Saudi-Arabia

Matti Sakari

Kävin Saudi-Arabiassa - oli mainettaan parempi paikka. Oikeasti siellä oli kivaa, beachilla juotiin viskiä ja paikallista pontikkaa. Kiellettyä tietenkin mutta raipaniskut ei siinä vaiheessa ollut mielessä.

Huonona puolena mainittakoon että oli saatanan kuuma, liki 50 varjossa. Asennusneekerin hommia kun teen niin voitte kuvitella hikeä irtosi litroittain.

En pidä Budweiserista mutta silloin alkoholiton JÄÄKYLMÄ Bud Light oli jumalten nektaria...

Terroristeja en tavannut. Arabit olivat todella ystävällistä ja vieraanvaraista väkeä, paitsi filippiiniläisiä kohtaan. Siellä oli samalla tehtaalla 100 kpl aasialaisia siirtotyöläisiä jotka osasivat sanoa vain "yes sir". Orjia.

Kaikkien näiden työmatkojen jälkeen on hyvä todeta olevansa suomalainen.

3

2241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ves

      Saudien "sivistystä" kuvataan sanonnalla, että he siirtyivät kamelin selästä suoraan Cadillacin takapenkille. Rumasti sanottu, mutta kertoo ajasta, jolloin Saudi-Arabia aikanaan alkoi nopeasti rikastua öljyllä. Rikkaus tosin koskee vain laajaa hallitsijasukua.

      Nykytilanne on juuri sitä mistä kerroit: kaikki fyysiset työt teetetään siirtotyövoimalla, lähinnä filippiineillä ja intialaisilla. Laki kuitenkin edellyttää jokaisessa firmasa olevan saudejakin, ja he löytyvät yleensä tyhjäntoimittajina toimiston puolelta.

      Itse koin työkäyntini muutama vuosi sitten ahdistavaksi, ahtaan "uskonnollisen" kaksinaismoraalin vuoksi. Alkoholi on ankarasti kiellettyä, mutta sitä nauttivat jopa saudit itse, julkisuudelta sivussa. Naisten vaatetus ja vapaudet ovat tunnetusti ahtaasti määriteltyjä, mutta hotelleiden ravintoloissa näkee rikkaiden saudien tyttöystäviä hyvin länsimaisissa kuteissa. Maahantulon sensuuritarkastus oli naurettavaa pelleilyä. Jne.

      Kaiken kaikkiaan järjestelmä muistuttaa hyvin paljon entisen Neuvostoliiton kaksikerrosjärjestelmää: lait olivat rahvasta varten, yläluokalla oli oma maailmansa.

      • Shake it

        Mun monivuotinen ex miesystävä oli/on saudi, en voi valittaa. Kivaa oli, elämän parasta aikaa, mutta kaikki kiva loppuu aikanaan. Tulipahan maailmaan nähtyä ja mielenkiintoista seuraa koettua.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe