Toyota Corolla E120 Wagon VM: 2003
Corollassani ei takasumuvalo toimi ja se pitäisi saada korjattua ennen katsastusta. Olen lukenut että vetokoukun pistorasiassa on mikrokytkin, joka kytkee auton omat sumuvalot pois jos peräkärryn töpseli on kiinni. Oman autoni pistorasiasta tätä kytkintä en kuitenkaan löytänyt. Pitäisikö pistorasia koittaa avata vielä ja katsoa tarkemmin?
Toinen asia mitä epäilen on relevika. Kun etusumuvalot laittaa päälle niin releestä kuuluu napsahdus, mutta takasumuvalojen kanssa ei kuulu mitään. Etusummareiden rele on ilmeisesti hansikaslokeron takana yläosassa.
Onko takasumuvaloille omaa relettä ja jos on niin missä se sijaitsee?
Toyota Corolla E120 Wagon takasumuvalo
7
3125
Vastaukset
- Tuskin.relevika
Tarkista ja puhdista nyt ensin se vetokoukun sähköpistoke. Eihän polttimon kanta ole hapettunut?
- CorollaE120
Polttimo oli kunnossa. Kiitos vastauksesta!
- Saattaa.hapettua
CorollaE120 kirjoitti:
Polttimo oli kunnossa. Kiitos vastauksesta!
Ok, mutta mites se kanta mihin polttimo kiinnitetään?
- Anonyymi
2004 Corollassa minulla vetokoukun pistokkeen putsaus auttoi.
- rtyu345
Mulla oli 2011 Corollassa kanssa vika kun sumuvalo ei palanut katsastuksessa. Purin vetokoukukun pistokkeen ja mittailin että pitäisi toimia. En meinanut löytää vikaa millän.
Lopulta aloin seuramaan johtoja ja selvisi että molemmat johdot jotka menee sinne pistokkeeseen (jotka siis on sen sumuvalon ja ne kiertää sen katkasimen kautta joka on siellä pistokkeessa) oli poikki sieltä takaluukun saranan kohdalla. Johdot oli sellaisen mustan muovisukan sisällä joten niitä ei silmämääräisesti nähnyt.
Se johtosarja on ainakin tässä tehty aika jäykästä kaapelista jolloin menee helposti poikki kun joutuu taipumaan useasti. Ei muutakuin Abiko jatko molempiin johtoihin ja toimii taas. - 56456456
Jos sulla on vuonna 2003 se pistoke asennettu ei siinä pistokkeessa varmaankaan ole sitä kytkintä. EU määräys taisi tulla 2010 jolla määrättiin että auton sumuvalo pitää sammua kun pistoke on kytetty ja peräkärryn sumuvalo pitää palaa. Vika on silloin jossain muualla.
- Anonyymi
Mulla oli sama juttu. Vuosimallin 2006 Corolla farmari. Katsastuksesta tuli huomautus. En todellakaan ole kaivannut takasumuvaloa, autonkin olen jo vaihtanut uuteen. Eli seuraava omistaja saa pähkäillä sen valon kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851