Esitteet pelkkää mainosta

OletkoMainonnanUhri

Vaihto-oppilasjärjestöjen esitteet ja ns. infotilaisuudet ovat pelkkää mainontaa. Lupaukset osoittautuvat varsin usein täysin katteettomiksi.
Jokainen kuva, jokainen kertomus ja jokainen kokemus on tarkkaan valittu ja harkittu!!
Todellisuus voi olla toinen - rahojen menetys ja karmaiseva suuri pettymys, joista järjestöt vaikenevat.

Olkaa siis valppaita ja hakekaa tietoa myös järjestöjen ulkopuolelta! Valveutuneet nuoret ovat myös tietoisia, että järjestöt tilaavat korvausta vastaan nuorilta näitä positiivisuusblogeja, joissa hehkutetaan vaihdossa oloa. Silkkaa mainosta siis!

12

539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiTakeitaMistään

      Homman nimihän on se, että isäntäperheitä ei ole sellaista määrää kuin vaihtareita. Järjestöt ovat ratkaisseet ongelman siten, että kelpuuttavat ja värväävät kaikki mahdolliset "perheet" ja lähettävät vaihtarit kohdemaahan jopa ilman minkäänlaista isäntäperhettä, tai edes tietoa siitä!
      Miksi näin? Koska järjestö haluaa ne rahat jotka asioista tietämättömöt ihmiset ovat heille jo ennakkoon maksaneet!!
      Muistakaa: TAKUUTA EI OLE!!!!

    • ÄlkääTulkoHuijatuksi

      Hyvää pohjaa asioiden selvittämiselle antaa ns. "Kielletyt kysymykset" joihin voi hakea vastauksia järjestöiltä.
      Lisänä riitautetut asiat, joista löytyy julkisia päätöksiä.

      Kannattaa myös kiinnittää huomiota järjestöjen toimintaan menneinä vuosina... Miksi esimerkiksi YFU on kokenut niin tärkeäksi keplotella irti valmismatkalaista, että on riidellyt asiasta vuosikaudet hallinto-oikeudessa ja korkeimmassa hallinto-oikeudessa?! Mikä valmismatkalain noudattamisessa on niin vaikeaa, että kuluttajalta haluttiin viedä sekin turva?!

      Vertailkaa järjestöjä ja kiinnittäkää huomiota mainontaan! Mikäli järjestö markkinoi toimintaansa puhtaasti aatteellisena kuten YFU, miksi vaihto-ohjelmien hinnat ovat samaa luokkaa kuin kaupallisilla järjestöillä?

      Mikäli järjestö taas markkinoi toimintaansa voittoa tavoittelemattomana (ei maksa veroja), miten vaihto-ohjelmista saadut varat jakautuvat?

      Hakekaa vastauksia! Ne valottavat järjestön toimintaa ja kertovat luotettavuudesta...

    • mainonnan.alkeet

      Mainos on aina mainos, alasta ja tuotteesta riippumatta. Mainoksen tarkoitus on myydä ja houkutella ostajia. Mainos tuo aina esiin harkitusti tuotteen parhaat puolet, ei koskaan huonoja puolia. Mainosta pitää valistuneen kansalaisen osata lukea, on osattava lukea myös se, mitä ei sanota.

      Ainoa haitta, joka jossain mainoksessa joskus on mainittu, on: "Saattaa aiheuttaa riippuvuutta."

      Miten vaihto-opiskelumainoksen pitäisi poiketa muusta mainonnasta? Sehän ei olisi silloin enää mainos. Mainokset tehdään erittäin huolellisesti ja psykologiseen tietoon ihmisen ostokäyttäytymisestä perustuen. Tämä on normaalia mainontaa.

      Toisaalta mainonnalla ja mainoksen lupauksilla on rajansa, joita ei saa ylittää. Mainos ei esimerkiksi saa luvata ikuista nuoruutta tai paranemista syövästä. Mutta onnellisia ja tyytyväisiä tuotteen käyttäjiä saa kuvata sanoin ja kuvin.

      Kukaan myyjä ei ole niin tyhmä, että esittelisi mahdollisia epäonnisia tapauksia. Sehän olisi samaa kuin itsemurha.

      • TotuusToiminnastaJulki

        Tärkeätä onkin noteerata nämä infotilaisuudet ja esitteet mainoksina. Niissä annettu "tieto" on hyvin yksipuolista ja valikoitunutta, joka ei kerro totuutta!! Harmittavan moni kuitenkin mieltää tämän järjestön tarjoaman annin jonkinlaisena tietopakettina ja faktana.

        Kuluttajan saatavilla on yleensä erilaisia vertailuja sekä testituloksia, mutta nuorten kielimatkailun suhteen ollaan auttamattomasti pimennossa ja järjestäjien propagandan armoilla.

        Kielikursseja ja vaihto-ohjelmia järjestävien toimijoiden tehdessä kaikkensa saadakseen törkeästi hoitamansa kielimatkat ja rikokset pois silmistä, on ensi arvoisen tärkeää avata uusia kanavia, minkä kautta jaetaan tietoa alan pimeästä puolesta!! Jokaisen tulee muistaa, että toiminta kohdistuu alaikäisiin nuoriin.


    • Äläuntanäe

      Järjestön kuin järjestön esitteissä luvataan esimerkiksi huolella valittu isäntäperhe, joka täyttää tarkat kriteerit.... Entäs sitten, kun nuori päätyykin näihin siivottomiin ja haiseviin dumppeihin, jotka ovat eläinten jätöksiä täynnä, eikä ole kunnon lämmitystä jne. Miten suhtautuu järjestö vanhempien tekemään reklamaatioon..?! Myöntääkö järjestö, että on tapahtunut virhe?!

      • Mahtavaamira

        Järjestöt kiistää kaiken ja maajohtajat toteaa dumpista pokkana, kuinka "siisteyskäsityksiä on niin monenlaisia". Heidän mielestään kaikki on ok.
        Jopa pimeä autotalli kielikurssilla olleiden lasten majoituspaikkana oli ok... Molemmat esimerkit STS maajohtaja mira silvoselta ja julkisista riidoista!


    • MainoksillaHoukuttelua

      Kuluttajariitalautakunnassa viimeksi esitellyssä STS riidassa Dnro 3882/35/2015 (14.3.2017), puitiin nimenomaan markkinointimateriaalin ja muun aineiston = järjestön tarjoaman "tiedon" antamaa virheellistä kuvaa kielimatkaan liitetystä kaupunki retkestä.
      Tyypillistähän on, että nämä kaupunki retket, shoppailut ja leirit toimivat ikään kuin porkkanana nuorten houkuttelussa.
      Tavatonta ei ole, että luvattu retki tai leiri perutaan kokonaan tai siihen tulee "yllättäviä" muutoksia. Muutokset eivät suinkaan ole parannuksia!
      Osa rahansa menettäneistä pettyneistä vanhemmista sitten hakee korvauksia jälkikäteen kuluttajariitalautakunnan ja käräjien kautta järjestöjen vikuroidessa vastaan ja kiistäessä luonnollisesti kaikki virheensä...

      • Mahtavaamira

        STS:n ajautuminen jatkuvasti asiakasriitoihin kuluttajariitalautakuntaan ja käräjille on näköjään tullut silvoskalle tavaksi... Taas on näköjään puitu kuluttajariitalautakunnassa STS juttua!!
        Minkäs sille voi kun on kyvytön hommissaan eikä ole neuvottelutaitoa eikä -halukkuutta!


      • mietiitsekin
        Mahtavaamira kirjoitti:

        STS:n ajautuminen jatkuvasti asiakasriitoihin kuluttajariitalautakuntaan ja käräjille on näköjään tullut silvoskalle tavaksi... Taas on näköjään puitu kuluttajariitalautakunnassa STS juttua!!
        Minkäs sille voi kun on kyvytön hommissaan eikä ole neuvottelutaitoa eikä -halukkuutta!

        Miten on oman neuvottelutaitosi ja -halukkuutesi laita? Ylimielinen ilveilijä näytät olevan!


      • MaajohtajaMeriittiä

        En ole kuitenkaan kenenkään lapsia järjestänyt epäinhimillisiin oloihin, kieroillen syyttänyt aiheettomasti, jättänyt heitteille oman onnensa nojaan, erottanut perusteettomasti, kieltäytynyt keskustelemasta asioista, viitannut kintaalla onnettomuuteen joutuneelle vaihtarille ja tämän vanhemmille, majoittanut alaikäisiä lapsia mustien asuttamille vaarallisille rikollisalueille, valehdellut ja kiistänyt julkisesti asioita päästäkseni minulle kuuluvasta vastuusta, kieltäytynyt ammatissani vastaamasta minulle kuuluviin kysymyksiin, houkutellut kaveriani mukaan valehtelemaan omien rikkomusteni puolestapuhujaksi julkisiin prosesseihin, uhannut kenenkään lasta maasta karkottamisella, poliisilla tai nuorisovankilalla, järjestänyt laskelmoidusti kenellekään murheita oman etuni tähden...


      • Mietinitsekin

        Mietin itsekin ja totesin ettei minusta olisi kuuna päivänä maajohtajaksi. Harvasta itseasiassa on.
        Aikuiselta, joka kykenee ammatikseen kohtelemaan alaikäisiä nuoria nähdyllä ja koetulla tavalla, vaaditaan vahvaa narsismia ja luonnehäiriöisyyttä, jopa sadismia. Täysin epärealistisen minäkuvan avulla nämä itseriittoiset maajohtajat pyörittävät toimintaa, vaikka olisivat ns. heikkolahjaisia.


      • STSriidoista

        STSn jatkuvista asiakasriidoista puheenollen, myös STS Alppimatkatkoilla on riitoja ratkottavana kuluttajariitalautakunnassa!
        STS Alppimatkat on saman ruotsalaisomistajan "Olle" Magnussonin puljuja. Suomessa toimintaa pyörittää kyseenalaista mainetta bisnesmiehenä kerännyt Harri Kaijanto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      83
      7101
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7053
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      109
      6168
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5404
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5238
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5205
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5108
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4595
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3467
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

      vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3380
    Aihe