Itseänikin jännitti nukutus, joten ajattelin kertoa sen jos jotakuta muuta tämä helpottaisi.
Eli siis ensimmäisenä mentiin "haastatteluun" jossa kerroin kaiken mitä hoitaja kysyi. (Allergiat, syntymäaika ja henkilötunnus, terveydentila..) Tämän jälkeen odoteltiin noin 10min, ja sitten kutsuttiin saliin. Salissa sitten piti sanoa nuo samat asiat kertoa itse mitä tehdään. (Jotta on varmasti ymmärtänyt)
Salissa sitten mentiin makaamaan sängylle, ja sitten laitettiin useita antureita. (Alavatsaan 1-ja rintaan 2. Päähän 2 tai 3 aivotoiminnan (unen syvyyden) mitaamiseen).
Sitten laitettiin nukutusaineen antava neula kämmenselkään. Itse sain puudutuslaastarit, jotka laitetaan muutama tunti ennen, niin neula tuntui vain samalta kun pudottaisi neulan kädelle. Itselläni ei osunut neula ekalla kerralla suoneen, joten neula laitettiin muutaman kerran.
Sitten lääkäri laittoi aineen suoneen. Noin 3 sekunnin päästä alkoi kattovalot liikkumaan, ja sitten pimeni. Olin kuulemma ehtinyt vielä sanoa "nyt tuntuu oudolta" erittäin "kännisellä" äänellä.
Seuraavassa silmänräpäyksessä olin maski päällä heräämössä. Hoitaja otti maskin pois kun olin hereillä n.20sek. Itselleni ei laitettu putkea kurkkuun, koska lyhyt leikkaus. Edes huonoa oloa ei tullut. (Olin tosin nukutettuna vain noin 80min.)
Sitten sain mehua ja vähänajan päästä leipää ja jäätelöä. Pääsin kotiin noin 1.2h päästä heräämisestä. Sitten apteekin kautta särkylääkkeitä.
Toivottavasti tämä helpotti jotakuta jolla on pelko nukutukseen. :)
Oma nukutuskokemukseni
EkaLeikkaus
0
66
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962853
- 432816
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj282014- 1331959
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51329Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3681311