Toyota Corolla E120 Wagon takasumuvalo

CorollaE120

Toyota Corolla E120 Wagon VM: 2003
Corollassani ei takasumuvalo toimi ja se pitäisi saada korjattua ennen katsastusta. Olen lukenut että vetokoukun pistorasiassa on mikrokytkin, joka kytkee auton omat sumuvalot pois jos peräkärryn töpseli on kiinni. Oman autoni pistorasiasta tätä kytkintä en kuitenkaan löytänyt. Pitäisikö pistorasia koittaa avata vielä ja katsoa tarkemmin?

Toinen asia mitä epäilen on relevika. Kun etusumuvalot laittaa päälle niin releestä kuuluu napsahdus, mutta takasumuvalojen kanssa ei kuulu mitään. Etusummareiden rele on ilmeisesti hansikaslokeron takana yläosassa.

Onko takasumuvaloille omaa relettä ja jos on niin missä se sijaitsee?

7

2899

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuskin.relevika

      Tarkista ja puhdista nyt ensin se vetokoukun sähköpistoke. Eihän polttimon kanta ole hapettunut?

      • CorollaE120

        Polttimo oli kunnossa. Kiitos vastauksesta!


      • Saattaa.hapettua
        CorollaE120 kirjoitti:

        Polttimo oli kunnossa. Kiitos vastauksesta!

        Ok, mutta mites se kanta mihin polttimo kiinnitetään?


      • Anonyymi

        2004 Corollassa minulla vetokoukun pistokkeen putsaus auttoi.


    • rtyu345

      Mulla oli 2011 Corollassa kanssa vika kun sumuvalo ei palanut katsastuksessa. Purin vetokoukukun pistokkeen ja mittailin että pitäisi toimia. En meinanut löytää vikaa millän.
      Lopulta aloin seuramaan johtoja ja selvisi että molemmat johdot jotka menee sinne pistokkeeseen (jotka siis on sen sumuvalon ja ne kiertää sen katkasimen kautta joka on siellä pistokkeessa) oli poikki sieltä takaluukun saranan kohdalla. Johdot oli sellaisen mustan muovisukan sisällä joten niitä ei silmämääräisesti nähnyt.
      Se johtosarja on ainakin tässä tehty aika jäykästä kaapelista jolloin menee helposti poikki kun joutuu taipumaan useasti. Ei muutakuin Abiko jatko molempiin johtoihin ja toimii taas.

    • 56456456

      Jos sulla on vuonna 2003 se pistoke asennettu ei siinä pistokkeessa varmaankaan ole sitä kytkintä. EU määräys taisi tulla 2010 jolla määrättiin että auton sumuvalo pitää sammua kun pistoke on kytetty ja peräkärryn sumuvalo pitää palaa. Vika on silloin jossain muualla.

    • Anonyymi

      Mulla oli sama juttu. Vuosimallin 2006 Corolla farmari. Katsastuksesta tuli huomautus. En todellakaan ole kaivannut takasumuvaloa, autonkin olen jo vaihtanut uuteen. Eli seuraava omistaja saa pähkäillä sen valon kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      453
      4907
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1752
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1488
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1367
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1020
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      904
    Aihe