Saudi-Arabia

Matti Sakari

Kävin Saudi-Arabiassa - oli mainettaan parempi paikka. Oikeasti siellä oli kivaa, beachilla juotiin viskiä ja paikallista pontikkaa. Kiellettyä tietenkin mutta raipaniskut ei siinä vaiheessa ollut mielessä.

Huonona puolena mainittakoon että oli saatanan kuuma, liki 50 varjossa. Asennusneekerin hommia kun teen niin voitte kuvitella hikeä irtosi litroittain.

En pidä Budweiserista mutta silloin alkoholiton JÄÄKYLMÄ Bud Light oli jumalten nektaria...

Terroristeja en tavannut. Arabit olivat todella ystävällistä ja vieraanvaraista väkeä, paitsi filippiiniläisiä kohtaan. Siellä oli samalla tehtaalla 100 kpl aasialaisia siirtotyöläisiä jotka osasivat sanoa vain "yes sir". Orjia.

Kaikkien näiden työmatkojen jälkeen on hyvä todeta olevansa suomalainen.

10

2592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ves

Saudien "sivistystä" kuvataan sanonnalla, että he siirtyivät kamelin selästä suoraan Cadillacin takapenkille. Rumasti sanottu, mutta kertoo ajasta, jolloin Saudi-Arabia aikanaan alkoi nopeasti rikastua öljyllä. Rikkaus tosin koskee vain laajaa hallitsijasukua.

Nykytilanne on juuri sitä mistä kerroit: kaikki fyysiset työt teetetään siirtotyövoimalla, lähinnä filippiineillä ja intialaisilla. Laki kuitenkin edellyttää jokaisessa firmasa olevan saudejakin, ja he löytyvät yleensä tyhjäntoimittajina toimiston puolelta.

Itse koin työkäyntini muutama vuosi sitten ahdistavaksi, ahtaan "uskonnollisen" kaksinaismoraalin vuoksi. Alkoholi on ankarasti kiellettyä, mutta sitä nauttivat jopa saudit itse, julkisuudelta sivussa. Naisten vaatetus ja vapaudet ovat tunnetusti ahtaasti määriteltyjä, mutta hotelleiden ravintoloissa näkee rikkaiden saudien tyttöystäviä hyvin länsimaisissa kuteissa. Maahantulon sensuuritarkastus oli naurettavaa pelleilyä. Jne.

Kaiken kaikkiaan järjestelmä muistuttaa hyvin paljon entisen Neuvostoliiton kaksikerrosjärjestelmää: lait olivat rahvasta varten, yläluokalla oli oma maailmansa.

• Shake it

Mun monivuotinen ex miesystävä oli/on saudi, en voi valittaa. Kivaa oli, elämän parasta aikaa, mutta kaikki kiva loppuu aikanaan. Tulipahan maailmaan nähtyä ja mielenkiintoista seuraa koettua.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Terroristeja en tavannut. Arabit olivat todella ystävällistä ja vieraanvaraista väkeä, paitsi filippiiniläisiä kohtaan.

Hyvältä kuulostaa, here we come

• Anonyymi

Verojahan onkin enemmän keksitty kuin siellä syyriässä.

• Anonyymi

Saudeissa on tulovero 0%

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saudeissa on tulovero 0%

Saako veroista palautusta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saako veroista palautusta?

Ei, -100%

• Anonyymi

Mikäs Saudi-Arabiassa on parasta?

Turvallisuus?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      23
      3094
    2. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2138
    3. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      38
      2025
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1847
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1508
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1299
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      123
      1198
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      254
      1179
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1095
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1049
    Aihe