Jokin vääristymä(kö)?

unknown2

Kertokaapa maallikolle, mitä näin...
Olin bussilla menossa keskustaan, 13 aikoihin päivällä, viimeviikolla.
Pilvipoutainen sää.
Yleensähän käy niin, että auton liikkuessa jokin kohde taivaalla
myös näyttää liikkuvan.
Näin pienen pitkulaisen "pilven" siis muiden vaaleiden pilvien värisen, mutta se oli pystysuorassa ja näytti liikkuvan alaspäin.
Jäin seuraamaan sitä, ja se tuli vaan kokoajan suoraan alas,
välillä jokin pilvi oli edessä, mutta sitten se taas tulikin näkyviin,
ja suunta oli edelleen alaspäin. Siis jyrkästi alaspäin. Kuin putoaisi.
Se oli siis "laskeutunut" noin minuutin aikana jo tosi paljon.
Sitten tuli puita ja korkeita taloja, ja hävitin "pilven" näkyvistäni.
Lentokone? Kentälle matkaa n. 4 km linnuntietä. Koneita siis näkyy usein.
Vilkkuvia valoja ei näkynyt, eikä mitään heijastuksia. Eikä vanaa.
Katsoin äskettäin videon, ja siinä oli "samoin käyttäytyvä pilvi"mutta jokin muu, kuin pilvi.

Saa naureskella jos haluaa :) mutta kertokaa, voiko olla ihan "aistiharha"?
Selitys tälle varmaan löytyy.

12

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyseessä oli tuskin lentokone, vaikka kenttä olikin lähellä. Lentokoneilla kun ei ole tapana matkata runko pystysuorassa maata kohden, elleivät sitten ole syöksymässä maahan taikka tekemässä jotain muuta typerää.

      Kerroit, että näkemäsi muodostelma muistutti pilveä. Sinusta se vaikutti kuitenkin liikkuvan poikkeavalla tavalla muihin pilviin nähden, jotka tapahtumahetkellä olivat taivaalla.

      Olisiko kuitenkin mahdollista, että pilveltä näyttävä muodostelma olisi ollut pilvi?

      Kieltämättä antamasi kuvaus pilven muodosta vaikuttaa poikkeukselliselta, mutta pilvien kohdalla mittakaava ja etäisyys saattavat aiheuttaa virheellisiä käsityksiä pilvien todellisesta liikkeestä. Varsinkin kun olit itse jokseenkin nopeasti liikkuvassa kulkuneuvossa.

      Tarkoitan siis sanoa, että näkemäsi pilvimuodostelma oli mitä luultavimmin kauempana kuin muut pilvet, ja sai sen vuoksi aikaiseksi vaikutelman, että se liikkui kun sinä liikuit. Näin käy kun esimerkiksi seuraa liikkuvasta ajoneuvosta katseellaan kuuta.

      Voit itse pitää kokemustasi mitä selittävimpänä tapahtumana kaikille elämän mysteereille, mutta kenellekään muulle sillä ei oikeastaan ole mitään selitysvoimaa. Pilvi pilvien joukossa.

      • Ikävä kyllä tällaista havaintoilmoitusta on enemmän tai vähemmän mahdotonta tutkia, vaan se kuuluu sarjaan 4J(= Joskus Joku näki Jotakin Jossakin).
        Päivämäärä puuttuu, paikkakunta puuttuu,ilmansuunta puuttuu. korkeuskulma puuttuu,mihin ilmansuuntaan kohde liikkui, ilmoittaja on nimetön,jne.
        Tutki nyt sitä sitten....
        Jokaisen ufotutkijan tiedossa on myös se fakta että liikkuva auto on se huonoin havaintopaikka juuri siksi että auto liikkuu.
        On minulla silti yksi villi veikkaus: Läheisen lentokentän takia mieleeni tulee lentokoneen jättövana joka hyvinkin saattaa olla vaaleampi kuin " muut pilvet".
        Tiedossa on myös se että kun kone katoaa horisonttiin niin se näyttää "putoavan alas".
        Joka tarkottaisi sitä että olet ehkä nähnyt pelkän jättövanan vaikka et itse konetta.
        Jos tiedossa olisi enemmän yksityiskohtia niin olisi helppo tarkistaa liikkuiko tuohon aikaan siellä joku lentokone


      • unknown2
        B.Borg kirjoitti:

        Ikävä kyllä tällaista havaintoilmoitusta on enemmän tai vähemmän mahdotonta tutkia, vaan se kuuluu sarjaan 4J(= Joskus Joku näki Jotakin Jossakin).
        Päivämäärä puuttuu, paikkakunta puuttuu,ilmansuunta puuttuu. korkeuskulma puuttuu,mihin ilmansuuntaan kohde liikkui, ilmoittaja on nimetön,jne.
        Tutki nyt sitä sitten....
        Jokaisen ufotutkijan tiedossa on myös se fakta että liikkuva auto on se huonoin havaintopaikka juuri siksi että auto liikkuu.
        On minulla silti yksi villi veikkaus: Läheisen lentokentän takia mieleeni tulee lentokoneen jättövana joka hyvinkin saattaa olla vaaleampi kuin " muut pilvet".
        Tiedossa on myös se että kun kone katoaa horisonttiin niin se näyttää "putoavan alas".
        Joka tarkottaisi sitä että olet ehkä nähnyt pelkän jättövanan vaikka et itse konetta.
        Jos tiedossa olisi enemmän yksityiskohtia niin olisi helppo tarkistaa liikkuiko tuohon aikaan siellä joku lentokone

        Se tapahtui torstaina 23.3 n.klo 13 Olin matkalla Tampereen valtatietä
        Turun keskustan suuntaan, eli pohjoisesta etelään.
        Tuo "pilvi" näkyi idässä ja liikkui tosiaan ylhäältä alas, kun isommat pilvet
        tuntuivat liikkuvan vaakatasossa.
        Lentokoneeksi minäkin sitä arvelin ja arvelen edelleen.
        En vaan ole ennen havainnut konetta tuollaisesta kulmasta,
        vaikka niitä tosiaan näkyy saapuvina ja lähtevinä.
        Lentokenttä jäi siis taakseni, linnuntietä sen 4 km.
        Ei kylläkään näyttänyt mitenkään lentokoneelta, vaan nimenomaan
        pilveltä, joka oli pitkulaisen muotoinen, ja vähän isompi lentokonetta.
        Mutta tuossa korkeuskulmassa ja etäisyydessä arviointi saattaa
        vääristyä melkoisesti, ja tosiaan kun olin liikkuvassa autossa.
        Joten en lähde heittämään mitään "tarkkoja" etäisyyksiä.
        Kuitenkin tuo "putoaminen" oli outoa, ei se kyllä ehkä jättövana voinut olla...
        Eikä siinä näkynyt mitään "kallistumista" vaan vain putoamista.
        Sellaista jyrkkää putoamista. Paremmin en osaa kuvailla.
        Kovin kaukanakaan se ei ollut, tai näyttänyt olevan. Siksi koetin erottaa valoja.


    • kekko123nen

      Muljauttelitko silmiä havainnon aikaan?

    • Olen tutkinut vähän tuota lentoliikennettä ja löysin että torstaina 23.3.2017 kello 13.02 on Abu Dhabilaisen lentoyhtiön Etihad Airwaysin Boeing 777 ollut matkalla Abu Dhabista Los Angelesiin ja kello 13.02 se on ollut 34.000 jalan korkeudessa Tampereen ja Mikkelin välissä.
      Tämä kone sopisi hyvin selitykseksi havaintoon paitsi että nuo ilmansuunnat eivät nyt täsmää ilmoituksen mukaan.
      Tuo kone on nimittäin ollut matkalla kaakosta luoteeseen ja on näin ollen kadonnut horisontissa luoteessa eikä idässä.

      Toisaalta kun katsoo ilmoittajan raporttia niin nuo ilmoitetut ilmansuunnat pistää vähän miettimään.
      Ensimmäisessä ilmoituksessa ilmoittaja kertoo että ” olin bussilla menossa keskustaan...”
      Toisessa ilmoituksessa ilmoittaja kertoo että ”oli matkalla Tampereelta Turun keskustan suuntaan ”.

      Itse jos istun bussissa matkalla Tampereelta Turun keskustaan niin en kyllä ilmoittaisi että ”olen menossa keskustaan” vaan kertoisin että ”olen matkalla Turkuun”.
      Vielä vähemmän kertoisin lähellä Tamperetta että ” olen menossa keskustaan”.( Jos tarkoittaa Turkua).

      Karttaa kun katsoo niin näkee että Tampereen Pirkkalan lentoasema lähimmillään on 5km länteen Tampereen-Turkun valtatieltä ( ei siis pohjoisessa valtatieltä.)

      Edellä olevilla kommenteilla ajan takaa sitä että jos ilmoittaja on nähnyt tuon mainitun lentokoneen jättövanan niin nuo ilmansuunnat eivät täsmää oikein.

      Mutta muuta sopivaa lentokonetta en ainakaan nyt löydä.
      Jos ilmoittaja olisi ollut matkalla Tampereen keskustaan ( eikä poispäin) niin tuo kone olisi sopinut mainiosti havaintoon.

      • unknown2

        Unohdin täsmentää, että Turussa on jonkinmatkaa tieosuus joka on nimeltään Tampereen valtatie.
        Elikkäs olin tuolloin 13.00 aikoihin jo melkein 3 km päässä Turun keskustasta.
        Runosmäen liittymän ja keskustan välimaastossa.
        Ja tuo "kohde" oli idässä.


    • Lähetysrienaaja

      Ajan rakenne on muuttunut.

    • kekko123nen

      Tuliko suustasi avaruuskuolaa?

    • Ahaa, no tuo tieto muuttaakin kaiken.
      Samalla se helpottaa tämän havainnon selvittämistä.
      Se helpottaa sen takia että kun katsoo karttaa niin näkee heti että Turussa oleva Tampereen valtatie kiemurtelee kuin käärme eri suuntiin.
      Välillä se menee sinne ja välillä tänne.
      Ei voi olla helppoa autossa tietää tarkkaan missä on mikäkin ilmansuunta milläkin hetkellä.
      Joten palaan tuohon edellämainittuun Abu Dhabin lentokoneeseen.
      Veikkaan kyllä että näit tuon koneen jättövanan joka näytti "tulevan alas" kun kone loittoni.

      • unknown2

        Hmmm.... Satuin matkaamaan juuri silloin lähes suoralla (pitkällä)
        osuudella, ja tämä näkemäni ilmiö jäi siinä loppuvaiheessa, kun mutkaa alkoi tulla,
        ja korkeita taloja, pois näkyvistä.
        Tiivistyykö muuten koneen jättövana, ja tulee alas yhtenäisenä...
        nehän yleensä hakoavat ja muuttavat muotoaan.
        Suuntavaistoni toimii erinomaisesti :)
        En nyt sitten tiedä tästä, harmi kun näköyhteys katkesi.


    • sekosikojoku

      Hehheh! Ilmansuunnat häviää kun meette bussiin. Varokaa busseja ja käärmeksiä!

    • hhhkkkkk

      Tiiän ton paikan, ei siinä kukaa mitään sekoo. Eri juttu sit et mikä se oli.
      Joku muu nähny jotain?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      29
      5847
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      241
      3347
    3. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      272
      2934
    4. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      128
      2594
    5. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2240
    6. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      112
      1943
    7. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      208
      1855
    8. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      192
      1669
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      57
      1375
    10. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1292
    Aihe