Etsin hyvää miellyttävää kirjoitusalustaa netistä

TextWiller

Kirjoitan siis läppärillä ja haluaisin kirjoittaa samalla tavalla, kuin esim. tänne Suomi24:een keskustelupalstalle. Olen kirjoitellut kaikista eniten juuri tänne S24:een, niin olisi kaikista mukavinta kirjoittaa jotain novellin tai jopa rompsun tapaista jutskaa näille samoille sivuille. Mutta S24:ssahan ei ole sellaista mahdollisuutta? Siis silleen, että saisi aina tallennettua kirjoittamansa tekstien raakileet ym ym, ja korjailtua ja lisättyä tekstejä aina myöhemmin silloin kun haluaa. Ja sitten tietenkin silleen, ettei kukaan muu näkisi näitä keskeneräisiä kirjoitelmia?

Facebookiin ja omaan sähköpostin Gmailiinkin olen koittanut aloittaa kirjoittaa, mutta Facessa on se vika että kirjoitetut kappaleet ovat kapeita eikä niitä voi(?) muokata millään lailla. Gmailissa samaten on puutteenalaisuuksia, tekstin kokoa ja väriä(mitä myös ehkä tarvitsen) tosin voi muokata, mutta itse tekstialustaa ei saa kunnolla muokattua, tai se on vaan kökkö, eikä kirjoituta jouhevasti.

Jos joku yrittää ehdottaa Microsoftin alustoja niin ei kiitos, aikoinaan sain tarpeekseni M:n sivuista, kun sain itse aikuisopetella niiden käyttöä, joten traumat :-) iskee päälle heti kun näenkin M:n sivualustat!

Eli lyhyesti vielä tarvitsemani jelppi: Mistä löytyisi netistä parhaimmat(ilmaiset tietty mieluummin) kirjoitusalustat aloittelevalle/kokeilevalle kirjoittajalle kuten minulle?

Kiitos etukäteen asiallisista neuvoista.

8

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helpfull

      Siis haluatko tekstisi julki? Mites wattpad?
      Jos itseksesi haluat kirjoitella niin Google drive on hyvä.

      • TextWiller

        Kiitos tuosta Google driven vinkistä, se vaikuttaa juuri siltä minkälaista tarvitsenkin kirjoittamiseen! Saa raakiletekstit tallennettua sille, ja jatkossa niitä korjailtua omassa kaikessa rauhassa(en todellakaan halua jaella omia keskeneräisiä tekstejäni muiden reposteltaviksi tässä vaiheessa), tai sehän itse-tallentaa kaiken kirjoitetun tekstin, kuten GMailkin muuten tekee. Ja Työkalut suht helppokäyttöiset. Hyvä homma! Kiitos vielä kerran.


    • rue9bvur9eivrejscv

      Tsiisus! Tietenkin DropboX. Toimii mulla hyvin. Siis lataa koneellesi Open Office ja talleta tiedostot Dropboxiin.

      • Yhbvgtrfc

        Miten tää edes liittyy aloittajan kysymykseen??


    • kotikirjailija

      ostin open offis paketin ja käytän wordia. Korjailou ja muokkaus on helppoa, samoin tallennus. teen tallennuksen koneen kovalelylle ja varmuuden vuoksi muistitikulle saman tien. parin päivän välein vaoihdan muistitikkua, joten jos kone sippaa ja toinen tikku meneen rikki, niin sittenkin on tekstistä tallella kohtalaisen tuore versiokin . Suosittelen siis wordia ja tallennusta muistitikuille tai esin omaan sähköpostiin (gmailiin mahtuun hurjasti) saman tien ettei tekeleet huku-

      • TextWiller

        Aloituksessa kirjoitin, miten sain aikoinaan tarpeekseni Wordin sivuista: Aina kun talletin tekstit tai muut linkit sinne, niin kone heitti tiedot ties minne huitsinhelskuttiin. Lopulta kyllästyin siihen, kun ei koskaan tiennyt missä mikäkin luomani sivusto oli. Kokeile säkin huvikses tuota yllämainittua Google driven kirjoitusalustaa, se tallettaa itse heti kirjoittamasi tekstit ja korjaa ja tallettaa myös tekemäsi korjaukset myös heti. Et tarvitse siinä muistitikkua etkä kovalevylle talletusta, riittää vissiin vain Gmail-tili. Ja kirjoitusalusta paljon suurempi kuin esim. Gmailissa.


      • kotikirjailija

        Word toimii erinomaisti, kun tanllentaa tiedota- tallenna nimellä, ja itse käytän rft- tyyppiä. tekele löytyy pikakuvakkeesta heti työpäydältä, kun avaa koneen, ei tartte sen syvemmälle kaivautua. Niin ja suosittelen todella tikuille tallennuksia. Yksi koneeni sippasi,( käytettynä ostettu ikivanha masiina, ja nykyinen on vain viittä vuotta nuorempi, käyttä yhä xp- järjestelmää) mutta onneksi oli tikulla muistissa, ja yksi tikku joutui koiran hampaisiin, mutta onneksi oli se varatikkukin, niin että teksti on tallessa, vaikka tulpamoka sattuisi


      • Helpfull

        Tikut voi joutua koiran hampaisiin tai hukkaan. Itse käytän niitä vain liikutteluun jos pitää esim tulostaa jossain tai jos pitää tallentaa jotain eikä ole nettiyhteyttä. Muuten kirjoitus hoituu scrivenerillä ja kopiot tallennan Google drivelle. Näin ne on aina saatavilla myös eri laitteilla. Wordissä on mun mielestä hankala pysyä kärryillä missä vaiheessa kirjoitus on menossa, scrivener toimii paremmin tässä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe