Pöllikuski

Rahtari89

Naurattaa aina kun pöllikuskit pitävät hommiaan vaikeina ja naureskellaan facebookissa kun joku rahtari on jäänyt väliteliautolla jumiin pieneen mäkeen.

On tosi vaikeaa ajaa metsässä missä on ajanut lukemattomia määriä, lisäksi autot on tehty kulkemaan metsiin eikä pelkästään maanteille. Peruuttaminenkin on huomattavasti helpompaa verrattuna kaappiautoon, koska pankot ei paljon näkyvyyttä estä toiselle puolelle.

17

2738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kekekekeke

      Näinpä. Ja nämä samat "ammattisankarit" eivät älyä pyytää työstään edes työehtosopimuksen mukaista palkkaa - saati että saisivat enemmän!

    • eikannatamollata

      No en kyllä lähtis (enkä varmaan enää pääsiskään) puuhommiin vaikka kokemusta on rahtiliikenteestä vuosikymmeniä. Nosturin käytön varmaan oppii jossain ajassa mutta ei ne tiet ole häävejä eikä lastauspaikat ole mitään laituripaikkoja lämpimissä halleissa. Ketjut alle ja pois, sekin jäis monelta "väliteli" kuskilta tekemättä. Olen aina pitänyt näitä metsäkuskeja parempana kun pikitienkulkijat. Mielelläni heitän vastaantulevalle puukuskille tervehdyksen.

    • Kokemustako

      Noh onkos aloittajalla sitten pölliautonkuljettajan hommista kokemusta? Vai arvosteletko muuten vaan?
      Ei ole kyllä minullakaan, mutta en ala arvostelemaankaan. Pöllön hommaa olisi arvostella työtä josta ei itsellä ole henkilökohtaista kokemusta.
      Minusta jotain pölliautonkuljettajan työn vaativuudesta kertoo se, että niihin ei pääse ihan tuosta vaan ja kuka vaan. Niihin hommiin palkataan kokeneita ja ammattitaitoisia kuskeja.

    • Pöllikuski

      Aloittaja selvästi väheksyä kuljettajan merkitystä ammattitaitoa vaativissa olosuhteissa. Eli sinun mielestä myöskin autourheilupuolella kuka tahansa pystyy haastamaan tasapäisesti Räikkösen ja Latvalan jos vaan saa samanlaisen kaluston alleen? Kertoisitko edes montako vuotta olet ajanut raakapuuta metsästä että olet päätynytässä moiseen ajatukseen, jatketaan sitten keskustelua...

    • sixwheels

      Kelirikko aikana kuskit viettää kesälomaa, kura lillukassa ei liiku kuin ivecot?

      • ettäsellasta

        Ne onkin niitä tupperwaren kertakäyttö autoja ja helkkaristi pientä sähkövikaa. Jos ei muualla niin, ainakin päälirakenteen ja alustan välisissä komponenteissa. Mitä itse olen nähnyt ja kuullut.


    • armas.1

      Minä luulen että oot aeka vasta kortin saanu ja sinulle on tutuin kaappi, jääkaappi josta kaljaa rahtaat telkkarin eteen nojatuoliin.

    • Joka työ vaatii tekijänsä,rahtimiehet ovat myös tosi ammattilaisia

      • Yks-Tollo

        Kaikista tolloimat alkaa AUTONKULJETTAJIKSI


      • Oletkos.ajatellut
        Yks-Tollo kirjoitti:

        Kaikista tolloimat alkaa AUTONKULJETTAJIKSI

        Onneksi on niitä "tolloja" jotka autoilevat ammatikseen muuten loppuis sulta leipä, maito ja muut päivittäistavarat. Kerron salaisuuden sulle ne ei kasva kaupanhyllyllä vaan sinne ne kulkevat kumipyörien päällä veikkoseni.


      • rrrrrrrrrrrrrr
        Yks-Tollo kirjoitti:

        Kaikista tolloimat alkaa AUTONKULJETTAJIKSI

        Niin ja Yks-Tollo ei pääse autonkuljettajaksi vaikka kuinka yrittää. Se vaan huutelee täällä kun on työttömänä ja on aikaa olla KONEELLA.


      • johtaajohtaaja
        Yks-Tollo kirjoitti:

        Kaikista tolloimat alkaa AUTONKULJETTAJIKSI

        Kaikki voi nimittää itseään autonkuljettajaksi mutta automies on eri asia ja sitä ei kaikki tiedä.


    • etr46y7jjjjjjj

      Omat haasteensa kaikessa mutta ei kai tuokaan homma nyt niin ihmeellistä ole.
      Ymmärrettävästi kaiken maailman metsäteillä ajeluissa on omat haasteensa ettei esimerkiski
      koko ajan tartte pyytää hinaus apua.

      Laita pöllikuski keskustaan ajamaan paketteja 30 paikkaan 8h aikana kuorma-autolla,
      saattaa avartaa maailmaa pöllikuskille että omat haasteensa ne on muissakin ajo hommissa.
      No harvempi firma enää pakettia vissiin ajelee kuorma-autoilla, pakulla pääsee paremmin.

      Siinä sitä on monessa ajohommissa ihmettelyä kun väestö on iäkästä että
      mistä saa tilalle uusia tekijöitä.

      • Ususjshshsk

        "Siinä sitä on monessa ajohommissa ihmettelyä kun väestö on iäkästä että
        mistä saa tilalle uusia tekijöitä."

        Ei niitä nuoria tulekaan alalle.

        Kyseenalaiset palkanmaksutavat, tekemisiä seurataan ja sakkoja ropisee pienistä työvirheistä. Puhumattakaan työajoista ja oloista. pitäisi lähteä töihin kahdelta yöllä ja painaa ilman taukoja iltapäivä neljään. Puhelin soi ja kaikki vittuilevat kun olet myöhässä, tai isäntä soittaa että olet typeröinyt ajaessa ja henkilöautonkuljettaja Martta pelästyi ohituksestasi moottoritiellä.

        Kun viimeinkin pääsee tehtaalle mistä on koko aamu soiteltu, katoavat kaikki trukkikuskit kuin pieru saharaan, itse ei saa purkaa koska isojen tehtaiden työturvallisuusohjeistukset, näin tiukalle laskettu aikataulu kusee ja päivä menee laittomaksi.

        Tehtaat kyllä oppivat kun pari kertaa jatkoin matkaa, kun ei ollut yksinkertaisesti aikaa odotella.


    • Tulppaa

      Pöllikuskit on semmoosia kuskeja että ne on koko tien tukkona. Metsätiellä ne sulkee tunniksi koko tien kun ne lastaa. Ne ei ole kuullutkaan sellaisesta lastausalueesta josta pääsis ohi tien käyttäjät. Pöllikuski ku menee markettiin niin se jää pällistelemään ovelle että mitähän täällä kaupassa on. Pöllikuski täyttää koko kaupan oven ja kukaan muu ei pääse sisälle kun se jöpöttää siinä ostoskärryjen kanssa oven tulppana.

    • rupiKullit

      Väheksymällä toisten duuneja ei oma ego kovin korkeita pisteitä saa . Pienimulkkuisen ininää .

    • Anonyymi

      Tämä on aika vanha keskustelu, mutta.

      Ite olen todellakin vanha pitkänlinjan pällikuski jo monessa polvessa. Koulutuksenikaan ei ole ole hassumpi.
      Em ammattilaiset oimivat alalla, jossa kokonaispainoat ovat maksimissaan lastauksen jälkeen usein varsin haasteellississa olosuteissa.
      Tietty ammattitaito on kuljettajien alalla paikallisiin olosuhteisiin liittyvä.
      Esim kaupunkibussin kuljettala joutuu erityisesti talviolosuhteissa haastavaan tilanteeseen. Perusjuttuna tämä ei juurikaan poikkea pöllikuskin toimintaymäristiöstä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6618
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2652
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2233
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1894
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe