Esitteet pelkkää mainosta

OletkoMainonnanUhri

Vaihto-oppilasjärjestöjen esitteet ja ns. infotilaisuudet ovat pelkkää mainontaa. Lupaukset osoittautuvat varsin usein täysin katteettomiksi.
Jokainen kuva, jokainen kertomus ja jokainen kokemus on tarkkaan valittu ja harkittu!!
Todellisuus voi olla toinen - rahojen menetys ja karmaiseva suuri pettymys, joista järjestöt vaikenevat.

Olkaa siis valppaita ja hakekaa tietoa myös järjestöjen ulkopuolelta! Valveutuneet nuoret ovat myös tietoisia, että järjestöt tilaavat korvausta vastaan nuorilta näitä positiivisuusblogeja, joissa hehkutetaan vaihdossa oloa. Silkkaa mainosta siis!

12

465

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EiTakeitaMistään

      Homman nimihän on se, että isäntäperheitä ei ole sellaista määrää kuin vaihtareita. Järjestöt ovat ratkaisseet ongelman siten, että kelpuuttavat ja värväävät kaikki mahdolliset "perheet" ja lähettävät vaihtarit kohdemaahan jopa ilman minkäänlaista isäntäperhettä, tai edes tietoa siitä!
      Miksi näin? Koska järjestö haluaa ne rahat jotka asioista tietämättömöt ihmiset ovat heille jo ennakkoon maksaneet!!
      Muistakaa: TAKUUTA EI OLE!!!!

    • ÄlkääTulkoHuijatuksi

      Hyvää pohjaa asioiden selvittämiselle antaa ns. "Kielletyt kysymykset" joihin voi hakea vastauksia järjestöiltä.
      Lisänä riitautetut asiat, joista löytyy julkisia päätöksiä.

      Kannattaa myös kiinnittää huomiota järjestöjen toimintaan menneinä vuosina... Miksi esimerkiksi YFU on kokenut niin tärkeäksi keplotella irti valmismatkalaista, että on riidellyt asiasta vuosikaudet hallinto-oikeudessa ja korkeimmassa hallinto-oikeudessa?! Mikä valmismatkalain noudattamisessa on niin vaikeaa, että kuluttajalta haluttiin viedä sekin turva?!

      Vertailkaa järjestöjä ja kiinnittäkää huomiota mainontaan! Mikäli järjestö markkinoi toimintaansa puhtaasti aatteellisena kuten YFU, miksi vaihto-ohjelmien hinnat ovat samaa luokkaa kuin kaupallisilla järjestöillä?

      Mikäli järjestö taas markkinoi toimintaansa voittoa tavoittelemattomana (ei maksa veroja), miten vaihto-ohjelmista saadut varat jakautuvat?

      Hakekaa vastauksia! Ne valottavat järjestön toimintaa ja kertovat luotettavuudesta...

    • mainonnan.alkeet

      Mainos on aina mainos, alasta ja tuotteesta riippumatta. Mainoksen tarkoitus on myydä ja houkutella ostajia. Mainos tuo aina esiin harkitusti tuotteen parhaat puolet, ei koskaan huonoja puolia. Mainosta pitää valistuneen kansalaisen osata lukea, on osattava lukea myös se, mitä ei sanota.

      Ainoa haitta, joka jossain mainoksessa joskus on mainittu, on: "Saattaa aiheuttaa riippuvuutta."

      Miten vaihto-opiskelumainoksen pitäisi poiketa muusta mainonnasta? Sehän ei olisi silloin enää mainos. Mainokset tehdään erittäin huolellisesti ja psykologiseen tietoon ihmisen ostokäyttäytymisestä perustuen. Tämä on normaalia mainontaa.

      Toisaalta mainonnalla ja mainoksen lupauksilla on rajansa, joita ei saa ylittää. Mainos ei esimerkiksi saa luvata ikuista nuoruutta tai paranemista syövästä. Mutta onnellisia ja tyytyväisiä tuotteen käyttäjiä saa kuvata sanoin ja kuvin.

      Kukaan myyjä ei ole niin tyhmä, että esittelisi mahdollisia epäonnisia tapauksia. Sehän olisi samaa kuin itsemurha.

      • TotuusToiminnastaJulki

        Tärkeätä onkin noteerata nämä infotilaisuudet ja esitteet mainoksina. Niissä annettu "tieto" on hyvin yksipuolista ja valikoitunutta, joka ei kerro totuutta!! Harmittavan moni kuitenkin mieltää tämän järjestön tarjoaman annin jonkinlaisena tietopakettina ja faktana.

        Kuluttajan saatavilla on yleensä erilaisia vertailuja sekä testituloksia, mutta nuorten kielimatkailun suhteen ollaan auttamattomasti pimennossa ja järjestäjien propagandan armoilla.

        Kielikursseja ja vaihto-ohjelmia järjestävien toimijoiden tehdessä kaikkensa saadakseen törkeästi hoitamansa kielimatkat ja rikokset pois silmistä, on ensi arvoisen tärkeää avata uusia kanavia, minkä kautta jaetaan tietoa alan pimeästä puolesta!! Jokaisen tulee muistaa, että toiminta kohdistuu alaikäisiin nuoriin.


    • Äläuntanäe

      Järjestön kuin järjestön esitteissä luvataan esimerkiksi huolella valittu isäntäperhe, joka täyttää tarkat kriteerit.... Entäs sitten, kun nuori päätyykin näihin siivottomiin ja haiseviin dumppeihin, jotka ovat eläinten jätöksiä täynnä, eikä ole kunnon lämmitystä jne. Miten suhtautuu järjestö vanhempien tekemään reklamaatioon..?! Myöntääkö järjestö, että on tapahtunut virhe?!

      • Mahtavaamira

        Järjestöt kiistää kaiken ja maajohtajat toteaa dumpista pokkana, kuinka "siisteyskäsityksiä on niin monenlaisia". Heidän mielestään kaikki on ok.
        Jopa pimeä autotalli kielikurssilla olleiden lasten majoituspaikkana oli ok... Molemmat esimerkit STS maajohtaja mira silvoselta ja julkisista riidoista!


    • MainoksillaHoukuttelua

      Kuluttajariitalautakunnassa viimeksi esitellyssä STS riidassa Dnro 3882/35/2015 (14.3.2017), puitiin nimenomaan markkinointimateriaalin ja muun aineiston = järjestön tarjoaman "tiedon" antamaa virheellistä kuvaa kielimatkaan liitetystä kaupunki retkestä.
      Tyypillistähän on, että nämä kaupunki retket, shoppailut ja leirit toimivat ikään kuin porkkanana nuorten houkuttelussa.
      Tavatonta ei ole, että luvattu retki tai leiri perutaan kokonaan tai siihen tulee "yllättäviä" muutoksia. Muutokset eivät suinkaan ole parannuksia!
      Osa rahansa menettäneistä pettyneistä vanhemmista sitten hakee korvauksia jälkikäteen kuluttajariitalautakunnan ja käräjien kautta järjestöjen vikuroidessa vastaan ja kiistäessä luonnollisesti kaikki virheensä...

      • Mahtavaamira

        STS:n ajautuminen jatkuvasti asiakasriitoihin kuluttajariitalautakuntaan ja käräjille on näköjään tullut silvoskalle tavaksi... Taas on näköjään puitu kuluttajariitalautakunnassa STS juttua!!
        Minkäs sille voi kun on kyvytön hommissaan eikä ole neuvottelutaitoa eikä -halukkuutta!


      • mietiitsekin
        Mahtavaamira kirjoitti:

        STS:n ajautuminen jatkuvasti asiakasriitoihin kuluttajariitalautakuntaan ja käräjille on näköjään tullut silvoskalle tavaksi... Taas on näköjään puitu kuluttajariitalautakunnassa STS juttua!!
        Minkäs sille voi kun on kyvytön hommissaan eikä ole neuvottelutaitoa eikä -halukkuutta!

        Miten on oman neuvottelutaitosi ja -halukkuutesi laita? Ylimielinen ilveilijä näytät olevan!


      • MaajohtajaMeriittiä

        En ole kuitenkaan kenenkään lapsia järjestänyt epäinhimillisiin oloihin, kieroillen syyttänyt aiheettomasti, jättänyt heitteille oman onnensa nojaan, erottanut perusteettomasti, kieltäytynyt keskustelemasta asioista, viitannut kintaalla onnettomuuteen joutuneelle vaihtarille ja tämän vanhemmille, majoittanut alaikäisiä lapsia mustien asuttamille vaarallisille rikollisalueille, valehdellut ja kiistänyt julkisesti asioita päästäkseni minulle kuuluvasta vastuusta, kieltäytynyt ammatissani vastaamasta minulle kuuluviin kysymyksiin, houkutellut kaveriani mukaan valehtelemaan omien rikkomusteni puolestapuhujaksi julkisiin prosesseihin, uhannut kenenkään lasta maasta karkottamisella, poliisilla tai nuorisovankilalla, järjestänyt laskelmoidusti kenellekään murheita oman etuni tähden...


      • Mietinitsekin

        Mietin itsekin ja totesin ettei minusta olisi kuuna päivänä maajohtajaksi. Harvasta itseasiassa on.
        Aikuiselta, joka kykenee ammatikseen kohtelemaan alaikäisiä nuoria nähdyllä ja koetulla tavalla, vaaditaan vahvaa narsismia ja luonnehäiriöisyyttä, jopa sadismia. Täysin epärealistisen minäkuvan avulla nämä itseriittoiset maajohtajat pyörittävät toimintaa, vaikka olisivat ns. heikkolahjaisia.


      • STSriidoista

        STSn jatkuvista asiakasriidoista puheenollen, myös STS Alppimatkatkoilla on riitoja ratkottavana kuluttajariitalautakunnassa!
        STS Alppimatkat on saman ruotsalaisomistajan "Olle" Magnussonin puljuja. Suomessa toimintaa pyörittää kyseenalaista mainetta bisnesmiehenä kerännyt Harri Kaijanto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

      Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe