Lidlin myymäläapulaiset Sotkamossa

J.Malms

Käyn muutaman kerran vuodessa Lidlin Sotkamon myymälässä. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka siellä pari-kolme tyttöä kuvittelevat olevansa uransa huipulla myymäläapulaisina tai jopa ylempänä myymäläapulaisena. Ihan tuollaiset perusasiat, kuten tervehtiminen, kiitos ja ole hyvä, ovat hukassa näiltä tyttösiltä.
Olen joskus työurani alkupuolella kouluttanut nuorisoa asiakaspalvelutehtäviin, huomaan, että Sotkamon Lidlissä on paikallaan päivitys ihan tuollaisten helppojen perusasioiden suhteen.
Sitten kun nämä yksinkertaiset hyvään käytökseen liittyvät perusasiat alkavat olla hallinnassa, niin nuori ihminen voi alkaa ajattelemaan etenemistä työurallaan.
Onneksi voin valita paikan, missä teen ostokseni, Lidl ei ole valitettavasti listan kärjessä. Niille paremmille kassahenkilöille siellä mukavaa kevättä!

36

8162

    Vastaukset

    • Eimuuallatällaista

      Itse huomasin myös saman asian kun asuin vielä Sotkamossa ja asioin usein Lidlissä. Ainut milloin tervehtivät oli kun meni kassalle.

    • Kauppias_

      Lidl on itsepalvelumyymälä ja ne tytöt järjestelee siellä hyllyjä keskittyneesti ja huolella, joten asiakkaiden on syytä tiedustella asiaansa varovaisesti ensin yskäisten ja sitten anteeksipyydellen häiriötä esittää kysymyksensä.

    • ajsksk

      Myymäläapulaisen tehtävä ei ole päättää, ketä hän tervehtii ja ketä ei. Myymäläapulainen on työpaikallaan, tässä tapauksessa Sotkamon Lidlissä, palvelemassa asiakkaita ja siihen kuuluvat hyvät tavat. Jos niitä ei ole opetettu kotona, niitä voi opiskella vaikkapa kauppaketjun kursseilla. Kaupan henkilökunta on siellä minua varten, kun minä tulen myymälään sisälle, siitä lähdetään.

    • hanukoira

      Hyvin nuo hommansa hoitavat. Jos ottaa päähän, niin mene ihmeessä muualle,vaikkapa keskustassa olevaan kookauppaan. Pukeudu hyvin ja laita paras tekohymy päälle ostaessasi vaikkapa mätiä kasviksia ja vielä mädempiä "hedelmiä". Taitaa tämä olla litlin lähellä asuvan kultalusikkapoika-kauppiaan katkeroitunut ns. palaute kilpailevasta myymälästä. Onko, vai ei?

    • ajsksksl

      Ikävä kyllä palaute on ihan tästä Lidlin myymälästä. Jos vastaukset palautteeseen ovat tätä lajia, niin joudun ottamaan tämän asian esille seuraavassa kokouksessa. Asiakaspalvelua on hyvää ja huonoa, Sotkamon Lidlissä se on nykyään huonoa.
      Keskustan K-kaupassa palvelu on ollut aina ystävällistä ja asiantuntevaa, Lidlissä vanhentuneet tuotteet vievät suurimman osan hyllytilasta.
      En edes viitsi enää pahoitella kommenttejani tämän jälkeen, huono asiakaspalvelu on huonoa asiakaspalvelua eikä se muutu paremmaksi ilman irtisanomisia tai esimiestason vaihdoksia. Sorry, mutta ihan itse tämän aiheutitte, Sotkamon Lidlin myymäläapulaiset.

      • Näinonjuu

        K-kaupassa kalliit hinnat, joten palvelun on pakko olla hyvää.

        Lidlissä niin halvat hinnat, että ihmiset kyllä ostaa vaikka mieskassa näyttäisi asiakkaalle erektio kyrpää


      • JokuRoti69

        Lidlissä muka vanhoja tuotteita hyllyssä, HAHAH! Siellähän on vanhaksi menossa olevat tuotteet aina hyvissä ajoin alennuksessa. Ikinä en ole lidlistä vanhentunutta tuotetta ostanut, toisin kuin esimerkiksi naapuri Tokmannissa, jossa saa tarkkaan syynätä jokaisen tuotteen päiväyksen.


    • kkdölskk

      Höpö höpö. Lidlin palvelussa ole mitään vikaa. Jöllissä sen kummempaa palvelua saa.

    • Sejasamat

      Eiköhän se riitä että saa ostoksensa ostettua! Mulle ihan sama tervehtiikö myyjät vai ei! En mer kauppasn seuraa hakemasn vasn ostamaan ruokaa ym.

    • answer

      Hei,
      Hyvä J.Malms.
      Ole hyvä ja perustele huomiosi? Oma mielipiteesi?
      Kiitos.

    • seontätänykyaikaa

      Ennen oli koulutusta, nykyään ei. Otetaan 'pystymetästä' töihin kuka tahansa ammattitaidoton.
      Sille ei tarvi maksaa koulujakäyneen palkkaa, eikä opasteta muutenkaan työhönsä.
      Sitten nämä nykyajan teiniksit wittu-hokemineen ja älykännyselfie-sukupolvi kun töihin otetaan, niin ei voi paljon vaatia!

      • näkyyhyllyntakaa

        Pitempi koipista myyjätärtä valkattava hakijoista, on jo olemuksellaan palvelua.
        Etelän turistit tykkäis, urheiluhenkilöt, tottuneet moisiin :)


    • edullinenLidl

      Ei ole LIDL:n palvelussa valittamista, aina on voinut kysyä jos on kysyttävää ollut ja en käänny ovelta pois jos ei sanota huomenta, vaikka aina ovat vastanneet vakkari työntekijät ja kaupassa käyn lhes päivittäin. Kertaakaan ei ole ollut huono/vanhaa tuotetta ja missä muussa kaupassa tuotteet laitetaan alennukseen reilusti ennen viimeistä myynti/käyttöpäivää, ei yhdessäkään muussa Sotkamon myymälöissä. Jos kaupan työntekijät/kaupan tuotteet ei miellytä, voi siirtyä toiseen kauppaan. Kummasti vaan taitaa useampi Sotkamolainen käydä ostokset ostamassa LIDL:stä, myös näiden kyläkauppojen omat myyjät. Hyvä kauppa ja hyvä palvelu, käyn jatkossakin, terveiset vaan LIDL:n tytöille ja pojalle jatkakaa vaan samaan malliin :)

    • Kaj_Jaanilainen

      Minulla ei kyllä ole tarvetta alkaa jokahiselle myyjälle päivää sanomaan. Riittää kun kassalla morjestetaan ja kiitetään, kiitos!

    • sotkamolainen

      J.Malms kommenttia en ymmärrä alkuunkaan. Olen asioinut lidlissä säännöllisesti n. 4 vuotta ja palvelu on ollut koko ajan erinomaista. Tervehditty on puolin ja toisin ja apua tarvittaessa olen saanut iloisen hymyn kera ,toisin kuin mitä aiemmin , asioidessani k-supermarketissa, jossa kassat teki liian usein virheitä ja yllätys,yllätys aina kaupan eduksi. Mitä tulee lidlin tuotteiden laatuun, niin voin sanoa etten ole kertaakaan törmännyt päiväyksen ylittäneisiin tuotteisiin, toisin kuin mitä jo aiemmin mainitussa k-supermarketissa. Ja ne tuotteet jotka ovat lähestymässä päiväystä on merkitty selkeästi ale tarralla ja siirretty erilliseen koriin.ERINOMAINEN KAUPPA JA HENKILÖKUNTA.

    • juoksukaljamestari

      Onko Lidlissä henkilökuntaa? Ite haen juoksukaljat kerran päivässä ilman henkilökuntaa ja hyvin toimii.

    • malsmtsen

      Onneksi on muita kauppoja.

    • huonokauppa

      Kävin keväällä, enkä käy enään. Edes kassalla ei kiitetä. Surkeaa porukkaa pesiytynyt sinne, varmaan kivaa viedä kaupalta asiakkaita pois

    • abbiivii

      Jöllissä on kyllä niin pantavan näköisiä nuoria kissoja töissä että siellä käy jo silmänruokaa hakee..

    • TipaksenTerska

      Lidl on kustannustehokas liike, josta mm. toissapvänä sain 20en ruokatavarat 11 eurolla. Mm. levite maksaa Lidlissä vain 0,29e/400gr! On se halapaa.
      Näin ollen asiakkaan tervehtiminenkin on jätetty pois, koska sekin maksaa. Mitä mielevämmin tervehditään, sitä kalliimmat tavarat!

    • läskimaha

      Lidlissä on ihan yhtä hyvät myyjät kuin muuallakin!

    • Hyväpaikka

      Hyvä paikka ja hyvät myyjät, paljon on muilla sotkamolaisilla oppimista

    • munaonmaukasta

      Parasta palvelua saa Kemppaisen baarin portsarilta!

    • asiakas

      Minua on palveltu ystävällisesti ja tuotteetkin ovat ok. Ei ole mitään valittamista, joten kiitos henkilökunnalle ja jaksamista.

    • Aasiakas

      Sotkamon Lidlissä aikalailla parasta palvelua mitä kylän pinnassa perus ruokakaupoista on saatavilla. S- ja K-kauppojen kassahenkilökunta on työhönsä kyllästyneitä asiakkaille vittuilijoita muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Jatkakaa samaan malliin lidlin myyjät :)

    • Snowgirl

      Ihmettelin Lidlin myyjättären toimintaa yhtenäpäivänä, neitonen ajoi trukkilastin kanssa lähes yhden asiakkaan päälke onneksi asiskas väisti....ei anteeksi pyyntöä ! Mutta täällähän myyjät vaan höpöttää puhelimeen...omia asioitaan vai mitä, niin eihän siinä asiakkaita huomaa.

      • Händsfreet

        Et ajatellut sitä että hän saattoi keskustella samaan aikaan jonku kanssa puhelimessa.?


    • Anonyymi

      Kaikista paras kokemus Sotkamon Lidlin kassalta, kun myyjä ei tervehtinyt, ottanut missään vaiheessa katsekontaktia tai sanonut yhtään mitään (edes loppuhinta), vaan vertasi kollegansa kanssa puhelimesta kuvia, että mitä laitettais Instaan. Pientä kypsyyttä kaipais...

    • Anonyymi

      Lidlistä ei niin huonoja kokemuksia asiakaspalvelun suhteen kuin Tokmannista...

      • Anonyymi

        No en tiiä kyllä tokmannilla ainakin saa omassa rauhassaan penkoa hyllyjä vaikka kassalla onkin joskus niitä ei miellyttäviäkin tyyppejä töissä.


    • Anonyymi

      Tokmannin vakiotemppu on tarjouslappu hyllyssä ja kassalla maksettaessa ei kykaan ole moisesta tarjouksesta kuullutkaan kun ei kassajärjestelmässä ole. Miksi sitten pitää laittaa olenattomia tarjouahintoja hyllyihin?

      • Anonyymi

        Joo tää on ihan tuttua Tokmannilla. Tarkistakaa kuitti joka kerta.


    • Anonyymi

      Sun muuttamaa kertaa varten voivat vaikka vit,,,,, sulle.
      Kauppa ei tarvitse sua. Sinä sitä natsi alepaa tarvitset kun perse aukinaisena sinne menet.

    • Anonyymi

      Eipä ole tarvinnut kauppoja haukkua hyvän palvelun olen saanut mitä tarvitsen en ilkeäksi enää mennä jos täällä pitää haukkua

    • Anonyymi

      Minä olen käynyt muissakin litleissä eikä missään ole sen kummempi palvelu....Mene eteläsuomeen niin sinua ei edes huomata siinä kassalla.Kainuussa vedetään herne niin herkästi nenään...Pienet on ympyrät

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1418
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1271
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1215
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1165
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1164
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1063
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1048
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1043
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe