Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin

Pieninkulutus

Täällä on totuus pienten bensaturbojen, dieseleiden ja hybridien kulutuksesta:

http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

"Vaikka siis pienet bensaturbot ovat taloudellisia tien päällä verrattuna vanhanaikaisiin isoihin bensamoottoreihin, on hybridi vieläkin taloudellisempi."

"Lexuksen maantiekulutukset vetävät vertoja taloudellisimpien dieselmoottoreiden maantiekulutukselle ja kaupungissa siis hybridi voittaa dieselitkin. Eikä dieselveroa tarvitse maksaa."

"Toyota ei ole kehityksen kärjessä, mutta hybrideissä se on pioneeri ja ylivoimainen markkinajohtaja. Jos ajoon kuuluu ainakin kohtuumäärä kaupunkiajoa, hybridillä säästää helposti korkeamman hankintahintansa. Esimerkiksi taksikäytössä olleet Toyota Prius-hybridit ovat kaiken lisäksi osoittautuneet erittäin luotettaviksi."

Koko ajan kirjoitetaan täyttä hölynpölyä kun mitään todellista asiaa ei ole kirjoitettavana Toyota täydellistä laadun luotettavuuden, asiakastyytyväisyyden ja kaiken muun täydellistä ylivaltaa vastaan.

Pikkuturbot kuluttavat lehtien koeajojen perusteella 6,3 - 7,0 l/ 100 km eivätkä dieselitkään pysty Toyotan hybridien lukemiin jotka ovat koko vuoden ajon ajalta keskimäärin 5,0 -5,6 l/100 km

54

558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toyota_hybrid

      Hybridi hakka dielelitkin lulutuksessa kyllä minä sen tiedän ! Vaikka täällä jotkut suu vaahdossa muuta väittävät ettei muka hybridit mitään säästä ja kulutus on 5,6L/100km!

      • Toyota_hybrid

        Pikku turbojen ja esim 10v vanhassa Toyotan 1,6L Dual VVT-i koneen kulutuksessa ei kauheita eroja ole. Pääsin vanhalla Auriksella parhaimmillaan maantiellä 5,8L/100km kaupungissa 7,5 ja seka-ajossa noin 6,3-6,5L/100km vuoden keskikulutus oli noin 6,9-7L/100km. Hybridillä vuoden keskiarvo jää reilusti alle 5L/100km.


      • Toyota_hybrid
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Pikku turbojen ja esim 10v vanhassa Toyotan 1,6L Dual VVT-i koneen kulutuksessa ei kauheita eroja ole. Pääsin vanhalla Auriksella parhaimmillaan maantiellä 5,8L/100km kaupungissa 7,5 ja seka-ajossa noin 6,3-6,5L/100km vuoden keskikulutus oli noin 6,9-7L/100km. Hybridillä vuoden keskiarvo jää reilusti alle 5L/100km.

        Esim 1l Skoda ei ole kovin taloudellinen ja hinta on samoissa Toyotan hybridin kanssa.
        http://www.aamulehti.fi/autot/litran-skoda-ja-taysi-lasti-mahdoton-rasti-23935219/


      • Ei.kestä.jouset

        On aivan perusfysiikkaa että kun paino nousee, myös kulutus nousee.
        Iso ero Octaviassa ja HybridiAuriksessa on se Auriksessa tuo artikkelin kuorma olisi jo kantavuuden ylärajoilla tai jopa ylikuormaa. Skodassa olisi vielä varaa ottaa lisämatkustajia, Auriksella pitäisi siinä vaiheessa ottaa mukaan toinen Auris ja silloin kulutus tuplantuisi.
        Tässä näkee miten rimpula alusta Tojoissa on. Löysään runkoon ei voi rakentaa enempää kantavuutta.


      • Toyota_hybrid

        Ylikuormaa on perseessäsi 1865kg on Auris TS hybridin kokonaiskantavuus. 1410kg 200=1610kg eli jää vielä varaa 255kg matkustajille. Kulutuksesaa hybridi hakkaa kinneri koneet mennen tullen!


      • LetkurunkoAuris
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Ylikuormaa on perseessäsi 1865kg on Auris TS hybridin kokonaiskantavuus. 1410kg 200=1610kg eli jää vielä varaa 255kg matkustajille. Kulutuksesaa hybridi hakkaa kinneri koneet mennen tullen!

        Väärin.
        Tästä erityisesti oli juttua TM farkkutestissä 2014. Toyota kikkailee kuljettajan painon kanssa kun se ilmoittaa kantavuuden. Todellisuudessa viisi henkilöä a 80kg on Auriksen maksimikantavuus. Kiloakaan matkatavaraa ei silloin mahdu kyytiin.
        Jutussa oli kaksi henkilöä eli 160 kg 200kg matkatavaraa. Siihen ei einää mahdu yhtään aikuista mukaan. Skodaan mahtuu eikä men ylikuorman puolelle. Tutustupa tuohon testiin niin asia tulee kerralla selväksi. Ei tarvitse korjailla joka kerta samaa asiaa.


      • TM-trollipoika

        SInä solvaat kuvitteellista henkilöä, valtavan hieno argumentti.
        Minä vastaan: tarkasta asian oikea laita TM 1/2014. Siellä sanotaan selvästi:
        Toyotalla mennään ylikuorman puolelle jo viiden 80kg matkustajan noustessa kyytiin. Skodassa jää tilaa vielä 165kg matkatavaroille.

        Onko se trollipoika TM:n toimittaja?


      • ikävä.tapaus

        Amisopeltamme potkut veivät mielenterveyden ja toivat kroonisen harhaisuuden.


      • LetkurunkoAuris kirjoitti:

        Väärin.
        Tästä erityisesti oli juttua TM farkkutestissä 2014. Toyota kikkailee kuljettajan painon kanssa kun se ilmoittaa kantavuuden. Todellisuudessa viisi henkilöä a 80kg on Auriksen maksimikantavuus. Kiloakaan matkatavaraa ei silloin mahdu kyytiin.
        Jutussa oli kaksi henkilöä eli 160 kg 200kg matkatavaraa. Siihen ei einää mahdu yhtään aikuista mukaan. Skodaan mahtuu eikä men ylikuorman puolelle. Tutustupa tuohon testiin niin asia tulee kerralla selväksi. Ei tarvitse korjailla joka kerta samaa asiaa.

        Omamassa (omapaino)
        Omamassa tarkoittaa massaa täydessä ajokunnossa ja tavanomaisilla varusteilla varustettuna. Varusteisiin lasketaan mm. vararengas, työkalut, voiteluaineet ja jäähdytysneste sekä 90 % polttoaineesta. Massaan on mukaan luettuna myös kuljettaja 75 kg,

        Kantavuus
        Kantavuudella tarkoitetaan ajoneuvon suurinta sallittua tavara- ja henkilökuormitusta. Kuljettajan ja matkustajien painoksi lasketaan 75 kg henkilö kohti. EY-direktiivissä massa määritellään siten, että matkustaja painaa 68 kg ja matkatavarat 7 kg, yhteensä siis 75 kg.[2] Asetus ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista 25 § 6 mom.: "Kuljettajan ja matkustajien massaksi lasketaan 75 kg

        Säännöt on EU:ssa selvät ja ne koskee kaikkia autoja.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoneuvon_massa


      • Eli kun hybridin omapaino on 1410kg on siinä mukana 75kg kuljettaja.
        1410 200kg tavaraa=1610kg 1 matkustajaax68kg= 1678kg jää 187kg varaa kantavuuteen joka on 1865kg.


      • Ei.kestä.runko

        Juuri näin. Toyotan kikkailusta huolimatta kantavuus loppuu kesken esimerkiksi Octaviaan verrattuna.
        Tosi kiva lähteä porukalla kesämökille kun joutuu jättämään kaikki ruuat ja juomat kotiin.


      • rihvelin_kantavuus
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Eli kun hybridin omapaino on 1410kg on siinä mukana 75kg kuljettaja.
        1410 200kg tavaraa=1610kg 1 matkustajaax68kg= 1678kg jää 187kg varaa kantavuuteen joka on 1865kg.

        TM:n punnitsema massa ajokunnossa oli Auriksella 1485kg ja Octavialla 1290kg. Sallitut kokonaismassat Auriksella 1865kg ja Octavialla 1857kg. Ei tarvitse olla kummoinenkaan matemaatikko ymmärtääkseen, että toinen noista menee viiden 80-kiloisen kuormalla ilman matkatavaroitakin ylipainon puolelle, toinen ei lähellekään.
        Jos poliisisetä punnitsee tien päällä Auris Touring Sports hybridin viiden 80-kiloisen kuormalla ja toteaa ylipainoa olevan 20kg, niin siinäpähän selittelet EY-direktiiveistäsi ja EU-säännöistäsi. Octavian punnituksessa saa löytyä henkilöiden lisäksi 167kg matkatavaroitakin ja konstaapeli toivottaa vain hyvää matkaa.


      • Toyota-palstan
        TM-trollipoika kirjoitti:

        SInä solvaat kuvitteellista henkilöä, valtavan hieno argumentti.
        Minä vastaan: tarkasta asian oikea laita TM 1/2014. Siellä sanotaan selvästi:
        Toyotalla mennään ylikuorman puolelle jo viiden 80kg matkustajan noustessa kyytiin. Skodassa jää tilaa vielä 165kg matkatavaroille.

        Onko se trollipoika TM:n toimittaja?

        trollipojuna sinut on niin helppo profiloida. Kuvitelma ei liene kaukana totuudesta kun miettii että kulutat koko elämäsi tietokoneen ääressä ilman taukoja ja nukut liian vähän. Kuntosi tiedetään olemattomaksi ja nörtön ruokailutavat myös. Skitsofreenikot eivät hallitse itseään tai halujaan ja lihovat siten hallitsemattomasti, usein samalla lailla kuin kehitysvammaiset.


      • rihvelin_kantavuus kirjoitti:

        TM:n punnitsema massa ajokunnossa oli Auriksella 1485kg ja Octavialla 1290kg. Sallitut kokonaismassat Auriksella 1865kg ja Octavialla 1857kg. Ei tarvitse olla kummoinenkaan matemaatikko ymmärtääkseen, että toinen noista menee viiden 80-kiloisen kuormalla ilman matkatavaroitakin ylipainon puolelle, toinen ei lähellekään.
        Jos poliisisetä punnitsee tien päällä Auris Touring Sports hybridin viiden 80-kiloisen kuormalla ja toteaa ylipainoa olevan 20kg, niin siinäpähän selittelet EY-direktiiveistäsi ja EU-säännöistäsi. Octavian punnituksessa saa löytyä henkilöiden lisäksi 167kg matkatavaroitakin ja konstaapeli toivottaa vain hyvää matkaa.

        Ihan sama mitä joku TM punnitsee mun rekisteriotteessa lukee omamassa 1410kg.


      • On tainnu TM:n toimittaja seistä vaakalla samaan aikaan !


      • riippujaroikkuu
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        On tainnu TM:n toimittaja seistä vaakalla samaan aikaan !

        Toyotan oman esitteen mukaan omamassat: Auris HB Hybrid 1310-1430 ja TS Hybrid 1335-1465 kg varustetasosta riippuen. Puuttuisikohan perusmalleista myös äänieristeitä.


      • Tojot-erityistarkkailu
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Ihan sama mitä joku TM punnitsee mun rekisteriotteessa lukee omamassa 1410kg.

        Niinkö luulet, että poliisia tai tullia kiinnostaa mitä autosi omapainoksi sanotaan sinun papereissasi. Kun auto laitetaan vaa'alle, lukeman on jäätävä kuormattuna korkeintaan rekisteriotteessa mainitun kokonaispainon suuruiseksi. Jos käyn jätkäporukalla viinan haussa tallinnassa, et saa tuliaisia maihin jos tullimies vähänkään epäilee ylikuormaa. Ja epäileehän ne heti Toyotan nähdessään. Ei ne tyhmiä ole. Tietävät ihan tarkkaan, että Auris ja viisi äijää = punnitaan, koska tuliaisia ei mahdu kokonaispainoon.


    • Yli400NmV60

      Tarkistinpa juuri ajotilaston auton tietojärjestelmästä: 1990 km ja keskikulutus 4,9l/100km. Taajama-ajoa noin 300 km. Silti ajelisin mieluummin hybridillä kaupungissa enkä kylväisi typenoksideja ihmisten terveyttä pilaamaan.

    • kikkailut.sikseen

      Kun olen ajanut autoilla 43 vuotta lähes päivittäin ja yhteensä arviolta sellaiset 1,3-1,4 milj. km, niin ole tottunut siihen, että auto kiihtyy kun painaa kaasua ja pysähtyy, kun painaa jarrua. En kaipaa mitään hybridin viivytyksiä ja odotteluja kumpaankaan suuntaan tai että kone huutaa, kun painaa kaasua mutta mitään ei tapahdu.

    • Ajasilläkin

      Jos olisit ajanut sillä hybridilläkin, Toyotan hybridillä, niin et tuollaista kirjoittelisi.

      • kikkailut.sikseen

        Vasta sitten, kun Toyota tekee autonnäköisen hybridin, jossa on myös riittävästi potkua. Lexuksen isompia ha-malleja voisi mielenkiinnosta kokeilla.


      • Mihin
        kikkailut.sikseen kirjoitti:

        Vasta sitten, kun Toyota tekee autonnäköisen hybridin, jossa on myös riittävästi potkua. Lexuksen isompia ha-malleja voisi mielenkiinnosta kokeilla.

        Mihin sinä sitä potkua tarvitset siinä kuusikorven tiellä?


      • Ei_räkänokille
        kikkailut.sikseen kirjoitti:

        Vasta sitten, kun Toyota tekee autonnäköisen hybridin, jossa on myös riittävästi potkua. Lexuksen isompia ha-malleja voisi mielenkiinnosta kokeilla.

        arvoautoja anneta edes kokeiltavaksi kun ns. substanssi puuttuu.


      • kylillä.juorutaan
        Ei_räkänokille kirjoitti:

        arvoautoja anneta edes kokeiltavaksi kun ns. substanssi puuttuu.

        Sinä sait ostettua sen vanhan Lexuksesi vaimosi saamilla perintörahoilla.


      • No_ei_vaan
        kylillä.juorutaan kirjoitti:

        Sinä sait ostettua sen vanhan Lexuksesi vaimosi saamilla perintörahoilla.

        meilläpäin on ollut tapana pärjätä omillaan. Ja kyllähän me pärjäämmekin. Kunpa poju tietäisit. Töitä ei ole tarvinnut tehdä enää 8 vuoteen ja silti vielä teräkunnossa. Salille tästä pitää taas kohta lähteä.


    • Tero.ihmettelee

      Kyllä ne Toyotan hybridit ovat vielä monta vuotta edelläkävijöitä hybriditekniikassa ja vähäpäästöisiä. Viimeisimmässä päästötestissä monta hybridi Toyotaa todettiin mm. Teslaa vähäpäästöisemmäksi.
      Ei ympäristön suojelu ole pelkkää säästämistä vaan siihen pitää panostaa ja saada samalla hybriauton ajomukavuus, jouhea liikkuminen ja hiljaisuus toimintavarmuudesta puhumattakaan.
      Juttelin tänään yhden töpseli-kansanvaunuihmisen kanssa, joka valitti, ettei puolta tuntia kauempaa pysty sähköllä ajamaan ja sen jälkeen palaa polttoainetta lähes 10l/100km kaupungissa.
      Tero ajelee helposti noin 4,2l/100km kulutuksella kesäkeleissä.

      • rivakastikiihtyvä

      • Tero.laskee
        rivakastikiihtyvä kirjoitti:

        Jos haluaa ostaa mahdollisimman vähän bensaa niin ratkaisu on yksinkertainen,
        http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajossa-rivakasti-kiihtyva-sahkoauto-volkswagen-egolf/

        Näyttää tuo eGlof kiihtyvän 0-100kmh suunnilleen yhtä ripeästi kuin Toyota Auris hybridi, mutta hintaa sillä on 17000 enemmän. Erotuksella ostelee keskimääräinen ajelija Toyotaan reilusti yli 20 vuoden polttoaineet.
        Ratkaisusta tulee se huomioiden vielä yksinkertaisempi.


      • höpöhöpö_tero
        Tero.laskee kirjoitti:

        Näyttää tuo eGlof kiihtyvän 0-100kmh suunnilleen yhtä ripeästi kuin Toyota Auris hybridi, mutta hintaa sillä on 17000 enemmän. Erotuksella ostelee keskimääräinen ajelija Toyotaan reilusti yli 20 vuoden polttoaineet.
        Ratkaisusta tulee se huomioiden vielä yksinkertaisempi.

        Ei näytä! Auris hybrid ei ole missään luotettavassa mittauksessa kiihtynyt alle 11 sek. 0-100km/h, eGolf taas on kiihtynyt alle 10 sekunnin!. Ero on merkittävä.
        Auriksesta ei tulisi Golfin veroista autoa vaikka kiihtyisi nopeammin.
        eGolfin hinta on kallis, mutta niin on vielä kaikkien sähköautojen. Tuskin sitä kukaan ostaa pelkästään rahaa säästääkseen, kuten ei osta Toyotan hybridiäkään.


    • Hiikoli

      Prius plus ympäri vuotinen kulutus 5.2 l satasella.Tilava.korkeampi aika painava yli 1500kg auto.Ei kyllä ollenkaan paha.Vastaava ilman hybridiä vie turboineen 7-8 litraa.

      • matikka.hukassa

        Pikkaista liioittelua taas molempiin suuntiin. Keskiarvo Prius plussalle on 5,6 ja vastaavat tilat tarjoava Golf Sportsvan vie 6,6.
        Pidän erittäin kornina alkaa puhumaan Priuksien suhteen taloudellisuudesta. Tilanne on nimittäin niin että jo Priuksen ostaminen kertoo siitä etä ostaja ei ymmärrä kokonaiskustannusten päälle hevon persettä. Tässäkin tapauksessa Priuksen ostaja maksaa ensin yli 40.000 euroa, eli 17.000 enemmän kuin Golfin hinta on ja sen jälkeen on helvetin tohkeissaan siitä että bensakulut ovat 13 euroa pienemmät tuhannella kilometrillä.
        Hölmöläisten hommaa, sanoisin.

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/1377-Golf_Sportsvan.html?fueltype=2&constyear_s=2012&power_e=106&minkm=3000&powerunit=2

        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1288-Prius_Plus.html?minkm=3000&powerunit=2


      • Vstaavat_tilatko

        Miten niin vastaavat tilat. Prius tarjoaa yli 50% suuremman tavaratilan. Golf 498 L ja Prius 784 L.
        Ja laita aina automaatti vertailuun Golfista (7,31 l/100km) niin tulos on enemmän vertailukelpoinen.


      • Huono.matikkapää
        Vstaavat_tilatko kirjoitti:

        Miten niin vastaavat tilat. Prius tarjoaa yli 50% suuremman tavaratilan. Golf 498 L ja Prius 784 L.
        Ja laita aina automaatti vertailuun Golfista (7,31 l/100km) niin tulos on enemmän vertailukelpoinen.

        Automaatillakin hinnan eroksi jää yli 15.000 euroa. Aika typeryyttä maksaa noin paljon että pääsee säästämään hiluja tankatessa.


      • Valehtelijan.oikaisua

      • tahallaan.väärin.valittu

        Tuossa on tarkoitushakuisestio mukana kaikki moottoriversiot. Tottakai pitää verrata suorituskyvyltään vastaavia moottoriversioita. Silloin 1.2 Bluemotion on se oikea vertailukohde, ei esin 150 heppaiset.
        Tyhmempikin sen ymmärtää.


    • kuinkaTyhmäSaaOlla

      Kaikissa nykyisissä autoissa on pieni kulutus jos vaan ajaa taloudellisesti ja mitä merkitystä oikeasti on muutamien desilitrojen kulutuseroilla kun suurin osa ihmisistä ajaa se 10-15tkm vuodessa? Toyotavaarille se n ehkä tärkeää, koska elämässä ei ole juurikaan muuta muuttuvaa tekijää ja on siinä se yksi ainoa peruste vaihtaa autoa pari vuoden välein pihimpään, koska muorille pitää keksiä aina joku viisas peruste auton vaihtoon.

    • SimplyClever1

      näinhän se menee käytännössäkin. toyotan hybridimalleilla pääsee pitkällä maantieajoreissulla noin 3 litran keskikulutukseen ilman akujen antamaa voimaa, samanlaisella ajolla esimerkiksi vaggin diesel moottorit kuluttavat 6,5-7 litraa dieseliä sataselle joka on myös tankkaamalla mitattu todellinen kulutus johon tulokseen tuli myös autobild lehti. kyllä siis hybridi tulee puolet halvemmaksi kuin dieselit.

      • Pelkkää.lätinää

        Normaaliin tero-tyyliin pelkkiä hihasta vedettyjä juttuja ilman lähdelinkkejä.


      • Tero.mittailee
        Pelkkää.lätinää kirjoitti:

        Normaaliin tero-tyyliin pelkkiä hihasta vedettyjä juttuja ilman lähdelinkkejä.

        Nuo "pirtumonitorin" luvut eivät ole vertailukelpoisia Suomessa, koska meillä ajetaan aivan erilaisissa olosuhteissa. Oikeampi vertailuluku saataisiin kun sama kuljettaja ajaisi molemmilla autoilla muutamia tuhansia kilometrejä samoja reittejä.
        Kun katselee millaisia kilometrejä on mm. Saksassa myynnissä olevilla Auriksilla ajettu muutamassa vuodessa niin näkee, että autot liikkuvat todella paljon, jopa 50tkm vuodessa.
        Missäpä lie töpseligolfin kiihtyvyyksiä mittailtu kun tehdaskin ilmoittaa 10,6 s. Youtubessakin on videoita, joissa Auris kiihtyy jopa 8,5 sekunnissa ja mm Moottori-julkaisu mittasi 10,4s. Tehdas ilmoittaa muistaakseni 11,0s.


      • tuo_oli_huuhaata

        Oho, ompa tero repinyt ihmeellisiä lukuja korviensa välistä.
        Uusi Prius ei kulkenut Tekniikan Maailman koeajossa millään yli 70km/h tasanopeudella alle 4,5l/100km kulutuksella.
        Jo 10 vuotta sitten Golf Variant TSI 140hp kulki samaa 70km/h nysväysnopeutta litraa pienemmällä kulutuksella. Vasta tasanopeutta yli 90km/h Prius alkaa kulkea vähemmällä äärettömän pienen ilmanvastuksensa ansiosta.
        Suorahkolla kestotiellä (maantieajo) keskinopeudella 77km/h Prius kulutti 4,9l/100km kun Golf vain 4,7l/100km jopa suuremmalla keskinopeudella 84km/h.
        Faktoja voi tarkistaa oheisista tauluista:
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue1357/page682332/56744ac30ec1f44985fc39160a8f89f6-745x2000.jpg
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue225/page337766/07b2e02a02ffc972ef1a7ef1ac610ede.jpg


      • Tero.ei.päästele
        tuo_oli_huuhaata kirjoitti:

        Oho, ompa tero repinyt ihmeellisiä lukuja korviensa välistä.
        Uusi Prius ei kulkenut Tekniikan Maailman koeajossa millään yli 70km/h tasanopeudella alle 4,5l/100km kulutuksella.
        Jo 10 vuotta sitten Golf Variant TSI 140hp kulki samaa 70km/h nysväysnopeutta litraa pienemmällä kulutuksella. Vasta tasanopeutta yli 90km/h Prius alkaa kulkea vähemmällä äärettömän pienen ilmanvastuksensa ansiosta.
        Suorahkolla kestotiellä (maantieajo) keskinopeudella 77km/h Prius kulutti 4,9l/100km kun Golf vain 4,7l/100km jopa suuremmalla keskinopeudella 84km/h.
        Faktoja voi tarkistaa oheisista tauluista:
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue1357/page682332/56744ac30ec1f44985fc39160a8f89f6-745x2000.jpg
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue225/page337766/07b2e02a02ffc972ef1a7ef1ac610ede.jpg

        ADAC testasi autojen kokonaispäästöjä hiljattain ja siinä tutkimuksessa Toyotan hybridit nappasivat kärkisijoja heti BMW:n töpselimopoauton jälkeen. Jopa Tesla jäi Toyotien taakse. VW:n kulkine oli sijalla 69 77 testatun joukossa.
        Kulutus ja päästöt kun näyttää olevan hivenen eri asia ja Toyota on tunnetusti vähäpäästöisin moottoritekniikan ansiosta.


    • höpöhöpöä

      Kokonaiskustannuksiltaan Toyotan hybridi ei ole edes harkitsemisen arvoinen vaihtoehto uuden auton ostajalle, koska perinteisellä polttomoottorilla (ainoastaan) varustettu auto on edullisempi pitää yllä.

      • Kohti_Hybridiä

        En nyt ihan allekirjoita tuota. Puhutte jatkuvasti Auris tai Prius hybrideistä ja unohdatte Yariksen kokonaan. Bensa ja hybridi Yarisen hintaero samoilla varusteilla on 2k € luokkaa. Vakuutus, käyttömaksu, parkkikulut ovat hybridille edullisemmat. Jos ajat pääasiassa kaupungissa on hybridi järkevämpi.


    • Jhhjjchjjjj

      "Nuo "pirtumonitorin" luvut eivät ole vertailukelpoisia Suomessa, koska meillä ajetaan aivan erilaisissa olosuhteissa."
      Eipä ole suuri ero Suomen ja Saksan liikenteen välillä. Ja vaikka eroa olisikin niin silti kulutusluvut ovat vertailukelpoisia keskenään.
      Ero hybridien hyväksi on alta litran kun verrokiksi ottaa eco-bensaturbon ja alle viiden litran lukemat ovat pötypuhetta. Toki joku pääsee alta viiden litran, mutta keskiarvoksi tulee lähemmäksi viittäpuolta.

      • faktoja_unohtamatta

        Melko hyvin korreloi Spritmonitrin tilastot Tekniikan Maailman käyttötestin kanssa Auris Hybridin kohdalla. Spritmonitorin keskiarvokulutus on 5,49l/100km, Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötestin keskikulutus oli 5,6l/100km. Suomen talvi todennäköisesti on hiukan nostanut kulutusta Saksa oloihin verrattuna.
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue225/page337766/07b2e02a02ffc972ef1a7ef1ac610ede.jpg
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2015&constyear_e=2017&power_s=100&power_e=140&gearing=2&powerunit=2
        Golf 1,0 TSI Bluemotion olisi sopiva verrokki tuolle Aurikselle, mutta valitettavasti se on kovin harvalukuinen Saksassa, että Spritmonitoriin niitä ei ole eksynyt automaattivaihteisena kuin pari kappaletta.
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2015&constyear_e=2017&power_s=100&power_e=140&exactmodel=1,0 TSI Bluemotion&powerunit=2


      • Tero.testailija
        faktoja_unohtamatta kirjoitti:

        Melko hyvin korreloi Spritmonitrin tilastot Tekniikan Maailman käyttötestin kanssa Auris Hybridin kohdalla. Spritmonitorin keskiarvokulutus on 5,49l/100km, Tekniikan Maailman 60000km:n käyttötestin keskikulutus oli 5,6l/100km. Suomen talvi todennäköisesti on hiukan nostanut kulutusta Saksa oloihin verrattuna.
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue225/page337766/07b2e02a02ffc972ef1a7ef1ac610ede.jpg
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&constyear_s=2015&constyear_e=2017&power_s=100&power_e=140&gearing=2&powerunit=2
        Golf 1,0 TSI Bluemotion olisi sopiva verrokki tuolle Aurikselle, mutta valitettavasti se on kovin harvalukuinen Saksassa, että Spritmonitoriin niitä ei ole eksynyt automaattivaihteisena kuin pari kappaletta.
        https://www.spritmonitor.de/en/overview/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&constyear_s=2015&constyear_e=2017&power_s=100&power_e=140&exactmodel=1,0 TSI Bluemotion&powerunit=2

        Korreloi ja korreloi. Vastaavantehoisen Golfin kulutus näyttää olevan pienimmillään samaa luokkaa kuin Auriksen keskikulutus 5,37 ja Golfilla 7,02, suurimmillaan 8,81, joka vastaa aika hyvin omia kokemuksia, joita olen kerännyt molemmilla kulkuvälineillä. Kaupungissa tuo Golf hörppii väkisinkin kahdeksan tuntumaan ja Auris nuuhkii lähes puolta vähemmän. Sama kuski, sama matka!
        Mutta kulutus on vain osa auton ympäristöystävällisyydestä, jossa Toyota on ylivoimainen hybridiautoillaan kilpaillen helposti täyssähköautojen kanssa.


      • vastaavantehoinen_vitsi
        Tero.testailija kirjoitti:

        Korreloi ja korreloi. Vastaavantehoisen Golfin kulutus näyttää olevan pienimmillään samaa luokkaa kuin Auriksen keskikulutus 5,37 ja Golfilla 7,02, suurimmillaan 8,81, joka vastaa aika hyvin omia kokemuksia, joita olen kerännyt molemmilla kulkuvälineillä. Kaupungissa tuo Golf hörppii väkisinkin kahdeksan tuntumaan ja Auris nuuhkii lähes puolta vähemmän. Sama kuski, sama matka!
        Mutta kulutus on vain osa auton ympäristöystävällisyydestä, jossa Toyota on ylivoimainen hybridiautoillaan kilpaillen helposti täyssähköautojen kanssa.

        "Vastaavantehoisen Golfin kulutus näyttää..."
        On aivan yks hailee mitä tehoksi sanotaan. Suorituskyky ratkaisee oikean vertailukohdan. Golf 1,0 TSI DSG hakkaa suorituskyvyssä Auris hybridin mennen tullen vaikka on paperilla heikkotehoisempi.
        http://www.zeperfs.com/duel4606-6328.htm


    • Eibhemmetti

      litran mopolla ajetaan 100.000 ja kaput.

    • hiikoli

      kyllä se plussan kokonaiskulutus on 5.2l satasella mulla.Sekun on mitattu tankkauksista.Ajelen enimmäkseen maantietä ja motaria.Kaupunkiajoa noin 5-10%

    • dfdfsdafasdafasd

      Toyotan hybrideissä on kaikkein pienin kulutus kuten aloituksesta ilmenee. Mitkää muut autot eivät pysty parempaan.

    • KaikkeinPieninKulutus

      Kaikkein pienin kulutus. Niin on.

    • Nouse

      Tästä asiasta taas valehdeltiin niin nostetaan ylös.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3365
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2941
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2789
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1867
    5. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1040
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      860
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      104
      854
    Aihe