta en ole kateellinen varakkaammille, onnellisemmille, terveille tai ylipäänsä muille ihmisille, sillä on omissa käsissä löytää elämästä luovuus ja ilo, se tulee ihan oman pään sisältä, ei kenenkään toisen.

Itse en aloita koskaan toisille puhumista tuollatavoin osoittelevasti.
        Ja valitettavasti olen niin herkkä ihminen, että jopa tuommoiset lauseet tuntuu minulle melkein henkiselle tappelulle, josta en lainkaan pidä.
        Pohjimmiltaan mä tykkään vain kaikesta herkästä ja kauniista mikä onkin ilmennyt maailman kielletyimmäksi asiaksi.

• poiuytrsdfg

Halvaanuneesta ja aivovamman saaneesta aito sisin ei välttämättä juurikaan näy ulos maailmaan päin.
        Ei välttämättä mitenkään. Ainoa joka tietää salatun on Luoja.

poiuytdcvgh kirjoitti:

Mutta minulla on sellainen sosiaalinen ongelma, että ihmisille miltei järjestäen tulee puheistani mieleen tunnekeskeisiä (epätosia) motiiveja tosiasiallisten asiakeskeisten motiivieni sijaan, enkä tiedä mitä niille väärinkäsitysille voisi tehdä ? Sitä voisi tietysti miettiä vaikka joku terapeuttikin kanssani.

Minä alan voida pahoin kun minusta koko aika luullaan jotain käsittämätöntä pahaa.

Kuulehan nyt, omaa soosiasi keität kaiken aikaa. Jos joku sinulle uskaltaa vähänkin muuta vastata kuin kehua, niin kuraa tulee niskaan. Jos kirjotin omasta kokemuksestani oman sairauteni kanssa, niin tulkitset sen siten , että haluaisin sinulle jotain pahaa tai olla ilkeä. Kolmesti olen itse katsonut kuolemaa silmiin eli hengenlähtö on ollut lähellä ja kerron tämän siksi, että todellakin kirjoitan ihan omista asioistani, en sinun asioista.

Taitaa olla totta lähimmäiseni toteamus, että viestittelyssä toisen kanssa näkemättä tulee eräällä tavalla kusetetuksi eli viestissä voidaan asioita suurennella, jotta saadaan viestin saaja huolestumaan ja ryntäämään paikalle auttamaan. Kärpäsestä tehdään härkäsiä ja tarkoituksella, kun halutaan toisia juoksuttaa.Aika vaikea yhtälö itselleni, koska en ole edes vakavasti sairaana juoksuttanut lähimmäisiäni, vaan pikemminkin toivonut, että olen niin hyvässä hoidossa, että parempi muiden keskittyä omaan elämäänsä kuin tulla tuijottamaan sängyn vierelle, kun se ei tilannetta auta yhtään sen enempää, vaan se hoito.

Toivon hartaasti, että saisit tarvitsemaasi huolenpitoa ja ymmärrystä arkielämässäsi. Auttamis -sanaa en käytä, koska auttajat ovat käsitykseni mukaan tulleet jo moneen kertaan lynkatuiksi.

• jkdlkjdij
        poiuytdcvgh kirjoitti:

Tuo on kyllä... inhottavaa. Minulle tuli paha mieli sinun puolestasi. Mikä ihmisiä oikein vaivaa?! Oi ja voi.

:(

• Jottaimättää
        ensinonrakastettavaitseä kirjoitti:

Kuulehan nyt, omaa soosiasi keität kaiken aikaa. Jos joku sinulle uskaltaa vähänkin muuta vastata kuin kehua, niin kuraa tulee niskaan. Jos kirjotin omasta kokemuksestani oman sairauteni kanssa, niin tulkitset sen siten , että haluaisin sinulle jotain pahaa tai olla ilkeä. Kolmesti olen itse katsonut kuolemaa silmiin eli hengenlähtö on ollut lähellä ja kerron tämän siksi, että todellakin kirjoitan ihan omista asioistani, en sinun asioista.

Taitaa olla totta lähimmäiseni toteamus, että viestittelyssä toisen kanssa näkemättä tulee eräällä tavalla kusetetuksi eli viestissä voidaan asioita suurennella, jotta saadaan viestin saaja huolestumaan ja ryntäämään paikalle auttamaan. Kärpäsestä tehdään härkäsiä ja tarkoituksella, kun halutaan toisia juoksuttaa.Aika vaikea yhtälö itselleni, koska en ole edes vakavasti sairaana juoksuttanut lähimmäisiäni, vaan pikemminkin toivonut, että olen niin hyvässä hoidossa, että parempi muiden keskittyä omaan elämäänsä kuin tulla tuijottamaan sängyn vierelle, kun se ei tilannetta auta yhtään sen enempää, vaan se hoito.

Toivon hartaasti, että saisit tarvitsemaasi huolenpitoa ja ymmärrystä arkielämässäsi. Auttamis -sanaa en käytä, koska auttajat ovat käsitykseni mukaan tulleet jo moneen kertaan lynkatuiksi.

?! Voihan joku ehkä tehdä noin?!

Ymmärtääkseni poiuytdcvgh ei ole käsitellyt tuollaista asiaa vaan ihan päinvastaista tilannetta..?

Miksi pitää kaikki maailman ikävimmät asiat ja vaihtoehdot kokeilla vaikka kirjoittaja on kuvannut kokemuksensa ihan toisin.

Tässä kulttuurissa on kyllä joku perustavalla tavalla mätäinen kohta ku ihan kaikki hädässä olevat testataan mitä julmimmin tavoin siltä varalta että josko kyseessä on joku juoksuttaja, huijari tai kateellinen. Kannattaa kyl varmaan ennemmin kuolla kuin hakea "apua".

Inhottavaa.

• poiuytdfgh

Joo avunhaku on juuri siksi kamalaa, että kyllä hyväntahtoisen ihmisen on todella vaikea psyykkisesti ehjänä kestää ne kaikki karmeat epäilyt, joita ei ikinä olisi joutunut kohtaamaan, jos ei olisi joutunut hakemaan "apua".

• poiuytdfgh

Ei minulle ilkeilijät ole koskaan kohdistaneet minuun mitään niin karmeita epäilyjä oikeasti. He ovat aina antaneet minun kokea itseni kiltiksi osapuoleksi heihin nähden kaikesta huolimatta.
        Mutta avussa herkälle ihmiselle joutuminen epäillyksi näitä hieman julmiakin ihmisiä mahdollisesti pahantahtoisemmaksi, ON se kaikkein rankin kokemus.

• poiuydfghjh

Mä pärjäsin elämässä paremmin hieman villimpienkin ihmisten keskellä kuin "auttajien".
        Koska niille villimmille mä olin kuitenkin aina vain se "enkeli".
        Mutta sitten auttamisessa alkaa tyyli: "Mikä enkeli sä luulet olevasi ?"
        Enkeli säälimättömästi murskataan, mitä ei tee edes "pahat" sellaista niin salakavalaa psykologista kautta. Ja täytyy miettiä kuka sitten on sen murskan keskeltä.

• ffghjk

Mun mielestä "apu" on jopa vaarallista, koska mun mielestä on parempi että ihminen vaikka kuvittelee itsensä "enkeliksi" kuin että hänen päänsä täytetään ajatuksilla kaikesta mahdollisesta pahasta.
        Vaikkei hän olisikaan enkeli, on silti mielestäni parempi ajatella vaikkapa enkeleitä kuin kaikenlaisia pahoja tunteita ja kaikkia pahoja ajatuksia, mitä "avussa" joutuu kohtaamaan ja ajattelemaan hyvin paljon.
        Jos sellaista jatkaisi ikuisuuksiin, pahojen ajatusten ajattelua, mitä siitä seuraa ihmiselle ?

• poiuytrdfghj

Tuo olin minä "poiuytrdfghjk" mulla tuli vahingossa väärä nimimerkki

• poiuytresdfg

Kirjoitit näin ?
      "Oletko siis kateellinen varakkaammille?"

Koskiko tuo omaa sairauttasi siis, jota minä kommetoin ?

• poiuytdfgh

Niin taisi käydä. Olen todella pahoillani.
        Tiedän kokemuksesta, että kuolemansairaana ei välttämättä edes huomaa omia tekemisiään.
        Kaikki myöntätuntoni, että sinulta ehkä joko unohtui tai et ajatuksissasi huomannut mitä kirjoitit ? Lukija voi luulla kommentin koskevan häntä.

• poiuytrsdfgh

Auttajista on varmasti monelle apua enemmän kuin on minulle ollut.
        En minä ainakaan halua ketään auttajia lynkata. Kammottaa tuo sanakin lukea.
        Mutta kun minulle käynyt niin, että auttajat olleet lähellä murskata minut (vahingossa oletan), niin kokemukset on vähän negatiivisia luonnollisesti.

• poiutdfgh

Mutta nyt minä lähen. Täällä palstalla tulee vähän niinkuin autettavanakin koko aika jotakin uutta päänvaivaa kuormitteeksi, tavallaan aika turhaan.

Ymmärrän täysin että kärsivä sairas ihminen ei pysty keskittymään, itsellänikin on vielä keskittymisvaikeuksia.

Mutta muutoin minusta on epäreilua kysyä minulta olenko kateellinen ja sitten kun vastaan kysymykseen koskien itseäni, väittää, että sotkeuden sairastamiseesi, joka koskee vain sinua. Ahdistavaa.
        Kysyin oletko ilkeä vain ja ainoastaan siksi, että kysyit että oleko kateellinen ?
        Miksi sinun oli muuta kuin kehua ja minun kuraa ?

• poiuydfgh

En ole oikeastaan koskaan kateellinen, koska olen hyvin herkkä ja yliempaattinen, joten mulle tulee hyvin vaikea ja hätääntynyt olo, jos kellään muulla on asiat huonosti, joten kun heillä on paremmin kuin mulla, mulle tulee helpottunut ja remmonpi olo ja voin itseasiassa paremmin.
        Mun on paljon helpompi kestää oma vaikea tilanne kuin toisen.
        Kyllä mulla on vaikea olo lukea, että kolme kertaa olet kuoleman kohdannut.
        Hyvää vointia. Unohda nämä turhat keskustelut ja mun näkemykset.

• piuyfdfgh

Mutta minä näen nyt vaikeita kuvia kuraklönteistä. tätä se herkkyys teettää, menen nyt meditoimaan nämä kurakuvat pois toivonmukaan.

• poiuytrdfg

Joskus olen jopa tyytyväinen häviöihini totta puhuessani, sillä min sain puhua totuuden, eikä kukaan menettänyt sen takia mitään.
        Joten tavallaan kaikki saivat mitä halusivat.

poiutdfgh kirjoitti:

Mutta nyt minä lähen. Täällä palstalla tulee vähän niinkuin autettavanakin koko aika jotakin uutta päänvaivaa kuormitteeksi, tavallaan aika turhaan.

Ymmärrän täysin että kärsivä sairas ihminen ei pysty keskittymään, itsellänikin on vielä keskittymisvaikeuksia.

Mutta muutoin minusta on epäreilua kysyä minulta olenko kateellinen ja sitten kun vastaan kysymykseen koskien itseäni, väittää, että sotkeuden sairastamiseesi, joka koskee vain sinua. Ahdistavaa.
        Kysyin oletko ilkeä vain ja ainoastaan siksi, että kysyit että oleko kateellinen ?
        Miksi sinun oli muuta kuin kehua ja minun kuraa ?

Anteeksi. Pyydän anteeksi. En ymmärtänyt, että tämä oli eräänlainen puhdistaumismonologi, jota häiritsin. En ymmärtänyt yhtään mitään. Itse olen pelkkää kuraa ja otan syyn niskoilleni, koska olen jo siihenkin tottunut. Yhä kuitenkin olen sitä mieltä, mitä nimimerkissäni lukee.

• poiuytdfg

Ei tässä ole ketään syyllisiä, pelkästään väärinkäsityksiä ja epäonnistunutta kommunikaatiota. Sitä onkin 90% elämästäni.
        Mutta se tosiaan tuntuu aina vastenmieliseltä kun ihmiset olettaa minulle tunteita, joita en tunne. Saat sen anteeksi ihan kokonaan.
        Mutta kun yleensä sitä ei kukaan koskaan pyydä anteeksi, vaikka se on aika kamalaa, kun menee kovin pitkälle.
        Ja älä sinäkään tästä itseäsi syylliseksi koe, koska se tuntuu minulle vielä vaikeammlle kuin itse kokea syyllisyyttä.
        Joten sovitaanko niin, ettei olla kumpikaan syyllisiä ?

• poiuytrddfgh

Mun tärkeimpiä arvojani elämässä on, että en halua alkaa sitä muodikasta syyllisen (syntipukin) etsintää, enkä edes niin, että sitä etsitään itsestä.
        Kokeilin ja siitä tuli ihan mielipuolista.

• khlioyioy

Mutta minusta toinen on parempi kommunikoimaan kuin toinen... Minulle on ainakin ollut suht helppo ymmärtää ajatuksiasi, enkä ainakaan pahantahtoisesti ensimmäisenä ole lykkimässä jotain katalia tunnemotiiveja viesteihisi. Minusta tässä nyt toinen ei ole halukas myönteiseen tulkintaan ja vuorovaikutukseen kanssasi, tai sitten hän on huono kommunikoija/asiaasi perehtyjä/tulkitsija/väinpitämätön sekaantuja.

• poiuytdfg

Kiitos.
        Se on kyllä totta ettei minulla ole katalia tunnemotiiveja.
        Minun ongelmani on, että koen miltei kauhua kuullessani sellaisia ja kuvitellessani sellaisia, siksi psykologia ei minulle sovi muodikkaimmassa muodossaan.
        Mun toinen ongelma on että ilmaisen myönteisiä tunteita niin peittelemättömästi, että ihmiset sitten epäileekin niitä kataliksi. Mun psykopattihan mut tuntee ja tietää tän mun vilpittömästi yliavoimen luonteen, mutta hän omilla sanoillaan totesi, että psykopaatithan joiltain osin ulospäin ilmenee ihmisille lähes samanlaisina kuin minä. (joten ihmiset luonnollisestikin saattaisivat sekoittaa minut psykopaatteihin. )
        Mutta hänen mielestään mun on vaan hyväksyttävä, että ihmiset kokee mut helposti sillätavoin väärin, koska heillä on erilainen kokemusmaailma, enkä minä siten voi löytää aitoa sielunystävää.
        Tuon kun hän sanoi niin vastasin että: "Nyt en taida kuunnella enempää tuota manipulaatio...

• poiuytrdfg

Jos minä ilmasen rakkautta, minuun reagoidaan välittömästi niinku olisin psykopaatti, joten ilmaisen noita myönteisiä tunteitani sitte luovuuden kautta, mikä ei ihmisiä pelota. Tuostaki syystä olen ikisinkku.

• djoöud

Ehkäpä tuo paattisi oli kuule oikeassa, eikä pyrkimys suinkaan ollut manipuloida vaan todeta asiainlaita. Toiskulttuurisista voisi juuri tässä suhteessa löytyä vähän oikeammin tai hyväntahtoisemmin sinua tulkitsevia. Sielunystävyys saattaa olla aika paljon odotettu tässä maailmassa, mutta eiköhän sinullekin jokin riittävän siedettävä ystävyyspiirikombinaatio olisi noin periaatteessa mahdollinen. Tuossa iässä ei ehkä enää tosiaan kannata tuhlata aikaa todisteluihin ja vaikealta tuntuviin suhteisiin.

• poiuytdfg

On se manipulaatiota tehdä määritelmä niin abstraktin asian oikeasta laidasta ja antaa ymmärtää että se on sulatettava sellaisenaan.
        Tuollaiset ajatusrakenteet on nähdäkseni jätettävä aivoissa avoimemmiksi, eikä valaa niitä valmiiksi johonkin muottiin. Valmiin muotin tekemisen koen manipulaatioksi.

• jlklkiio

Mutta mä epäilen että erilaisissa sosiaalisissa/kulttuurisissa piireissä on kyllä jokin vallitseva tapa tulkita ja ilmaista tunteita, niin ettei kannata ehkä mennä katepillarina "vääriin" tai epäsopiviin piireihin jyräämään muutosta jos ei semmoinen ole...

• poiuyfdfgh

Ymmärrän hyvin eri kulttuureita älyllisesti ja osaan huomioida eri merkitysmaailmoja hyvin,

mutta olen yhä enemmän sillä tiellä että en halua muokata tunteita kulttuurillisesti soveliaiksi ja se onnistuu luovuuden kautta.
        Ihmissuhteet tosin katkeaa siinä jo alkumetreillä kaikki, mutta ei se mitään kunhan taide säilyy ja kypsyy... :)

• hdhiuei

.... :)

• poiuytdfgh

Ja kun ei mun mielestä ne kulttuurin mukaiset kateudet, katkeruudet, mustasukkaisuudet, vihaisuudet jne. ole yhtään sen parempia tunteita kun mun
        "kulttuurillisesti epäsoveliaat" tunteeni. :)

• poiuytrdefgh

Vähän vielä yhteiskuntakritiikkiä.
        Koulussa ei kerrottu kuinka mielenkiintoinen säännöllinen viisikulmio onkaan, vaan asia esitettiin ihan liian tylsästi. Jos olisin tienny, olisin opiskellut geometriaa, jonka puuttuminen nyt heikentää elämänlaatuani huomattavasti.

• ljuuuou

Kiintoisaa. Enpä tiennyt että meidän asemassa juuri puutteellinen geometrian taito on syynä heikkoon elämänlaatuun. Olisin enemmän kuin kiinnostunut lukemaan havaitsemasi yhteyden :)

• poiuydsfgh

Tuo olisi kiehtovaa. Ehkä saisimme elämäämme lisää kauneutta tuota kautta, jos osaisimme kaikkea tuollaista enemmän ?
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kultainen_leikkaus

Mä osaan jo melkeen piirtää säännöllisen viisikulmion, mutta mun käsi on vielä liian epävakaa.
        Olen harjotellu samalla kun olen näitä kirjotellu :)

Ajattelin tosissaan että tämä voisi myös parantaa aivovauriota.
        Ja siitä saisi itsetuntoakin, jos osaisi hyvin geometriaa, toistaiseksi voin vain haaveilla siitä...:)

Mä olen melkeen kateellinen, jos te kaikki nyt alatte harjoitella geometriaa ja teistä tulee mua parempia....hahahaha

• Ammeeba

No mä ainakin luovutan jo heti aluunsa vaikka geometria olikin mun mielestä ehkä matematiikan miellyttävin haara. En ala kilpailemaan :)

• poudfgh

Voi ei mä unohdin sen viisikulmionkin, pitää opetella uudestaan :)

• hdkiyeyd

Jos sä tarkoitat etiikasta kiinnostuneena enemmänkin kultaista keskitietä? Mä en tiedä oletkohan sä juuri sen taidon tarpeessa tässä hillittömässä ja itsekkäässä maaimassa...

• ljhk

Mä suosittelen enemmänkin hillitöntä suhtautumista sua hillittömästi kohdelleisiin. Ne ei oikein ymmärrä mitään muuta kieltä.

• poiuytrdfgh

En tiedä kannattaako luovuttaa.
        Kiva tunne kun melkeen muistaa ton viisikulmion piirtämisen :)

• poiuytddfgh
        hdkiyeyd kirjoitti:

Jos sä tarkoitat etiikasta kiinnostuneena enemmänkin kultaista keskitietä? Mä en tiedä oletkohan sä juuri sen taidon tarpeessa tässä hillittömässä ja itsekkäässä maaimassa...

Näinhän saisi köyhänäkin kaikenlaista "kultaista".

Noh olenhan mä kirjottanu nyt hillittömiä nettikirjoituksia hillittömästi. :)

Ja kun piirtää säännöllisen viisikulmion hillitysti, niin voisihan siihen sitten jatkaa hillittömästi epäsäännöllisiä viisikulmioita.

ihan uusi idea mulla näköjään tänään, en ole ikinä ennen keksiny tällästä
        tunteilua viisikulmioilla...

Hmm... ei saa varastaa mun ideaa tai mä voin tulla kateelliseksi :)

• jsdupu

Joo. Köyhille ja kärsiville kultaisia leikkauksia ja kultaisia keskiteitä niin pysyy tyytyväisinä.

• poiuytrdsdfgh

Kyllä nää räväkät viisikulmaiset "kultaiset" tunteet aina katkeruuden voittaa ..,

• poiuytrdfg

Tossa geometriassa olisi sekin idea, että jos puhuisi koko aika geometriaa mitä narsistit siihen sanoisi sitten ?

• poiuytredfg
        khlioyioy kirjoitti:

Mutta minusta toinen on parempi kommunikoimaan kuin toinen... Minulle on ainakin ollut suht helppo ymmärtää ajatuksiasi, enkä ainakaan pahantahtoisesti ensimmäisenä ole lykkimässä jotain katalia tunnemotiiveja viesteihisi. Minusta tässä nyt toinen ei ole halukas myönteiseen tulkintaan ja vuorovaikutukseen kanssasi, tai sitten hän on huono kommunikoija/asiaasi perehtyjä/tulkitsija/väinpitämätön sekaantuja.

Palasin vielä tähän asiaan, joka ei suoranaisesti liity narsismiin,
        vaan mun omaan kommunikaatioon.
        Tämäkin kuvio toistuu mun elämässä oikeastaan kaikkialla missä ikinä kommunikoinkaan: Osa ihmisistä on sitä mieltä, että minä puhun suunnilleen siansaksaa mitä on mahdoton ymmärtää lähes lainkaan, ja osa ihmettelee, että miten niin muka, koska heidän mielestään mä puhun melkein keskivertoa selkeämmin (monipuolisesti ja yksityiskohtaisesti niin että asia ilmenee siitä perusteellisesti) ja jotkut kokee mut jopa verbaalisesti lahjakkaaksi.
        Mun psykopaatti väitti jossain vaiheessa etten minä osaa puhua ymmärrettävästi.
        Hän aikoinaan puhuikin paljon puolestani. Ja se tosiaan yleensä toimi paremmin kuin minun puheeni, mutta sitten tuli tämä että hän itseasiassa samanaikaisesti puolestapuhui minua vastaan, joten lopetin sitten hänen "puheavun".
        Mutta että tässä on aika räikeä jako miten minun puhekyky koetaan ääripäästä toiseen.

• poiuytrdfgh

Kyllä se niin vaan on, että ihmisen ulkomuoto vaikuttaa kohteluun.
        Koitin puhua videolle, olen jollain eriskummallisella tavalla "klownimainen", mutta en räikeästi, en osaa selittää. Mutta tuon näön voisi joku tulkita valehtelijaksi.
        Kuitenkin puheeni on totta. Tuo näkö johtuu ihan fysiikasta.

• khhiiyuit

Oletkohan liian kriittinen itseäsi kohtaan? Minulla ei ole harmainta aavistusta millaiselta näyttää tyypillinen klovnimainen valehtelija.

Ja minusta kuka tahansa saattaa alkaa vähintään vaikuttamaan sekavalata välillä jos on montakymmentä vuotta joutunut elämään valheellisessa asemassa rääkättynä, epäuskottavana...

Joku edunvalvojapuhuja voisi olla tarpeen.

• poiuytdfgh

Kiitos. No esim. jos en tietoisesti suuntaa katsetta, minun silmät kääntyilee joka suuntaan.
        En vaikuta tyypilliseltä luotettavalta puhujalta.
        Mutta on se totta niinkin, että vaikutan ihan fiksulta olosuhteisiin nähden. Kiitos :)

Mutta kyllä elämässä on paras itse puhua omasta puolestaan.
        Olen tullut siihen johtopäätökseen varsinkin nyt kun olen saanut tietää, että ihmisiltä odotetaan katalia tunteita enemmänkin sääntönä kuin poikkeuksena.
        Osaako ihmiset edes puhtaasti puhua toisen puolesta ilman että oma ego änkeää sinne väliin ?

• dhhug

Hyvä kysymys. Voihan se edunvalvojakin riemastua ammattiylpeyttään vain "voittamaan" näkökulmastaan oli kyse mistä tahansa asiasta.

Tuo on kyllä lannistavaa uhrin asemassa että ihmisillä on taipumus tulkita ikävästi. Ei kaikkia selkeästi tulkita, mutta joitakin lähtökohtaisesti ehkä enemmän kuin toisia. Varmaan taas asemakysymys. Joissain asemissa on ihan mahdotonta pitää edes riittävästi puoliaan kun koko maailma on kaatumassa päälle.. Tuommoisia jäätäviä asemia on olemassa.

• pouytdfgh

Minä oon jo niin vanha, etten tarvi tukijoita.
        Ja mä oon jo kokenu sen kaikkien hylkäämisen ja siitä selvinny.

• jlkiil

Samoin, mutta oloni taitaa psyykkisesti olla huterampi kuin sinulla aiheuttaen ainakin ajoittain kurottautumisyritelmiä johonkin tukeen. Toisaalta kun tukea ja apua on haettu ja etsitty laihoin ja osin katastrofaalisin seurauksin niin että mitäpä turhia.

• poiuytrsdfg

No mulla oli "avusta" sen verran tuskallisia seurauksia, etten enää haaveile "avusta" :). Ainakaan mistään psykologisesta, kun en ole sellasta varsinaisesti ikinä hakenutkaan.

• Harakkka

Kyllä se on niin että kun on tietty taudinkuva niin ei siihen enää voi lykätä narsistia tai psykopaattia lisäksi kyllä se cluster b on omaa luokkaansa ja muut on toisia mielenterveysongelmia. mitä tulee tuohon terapeuttiin niin en usko että yksistään se auttaa sinua. kaikkea hyvää

• poiuytresdfg

Näinhän se on, että mun "taudinkuva" on sellainen, ettei siihen vaan millään mahdu samaan narsisti tai psykopaatti, siksi mä olenkin läheisempien narsistien ja psykopaattien taholta hyvin suojassa narsismi- ja psykopatiaväitteiltä, koska se menisi niin kaukaa haetuksi, ettei psykopaattikaan voisi kun alkaa nauraa koko jutulle. Mä pilaisin psykopaattien maineen pahan kerran, jos mut nimettäisiin sellaseksi.
      Mutta psykopaatti voi hyödyntää sitä, ettei vieraammat ihmiset tiedä tätä juttua.

• nhbtf4d3

Narsismia on monen laista...
      En ala kirjoittamaan mutta täältä ja täällä olevista linkeistä saa tieto.
      Ottakaa huomioon, että jos täällä ei siitä mainita, niin uskonnolliset "johtajat" mm papistoineen aivopesettää ihmisiä mm uskontunnustuksen kaltaisiksi joka helposti johtaa mielentilan / narsistiseen persoonallisuushäiriöön ilman että aivopesty sitä itse sairautena huomaa:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuushäiriö

----------------------

"VAIN ME PELASTUMME" aivopesusta.

uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

Ihmisyydestänne luopuminen:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

HUOM!
      Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi, siis Jumalan kieltäjinä ovat uskontunnustuksen antaneet.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
      "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."

Raamatussa EI OLE RIKOLLISEN KRISTINUSKON USKONTUNNUSTUSTA joten se on varmuudella ihmisyyden vastaisen rikollisuuden aivopesu / mielen manilointi ohjelma tai miksi sitä nyt voisi kutsua. Joka tapauksessa kukaan ei synny uskontunnustuksen kaltaiseksi joten sellaisiksi eivopestään. Ei kai kukaan järkevä, terve järkinen usko edes että luder/lutheri olis maailman kaikkeuden luonut!!!!

herra on herra epäjumala jonka ensimmäistä käskyä ei ole raamatussa.
      herra kieltää itseensä uskovia palvelemasta muita kuin häntä jumalana.
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia." (HUOM! Suomalaisilla on uskovapaus perustuslaissa joten "muiden jumalien" palvelun kielto on suomen perustuslain vastainen oppi. Ne, "muita jumalia" olivat sielä 1700-luvun alkuun kuninkaita, keisareita, hallitsijoita joita palveltiin jumalina.)

rikollisuuden herra jumalan omilleen antama käsky:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

herra jumalan käskyä noudattavien aikaan saannoksia...
      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)

JOTEN
      narsistisuudella on monet kasvot. Sitä esiintyy positiivisesti mutta tulee esiin pahimmillaan järkyttävillä tavoilla yhteiskunnassa, työpaikoilla, uskonnollisissa ja poliittisissa piireissä ja ihmiskunnalle oikein pahaa aiheittaville pahoille riittää tukea kuten USA:n tapahtumat osoittaa...

• kjuygtfesd

jk

tuli mainittua USA joten siellä korrustuu politiikka/uskonnollisuuden yhteystyö narsistisuus usein myös presidentin puheissa "Jumala siunatkoo" amerikan kansaa. Miksi ei koko MAAILMAN KANSOJA ja mieluummin tappamatta sodissa.
        Suomenssa vastaava ilmiö on "Suomen Valtion kirkko" järjestelmässä. Suomen perustuslaki antaa uskonvapauden kansalaisilleen
        mutta
        yksikään lapsena kastettu ei ole sitä oikeutta saanut
        ja
        kaiken lisäksi, se valtion kirkko, papistoineen, ei ota vastuuta lapsikaste rikoksesta vaan asettaa sen lasten vanhemille PERISYNTI rikokseksi mm näin, tässä pappi antaa "taivaan Isän" nimeen neljä törkeää valetta lapsikasteesta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
        "Hei Mirka,
        Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
        Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
        Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
        t. Maarit-pappi"

"taivaan Isä" ei ole raamatun mukaan lapsikastetta asettanut vaan Jeesuskin siunasi lapsia ja samassa tilaisuudessa antoi myllynkivien käyttöohjeet toisin lapsia kohteleville.

Huomatkaa, että lapsikasteessa lapsi saa hengellisesti tapetun, kuoleen merkin, ristin otsaansa. Siis periaatteessa sen saaneet ovat "älä tapa" käskyn vastaisen kohtelun saaneita uhreja, hautaus mailla, kirkonkin kirjoitta ristillä merkataan kaikki kuolleet.
        Noin se miekka sivityksen ihmisyyden vastaisuus toimii....

• nbtfrrc

Olikohan niin, että eniten sairaat narsistit saavat maailmassa eniten valtaa,
      ja
      sen saatuaan turmelevat eniten omaailman ihmiskuntaa?

Hitleri, Stalin, Hussein jne esimerkkeinä tavallaan aikaan saanoksillaan luder/lutherin kera todistavat sitä, tosin kristittyjen ihmiskunnan vastaista rikollisuutta unohtamatta.

• KehitäOmatVahvuutesi

Etäisyyttä kannattaa ottaa hankaliin tapauksiin. Voi olla että parin viikon päästä tuntuu että pääsi räjähtää paraanoideista ajatuksista, mutta sen yli pitää sinnitellä. Sekin menee aikanaan ohi, viha ja kaikki. Huomaat kai että vikaa on myös omassa toimintatavassasi. Pidä vähän etäisyyttä, aseta rajat ja kehitä omia vahvuuksiasi, jolloin et ole sen toisen vietävissä. Hänessäkin on puoli, joka kaipaa vain seuraa ihan normaalilla tavalla ja vilpittömästi. Kehitä omia vahvuuksiasi. Olethan oman elämäsi tärkein henkilö. Em. lause ei kerro narsismista vaan sillä tarkoitan sitä, että eihän esim. lääkäri voi auttaa toisia jos on itse sairas, eikä suojaudu taudeilta.

• 32323231212

Katso tämä video ns. psyykkisistä vampyyreistä ja narsistisuudesta:

https://www.youtube.com/watch?v=FWM-92ripck
      (Teal Swan) Psychic Vampires (How to Recognize and Protect Yourself From an Energy Vampire) - Teal Swan

Tästä löytyy auttava selitys kumpaankin suuntaan.

• poiuytfghjk

Ihan kiva ja mielenkiitoinen video.

Vähän tuota tarkoitin sillä geometriallakin: muuttaa energiatasoa

• poiuytdxcvg

Mä koen juurikin, että tietty muotipsykologia ei kohota värähtelyä, ei ainakaan mun, ja siksi se ei auta.

• poiuyfdsdfg

Kun siinä tehdään tasantarkkaan päinvastoin: vähätellään, mitätöidään, erkaannutetaan aidosta ytimestä ja johdatellaan kielteisiin mielikuviin itsestä.
        Se on se syy kaikkeen kritiikkiini.

• Kirsiempatia

Narsisti haluaa aina hyötyä ihmisistä ja pyrkii olemaan vaan rikkaiden ja kauniiden mukana. Jättää huonosti pärjäävän, masentuneen 20 vuotta tunteman ystävänkin, kunhan pysyy paremmissa piireissä.

Psykopaatilla ei alunperinkään ole ollut ystäviä ja se huijaa kaikkia.

• poiuytdsdfg

Joo kun sanoin aikoja sitten psykopaatilleni että haluaisin olla ihmisten kanssa oma itseni, niin hän ihmetteli, kun hänelle oli ikäänkuin itsestäänselvää, ettei hän voi olla ihmisten kanssa oma itsensä, niin kuinka minä nyt voisin odottaa itselleni sellaista mahdollisuutta.

• KissatOnMaailmanParhaita

Minä olen terve!

• soromnoo

Ei kiinnosta pätkääkään mitä narsisisti ajattelisi minusta.
      Narsistin uhreiksi vapaaehtoisesti jäävät saavat syyttää itseään kärsimyksistään.
      Jos on masokisti niin on ja pitäisi miettiä voiko masokismista parantua, koska narsisti ei parane.

• Mitä narsisti ajattelee sinusta. En tiedä
      Pahinta on jos se narsisti on myös vapaamuurari, Silloin hänellä on kaikki kiusaamisen välineet käytössä já hän kyllä käyttää niitä. ainakin ne tyhmimmät narsistit, jotka ovat saaneet vapaamuurarijäsenyyden navetan maalaamisen vuoksi.
      Kuvio meneenäin:
      - Narsisti (tai hänen vapaamuurariveljet) selvittävät kohteen puolisin sijainnin (työpaikan, kaveripiirit jne.)
      - puolison vakoilu ja manipulointi alkaa. paskansyöttäminen.
      - Onko parisuhde kunnossa ? Mikä mättää ? tämä urkitaan puolisolta.
      - isketään kiila sinne mikä mättää. tarkoituksena estää esim. heidän rakkauselämä.
      - manipuloidaan puoliso tulemaan raskaaksi ja salaamaan raskaus niin kauan kun sen keskeytys on myöhäistä.
      - lapsen synnyttyä ruvetaan vihjailemaan raskaudesta, lapsesta ja eri asioista ja tietenkin hankaloitetaan työntekoa mikä lähiesimiehelle on tietenkin mahdollista .......
      - yritetään houkutella kohde mukaan muurarikerhoon. MITÄ, MITÄ. vittua. EIHÄN VAPAAMUURARIT SAA HOUKUTELLA KETÄÄN JOUKKOIHINSA. näin on niiden omien sääntöjen mukaisesti.
      - Tällainen on tapahtunut ja tapahtuu edelleen suomalaisissa monikansallisissa yhtiöissä

Itselläni meni tällaisessa kuviossa
      - 15 vuotta ymmärtää tämä kuvio
      - kaksi tuhottua avioliittoa
      - lasten äiti sairastui syöpään( manipuloidun? raskauden seurauksena) ja kuoli
      - elämänhalu meni
      - tuolta firmalta kului suoraa rahaa useita miljoonia euroja minun vainoamisen aikana ja seurauksena projektien viivästymänä tai muina kuluina.
      - Firma menetti tuotteliaan ammattilaisen
      - firman maine kärsii

• poiuytredfg

Mä jouduin tässä taas narsistien ansaan ja kaikki on huonosti ja energiat ryöstetty...

• kdluouup

Olen pahoillani. Haluatko kertoa miten siinä taas niin kävi? Koetan lähettää sinulle hitusen heikosta omasta energiastani, kun olet ollut niin antelias minulle monin tavoin.

• poiuytrsdfg

Oi kiitos paljon.
        Älä kuitenkaan paljon lähetä. kun päämäärä on saada se energia maailmankaikkeudesta, ei keneltäkään toiselta ihmiseltä.
        No tässä kävi niin yksinkertaisesti, että minua mielisteltiin kun olin onnistunutkin eräässä asiassa, kohtalaisesti pärjännyt yhdessä kilpailussa, ja päädyin takaisin korviani myöden juttusille narsistien kanssa, pyörryksissä ensin iloisena kerroin lähes kaikki asianikin ja kaikenkaisista vääryyksistä tuli keskustelua ja lopulta eilen illalla pääni oli aivan pyörryksissä ja sekaisin ja siinä vaiheessa soitin heille tukea saadakseni ja narsistit muuttuivat kylmiksi, tylyiksi ja etäisiksi jälleen. Ja tunneilmapiiri oli niin kiristynyt etten ikinä ennen ole sellasta kokenut. Ikäänkuin minut oli saatu koukkuun. Aluksi he olivat ikäänkuin minun tarvitsijoita, suht ystävällisellä äänellä puhuttiin minulle, mutta sitten se saatiin taas kääntymään niin, että minä olinkin pyörryksissä ja heidän tuen tarvistsija, jota minulle ei anneta missään tapauksessa ja energiat oli saatu taas käännettyä heillepäin ja minut pyörryksiin ja ahdinkoon ja minua ei enää tarvittu.
        Jumalaa pyytelin illalla avauksi ja menin nukkumaan, nyt on jo taas ainakin hiukan toivoa.
        Mutta ei kovin hyvä tämä olotila ja tilanne.
        Noi narsistit saa tunnetasolla aikaan ihan käsittämättömiä ilmiöitä.

• poiuytresfg

Nyt kun on tässä näin pitkälle kärsitty niin kirjotan tänne vielä koko Suomen kielletyimmältä tuntuvan tabun.
        Nähdäkseni kaikkien ihmisten päätä ei selkiytä toisten ihmisten kanssa keskusteleminen kuten väitetään. Minun pääni menee todella kaoottiseksi toisten ihmisten ajatusten ajettelusta.
        Ainoastaan täysin yksin ollessani pääni tuottaa selkeitä, kirkkaita ja hyviä ajatuksia.
        Aina jos minulla on sekava olo, minulle on sanottu: "noh, kun olet niin paljon yksin.".
        Totuus on 100% varmuudella päinvastainen. Olotilani on sekava, kun pääni on niin täynnä toisten ihmisten ajatuksia.
        Miksi oletetaan, että ihmisen pää yksinään tuottaisi jotenkin huonoja ajatuksia ?
        Minun pääni ainakin tuottaa yksinään 100 kertaa parempia ja selkeämpiä ajatuksia, kuin toisten ajatuksille altistettuna. Minua ihan pelottaa miten kaoottista on pääni sisällä voimakkaasti toisten ajatuksille altistettuna, kun ne sitten hullunlailla hyrrää ympäri päätä ne toisten ajautukset. Omat ovat sellaisia mukavia hiljaisia ajatuksia, ne jotka syntyvät yksinään ilman toisten vaikutusta.
        Miksi yksin olisi sekavaa ? Ainoastaan täysin yksinhän päällä on mukava rauha ja oikea kyky ajatella järkevästi! Ainakin minun kohdallani.
        Tuntunut kauhealta rääkiltä kun ihmiset ei tajua sitä.
        On juurikin vaikeaa neurologisesti käsitellä heidän ajatuksiaan !
        Koska pää alkaa sitten mylläämään levottomasti ja rajusti, vaikka yksin se on sellainen hienosyisempi ja herkempi. Ei kestä suurta määrää niitä muiden ajatuksia ajatella, kun alkaa pelottaa että pää ei enää hallitse sitä muiden ihmisten ajatusten sisällön käsittelyä (varsinkin kun se on niin erilaista omasta), eikä sitten lopulta enää kuule omaa ääntään ja alkaa pelotaa miten ylipäätään selviää mistään. Mutta täysin yksin tilanne on paljon helpompi ja valoisampi.
        Olen aina kokenut näin, mutta en ole uskaltanut sanoa, kun pelkään, että muut loukkaantuu ja haluan olla kohtelias.

• poiuytrsdf

Kiitän kaikkia, jotka ovat huomioneet minut ja jättäneet minut yksin, jos heillä ei ole jakaa kanssani mukavia hiljaisia ajatuksia hienovaraisesti. Koska ne rajut ajatukset tekee mulle niin pahaa, että alan nähdä kauhufilmiä...

• poiuytresdfg

Mä luulen, että se että ihmisiä neuvotaan puhumaan ei välttämättä olekaan rakkautta vaan pelkoa. Yksinäisiä ja hiljaisia jotenkin pelätään, vaikka pitäisi pelätä heidän rakastavan sisimpänsä sekoittamista kaoottisella pelonsekaisella puheella, joka kumpuaa pelosta eikä rakkaudesta.

• poiuytrsdfg

Menikin tässä aamu ihan mukavasti kunnes tuli minuutti kommunikoitua vanhempien kanssa ja nyt on taas helvetti irti, He on suoraan sanottuna henkisellä tasolla niin kammottavia ihmisiä ja kuin mitäkin räyhähenkiä.
        Rukoilen tässä, ettei heillä olisi mitään vaikutusta minuun.
        Mä en haluisi elämässä mitään muuta kuin herkkää ja kaunista...ja hiljaista...
        Riittää jos saisin kaiken sen ...yksin...

• poiuytdsdgg

Niin, ja sellaset auttajat, jotka puhuu jostain katkeruuksista, vihoista ja muista kataluuksista, mun mielestä hekin on räyhääjien maailmasta ja mä en missään räyhääjien keskellä pärjää.
        Ei vaan sovellu muun päälle eikä sisimmälle mitkään räyhäaiheet, ei sitten yhtään.

• poiuytrsg

Kaikki minä mua oikeasti kiinnostaa on sellanen hiljainen lempeä henki...
        kaikki muu on jotain mitä en oikeasti tarvitse...
        Näin on ollut aina...

• poiuytrfgh

korkaan mikä ei minä

• hdidyiyyffg
        poiuytresdfg kirjoitti:

Mä luulen, että se että ihmisiä neuvotaan puhumaan ei välttämättä olekaan rakkautta vaan pelkoa. Yksinäisiä ja hiljaisia jotenkin pelätään, vaikka pitäisi pelätä heidän rakastavan sisimpänsä sekoittamista kaoottisella pelonsekaisella puheella, joka kumpuaa pelosta eikä rakkaudesta.

No voihan nyt sentään. Varmaan pitäisi sekä onnitella menestyksestä että pahoitella takaiskuista.

Mutta koska ihminen on sosiaalinen niin varmaan tulisi altistaa ajatuksensa joskus koeteltavaksi. Ihan yksin sitä saattaa joutua harhaan harhailemaan... Tietysti myös arvioijien laatu olisi hyvä olla sitä tasoa että kompetenssia olisi riittävästi. Voihan se olla rankkaa ja rajuakin monien ihmisten raakoja ajatuksia kohdata, mutta sekin on tietyllä tavalla olemassa olevaa todellisuutta riippumatta siitä mitä siitä ajattelemme. Olisi ehkä hyvä olla jonkin verran tietoinen mitä ja millä tasolla ihmiset asioista ajattelevat, ainakin jonkin verran. Ehkä olisi hygieenisempää lukea niistä..?

Tietysti voi olla ihan liikaa vaadittu joiltain (stressiherkiksi kiusatuilta) että he asettuisivat alttiiksi ja riepoteltaviksi ajatuksineen. Ihmiset osaa olla aika moukkia "mielipiteineen" :)

Toivottavasti pääset pian takaisin tasapainoon ja kykenet irtautumaan ikävästä kokemuksesta. Yksin jätettynä sitä voi tietysti jäädä jumittamaan...

• poiuytrdfg

Mutta kun minä jo olen poikkeuksellisen herkkänä ihmisenä jonka hermosto ei kestä paljon sosiaalista kuormitusta altistunut moninkertaiselle määrällä muiden ihmisten rajuja ajatuksia verrattuna keskivertosuomalaiseen, niin miksi juuri minä tarvitsisin sellaista kokemusta lisää ?
        Miksi sinäkin nyt alat tuota, että yksin joutuisi harhaan, kun juurikin olen päätynyt harhailemaan hermostoni liikaa kuormitettuna muiden ajatuksilla ?
        Eikö ketään huolestuta harhailu liikaa toisten ajatuksilla kuormitettuna ?
        Mielestäni se on hieman kummallista. Muuthan juuri johdattelevat herkkää ihmistä harhaan esim. manipulaatiolla. Mutta kun yksin voi rauhassa miettiä, se riski on miljardi kertaa pienempi mennä harhaan, jos nyt kuitenkin on suht koht hyvällä järjellä ja hyvällä tahdolla pohjimmiltaan varustettu ihminen. Massat voi lietsoa ihmisiä jopa hulluuksiin.

• poiuydsxcv

Mitä sinäkin nyt tuota hoet. Minä pääosin haluan tulla jätetyksi yksin, jotta voin löytää hyvän tasapainon.
        Minusta se on kammottavaa, että ihmiset ajattelee yksinäisen olevan jotenkin katkera, kun sellaisia yksinäisyyttä ruikuttavia riittää, mutta minä olen aina pitänyt yksinäisyydestä, ei minulla ole siinä mitään ruikuttamista. Sitä paitsi, jos tulen jätetyksi ihan yksin, voin vielä jonain päivänä teoriassa vaikka voittaa jonkun kilpailun :)
        Käykö ihmisten niin kateeksi, että nyt he haluaa kaikki pitää minulle seuraa oikein häiriköivästi ?

• hdkut
        poiuydsxcv kirjoitti:

Mitä sinäkin nyt tuota hoet. Minä pääosin haluan tulla jätetyksi yksin, jotta voin löytää hyvän tasapainon.
        Minusta se on kammottavaa, että ihmiset ajattelee yksinäisen olevan jotenkin katkera, kun sellaisia yksinäisyyttä ruikuttavia riittää, mutta minä olen aina pitänyt yksinäisyydestä, ei minulla ole siinä mitään ruikuttamista. Sitä paitsi, jos tulen jätetyksi ihan yksin, voin vielä jonain päivänä teoriassa vaikka voittaa jonkun kilpailun :)
        Käykö ihmisten niin kateeksi, että nyt he haluaa kaikki pitää minulle seuraa oikein häiriköivästi ?

Toivoisin vaan sinulle, kuten ehkä itsellenikin siinä samalla, jotain terveellistä tukea, mutta tietysti paremman puutteessa ehkä ilman sitten. Minä en ainakaan ole kade mahdollisesta menestyksestäsi, utelias kylläkin. Kaikkea hyvää toivon sinulle.

• poiuytrdfgh

• poiuytrdfgh
        hdkut kirjoitti:

Toivoisin vaan sinulle, kuten ehkä itsellenikin siinä samalla, jotain terveellistä tukea, mutta tietysti paremman puutteessa ehkä ilman sitten. Minä en ainakaan ole kade mahdollisesta menestyksestäsi, utelias kylläkin. Kaikkea hyvää toivon sinulle.

Olen todella äärimmäisen kaukana mistään menestyksestä, mutta yksin pääsen varmasti sitä lähemmäs kuin ihmisten kanssa keskustelemalla. Koska ne keskustelut sekoittaa pään sen verran , ettei saa sitten mitään järkevää ideaa vähään aikaan.
        Olen löytänyt syyn tähänkin. Olen täysin varma, kun luin lehdestä aphantasiasta ja hyperphantasiasta, että minä kuulun tuohon hyperphantasiaihmisten neurologiseen ryhmään
        ja minulle tuottaa suunnatonta kärsimystä nähdä ihmisten kaikki tyhmät puheet elävinä kuvina silmieni edessä. Tästä syystä haluaisin kuulla vain fiksuja puheita, jotka ovat kuvitettunakin ok katseltavaa, mutta ihmiset eivät tätä ymmärrä ja puhuvat semmosta sisältöä että itsekin varmaan nolostuisivat jos näkisivät puheensa sisällön kuvallisena filminä.
        Minulle vielä kävi niin, että arvelen minulla olleen ikäänkuin tukihenkilönä aphantasikko. Tulos oli karmea.

Olisihan fiksu tuki hienoa, ja toivon toki sinullekin sitä.
        Mutta jos sitä jäämme odottamaan jääkö se tuki tyhjiin lupauksiin ja saamme odottaa loppuelämämme turhaan?
        Ehkä se tuki tulee vaan jostain vaikka nyt eilen tältä palstalta, jos on tullakseen ...

• hggtitil

:)

No meille ei ehkä tulisi kilpailua miehistäkään...

Tavallaan helpompaa se noilla luonnontieteellisillä pelle pelottomilla...

• poiuytresdf

Joo ei, mä aina luovutan, jos tulee kilpailua. :)
        Jos joku oikeesti tykkäis munlaisesta, niin ei siihen mikään kilpailu vaikuta, en mä edes halua semmosta miestä johon vaikuttaa. Mieluummin sitten vaikka joku lintu minullekin.

• khddyyio
        poiuytresdf kirjoitti:

Joo ei, mä aina luovutan, jos tulee kilpailua. :)
        Jos joku oikeesti tykkäis munlaisesta, niin ei siihen mikään kilpailu vaikuta, en mä edes halua semmosta miestä johon vaikuttaa. Mieluummin sitten vaikka joku lintu minullekin.

Sama näkemys mullakin. Kilpailu saa mut jähmettymään kauhusta lapsuuden perintönä. Sopii kaverin ottaa vaan, kun ne monet on niin tosi otettavissa.

• poiuytredfghj

Joo, mä välillä jo luulin, että tämä olis huono sosiaalisesti taitamaton asenne, mutta nyt oon taas sitä mieltä, että voi olla hyväkin.

Sekin on mulle nyt selvinnyt miksi ihmiset on mun ympärillä aina niin kovasti sekoilleet sen kanssa että puhunko totta vai kuvittelenko.
        Koska olen 100% varmuudella hyperphantasikko ajattelija. Näen siis sanat ja ajatukset elävinä mielikuvina aina.
        Ja siksi kun olen äärimmäisen mielikuvituksellinen, se hämää ihmisiä luulemaan, etten puhuisi totta, koska jotenkin ajatellaan että kuvittelu tarkoittaisi sitä, ettei puhe pidä paikkansa. Mutta ei se niin mene, ei äärimmäinen visuaalisuus vähennä puheen todenmukaisuutta, vaan se voi mennä juurikin päinvastoinkin, että tiettyjä asioita pystyy ajattelemaan ja kuvaamaan hyvin tarkasti totuudenmukaisesti sillä äärimmäisellä ja tarkalla kuvituksen ominaisuudella varustettuna. Mutta ongelma on, että aivot kuvittaa myös paskapuheen.

• poiuytresdfg

Olen koko elämäni ihmetellyt miksi suurin osa ihmisistä ei ymmärrä mitä on kuvittelu.
        Se on ajatusten ja sanojen kuvittamista. Kuvittelu ei ole synonyymi valeen tai epätoden kanssa, niinkuin moni tuntuu luulevan. Äärimmäisen visuaalinen ihminen ei ole muita valheellisempi tai epätodempi tai mitään muutakaan sellaista. Kuvittaminen sinällään on ihan neutraali ominaisuus. Riippuu ajatuksista tai sanoista, joita kuvitetaan, ovatko ne kuvat totta vai ei.

• khiytyii

Voi se olla niinkin että ihmiset ei niin äkkiä usko, koska "ei uskois" juuri noista ihmisistä, tai itse kertojasta/avuntarvitsijastakaan.

Ja sitten toisille pitää olla jotenkin epärealistisen konkreettinen, siis esim. varmaan sinipunainen, raadeltu ja mustelmainen, tai vähintään arpinen vielä kymmenien vuosien jälkeen pahoinpitelytapahtumasta. Muuten ei voi pitää paikkansa.

• poiuytrdfg

Mutta siis onko siis ihmisillä yleisesti tapana valehdella omat elämäntarinansa ?

• poiuytrsdfgh

Jos mun pitäisi valehdella mun elämäntarinani, niin kyllä mä keksisin jotain hauskempaa hypermielikuvituksellani. Mielikuvitukseni aliarviointia, että mä jotain näin typerää keksisin vapaasta valinnastani kuin mitä kerron tapahtuneen.
        Kyllä mä pystyn keksimään hauskempaa, jos valehdella sopii ...

• kfhoiyfoy
        poiuytrdfg kirjoitti:

Mutta siis onko siis ihmisillä yleisesti tapana valehdella omat elämäntarinansa ?

Ei kai ole tapana valehdella? En ainakaan ole huomannut? Tiettyä itsepetostedenssiä silloin kun kyseessä on joko omat vanhemmat ja niiden kitkerät keppostelut, tai sitten vanhemmat, jotka puhuu parhain päin tai torjuvasti omia tekojaan lapsiaan kohtaan. Siis lapset lieventävästi vanhemmistaan ja vanhemmat lieventävästi itsestään suhtteessa lapsiinsa.

• jfuiu

Tai siis tietysti riippuu että kelle valehdellaan ja missä tilanteessa. Mun kokemukseni mukaan lapsena aika tyly aikuisavalehtelukokemus tuli eteeni ja tietoisuuteeni juuri lastensuojeluasiassa vanhemmiltani. Mutta mä oletin ettei ne siellä niin tyhmiä ole. Ilmeisesti muutakin muillekin ja muissain paikoissa ollaan vääristelty ja valehdeltu tästä asiasta.

• hfhfyoie
        poiuytrsdfgh kirjoitti:

Jos mun pitäisi valehdella mun elämäntarinani, niin kyllä mä keksisin jotain hauskempaa hypermielikuvituksellani. Mielikuvitukseni aliarviointia, että mä jotain näin typerää keksisin vapaasta valinnastani kuin mitä kerron tapahtuneen.
        Kyllä mä pystyn keksimään hauskempaa, jos valehdella sopii ...

Onko sinua nyt taas syytetty valehtelusta?

• poiuytresdfg

Sen mä tiedän, että viranomaisissa voi mennä läpi hyvinkin hölmöjä valeita ja se on mielestäni pelottavaa ja kummallista.

• poiuytresdfgh
        hfhfyoie kirjoitti:

Onko sinua nyt taas syytetty valehtelusta?

No ei erityisesti juuri näinä päivinä.
        Mutta koko menneisyyteni elämänkokemus on täynnä kokemuksia, joissa edessäni istuu erilaisia kuulijoita epäuskoisin ilmein. Ja minä sitten olen yrittänyt parhaani mukaan puhua normaalisti niinkuin en huomaisi niitä ilmeitä tai mitään outoa.
        Tuo kuitenkin jatkui vuosikymmeniä, niin se on piirtynyt aika vahvasti mieleeni ne epäuskoiset ilmeet ja sanat. Niin on vähän vieläkin olo kuin olisi edessä joukko sellaisia, kun piti tottua elämään niin jokapäiväisesti pitkäaikaisesti nuoresta keski-ikäiseksi asti..

• poiuytrefgh

Ennen halvaantumistani minulla oli tapana skarpata itseäni sanomalla itselleni:
        "Puhu vaan selkä suorana täysin ilmeistä riippumatta".

Halvaus väänsi selkärangankin kieroon, mutta nyt se on melkeen suora jälleen.

• poiuytrdxcvb

Tiedättekö kukaan miltä paskapuhe näyttää kuvina ?
      Ihan hirveeltä. Todella epäesteettiseltä. Ja kaikin puolin hirveältä.
      Meinasin suuttua kun minua vielä kehotettiin piirtämään sitä.
      Ja sitten vielä ihmeteltiin miksi meinasin suuttua hyväntahtoista ehdotusta, vaikka äärimmäisen harvoin suutun mistään.
      Vastaan, että sellainen taide olisi ala-arvoista, Kertalaikkiaan ala-arvoista. Luokkaava ehdotus.
      Vaikka voishan yksi "Paskapuhe" niminen taideteos olla mielenkiintoinen, mutta mä en pysty tekemään sitä satuttamatta sieluani, joten jää väliin.

• poiuytrsfcvb

Mä arvelisin, että äärimmäisen visuaalinen ihminen valehtelee keskivertoa epätodennäköisemmin, koska se vale näyttää niin typerälle tai hirveälle elävinä kuvina.
        Että jotenkin luontaisesti välttää ja inhoaa sitä.

• poiuytrsdfg

Eli nyt tähän väliin narsismin lisäksi hyperphantasiasta. Kiitos sanomalehden, että löysin siltä osin itseni. Se lisää myös yksin viihtyvyyttä. Saan koko ajan yksin kotona ollessani elämyksiä, joten minulla ei ole koskaan tylsää. Nyt sekin sai selityksen miksei minulla ole koskaan ollut tylsää kurjasta elämäntarinastani ja eräänlaisesta yksinäisyydestäni huolimatta, enkä ole koskaan masentunut. Kuinka voisi masentua jatkuvien elämysten keskellä joita tämä hyperphantasia tuottaa ? Niinkuin elokuvateatterissa olisi aina. Siksi kai minulla ei ole televisiotakaan. En tarvitse viihdykkeeksi, kun minulla on omat filmit.
        Viihdyn ihan hyvin kokonaan yksin. Ongelmaa tulee sitten kun muut puhuu paskaa ja mun filmit muuttuu rumiksi paskapuheen kuvauksiksi.
        Mutta tämä tekee mut manipulaatiolle alttiiksi, mitä mm. psykopaattini hyödyntää, ja se on törkeää.

• poiuytresdfg

Mutta vielä siitä avusta, että se on jotenkin niin kamalaa kun siellä kysytäänkin niin räyhämaailman asioita, että niitä kun alkaa visualisoida, niin kyllä on kamalaa.
        Ja sitten joku vielä kysyi, että onko tämä mielikuvitus yhtälailla hyvissä asioissa.
        No tottakai on. Ei se kuvitus asiaa katso, se kuvittaa kaiken mitä mistään sen tietoisuuteen ikinä tuleekaan. Mutta jos sellaisenkin kysymyksen visualisoi, niin jotenkin siitä tulee kammottava, jos kuvittelee mielikuvitusta, joka kuvittaisi vain pahat asiat. Jotenkin sellainen olisi niin sairasta, että kuinka kukaan kehtaa mitään niin kamalaa edes kysyä tai epäillä. Sellaista epäilyä kun kuvittaa, niin se on aika hirveä kuva.

Vähän vaan valotin tässä vielä visualisoinnin maailmaa.

• poiuytresdfg

Mun aphantasikko "auttaja" oli sitä mieltä, että mitä vain pitäisi kestää ajatella tai puhua.
      Hyvähän hänen oli kestää rumiakin puheitaan, kun hän ei näe niitä elävinä kuvina, eikä muutenkaan juurikaan omannut herkkyyttä.
      Olen ennen niin kohtelias, etten millään kehdannut kertoa heille kuinka kammottaville heidän puheensa näyttävät kuvina.

• poiuytdfgh

Jos saisin esittää ihmisille yhden toivomuksen se olisi:
        Voisitteko ystävällsesti puhua niin, että puheenne on soveliasta kuvitettavaksi sellaisenaan, enkä minä joudu vaikeuksiin, jos kuvitan sen aivoissani tai muutoin ?

• poiuytdfhjjm

Ja mitä nuo narsistit tekee on, että he pyrkii hallitsemaan toista ihmistä hallitsemalla hänen mielikuviaan. Tämä on minun mielipiteeni narsismista.
        Se on se psykopaatin manipulaatio just sitä.
        Tosin kuvitukseltaan hyvin heikkolaatuista.

• poiuytfdcvb

Siis puheillaan ja käytöksellään tekevät sen, jos heille on kertonut sisimmästään.
        Psykopaatin paahomma: vangita toinen ihminen mielikuvilla...

• poiuytrghjk

Eli psykopaatti ei pidä luovuudesta, koska silloin hän ei pysty täysin hallitsemaan ja vangitsemaan toisen ihmisen mielikuvia kuten hän pyrkii tekemään...
        Eli nähdäkseni luovuus on tehokkain vastavoima vaikean psykopaatin kanssa,
        Tämä on nyt tämänpäivän pohdintojeni johtopäätös.

• poiuytrsdfg

Mun mielestä se sama pätisi niihin rakastuneisiin. Jossain oli tutkimus, että rakastuminen kaappaa aivot, kai jotenkin kemiallisestikin, niin mun mielestä psykopaatit osaa tehdä sen toisen aivojen kaappauksen ilman rakkautta.

• poiuytrsxcvb

Manipulointi tehdään juuri niissä salaisissa yksityiskeskusteluissa, joissa joku haavoittuvasti avaa sisimpänsä yksipuolisesti toiselle (kuten olen tehnyt lukemattomia kertoja) ja kukaan ei tiedä mitä siellä salassa tehdään.
        Joten mä todellakin muutan strategiani mahdollisimman julkiseksi ilmaisuksi.
        Salakeskustelut voi olla vaarallisia jos on hypermanipuloijista kyse.
        Esim. se luovuuden viha, salassa sitä voi olla vaikka kuinka paljon, muttei julkisesti,
        koska luovuus on kuitenkin yhteiskunnan yleisten arvojen mukaisesti hyväksyttävä asia ja kuuluu ihmisoikeuksiin.

• poiuytrhjjkk

Ja useimmiten en ole kokenut keskustelua mitenkään erityisen avartavaksi, vaan ajatuksiin jumittavaksi, koska siinä aina jankataan samoja joita on kuullut sata kertaa ennenkin, eikä edetä mihinkään. Joten ne mielikuvat ei avarru siinä.
        Monologia on helpompi kasvattaa eteenpäin ja rönsyttää joka suuntaan...
        Mutta jätän ny puhetilan muille...

Kiitos sinulle kannustajani. Kaikkea hyvää sinulle ja ehkä taas sitten täällä nähdään...

• guip
        poiuytrsxcvb kirjoitti:

Manipulointi tehdään juuri niissä salaisissa yksityiskeskusteluissa, joissa joku haavoittuvasti avaa sisimpänsä yksipuolisesti toiselle (kuten olen tehnyt lukemattomia kertoja) ja kukaan ei tiedä mitä siellä salassa tehdään.
        Joten mä todellakin muutan strategiani mahdollisimman julkiseksi ilmaisuksi.
        Salakeskustelut voi olla vaarallisia jos on hypermanipuloijista kyse.
        Esim. se luovuuden viha, salassa sitä voi olla vaikka kuinka paljon, muttei julkisesti,
        koska luovuus on kuitenkin yhteiskunnan yleisten arvojen mukaisesti hyväksyttävä asia ja kuuluu ihmisoikeuksiin.

Mikä se semmoinen ilmiö on kuin luovuuden viha? Kiinnostavaa. Itse en tykkää sanasta kauheasti, enkä pidä omasta mielikuvastani taiteilijoista.

• poiuytrdfgh
        guip kirjoitti:

Mikä se semmoinen ilmiö on kuin luovuuden viha? Kiinnostavaa. Itse en tykkää sanasta kauheasti, enkä pidä omasta mielikuvastani taiteilijoista.

Ai, kiinnostavaa, mitä se tarkoittaa ? Millaisesta mielikuvasta ?

• poiuytredfg

Tarkoitan luovuuden vihalla sitä kun vihataan luovuutta.
        En mielellään edes kirjoita aiheesta.

• lkjhgsa
        poiuytfdcvb kirjoitti:

Siis puheillaan ja käytöksellään tekevät sen, jos heille on kertonut sisimmästään.
        Psykopaatin paahomma: vangita toinen ihminen mielikuvilla...

No sitten mä en voi olla psykopaatti. Mä en kerkeä kun on niin täysi työ omissa reseptioissa ja vastaanottamissani vaikutelmissa ja niiden tarkistamisissa ja tarkentamisissa. Että tulee maaimankuva suht realistiseksi tai edes sinnepäin arvioiduksi. :)

Ja joskus pitäis koettaa olla aloitteelisestikin elävä eikä v
        ain passiivinen vastaanottaja.

• ldjui
        poiuytrdfgh kirjoitti:

Ai, kiinnostavaa, mitä se tarkoittaa ? Millaisesta mielikuvasta ?

Varmaan aika stereotyyppinen. Vähän slarvi elämäntavoiltaan ja esittelee vihervasemmistolaista maailmankuvaansa kirjallisesti tai kuvallisesti. Siis aika tympäisevä ja tylsä tyyppi. Luovuus taas on jotain iltapäiväaskartelua niille ketkä ei muuta osaa (esim. meikäläinen vois olla just semmoinen, valitettavasti) :)

• poiuytrdfgh

No joo vähän samansuuntainen juttu.
        En mä yritä vaikuttaa toisiin heidän elämässään. Ei se minulle kuulu.
        Mutta jokkut haluaa ihmisiä "häkkilinnuikseen", kuten psykopaattini.

• poiuytrsdfgh
        ldjui kirjoitti:

Varmaan aika stereotyyppinen. Vähän slarvi elämäntavoiltaan ja esittelee vihervasemmistolaista maailmankuvaansa kirjallisesti tai kuvallisesti. Siis aika tympäisevä ja tylsä tyyppi. Luovuus taas on jotain iltapäiväaskartelua niille ketkä ei muuta osaa (esim. meikäläinen vois olla just semmoinen, valitettavasti) :)

Hoho.,..hihihih...voi ei...
        Joo ymmärrän. :)
        Jotenkin tuolleen luovuutta usein esitellään.
        Kuitenkin mulla on aika toisenlainen mielikuva.
        Mun mielikuvissa taiteiljat on poikkeuksellisen avarakatseisia ihmisiä, ja taide jotain sellasta sielua sävähdyttävää ikäänkuin hieman toisesta ulottuvuudesta.
        Mutta mulla oli lapsuudessa ihana taideharrastusopettaja, todella taiteilija.
        Rakkaudenkin mä opin taiteen maailmasta, en narsisteiltani.

• poiuytrdfgh

Taide on upeinta mitä olen lapsuudessa kokenut. Muutenhan se olisikin ollut surkea.
        Mutta kun psykopaattini teki mulle lapsuudessani yhden hyvän asian: Kuljetti minua taideharrastukseen ja narsistini maksoi. Vaikka tekivätkin varmaan senkin itsekkäästä syystä ajatellen sen tekevän heistä jotenkin fiksuja henkilöitä minun varjollani, mutta sama se, kunhan pääsin sinne. Olin siellä niin onnellinen.

• poiuytrescvb

Mulle on jäänyt sellanen mielikuva, että missä on taidetta, se on turvallinen hyväsydäminen paikka.

• juyiutyr

Epäilemättä sulla on miellyttävämpi mielikuva. On todella hienoa että sinulla on asioita jotka tekevät sinut onnelliseksi. Itselläni on varmaan aika karkea ja moukkamainenkin maku monissa taiteen kysymyksissä, mutta olen jollakin vielä selkiytymättömällä tavalla (elämyksellisesti?) ollut kiinnostunut joistain taiteista ja suuntauksista. Ehkä historiallisesti enemmänkin. Mä olisin aika onnellinen jos ympärillä olisis monikerroksellisesti kaikkea vanhaa (siis vanhempaa kuin sata vuotta) ja uuttakin nättiä ja vähemmän nättiä. Suomi ei siinä suhteessa ole kovin ideaalinen.

• khdiyiy
        poiuytrescvb kirjoitti:

Mulle on jäänyt sellanen mielikuva, että missä on taidetta, se on turvallinen hyväsydäminen paikka.

No mulle tulee ensin mieleen steriili museokoti ja sitten kaoottinen "ateljee". Ei mitään turvallista ainakaan missään tapauksessa. Siihen tarvittaisiin varmaan jo muinaisia paksuja muureja yhtenä elementtinä :)

• lukkari123
        khdiyiy kirjoitti:

No mulle tulee ensin mieleen steriili museokoti ja sitten kaoottinen "ateljee". Ei mitään turvallista ainakaan missään tapauksessa. Siihen tarvittaisiin varmaan jo muinaisia paksuja muureja yhtenä elementtinä :)

Lapsen kodin *turvallisuus* rakentuu lähinnä luotettavista ihmissuhteista, kodin sisällä. Ateljeekodissa voi olla hyvinkin avoin ja lämmin tunnelma.

• poiuytrdsdfg
        juyiutyr kirjoitti:

Epäilemättä sulla on miellyttävämpi mielikuva. On todella hienoa että sinulla on asioita jotka tekevät sinut onnelliseksi. Itselläni on varmaan aika karkea ja moukkamainenkin maku monissa taiteen kysymyksissä, mutta olen jollakin vielä selkiytymättömällä tavalla (elämyksellisesti?) ollut kiinnostunut joistain taiteista ja suuntauksista. Ehkä historiallisesti enemmänkin. Mä olisin aika onnellinen jos ympärillä olisis monikerroksellisesti kaikkea vanhaa (siis vanhempaa kuin sata vuotta) ja uuttakin nättiä ja vähemmän nättiä. Suomi ei siinä suhteessa ole kovin ideaalinen.

Mäkin koen Suomessa taidemaailman ehkä vähän ahtaaksi.
        Mäkin olen aina tykännyt vanhanaikaisesta, mutta nyt mulle vasta viime vuosina on avautunut nykytaidekin itseäni hämmästyttävällä tavalla. Ihan henkeäni haukkon, kun se on jotain niin ihanaa mitä en oikein tiennyt olevan olemassakaan. Mulle rakkaus taiteeseen korvaa oikeastaan ihan hyvin ihmissuhteet. Tai siis mulle taide on paljon antoisampaa kuin ihmiset yleensä. Taide myös antaa, ei vain ota.
        Mun mielestä kyllä taiteilijat ei ole mitenkään muita kaoottisempia ihmisiä tosiasiallisesti, vaan monestikin varsin asiallisia ja tahdikkaita. Mulla on sellanen kokemus.
        Siis luulisi, että taiteilijoiden keskuudessa etenkin olisi kaaos, mutta mun kokemuksen mukaan siellä on yllättävästi vähemmän kaaosta kuin muualla.
        Mun lapsuuden taideharrastuksen opettaja oli täydellistä kuria ja järjestystä rakkaudella pitävä tyylikäs vanha rouva, joka silti ei tukahduttanut luovuutta, vaan hän inspiroi "lentämään".
        Hyvät käytössäännöt oli ehdottomat. Toista oppilasta ei saanut häiritä hitustakaan. Mitään kiusaamista ei ollut lainaan. Se on mulle todella idyllinen muisto. En tiedä onko ihan sellasta enää olemassakaan. Siellä oli Rakkautta, mistä mun vanhemmilla ei ole tietoakaan !
        Rakkaus mielestäni ihan henki tästä rouvasta.

• poiuyfdvbn

Tuntuu ihan hullunkuriselta kun muistelee tuota järkevää maailmaa, nyt kun ympärillä on aikuisia ihmisiä, jotka ei osaa muuta kuin tehdä kiusaa toisilleen.

• poiuytrdxcv

Minä olen sitä mieltä, että kaikki minussa oleva järkevä osuus on taiteen ja filosofian ansiota.
        Jos olisi vain vanhempieni vaikutus, kaikki olisi täysin hullua ja kaoottista.
        Tästäkään syystä en koe "apua" useinkaan auttavaksi, koska siellä ei päästä käsiksi näihin hyviin rakentaviin voimiin: taide ja filosofia, yleensä lainkaan.
        Useimmiten jos alkaa puhua niistä miltei saatetaan suuttua ikäänkuin puhuisi jotain asiaankuulumatonta. Eli kaikki minun kokema hyvä suljetaan "avun" ulkopuolelle.
        Joten jää vain paha elämänkokemuksesta jäljelle. Täten koko "apu" alkaa tuntua minulle pimeyden maailmalle.
        Taide kuitenkin on ainoa hyvä mitä vanhempani ovat minulle jossain määrin suvainneet.
        ja joka heitä jonkin verran kiinnostaa itseäänkin, vaikka eivät omaakaan mitään luovaa kykyä.
        Psykopaatillanikin nykyään aina musiikit pauhaa täysillä, ja narsistillani myös mutta vähän hiljempaa ja eri musiikit.

• poiuytrsdfg

Mutta yks toinen asia. Täällä palstalla kun on puhuttu miesten asemasta Suomessa, niin olen huomannut radiomainoksissa mielenkiintoisen suuntauksen: Niissä aika monissa mies kuulostaa vähän hassulta ja nainen ikäänkuin häntä fiksummalta, tärkeilevältä ja joskus autoritääriseltä.
        Tosin mm. maitomainoksessa on perinteisempi nainen ja vähän alistuvampi, mutta hänkin kuitenkin aika tomera.
        Mutta aika monet mainokset on sellaisia, joissa nainen ikäänkuin neuvoo miestä.
        Minulle ne hieman osuu korvaan häiritsevästi joskus se naisen tärkeilevä ääni.
        Maitomainoksen rouva on herttaisempi kuitenkin.

• poiuytrdfgh

Voi taivas, puhuin minuutin narsistini kanssa ja nyt pyörryttää niin, etten meinaa pysyä pystyssä...
        Ihan uskomatonta !!!
        Narsistille tulee kertomansa mukaan psykopaatista pyörrytystä, mutta minulle tulee näköjään molemmista.
        Niissä on kuin joku kauhea pyörryttävä "energia"...

• kjdeueu

En ole nähnyt näitä mainoksia, mutta pomotteleva, kiukutteleva ja (lapsellisuudella ja tärkeilevyydellä) hallitseva nainen ei ole mikään uusi tuttavuus mun elämässä. Kyllä moni vanhempieni sukupolven pariskunta on edustanut tuommoista tyyliä. Aika vanhanaikaista.

Minusta koko parisuhteilu tällaisena omistautuvaisuutena on jotenkin lapsellinen ja epäajanmukainen. Olenkin jo pitkään muhittanut ajatusehdotelmaa erityisesti avioliittoinstituution lopettamiseksi ja lapsen kasvun ja kehityksen turvaamiseksi muita asioita painottavalla instituutiolla.

• poiuytrsdfg

Täytyy myöntää olen sattuneista syistä saanut hirveän ja valheellisen kuvan avioliittoinstituutiosta, jota jossain vaiheessa jossain määrin kannatin rakkauden pyhän luonteen vuoksi, mutta kohdalleni sattuneet havaintoni kyseisestä instituutiosta ovat niin kaukana rakkaudesta tai pyhyydestä, etten näe mitään mieltä sitoa ihmistä sellaiseen instituutioon vain vapauden menettämisen vuoksi, ja samalla siinä instotuutiossa voi nimenomaan menettää kaiken pyhyyden ja rakkauden. Joten...ei kiinnosta...

• ArvoLuova

Minusta parisuhderakkaus ei ole "pyhä". Tai siis nimenomaan on sosiaalisesti nykyään, kuinka kauan se sitten kestääkään... Mutta se ei saa/saisi olla! Vastuu lapsesta tulisi olla yuhä tehtävä, jos sellaisen tähän maailmaan tekee.

• poiuytrsdfg

No ei minun mielestäni semmonen voi ollakaan oikeesti pyhää rakkautta, jossa tehdään jotain niin epäpyhää samalla.
        Tarkoittanet "muka pyhää".
        Nähdäkseni oikeesti pyhä myös on pyhää ihmisten näkemyksistä riippumatta.

• sjdfoiui
        poiuytrsdfg kirjoitti:

No ei minun mielestäni semmonen voi ollakaan oikeesti pyhää rakkautta, jossa tehdään jotain niin epäpyhää samalla.
        Tarkoittanet "muka pyhää".
        Nähdäkseni oikeesti pyhä myös on pyhää ihmisten näkemyksistä riippumatta.

No mulla ei ainakaan toistaiseksi ole sellaista ihmisten näkemyksistä riippumatonta pyhää. Tietysti on olemassa muutamia universaaleja arvoja, jotka on kaikissa ryhmissä tunnustettu, mutta sekin on sitten jotain yhteistä ihmisyhteisölajin ydintä eikä mitään transsendenttia? Mun selvittelyt jumalan ja jumaluuden kanssa on aika kesken, enkä taida mitään diplomatiasuhteita siihen suuntaan keritä kehittelemään tässä elämässä. :) Mä luulen, että se jumaluus kyllä ymmärtää hyvin. Ja jos se ei ymmärrä, niin helvetissä on varmaan sitten tilaaaaa, kun taivas suosii perkeleitä.

On meinaan sen verran raadollisia ongelmia lykätty käsiteltäväksi, että ei aika tule pitkäksi ihan näitten maallisten asioiden parissa askarrellessa. Tietysti mieli joskus enemmän ja vähemmän lipsahtelee ties minne, sekin kai on ihmislajille tyypillistä, mutta mulla on ihan tarpeeksi tekemistä näiden ihmisapinoitten kanssa, ketkä jumaliksi merkitysmaailmoineen ovat itsensä korottaneet.

• khddoiy
        lukkari123 kirjoitti:

Lapsen kodin *turvallisuus* rakentuu lähinnä luotettavista ihmissuhteista, kodin sisällä. Ateljeekodissa voi olla hyvinkin avoin ja lämmin tunnelma.

Nyt puhuttiinkin henkilökohtaisista mielikuvista.

• poiuytdfgh

Joo totta molemmat viestit.
        Minunkin mielikuvani aiheesta voivat olla hieman idealisoituja, ei ihan koko totuus varmaankaan. Mutta kun omat kokemukseni yhteydessä taiteeseen ovat olleet parempia kuin muut elämänkokemukseni.
        Ei tässä asiassa ole yhtä oikeaa vastausta.

• poiuytrdvgh
        sjdfoiui kirjoitti:

No mulla ei ainakaan toistaiseksi ole sellaista ihmisten näkemyksistä riippumatonta pyhää. Tietysti on olemassa muutamia universaaleja arvoja, jotka on kaikissa ryhmissä tunnustettu, mutta sekin on sitten jotain yhteistä ihmisyhteisölajin ydintä eikä mitään transsendenttia? Mun selvittelyt jumalan ja jumaluuden kanssa on aika kesken, enkä taida mitään diplomatiasuhteita siihen suuntaan keritä kehittelemään tässä elämässä. :) Mä luulen, että se jumaluus kyllä ymmärtää hyvin. Ja jos se ei ymmärrä, niin helvetissä on varmaan sitten tilaaaaa, kun taivas suosii perkeleitä.

On meinaan sen verran raadollisia ongelmia lykätty käsiteltäväksi, että ei aika tule pitkäksi ihan näitten maallisten asioiden parissa askarrellessa. Tietysti mieli joskus enemmän ja vähemmän lipsahtelee ties minne, sekin kai on ihmislajille tyypillistä, mutta mulla on ihan tarpeeksi tekemistä näiden ihmisapinoitten kanssa, ketkä jumaliksi merkitysmaailmoineen ovat itsensä korottaneet.

Mulle taas se raadollisuuden suuri määrä tuottaa pyhyyden kaipuun voimakkaana.
        Mulle "pyhä" on yksilöllinen tunnetila.
        Koin sitä paljon ennen halvaantumista,
        Halvaantumisen järkyttävin vaikutus oli, että se vaikutti kykyyn kokea tunteita kuten tunnetta "pyhästä".
        Olen ollut asiasta erittäin järkyttynyt, mutta turha valittaa lääkärille, että neurologiset vaurioit heikensivät kykyä kokea tunnetilaa "pyhästä". Ei sitä pointtia kuitenkaan osattaisi huomioida kun ei selvästi näkyvämpiäkään juurikaan.
        Mutta se oli vaurioiden vakavin seuraus mielestäni.
        Koska minulle se oli elämän arvokkain asia.

• poiuytrdsdfg

"Transendettia"
        mainitsit...

Mä sanoisin etten olisi mitenkään voinut selvitä kokemuksistani ilman "transendenttia",
        ja mä arvostan edelleen kaikkein eniten elämässä näkymätöntä tunnetilaa jostain tämän maailman raadollisuutta kauniimmasta...
        vaikka sen kokemiskyvyn miltei menetin halvauksessa...
        ja sen sijaan olen joutunut katselemaan "kauhua" ja kaikkea raadollisuutta,
        mutta silti, kokemus jostain tätä raadollista maailmaa hienosyisemmästä on se mikä edelleen pitää sielun elossa...ja mahdollistaa tämän kirjoittamisenkin...
        johon en muutoin pystyisi.

• khdeioyy
        poiuytrdvgh kirjoitti:

Mulle taas se raadollisuuden suuri määrä tuottaa pyhyyden kaipuun voimakkaana.
        Mulle "pyhä" on yksilöllinen tunnetila.
        Koin sitä paljon ennen halvaantumista,
        Halvaantumisen järkyttävin vaikutus oli, että se vaikutti kykyyn kokea tunteita kuten tunnetta "pyhästä".
        Olen ollut asiasta erittäin järkyttynyt, mutta turha valittaa lääkärille, että neurologiset vaurioit heikensivät kykyä kokea tunnetilaa "pyhästä". Ei sitä pointtia kuitenkaan osattaisi huomioida kun ei selvästi näkyvämpiäkään juurikaan.
        Mutta se oli vaurioiden vakavin seuraus mielestäni.
        Koska minulle se oli elämän arvokkain asia.

Ymmärrän hyvin. Itsekin kaipaan asemani näköpiirissä liiankin räikeästi nähtävistä ja koettavista raadollisuuksista seesteisemppiin maisemiin. Kunpa taakka jakaantuisi edes hitusen oikeudenmukaisemmin niin,ettei ne synkkyydet kasaantuisi vallan järkyttävän kohtuuttomasti heikoimmille. Tuskin mitään radikaalia muutosta on ihan kulman takana, kun ihmiset on niin pimeitä, ettei ne edes tajua omien asenteidensa kieroutuneisuutta. Pahimpia on ehkä valtakunnanempaatikot arvoineen. Uskomattoman röyhkeitä ja omahyväisiä!

• jossakin.on.maa

No mä tarkoitin transendentilla jotain tuonpuoleista ja ylimaallista... Minusta tunteet on hyvinkin maallisia ja usein raadollisia, ainakin ympäristöni ihmisten käytöksestä päätellen. Tietysti on ihmisiä jotka osaa olla ihmisiksi raadollisesta ja vaikeasta tunnemaailmastaan huolimatta ja sitten niitä, joiden tunnemaailma on päässyt kehittymään kauniiksi ja hienoksi. Ympäristönvaihto olisi terveellinen niin, että edes ulkoista kauneutta olisi tarjolla kaupunkisuunnittelun ja arkkitehtuurin sun muun maisemoinnin taholta...

• poiuytrdsdfgh

Tunteiden joukossa voi olla vaikka minkälaisia tunteita esim. transendentteja tunteita,
        mutta kun valtakunnanempaatikoilla on vain muutama tunnetilaa joita sitten oletetaan kaikkien kokevan samoin.
        Täytyisi tarkistaa, mutta muistaakseni jossain neurologisessa kirjassa oli että ihmisillä voi olla aivan lukematon määrä erilaisia tunnetiloja tai sisäisiä kokemuksia...
        Niin minusta on aivan eriskummallista, kun ehdotetaan aina jotain samaa "katkeruutta" jokaisen tunnetilaksi. Ei se ole mitään oikeaa empatiaa mielestäni.

• lkfjroi

Noi muhii niin omassa erinomaisuudessaan tunteineen että kaikki toisin tuntevat ja kokevat "ulkoryhmäläiset" luokitellaan ties miksi raakalaisiksi edes kuulematta missä mennään tämän henkilön kohdalla. Aika alkeellista sosiaalipsykologiaa.

• poiuytddgh

En kyllä tarkkaan tiedä keitä on "valtakunnanempaatikot" mutta jotain sinnepäin :)

• dljeuf

Ne on niitä ketkä pyrkii määräämään ketä ja mitä kohtaan pitää tuntea empatiaa tässä valtakunnassa. Ne yleensä pyrkii myös määräämään kuinka ja mitä tunteita pitää rahvaan ilmaiseman. Mä tunnistan nykyään aika nopeasti tuommoisen otuksen. Niitä kannattaa käsitellä heti kättelyssä aika armottomasti muuten ne hyppii silmille.

• poiuytrdfgh

Olen tehnyt oivalluksen uudella tasolla. Minun äitini (psykopaattini) todellakin on gaslightingin supermestari, jollaisia ei helposti ajattelisi olevan olemassakaan. Hänen gasligiting yltää niin laajalle, että hän ansaitsisi jonkun gaslightingin mestaruuspalkinnon.
      Ja se on niin outoa, että joku on motivoitunut tekemään sellaista, vaikka se ei tuota hänelle materiaalista hyötyä. Siksi ei helposti tule mieleenkään paikkansapitävin vaihtoehto.
      Se on tämä hänen gaslighting joka on niin voimallisa, että ihmisiä alkaa fyysisesti pyörryttää ja se tuntuu kuin noituudelle, mutta kyllä se on yksinkertaisesti gaslightingia ja niitä joitain muita vastaavia taktiikoita. Hän on niissä niin huippu, että kaikki ihmiset hänen ympärillään enemmän tai vähemmän altistuvat niille huomaamattaan. Minuun tämä vaikutus on ollut pahin koska kestänyt se gaslighting melkein 50 vuotta ja hän on ollut ikäänkuin alunperin auktoriteettiasemassa minuun. Tästä on kyse. Hänen gaslighting saa aikaan jopa fyysisiä neurologisia vaikutuksia kuten pyörrytystä. Tästä ON kyse.
      Eikä tässä voi auttaa muu kuin "aivolihasten" treenaaminen.
      Mä intuitiivisesti tajusin sen jo teini-iässä ja aloin harjoittaa kaikkia mahdollisia meditaatioita yms. ja se todella auttoi. Mutta mun äiti oli niin ovela, että hän myöhemmin muiden ihmisten kuorolaulaessa sai minut luopumaan näiden harjoitusten aktiivisesta harjoittamisesta. Se oli virhe.
      Minun tulisi palata aktiiviseen aivotreeniin, mikäli haaveilen tulevani puolustuskykyiseksi pelottavalle tehomanipulaatiolla, jota minun äitini harjoittaa aina vain innostuneempana.
      Minun aivotreenejäni on aiemmin nimitetty vähätellen mm. "puolustusmekanismiksi" tarkoittaen niitä turhiksi. Se neuvo oli väärä, ne eivät näissä olosuhteissa ole olleet turhia ja minua on johdettu ikäänkuin harhaan äitini henkisen vallan lisääntymiseen vaikuttaen uskottelemalla niitä turhiksi.
      Tämmösen psykopaattiäidin tyttärenä ei voi selvitä, jos ei aktiivisesti hengenharjoita aivojaan hänen vaikutustensa lieventämiseksi.

• poiuytrsdfg

Tämmösestä gaslightingin mestarista ja hänen tuottamistaan "pimeyden voimista" ei voi selvitä mitenkään ilman transendenttia...
        jotain semmosta kaunista...

• poiuytrfgh

Ja mun psykopaattihan saa mun kautta sen gaslightingin yltämään muihinkin, jos he esim. alkaa kokea minuun liittyen asioita, joita ei ole olemassakaan.

• poiuytrsxcg

Ja siinä vaiheessa kun muut alkaa kokemaan minusta asioita, joita ei ole olemassakaan, he manipuloivat minua psykopaattini puolesta.
        Ja sitten mun psykopaatti voi sanoa: "Mähän olin koko ajan sitä mieltä, ettei sun kannata puhua sellasille !"
        Vähän monimutkasta ja ovelaa, mutta jotenkin noin se menee, ja ainoa järkevä mitä mä voin tässä tehdä on pyrkiä irraantumaan kokonaan vinksahtaneesta kuviosta.

• poiuytrsdfg

Ja mun psykopaatin on helppo pelata koska hän tuntee minut niin hyvin, että hän tietää, että minä teen kaikkeni pysyäkseni totuudessa.
        Hän on sanonut minulle monta kertaa, että minut tuntien hän tietää sen.

• poiuytresdfg

Täällä on monimutkaset mentaaliset pelit menossa mm. mun ja mun psykopaatin välillä, vastoin minun tahtoani ja psykopaattini viihdykkeeksi, ja ollut jo vuosikymmeniä,
        mutta että ei täällä ehdi mitään katkeruuksia tai masennuksia tai muuta semmoista tavanomaisempaa kokemaan millään, eikä ole ikinä ehtinyt...
        Että ne on ihan luulijoita, ketkä semmosia kuvittelee...

• poiuytdsxcv

Muistu mieleen, että jotkut tutut tokasi minulle nuoruudessani ohimennen, että
        "te ootte jotenkin kummallinen perhe."
        Ehkä se oli aika näkökykyisesti koettu.
        Minä ajattelisin, että psykopaatin ja gashligtingmestarin johtama perhe on jotenkin kummallinen tavalla, jota on vaikea määritellä...

• poiuytresdf

Ainoa "apu" mikä mua vois auttaa olis oppi kaasuvalotukselta ja muulta vastaavalta suojautumaan neurologisesti. Mutta mistäs semmosta saisi, kun ennemmin kaikki innostuu ja kiinnostuu siitä kaasuvalotuksesta...
        Se on sellainen yleinen ihmismielen heikkous mitä psykopaatti käyttää...
        Tämän tänään niin selkeästi oivalsin.

• poiuytrsdfg

Riittää, että mä puhun jotain kaasuvalotuksella tuotettua juttua, ja nimenomaan se saa kuulijankin mielen valtaansa 90% tapauksissa, niin että huomio kääntyy pois oleellisemmista asioista. Ja psykopaatti voi hääräillä rauhassa samalla kun muut puhuu keskenään höpöjä.

• poiuytresdfg

Tuollainen psykopaatti on ikäänkuin harhaanjohtamisen mestari, siinä mielessä hieman "paholaismainen".
        Hän kerran itse sanoikin, että minulle sopii nimi: paholaisen tytär.
        Olen aina rakastanut rukoilemista, enkä ole ikinä halunnut paholaiseksi.

• poiuytresdfg

Mut kasvatettiin ateistiksi, mutta en ole ateisti, enkä viihdy ateistissa ilmapiirissä henkilökohtaisesti, ehkä koska sieltä on vaikea löytää vastavoimia suhteessa psykopaatin mentaaliseen harhaanjohtamiseen. Koska "paholaiseksi" en halua, ja se on varma juttu.

• poiuytresdfg

Ja kun on tottunut kummalliseen perheeseen, elämässä tulee helposti vastaan muutakin vähän erikoisempaa, koska ei osaa ihmetellä mitään, jos se ei ole vähintäänkin paljon perhettä kummallisempaa.
        Minussa on tämä ero verrattuna useimpiin muihin ihmisiin: Kun he kuulevt jotakin mitä eivät ole koskaan ennen kuulleet, he tulevat ennakkoluuloisiksi ja epäluuloisiksi, ja sulkeutuvat, eivätkä edes usko kyseistä puhetta.
        Minulle ei käy niin, kun kuulen jotakin mitä en ole ikinä ennen kuullut. En tule siitä epäluuloiseksi tai ennakkoluuloiseksi, vaan ensimmäinen ajatukseni on: "Mielenkiintoista, nyt saan oppia jotain uutta !!!" Ja vetäytymisen sijaan helpoiten avaudun juuri kun saan kuulla jotain uutta. Aistit ikäänkuin herää talviunesta.

• poiuytreygh

Olen sitä mieltä, että jos elämässä on oikeasti tapahtunut mitään keskiverrosta poikkeavaa, keskusteluavusta ei yleensä ole apua, vaan se sekottaa.
        Koska keskustelijoilla on yleensä pakottava tarve sovittaa kaikki kuulemansa omaan maailmankuvaansa vaikka millä vippaskonstilla.
        Mutta jos autettavan pää täytetään niillä vippaskonsteilla, se ei siitä ainakaan selkene.

• poiuytrsdfg

Minun psykopaatti huijaa minua myös niin, että hän todennäköisesti selittää usein vääriä selityksiä muiden ihmisten käytökselle.

• poiuytresdfg

Nyt pitäisi oppia hahmottamaan tämä maailma avoimesti itse ilman mitään hänen viitekehyksiään ja merkityksiään.

• jfuishh
        poiuytrsxcg kirjoitti:

Ja siinä vaiheessa kun muut alkaa kokemaan minusta asioita, joita ei ole olemassakaan, he manipuloivat minua psykopaattini puolesta.
        Ja sitten mun psykopaatti voi sanoa: "Mähän olin koko ajan sitä mieltä, ettei sun kannata puhua sellasille !"
        Vähän monimutkasta ja ovelaa, mutta jotenkin noin se menee, ja ainoa järkevä mitä mä voin tässä tehdä on pyrkiä irraantumaan kokonaan vinksahtaneesta kuviosta.

Aikamoiset lonkerot ja verkostot tuolla paatillasi. Miten suuri verkostovaikutusvalta sillä oikein onkaan?

Tuossa on nyt ainakin eka google-tulos:

http://iheartintelligence.com/2016/05/20/prevent-gaslighting/

"The situation is: this person isn’t interested in who you are, how right you are, how wrong they may be. This person is out to throw you into a horribly demoralizing spiral of self-doubt, anxiety, fear, terror and insanity."

Vaikeaksi menee jos ei sinulla ole yhtäkään tukijaa ja ystävää. Kuten varmaan ei monellakaan rankasti lapsesta saakka kotikiusatulla.

Tuosta artikkelin intuitiosta vielä: Sehän voi uhrilla olla oikein mainiostikin toimiva, mutta jos lapsesta saakka oikeaksi osoittautunut intuitio ei ole mitenkään mihinkään asiaan ollut hyödyksi, ts. sou what, niin pakkohan sitä on kehitellä jotain muuta sietokyvyn lisäksi tai ohessa jaksaakseen. Siinä voi olla osasyy siihen että sopeutuu liian pitkäksi aikaa muihinkin huonoihin ihmissuhteisiin (sen lisäksi että liian pitkää epäilee josko olisi jotain muuta ilmiselvän lisäksi tai takana tai vain ymmärtänyt itse jotain väärin). Onneksi sinulla on ollut se taideharrastus.

• poiuytrepoiuyt

Kiitos hyvin ymmärretty. Juuri tollasta psykopaattini tekee mitä olit lainannut englanniksi.
        Minulla on ollut taas rankka päivä, kun on tullut sisäisesti kohdattua paljon näitä vaikeita asioita.
        Psykopaatti selvästi nauttii traumatisoimisestani.
        Hän tietää, että minua on aina suunnattomasti järkyttänyt eritoten erittäin viattomien olentojen vahingoittumiseen liittyvät asiat ja psykopaattini on selvästi äänensävyltään sadistisen tyytyväinen kun luen vaikka lehdestä lasten vaikeista tilanteista tai hän itse mielellään puhuu minulle ahdingossa olevista lapsista tms. Hän nauttii hätäännyksestäni lasten puolesta, jonka kautta hän sitten saa henkistä valtaa. Hän on mennyt tässä todella pitkälle, en voi kirjoittaa täällä kaikkea.
        Hän tuntuu jotenkin viehtyneeltä sellaisiin aiheisiin. Oletan sen johtuvan siitä, että hän nauttii minun traumojeni vahvistamisesta, jota onkin tehnyt kaikki vuosikymmenet. Kun hän tietää, että pelkästään näiden aiheiden ajatteleminen tuottaa minulle tuskaa.

Minun psykopaatillani ei ole suunnatonta verkostovaltaa, mutta itse päädyin pitkälti psykopaatin käytöksen johdosta menneisyydessä erikoiseen tilanteeseen, jossa päädyin tietyllä tapaa laajojen sosiaalisten verkostojen keskelle tahtomattani.
        Niin ne lonkerot eivät oikeastaan ole paattini, mutta minun paattini on osannut manipuloida ja ajaa minut ikäänkuin yksinään muiden hurjempiin lonkeroihin avuttomaksi osapuoleksi sinne tahtomattani ollenkaan. Saattanee tehdä sitä muillekin. Hän käsitykseni mukaan tykkää saattaa ihmisiä vaikeuksiin sillä keinolla.

Sitte hän selostaa kuinka minä ja hän siinä sivussa on elänyt sellasen elämän mistä muut ihmiset meidän ympärillä ei tiedä mitään kun he elää aivan toisenlaisten asioiden parissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4716
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3125
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2338
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe