Oon 145 cm pitkiä ja painan yli 50 kg, mitä teen.

Tupu_135

Oon koht 14-vuotias. Mua hirveästi ärsyttää, että koulus mua kiusataan ku oon läski ja lyhyt, sen lisäksi et en oo suomalainen. Tää pituus on painottanut mua iha kauheesti, sillä sain kuulla että tuun kasvamaan enää pari senttii eli 147 tai 148 senttiseksi. Ja tää mun paino myös koko ajan nousee. Oon yrittänyt syödä vähemmän, mut ei sekään oo onnistunut. Oon niin sanottuna ylipainoinen ja tosi lyhyt viel. Mitä mun pitäis nyt tehä? Antakaa apuu miten saisin lisää viel pari senttii pituutta ja miten mun ikäiset voi laihtua.

6

126

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anoreksia auttaa.

    • Moi! Tästä paino asiasta on hyvä jutella kouluterveyden hoitajan kanssa, hän varmasti osaa antaa sinulle hyviä vinkkejä painon hallintaan ja ruokavalioon, joista on sitten hyvä jutella myös kotona vanhempien kanssa. Älä muuta ruokavaliotasi omin päin, että saat varmasti kaikkia ravintoaineita ettei pituuskasvusi ainakaan kärsi. Terveisin Päivi ja Susanna

    • voitinanoreksian

      Ja aluks sanon, että älä vertaile sun pituuttas muihin. Pituuteen vaikuttaa melkein täysin sun geenit. Jos haluat sanoa mistä oot kotoisin tai minkä maalaisia sun vanhemmat ovat. Niin erimaalaisten keskipituus on eri. Ja suomalaisten keskipituus on korkea. Ota se eduksi, että olet erinlainen.
      Siis painon ja pituuden avulla on lähes tulkoon mahdotonta tietää oletko normaalinkokoinen. Painoon vaikuttaa mm:
      -pituus
      -luiden koko paino
      -lihakset
      -vartalon malli
      itse olen 13v tyttö 162cm ja 40kg
      minun pituusennuste on 176cm
      ihmiset kasvavat ja kehittyvät eritahtiin
      elä terveellistä elämää
      syö monipuolisesti
      liiku
      ja nuku riittävästi
      älä huoli sun painosta!

    • Vähennä karkkejen ja rasvaisten ruokien syöntiä. Syö paljon kasviksia ja vihanneksia. Juo vettä 1-2l päivässä. Pidä vaikkapa ruokapäiväkirjaa niin näet siinä mitä olet syönyt. =)

    • Laura.1.9

      Ei sitä voi kukaan voi varmuudella sanoa, minkä mittaiseksi sinä tulet lopulta kasvamaan, joten ei kannata sitä murehtia. Älä ainakaan syömistä vähennä, sillä se voi oikeasti vaikuttaa pituuskasvuun ja muutenkin elimistö tarvitsee tärkeitä vitamiineja. Jos painosi oikeasti vaivaa sinua (vaikka olet aivan normaalipainoinen), niin voit muuttaa ruokavaliotasi terveellisempään suuntaan syömällä paljon kasviksia ja salaattia. Ja muista syödä tasaisesti päivän mittaan eli ei ruokia väliin. Vesi vaikuttaa paljon aineenvaihduntaan ja ihon terveyteen, joten sitä sinun kannattaa juoda, varsinkin aamuisin muutama lasillinen vettä.

    • Yritänauttaa

      Älä syö sokeria,tosi monia ruuid on sitä:/.Mut sun paino olis hyvä 38kg?:)Juo maitoa,ihan niinku Mä oisin kasvanu paljon nopeemmin ja enemmä juomalla paljon maitoo.....Ja itekki oon puoliks eri maalainen ja ärsyttää pituuuus....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe