Lidlin myymäläapulaiset Sotkamossa

J.Malms

Käyn muutaman kerran vuodessa Lidlin Sotkamon myymälässä. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka siellä pari-kolme tyttöä kuvittelevat olevansa uransa huipulla myymäläapulaisina tai jopa ylempänä myymäläapulaisena. Ihan tuollaiset perusasiat, kuten tervehtiminen, kiitos ja ole hyvä, ovat hukassa näiltä tyttösiltä.
Olen joskus työurani alkupuolella kouluttanut nuorisoa asiakaspalvelutehtäviin, huomaan, että Sotkamon Lidlissä on paikallaan päivitys ihan tuollaisten helppojen perusasioiden suhteen.
Sitten kun nämä yksinkertaiset hyvään käytökseen liittyvät perusasiat alkavat olla hallinnassa, niin nuori ihminen voi alkaa ajattelemaan etenemistä työurallaan.
Onneksi voin valita paikan, missä teen ostokseni, Lidl ei ole valitettavasti listan kärjessä. Niille paremmille kassahenkilöille siellä mukavaa kevättä!

36

8658

    Vastaukset

    • Eimuuallatällaista

      Itse huomasin myös saman asian kun asuin vielä Sotkamossa ja asioin usein Lidlissä. Ainut milloin tervehtivät oli kun meni kassalle.

    • Kauppias_

      Lidl on itsepalvelumyymälä ja ne tytöt järjestelee siellä hyllyjä keskittyneesti ja huolella, joten asiakkaiden on syytä tiedustella asiaansa varovaisesti ensin yskäisten ja sitten anteeksipyydellen häiriötä esittää kysymyksensä.

    • ajsksk

      Myymäläapulaisen tehtävä ei ole päättää, ketä hän tervehtii ja ketä ei. Myymäläapulainen on työpaikallaan, tässä tapauksessa Sotkamon Lidlissä, palvelemassa asiakkaita ja siihen kuuluvat hyvät tavat. Jos niitä ei ole opetettu kotona, niitä voi opiskella vaikkapa kauppaketjun kursseilla. Kaupan henkilökunta on siellä minua varten, kun minä tulen myymälään sisälle, siitä lähdetään.

    • hanukoira

      Hyvin nuo hommansa hoitavat. Jos ottaa päähän, niin mene ihmeessä muualle,vaikkapa keskustassa olevaan kookauppaan. Pukeudu hyvin ja laita paras tekohymy päälle ostaessasi vaikkapa mätiä kasviksia ja vielä mädempiä "hedelmiä". Taitaa tämä olla litlin lähellä asuvan kultalusikkapoika-kauppiaan katkeroitunut ns. palaute kilpailevasta myymälästä. Onko, vai ei?

    • ajsksksl

      Ikävä kyllä palaute on ihan tästä Lidlin myymälästä. Jos vastaukset palautteeseen ovat tätä lajia, niin joudun ottamaan tämän asian esille seuraavassa kokouksessa. Asiakaspalvelua on hyvää ja huonoa, Sotkamon Lidlissä se on nykyään huonoa.
      Keskustan K-kaupassa palvelu on ollut aina ystävällistä ja asiantuntevaa, Lidlissä vanhentuneet tuotteet vievät suurimman osan hyllytilasta.
      En edes viitsi enää pahoitella kommenttejani tämän jälkeen, huono asiakaspalvelu on huonoa asiakaspalvelua eikä se muutu paremmaksi ilman irtisanomisia tai esimiestason vaihdoksia. Sorry, mutta ihan itse tämän aiheutitte, Sotkamon Lidlin myymäläapulaiset.

      • Näinonjuu

        K-kaupassa kalliit hinnat, joten palvelun on pakko olla hyvää.

        Lidlissä niin halvat hinnat, että ihmiset kyllä ostaa vaikka mieskassa näyttäisi asiakkaalle erektio kyrpää


      • JokuRoti69

        Lidlissä muka vanhoja tuotteita hyllyssä, HAHAH! Siellähän on vanhaksi menossa olevat tuotteet aina hyvissä ajoin alennuksessa. Ikinä en ole lidlistä vanhentunutta tuotetta ostanut, toisin kuin esimerkiksi naapuri Tokmannissa, jossa saa tarkkaan syynätä jokaisen tuotteen päiväyksen.


    • kkdölskk

      Höpö höpö. Lidlin palvelussa ole mitään vikaa. Jöllissä sen kummempaa palvelua saa.

    • Sejasamat

      Eiköhän se riitä että saa ostoksensa ostettua! Mulle ihan sama tervehtiikö myyjät vai ei! En mer kauppasn seuraa hakemasn vasn ostamaan ruokaa ym.

    • answer

      Hei,
      Hyvä J.Malms.
      Ole hyvä ja perustele huomiosi? Oma mielipiteesi?
      Kiitos.

    • seontätänykyaikaa

      Ennen oli koulutusta, nykyään ei. Otetaan 'pystymetästä' töihin kuka tahansa ammattitaidoton.
      Sille ei tarvi maksaa koulujakäyneen palkkaa, eikä opasteta muutenkaan työhönsä.
      Sitten nämä nykyajan teiniksit wittu-hokemineen ja älykännyselfie-sukupolvi kun töihin otetaan, niin ei voi paljon vaatia!

      • näkyyhyllyntakaa

        Pitempi koipista myyjätärtä valkattava hakijoista, on jo olemuksellaan palvelua.
        Etelän turistit tykkäis, urheiluhenkilöt, tottuneet moisiin :)


    • edullinenLidl

      Ei ole LIDL:n palvelussa valittamista, aina on voinut kysyä jos on kysyttävää ollut ja en käänny ovelta pois jos ei sanota huomenta, vaikka aina ovat vastanneet vakkari työntekijät ja kaupassa käyn lhes päivittäin. Kertaakaan ei ole ollut huono/vanhaa tuotetta ja missä muussa kaupassa tuotteet laitetaan alennukseen reilusti ennen viimeistä myynti/käyttöpäivää, ei yhdessäkään muussa Sotkamon myymälöissä. Jos kaupan työntekijät/kaupan tuotteet ei miellytä, voi siirtyä toiseen kauppaan. Kummasti vaan taitaa useampi Sotkamolainen käydä ostokset ostamassa LIDL:stä, myös näiden kyläkauppojen omat myyjät. Hyvä kauppa ja hyvä palvelu, käyn jatkossakin, terveiset vaan LIDL:n tytöille ja pojalle jatkakaa vaan samaan malliin :)

    • Kaj_Jaanilainen

      Minulla ei kyllä ole tarvetta alkaa jokahiselle myyjälle päivää sanomaan. Riittää kun kassalla morjestetaan ja kiitetään, kiitos!

    • sotkamolainen

      J.Malms kommenttia en ymmärrä alkuunkaan. Olen asioinut lidlissä säännöllisesti n. 4 vuotta ja palvelu on ollut koko ajan erinomaista. Tervehditty on puolin ja toisin ja apua tarvittaessa olen saanut iloisen hymyn kera ,toisin kuin mitä aiemmin , asioidessani k-supermarketissa, jossa kassat teki liian usein virheitä ja yllätys,yllätys aina kaupan eduksi. Mitä tulee lidlin tuotteiden laatuun, niin voin sanoa etten ole kertaakaan törmännyt päiväyksen ylittäneisiin tuotteisiin, toisin kuin mitä jo aiemmin mainitussa k-supermarketissa. Ja ne tuotteet jotka ovat lähestymässä päiväystä on merkitty selkeästi ale tarralla ja siirretty erilliseen koriin.ERINOMAINEN KAUPPA JA HENKILÖKUNTA.

    • juoksukaljamestari

      Onko Lidlissä henkilökuntaa? Ite haen juoksukaljat kerran päivässä ilman henkilökuntaa ja hyvin toimii.

    • malsmtsen

      Onneksi on muita kauppoja.

    • huonokauppa

      Kävin keväällä, enkä käy enään. Edes kassalla ei kiitetä. Surkeaa porukkaa pesiytynyt sinne, varmaan kivaa viedä kaupalta asiakkaita pois

    • abbiivii

      Jöllissä on kyllä niin pantavan näköisiä nuoria kissoja töissä että siellä käy jo silmänruokaa hakee..

    • TipaksenTerska

      Lidl on kustannustehokas liike, josta mm. toissapvänä sain 20en ruokatavarat 11 eurolla. Mm. levite maksaa Lidlissä vain 0,29e/400gr! On se halapaa.
      Näin ollen asiakkaan tervehtiminenkin on jätetty pois, koska sekin maksaa. Mitä mielevämmin tervehditään, sitä kalliimmat tavarat!

    • läskimaha

      Lidlissä on ihan yhtä hyvät myyjät kuin muuallakin!

    • Hyväpaikka

      Hyvä paikka ja hyvät myyjät, paljon on muilla sotkamolaisilla oppimista

    • munaonmaukasta

      Parasta palvelua saa Kemppaisen baarin portsarilta!

    • asiakas

      Minua on palveltu ystävällisesti ja tuotteetkin ovat ok. Ei ole mitään valittamista, joten kiitos henkilökunnalle ja jaksamista.

    • Aasiakas

      Sotkamon Lidlissä aikalailla parasta palvelua mitä kylän pinnassa perus ruokakaupoista on saatavilla. S- ja K-kauppojen kassahenkilökunta on työhönsä kyllästyneitä asiakkaille vittuilijoita muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Jatkakaa samaan malliin lidlin myyjät :)

    • Snowgirl

      Ihmettelin Lidlin myyjättären toimintaa yhtenäpäivänä, neitonen ajoi trukkilastin kanssa lähes yhden asiakkaan päälke onneksi asiskas väisti....ei anteeksi pyyntöä ! Mutta täällähän myyjät vaan höpöttää puhelimeen...omia asioitaan vai mitä, niin eihän siinä asiakkaita huomaa.

      • Händsfreet

        Et ajatellut sitä että hän saattoi keskustella samaan aikaan jonku kanssa puhelimessa.?


    • Anonyymi

      Kaikista paras kokemus Sotkamon Lidlin kassalta, kun myyjä ei tervehtinyt, ottanut missään vaiheessa katsekontaktia tai sanonut yhtään mitään (edes loppuhinta), vaan vertasi kollegansa kanssa puhelimesta kuvia, että mitä laitettais Instaan. Pientä kypsyyttä kaipais...

    • Anonyymi

      Lidlistä ei niin huonoja kokemuksia asiakaspalvelun suhteen kuin Tokmannista...

      • Anonyymi

        No en tiiä kyllä tokmannilla ainakin saa omassa rauhassaan penkoa hyllyjä vaikka kassalla onkin joskus niitä ei miellyttäviäkin tyyppejä töissä.


    • Anonyymi

      Tokmannin vakiotemppu on tarjouslappu hyllyssä ja kassalla maksettaessa ei kykaan ole moisesta tarjouksesta kuullutkaan kun ei kassajärjestelmässä ole. Miksi sitten pitää laittaa olenattomia tarjouahintoja hyllyihin?

      • Anonyymi

        Joo tää on ihan tuttua Tokmannilla. Tarkistakaa kuitti joka kerta.


    • Anonyymi

      Sun muuttamaa kertaa varten voivat vaikka vit,,,,, sulle.
      Kauppa ei tarvitse sua. Sinä sitä natsi alepaa tarvitset kun perse aukinaisena sinne menet.

    • Anonyymi

      Eipä ole tarvinnut kauppoja haukkua hyvän palvelun olen saanut mitä tarvitsen en ilkeäksi enää mennä jos täällä pitää haukkua

    • Anonyymi

      Minä olen käynyt muissakin litleissä eikä missään ole sen kummempi palvelu....Mene eteläsuomeen niin sinua ei edes huomata siinä kassalla.Kainuussa vedetään herne niin herkästi nenään...Pienet on ympyrät

    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      172
      6273
    2. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      147
      1744
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1528
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1280
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      46
      952
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

      Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      30
      870
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

      En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      97
      856
    8. Reeniähororeeniä

      Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      809
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

      Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      231
      775
    10. Kävit nainen näemmä mun

      Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      759
    Aihe