Lidlin myymäläapulaiset Sotkamossa

Käyn muutaman kerran vuodessa Lidlin Sotkamon myymälässä. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka siellä pari-kolme tyttöä kuvittelevat olevansa uransa huipulla myymäläapulaisina tai jopa ylempänä myymäläapulaisena. Ihan tuollaiset perusasiat, kuten tervehtiminen, kiitos ja ole hyvä, ovat hukassa näiltä tyttösiltä.
Olen joskus työurani alkupuolella kouluttanut nuorisoa asiakaspalvelutehtäviin, huomaan, että Sotkamon Lidlissä on paikallaan päivitys ihan tuollaisten helppojen perusasioiden suhteen.
Sitten kun nämä yksinkertaiset hyvään käytökseen liittyvät perusasiat alkavat olla hallinnassa, niin nuori ihminen voi alkaa ajattelemaan etenemistä työurallaan.
Onneksi voin valita paikan, missä teen ostokseni, Lidl ei ole valitettavasti listan kärjessä. Niille paremmille kassahenkilöille siellä mukavaa kevättä!
Ilmoita


41 Vastausta

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.


Jospa olet itse niin tympeä ja naama kuin petolinnun per.e, että eivät viitsi turhaan sinulle ruveta pokkuroimaan. Oletko kenties liian aatelinen käydäksesi Lidlissä?
Ilmoita
Itse huomasin myös saman asian kun asuin vielä Sotkamossa ja asioin usein Lidlissä. Ainut milloin tervehtivät oli kun meni kassalle.
Ilmoita
Lidl on itsepalvelumyymälä ja ne tytöt järjestelee siellä hyllyjä keskittyneesti ja huolella, joten asiakkaiden on syytä tiedustella asiaansa varovaisesti ensin yskäisten ja sitten anteeksipyydellen häiriötä esittää kysymyksensä.
Ilmoita
Myymäläapulaisen tehtävä ei ole päättää, ketä hän tervehtii ja ketä ei. Myymäläapulainen on työpaikallaan, tässä tapauksessa Sotkamon Lidlissä, palvelemassa asiakkaita ja siihen kuuluvat hyvät tavat. Jos niitä ei ole opetettu kotona, niitä voi opiskella vaikkapa kauppaketjun kursseilla. Kaupan henkilökunta on siellä minua varten, kun minä tulen myymälään sisälle, siitä lähdetään.
Ilmoita
Hyvin nuo hommansa hoitavat. Jos ottaa päähän, niin mene ihmeessä muualle,vaikkapa keskustassa olevaan kookauppaan. Pukeudu hyvin ja laita paras tekohymy päälle ostaessasi vaikkapa mätiä kasviksia ja vielä mädempiä "hedelmiä". Taitaa tämä olla litlin lähellä asuvan kultalusikkapoika-kauppiaan katkeroitunut ns. palaute kilpailevasta myymälästä. Onko, vai ei?
Ilmoita
Ikävä kyllä palaute on ihan tästä Lidlin myymälästä. Jos vastaukset palautteeseen ovat tätä lajia, niin joudun ottamaan tämän asian esille seuraavassa kokouksessa. Asiakaspalvelua on hyvää ja huonoa, Sotkamon Lidlissä se on nykyään huonoa.
Keskustan K-kaupassa palvelu on ollut aina ystävällistä ja asiantuntevaa, Lidlissä vanhentuneet tuotteet vievät suurimman osan hyllytilasta.
En edes viitsi enää pahoitella kommenttejani tämän jälkeen, huono asiakaspalvelu on huonoa asiakaspalvelua eikä se muutu paremmaksi ilman irtisanomisia tai esimiestason vaihdoksia. Sorry, mutta ihan itse tämän aiheutitte, Sotkamon Lidlin myymäläapulaiset.
2 VASTAUSTA:
K-kaupassa kalliit hinnat, joten palvelun on pakko olla hyvää.

Lidlissä niin halvat hinnat, että ihmiset kyllä ostaa vaikka mieskassa näyttäisi asiakkaalle erektio kyrpää
Lidlissä muka vanhoja tuotteita hyllyssä, HAHAH! Siellähän on vanhaksi menossa olevat tuotteet aina hyvissä ajoin alennuksessa. Ikinä en ole lidlistä vanhentunutta tuotetta ostanut, toisin kuin esimerkiksi naapuri Tokmannissa, jossa saa tarkkaan syynätä jokaisen tuotteen päiväyksen.
+Lisää kommentti
Höpö höpö. Lidlin palvelussa ole mitään vikaa. Jöllissä sen kummempaa palvelua saa.
Ilmoita
Eiköhän se riitä että saa ostoksensa ostettua! Mulle ihan sama tervehtiikö myyjät vai ei! En mer kauppasn seuraa hakemasn vasn ostamaan ruokaa ym.
Ilmoita
juntit on juntteja olipa ne töissä missä vaan
Ilmoita
Hei,
Hyvä J.Malms.
Ole hyvä ja perustele huomiosi? Oma mielipiteesi?
Kiitos.
Ilmoita
Ennen oli koulutusta, nykyään ei. Otetaan 'pystymetästä' töihin kuka tahansa ammattitaidoton.
Sille ei tarvi maksaa koulujakäyneen palkkaa, eikä opasteta muutenkaan työhönsä.
Sitten nämä nykyajan teiniksit wittu-hokemineen ja älykännyselfie-sukupolvi kun töihin otetaan, niin ei voi paljon vaatia!
1 VASTAUS:
Pitempi koipista myyjätärtä valkattava hakijoista, on jo olemuksellaan palvelua.
Etelän turistit tykkäis, urheiluhenkilöt, tottuneet moisiin :)
+Lisää kommentti
Ei ole LIDL:n palvelussa valittamista, aina on voinut kysyä jos on kysyttävää ollut ja en käänny ovelta pois jos ei sanota huomenta, vaikka aina ovat vastanneet vakkari työntekijät ja kaupassa käyn lhes päivittäin. Kertaakaan ei ole ollut huono/vanhaa tuotetta ja missä muussa kaupassa tuotteet laitetaan alennukseen reilusti ennen viimeistä myynti/käyttöpäivää, ei yhdessäkään muussa Sotkamon myymälöissä. Jos kaupan työntekijät/kaupan tuotteet ei miellytä, voi siirtyä toiseen kauppaan. Kummasti vaan taitaa useampi Sotkamolainen käydä ostokset ostamassa LIDL:stä, myös näiden kyläkauppojen omat myyjät. Hyvä kauppa ja hyvä palvelu, käyn jatkossakin, terveiset vaan LIDL:n tytöille ja pojalle jatkakaa vaan samaan malliin :)
Ilmoita
Minulla ei kyllä ole tarvetta alkaa jokahiselle myyjälle päivää sanomaan. Riittää kun kassalla morjestetaan ja kiitetään, kiitos!
Ilmoita
J.Malms kommenttia en ymmärrä alkuunkaan. Olen asioinut lidlissä säännöllisesti n. 4 vuotta ja palvelu on ollut koko ajan erinomaista. Tervehditty on puolin ja toisin ja apua tarvittaessa olen saanut iloisen hymyn kera ,toisin kuin mitä aiemmin , asioidessani k-supermarketissa, jossa kassat teki liian usein virheitä ja yllätys,yllätys aina kaupan eduksi. Mitä tulee lidlin tuotteiden laatuun, niin voin sanoa etten ole kertaakaan törmännyt päiväyksen ylittäneisiin tuotteisiin, toisin kuin mitä jo aiemmin mainitussa k-supermarketissa. Ja ne tuotteet jotka ovat lähestymässä päiväystä on merkitty selkeästi ale tarralla ja siirretty erilliseen koriin.ERINOMAINEN KAUPPA JA HENKILÖKUNTA.
Ilmoita
Onko Lidlissä henkilökuntaa? Ite haen juoksukaljat kerran päivässä ilman henkilökuntaa ja hyvin toimii.
Ilmoita
Onneksi on muita kauppoja.
Ilmoita
Kävin keväällä, enkä käy enään. Edes kassalla ei kiitetä. Surkeaa porukkaa pesiytynyt sinne, varmaan kivaa viedä kaupalta asiakkaita pois
Ilmoita
Kyllä parin kanssa voisi mennä vähän nati nati nurkille kun ovat aika nättejä.
Ihan kivasti muutenkin viitsii siellä käydä kun ei aina ole kyttäämistä
Ilmoita
Se yks nuori,räpsyripsi oli kyllä viime sunnuntaina meleko nuivana.
Ilmoita
Kerran haisi pieru siinä leipäosastolla. Koetin katella kuka se paskaa ajjaa mut neidit vaan mulkoili.
Ilmoita
Ei oo aenakkaa vielä metästysliikkeelle tarttunu sama malli, vaekka kotona saa toine hapanta katellakki.
1 VASTAUS:
Vanhan kertausta tässä !
+Lisää kommentti
Siinä naapurissa, yhden rakennuksen yli kun mennään katsastusasemalle päin, saa oikein huippupalvelua. Viimeiseen saakka, jos ei ite älyä lähteä valittamasta niin käsketään ja varmaan heitetäänkin pihalle. Aiheesta on hauska videokin Youtubessa,
Ilmoita
Jöllissä on kyllä niin pantavan näköisiä nuoria kissoja töissä että siellä käy jo silmänruokaa hakee..
Ilmoita
Lidl on kustannustehokas liike, josta mm. toissapvänä sain 20en ruokatavarat 11 eurolla. Mm. levite maksaa Lidlissä vain 0,29e/400gr! On se halapaa.
Näin ollen asiakkaan tervehtiminenkin on jätetty pois, koska sekin maksaa. Mitä mielevämmin tervehditään, sitä kalliimmat tavarat!
Ilmoita
Lidlissä on ihan yhtä hyvät myyjät kuin muuallakin!
Ilmoita
Hyvä paikka ja hyvät myyjät, paljon on muilla sotkamolaisilla oppimista
Ilmoita
Parasta palvelua saa Kemppaisen baarin portsarilta!
Ilmoita
Minua on palveltu ystävällisesti ja tuotteetkin ovat ok. Ei ole mitään valittamista, joten kiitos henkilökunnalle ja jaksamista.
Ilmoita
Sinä tumma,ruskeasilmäinen myyjä,olet todella kaunis ilmestys.
Vaikka heterona naisena olen itseäni aina pitänyt, on ihana nähdä sinut kassalla,kun vielä palveletkin niin kivasti :)
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Mutta siitä huolimatta Merja on kaikista Parhain ja Kaunein...
Ilmoita
Sotkamon Lidlissä aikalailla parasta palvelua mitä kylän pinnassa perus ruokakaupoista on saatavilla. S- ja K-kauppojen kassahenkilökunta on työhönsä kyllästyneitä asiakkaille vittuilijoita muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Jatkakaa samaan malliin lidlin myyjät :)
Ilmoita
Ihmettelin Lidlin myyjättären toimintaa yhtenäpäivänä, neitonen ajoi trukkilastin kanssa lähes yhden asiakkaan päälke onneksi asiskas väisti....ei anteeksi pyyntöä ! Mutta täällähän myyjät vaan höpöttää puhelimeen...omia asioitaan vai mitä, niin eihän siinä asiakkaita huomaa.
1 VASTAUS:
Et ajatellut sitä että hän saattoi keskustella samaan aikaan jonku kanssa puhelimessa.?
+Lisää kommentti
Kaikista paras kokemus Sotkamon Lidlin kassalta, kun myyjä ei tervehtinyt, ottanut missään vaiheessa katsekontaktia tai sanonut yhtään mitään (edes loppuhinta), vaan vertasi kollegansa kanssa puhelimesta kuvia, että mitä laitettais Instaan. Pientä kypsyyttä kaipais...
0 VASTAUS:
+Lisää kommentti
Lidlistä ei niin huonoja kokemuksia asiakaspalvelun suhteen kuin Tokmannista...
1 VASTAUS:
No en tiiä kyllä tokmannilla ainakin saa omassa rauhassaan penkoa hyllyjä vaikka kassalla onkin joskus niitä ei miellyttäviäkin tyyppejä töissä.
+Lisää kommentti
Tokmannin vakiotemppu on tarjouslappu hyllyssä ja kassalla maksettaessa ei kykaan ole moisesta tarjouksesta kuullutkaan kun ei kassajärjestelmässä ole. Miksi sitten pitää laittaa olenattomia tarjouahintoja hyllyihin?
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Lidlin myymäläapulaiset Sotkamossa

Käyn muutaman kerran vuodessa Lidlin Sotkamon myymälässä. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka siellä pari-kolme tyttöä kuvittelevat olevansa uransa huipulla myymäläapulaisina tai jopa ylempänä myymäläapulaisena. Ihan tuollaiset perusasiat, kuten tervehtiminen, kiitos ja ole hyvä, ovat hukassa näiltä tyttösiltä.
Olen joskus työurani alkupuolella kouluttanut nuorisoa asiakaspalvelutehtäviin, huomaan, että Sotkamon Lidlissä on paikallaan päivitys ihan tuollaisten helppojen perusasioiden suhteen.
Sitten kun nämä yksinkertaiset hyvään käytökseen liittyvät perusasiat alkavat olla hallinnassa, niin nuori ihminen voi alkaa ajattelemaan etenemistä työurallaan.
Onneksi voin valita paikan, missä teen ostokseni, Lidl ei ole valitettavasti listan kärjessä. Niille paremmille kassahenkilöille siellä mukavaa kevättä!

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta