Ongelma asumisjäjestelyissä

pahaongelma

Hain omistusasuntoa avopuolisoni kanssa, mutta viime hetkellä tulin hieman katumapäälle. Yllättäen tarjous hyväksyttiinkin ja nyt olen pulassa, koska sopimus sitova ja papereissa molempien nimet. Onko mitään mahdollisuutta, että sopimusta voisi muuttaa niin, että asunnossa asuisi vain jompikumpi? Kauppaa en olisi purkamassa.

10

242

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahaongelma

      Sopimus siis hyväksyttiin viikko sitten eikä olla vielä muutettu sinne.

    • tyhmä_

      Mitä tarkoittaa: hain omistusasuntoa? Siis ostitko asunnon vai mitä teit?

    • pahaongelma

      Ostin asunnon. Sori väärä sanamuoto.

    • tabou

      Mikä sopimus on sellainen, joka velvoittaa asumaan kyseisessä asunnossa? Kyllä Suomessa vielä asuinpaikkansa saa valita...
      Kauppakirja ei ole mikään asumissopimus, jos siitä puhuttiin.

    • pahaongelma

      Mutta jos on jo sovittu yhteiset lainaosuudet. Silloin varmaan pakko ostaa toisen osuus?

    • mekkk

      Se on helppoa että otat lainan omiin nimiisi ja ostat sen asunnon ihan itse niin silloin voit itse asua siinä yksin jos et jatka halua avokin kanssa asua enää yhdessä. Hyväksyykö pankki että otat ison lainen itsellesi kokonaan. Jos et ole vielä kauppakirjaa tehnyt ja asuntoa ei ole maksettu lainalla niin voit neuvotella lainan itsellesi kokonaan Velakaisesta asunnosta ei yleensä makseta mitään vaan otetaam lainat vain omiin nimiin ja jos asuntoosake niin osakkeen sinun nimiin ja niin edelleen.

      • pahaongelma

        Entäs jos on kauppakirja tehty, mutta asuntoa ei vielä maksettu?


    • saatanan_lutka

      Hehheh, asuntoa ostamassa mutta akka lähti :D

      • SaatananVelalliset

        Mitä? Eikö illuusio toiminutkaan? Hähäähääää....


      • pahaongelma

        Ei lähtenyt. Tuli niin paljon erimielisyyksiä, ettemme kumpikaan siedä asua samassa osoitteessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe