Läskiongelma frendillä

Best frendi

Muiskis! Mun frendil on tota läskiprobleemaa. SE ei taida älytä sitä ite. Eli se on just ja just 160 senttii ja painoo on ainaski kuuskyt. Ei se vielä mitään, mut ku se pitää ihan tosissaan napapaitoja skolessa. Napapaita ja ylikireet pöxyt tuloksena että läski pursuaa yli. Ja se näkyy. Hieno olla sen vieressä skolen käytävil, kun voi olla varma että jäbiä ei tuu välkkärillä heittää storee. Ja sit kun kohta on kesä, niin sehän jatkaa samaa rataa striitilläkin. Viime kesänäkin oli vähän noloo walkata sen vieressä, ei se silloin vielä edes ollu noin läski kuin ny. Eli miten mä vihjaan sille sen problemmasta, että se tajuis edes kesäks luusata grammoja. Vienkö sille peilin vihjeex vai kerronko jonkun laihdutussaitin osotteen. Kertokaa mikä laihdutussaitti olisi hyvä, jos täällä on muitakin yhtä läskejä kuin mun frendi. Eli jelppiä siskot, ei jaksais olla koko kesää nolo.

27

1497

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RUMApoika

en oo sisko, mut eikai se haittaa.

ei se nyt niin läski oo,
      meette yhessä tolle sivulle ja laskette molemmat omat painoindeksinne, jos hän on ylipainoinen ni hän huomaa sen ite ja laihduttaa jos haluaa.

http://www.tohtori.fi/laihdutusklinikka/laihdutus1.php3

en tiiä toimiiks toi linkki mut hyvä jos toimi,, pääseehän sinne muuttenkin.

mut älä painosta ystävääs laihuttaa, saakai hän olla millainen haluaa.

• Best frendi

Kiitti linkistä. Ny täytyy vaan pickata kaikki rohkeus ja kertoo fredil toi saitti. Jos vaikka jotenkin heittäsin, ett lasketaan painosuhteemme sillain ihan vaan huvikseen ja se sit huomais ite ett tarttis tehä jotain.

• jjjj

...että mee hoitoon ja hanki oma elämä,tilaa itelles vaikka hevoshullu lehti.Palaa tänne palstalle muutaman vuoden päästä,kuois toivottavasti tullu vaik ikää enemmän ku kybä.

• Best frendi

Tää on kuule nuorten saitti, joten nuoret voi täällä skriivata juttujaan. Joten pysy sinä vanhus siel eläkeläisten palstalla huohottelemassa. Tai hanki oma elämä. Whatever...

• RUMApoika
        Best frendi kirjoitti:

Tää on kuule nuorten saitti, joten nuoret voi täällä skriivata juttujaan. Joten pysy sinä vanhus siel eläkeläisten palstalla huohottelemassa. Tai hanki oma elämä. Whatever...

et säkää voi ystävääs vihata sen takii et se on vähä pullukka, se on vissii kuullu et jotkuu jätkät tykkää pulleista tytöistä.

nii muistat vaa ton mun lähetttämän linkinkaa ettet vahingos loukkaa ystävääsi.

• henna
        RUMApoika kirjoitti:

et säkää voi ystävääs vihata sen takii et se on vähä pullukka, se on vissii kuullu et jotkuu jätkät tykkää pulleista tytöistä.

nii muistat vaa ton mun lähetttämän linkinkaa ettet vahingos loukkaa ystävääsi.

etkö tosiaan tiennyt, että liika paino on vakavaa?? ja ymmärsin että hän lihoaa koko ajan enemmän.
        Mulla oli yks kaveri, joka ei musta näyttänyt kauhean ylipainoiselta.
        Mutta terkkari sanos sille siitä jotain, ja se laihdutti ittensä anorektikoksi!
        ..se oli aika kauheeta katsottavaa..

Että Best frendi, älä sano sitä loukkaavasti.

• puer86

En ole sisko, mutta ei tuo kyllä kuulosta vielä kovin vakavalta. En tiedä kuitenkaan onko hän sitten ylipainoinen. Siinä tapauksessa että on niin hän on vain lievästi.
      Vakava ylipaino on vaaraksi, mutta minusta vähän tuntuu, ettei tuosta kannata vielä laihduttamaan ruveta. Kasvavassa iässä paino kuitenkin vähän heittelee...

• bbbbbb

Jos se on 160cm 60kg nii:

Muistiklinikka
      Päänsärkyklinikka
      Sydänklinikka
      tupakkaklinikka
      Liikunta
      Ravinto
      Seksi
      Ensiapu
      Kysymyspalsta
      Hakemistot
      Vitamiinit, Hivenaineet, Rohdokset
      Info
      Palaute

Laihdutusklinikka Testaa itsesi ja tietosi
      Painoindeksi | Vyötärömitta / "Omena-päärynä -indeksi" | Syömistottumusten testi | Liikutko riittävästi? | Laihdutussanasto | Painon seurantasivu
      31.3.2003

Painoindeksi Painoindeksisi on: 23.4

Se tarkoittaa, että painosi on normaali.

Normaalipainoisen painoindeksi on välillä 18,5 - 24,9. Nämä viiterajat soveltuvat parhaiten 18-60 -vuotiaille aikuisille. Ennen pituuskasvun loppumista painoindeksiä ei yleensä tule käyttää lihavuuden tai laihuuden arvioimisessa. Ikääntyneillä ihannepainoindeksi voi olla jonkin verran suurempikin, mutta tarkkoja ohjearvoja ei ole olemassa. Painoindeksi voi olla kohonnut myös lihaksikkuuden takia; varsinkin kehonrakentajien lihasmassa on niin suuri, että painoindeksin käytölle ei ole perusteita. Jos kuitenkin lihaksikkaan henkilön vatsan ympärysmitta on suuri muuhun vartaloon verrattuna, silloin jo painoindeksiluokassa "lievä lihavuus" voi olla kyse lihavuudesta.

Kun painoindeksin arvo on alle 17, voidaan puhua merkittävästä alipainosta ja arvon ollessa alle 15 sairaalloisesta alipainosta. Alipaino altistaa luukadolle eli osteoporoosille. Henkilön halutessa nostaa painoaan, hänen pitäisi syödä entistä suurempia ruoka-annoksia, usein energiapitoisia välipaloja eikä rasvaa ole tarvetta kaihtaa. Jos hän on himoliikkuja, jatkossa voisi olla liikkumisessa vähän maltillisempi.

• diipadaaba

No etpä kyllä kovin kiva ystävä ole tälle kaverillesi, jos sitä häpeät... Oletko itse täydellinen? Tokihan voit ystävällesi hieman vihjaista, aloittakaa vaikka yhteinen liikuntaharrastus niin siinä samallahan se hoituu...

• antiflag

ni oiskos mahdollista saada tuo sama teksti kokonaan suomeksi? esim seuraavat sanat eivät ole suomea:
      frendil,
      probleemaa,
      skolessa,
      pöxyt,
      jäbiä,
      storee,
      striitilläkin,
      walkata,
      luusata,
      vihjeex,
      laihdutussaitin,
      jelppiä.

• just..

niin siinäpä sulla ongelma..huh! mitäs sä liikut kamus kanssa jos et kehtaa!?eihän kukaan pakota tietenkään..sanon vaan et älä vaan mene kamulles niistä kiloista mitään sanomaan! haluisix sä ite kuulla frendiltäs mielipiteitä omasta kropasta..?et varmaankaan niin..parempi vaan että oot ihan hissukseen vaikka kuinka hävettäs! jos kaveris ylittää 70 kiloo niin sit vasta on ihraa kropalla..riippuu kyllä ihan pituudesta..tää oli sit vain miun mielipide..=)

• devoi

Sinuna en menisi kaverillesi mainitsemaan tuosta asiasta. Lievä ylipaino ei ole vaarallista, joskin tietenkin normaalipaino on suotavampaa. Jos kaverisi on todella selvästi ylipainoinen, luulen hänen itsensäkin huomanneen asian. Laihat eivät vain tunnu ymmärtävän sitä, ettei se laihduttaminen ole niin helppoa ja voi olla henkisestikin suuri kynnys. Lisäksi se useimmiten on hyvin arka paikka, joten pienetkin vihjailut ylipainosta voivat vetää itsetunnon maahan.

Et muutenkaan vaikuta kovin mukavalta kaverilta, jos häpeät tätä kaveriasi ja hän on mielestäsi "läski" ja aiot vielä mennä siitä hänelle huomauttamaan. Jos kaverisi on 160 cm pitkä ja painaa 60 kiloa, ei se ole todellakaan ylipainoa, kuten joku jo täällä ilmoittikin. Aina ei tuon pituisen tarvitse painaa 40 kiloa, vaikka niin ehkä luulisit. Jos kaverisi ei tuollaisenaan kelpaa sinulle, niin voisit harkita asenteidesi muuttamista tai kaverin vaihtamista. Jos ulkonäön takia ei voisi olla jonkun kaveri, on kyllä pääkopassa jotain vikaa. Et mielestäni ansaitse tuota kaveria.

Lisäksi voisit opetella kirjoittamaan ihan suomeksi.

• .....

Kun toi sun kaveris on kyllä ihan normaalipainoinen, joten jos jollain tässä on ongelma, niin sulla, EI sun kaverillas.

• Best Frendi

Mitä järkee on heittää tollast stroorii? Nii ku mun frendil ei olis probleemaa alkuunkaan. Jos se ois missimitois, niin tuskin läskit yli löllyäis. Eikö oo betterimpää kertoo truutti sille nyt kun vielä pystyy samttingia viel oikoon. Ei kai se itekään tahdo olla mikää superfätti futuressa. Miten mä voi neverever antaa itelleni anteex, jos en oikase frendin laiffia vielä ku se on possiblea. Kun vaan findaisin jostain poweria tehdä se. Eli veikatkaa ap koko jengi!

• ,,,,
        Best Frendi kirjoitti:

Mitä järkee on heittää tollast stroorii? Nii ku mun frendil ei olis probleemaa alkuunkaan. Jos se ois missimitois, niin tuskin läskit yli löllyäis. Eikö oo betterimpää kertoo truutti sille nyt kun vielä pystyy samttingia viel oikoon. Ei kai se itekään tahdo olla mikää superfätti futuressa. Miten mä voi neverever antaa itelleni anteex, jos en oikase frendin laiffia vielä ku se on possiblea. Kun vaan findaisin jostain poweria tehdä se. Eli veikatkaa ap koko jengi!

hehee, voiko joku puhua noin oikeesti? Sain alkuvuoden parhaat naurut tota tekstiä lukiessa.

"betterimpää kertoo truutti"

"superfätti futuressa"

"oikase frendin laiffia vielä ku se on possiblea"

"findaisin jostain poweria tehdä se"

heh. nojoo asiaan. ei kannata kyllä mennä kaverilles sanomaan että
        "frendi hei, siis sä superfätti siinä, oisko possiblea tehä samttingia tolle löllyövälle läskille?"

• ...
        Best Frendi kirjoitti:

mikä vitun teinix säki oot??
        nää sanat ei oo suomee:
        stroorii
        probleemaa
        missimitois
        betterimpää
        truutti
        samttingia
        superfätti
        futuressa
        neverever
        anteex
        laiffia
        possiblea
        findaisin
        poweria
        kuten näet; jos tässä jollakin on ongelma nii sulla, ei sun kaverillas

• äskönen
        ... kirjoitti:

mikä vitun teinix säki oot??
        nää sanat ei oo suomee:
        stroorii
        probleemaa
        missimitois
        betterimpää
        truutti
        samttingia
        superfätti
        futuressa
        neverever
        anteex
        laiffia
        possiblea
        findaisin
        poweria
        kuten näet; jos tässä jollakin on ongelma nii sulla, ei sun kaverillas

O_o ku menin kirjottaa tota, tota toista viestiä ei vielä sillo ollu me kirjotettii ne samaa aikaa O_O *lol*

• ,,,,
        äskönen kirjoitti:

O_o ku menin kirjottaa tota, tota toista viestiä ei vielä sillo ollu me kirjotettii ne samaa aikaa O_O *lol*

noille viesteille voi naureskella ihan vapaasti :)
        heh heh ei haittaa viestien määrä

• Best Frendi
        ,,,, kirjoitti:

hehee, voiko joku puhua noin oikeesti? Sain alkuvuoden parhaat naurut tota tekstiä lukiessa.

"betterimpää kertoo truutti"

"superfätti futuressa"

"oikase frendin laiffia vielä ku se on possiblea"

"findaisin jostain poweria tehdä se"

heh. nojoo asiaan. ei kannata kyllä mennä kaverilles sanomaan että
        "frendi hei, siis sä superfätti siinä, oisko possiblea tehä samttingia tolle löllyövälle läskille?"

On varmaan veri funnii luukata jotain kielioppifalseja toisten stoorista. Tuskin säkään mikään längvitsigenioussi oot. Mut jos mennään tohon pointtiin. Eli helpompi frendin on solmii releissonsippejä, jos ei oo niin fätti. Sitä suun jää lounliksi fättiensä kanssa, jos ei treenaa bodii. Ja biliivisin että frendikin heittää thänksit futuressa, kun on saanut tipsii, ett minkäslainen luukki kandee olla, jotta alkaa jäbää danssaa neiberhuudissa. Juu sii tät tuo insaidi bjuuti ei oo toppina listissä näin jangsterimman jengin opionista. Sättiä bat truuttia.

• :o)
        Best Frendi kirjoitti:

On varmaan veri funnii luukata jotain kielioppifalseja toisten stoorista. Tuskin säkään mikään längvitsigenioussi oot. Mut jos mennään tohon pointtiin. Eli helpompi frendin on solmii releissonsippejä, jos ei oo niin fätti. Sitä suun jää lounliksi fättiensä kanssa, jos ei treenaa bodii. Ja biliivisin että frendikin heittää thänksit futuressa, kun on saanut tipsii, ett minkäslainen luukki kandee olla, jotta alkaa jäbää danssaa neiberhuudissa. Juu sii tät tuo insaidi bjuuti ei oo toppina listissä näin jangsterimman jengin opionista. Sättiä bat truuttia.

ja hupi jatkuu. ei oo sulla tullu mieleen puhua suomea?

"längvitsigenioussi" menikö kauan ton väännöksen keksimiseen? ja en tosiaan ole mikään längvitsigenoussi, mutta sentään osaan kirjoittaa normaalisti. Minkä ikäinen muuten oot? oon ite 16 ja mua mietityttää että minkä ikäset noin puhuu? omassa ikäluokassa en oo koskaan kuullu että joku noin puhuisi... puhutko sä siis oikeesti noin vai kirjotatko vaan?

• Best Frendi
        :o) kirjoitti:

ja hupi jatkuu. ei oo sulla tullu mieleen puhua suomea?

"längvitsigenioussi" menikö kauan ton väännöksen keksimiseen? ja en tosiaan ole mikään längvitsigenoussi, mutta sentään osaan kirjoittaa normaalisti. Minkä ikäinen muuten oot? oon ite 16 ja mua mietityttää että minkä ikäset noin puhuu? omassa ikäluokassa en oo koskaan kuullu että joku noin puhuisi... puhutko sä siis oikeesti noin vai kirjotatko vaan?

Huomioitko neverever ite stoorin vai focusoitko aina pelkkään kielioppiin? Olen jiekkosen jangsterimpi ku sä, mut obiousli verimeni vaissimpi. Meinaan jos et neverever oo lissannut muuta ku buuklangvitsia. Tai ohkorse sä voit olla niitä, jotka focusoi koko liivettinsä skoleen, eikä never ever feissaa riil laiffii. Mut walkkaa joskus striitil niin miittaa vähän differenttii jengii ku skolen leeraret.

• minä vielä
        Best Frendi kirjoitti:

Huomioitko neverever ite stoorin vai focusoitko aina pelkkään kielioppiin? Olen jiekkosen jangsterimpi ku sä, mut obiousli verimeni vaissimpi. Meinaan jos et neverever oo lissannut muuta ku buuklangvitsia. Tai ohkorse sä voit olla niitä, jotka focusoi koko liivettinsä skoleen, eikä never ever feissaa riil laiffii. Mut walkkaa joskus striitil niin miittaa vähän differenttii jengii ku skolen leeraret.

heh kirjakieltä... jos aletaan pilkkua naimaan niin oikeestaan kirjakieltä ei voi puhua :) vaan kirjakieli on vaan se mitä on kirjoitettu. Mä en keskity kouluun oikeestaan paskan vertaa. niin ja tosta "striitil walkkaamisesta"... ei hitto kun ei pysty nauramatta lukea. jep elikkä elämää on koulun ulkopuolella. siltikään en oo tavannu ketään joka puhuis noin.. mutta saapa sitä tietysti ihminen puhua kuten parhaaksi näkee.

mutta tosta sun jutustas:
        ootko ite mallin mitoissa ja sen näkönen, että sulla on varaa arvostella muita? ehkäpä voisit todeta sillä lailla ohimennen, että "pitäisköhän alkaa pistää itteään kesäkuntoon? että lähetkös lenkille huomenna?"
        ok ei ehkä paras ehdotus, mutta älä vaan sano suoraan päin naamaa, että se on liian lihava. Tytöillä toi on tosiaan varmaankin aika paljon herkempi asia kun pojilla. ja kasvuiässä oleva lapsi/nuori muuttuu vielä paljon!

• .....
        Best Frendi kirjoitti:

Jotenki tuntuu että tää Best Frendi ei nyt ihan tosissaan ole.

Mutta oletetaan nyt, että on...

"Jos se ois missimitois, niin tuskin läskit yli löllyäis."

höhö. Mitäs sanoitkaan kaveris mitoiks, n.160cm ja paino 60kg:n paikkeilla. Eli siis normaalipainoinen. Joten en nyt ymmärrä mikä ihme tässä voisi olla ongelmana? Ei nyt missinmitat ole, mutta miksi pitäisi, koska normaalit terveen ihmisen mitat kuitenkin noin miljoona kertaa terveemmät.

Ja noista sun aikasemmista viesteistäs, taisit selittää, että myös häpeät kaveriasi. Et taida mikään mukava ihminen olla, mitä ystävyyttä tuo tuollainen muka sitten on?

"Eikö oo betterimpää kertoo truutti sille"

Niin, annahan nyt kaveris olla ihan minkälainen haluaa, sun elämääs se ei millään tavalla vaikuta.

• antiflag
        Best Frendi kirjoitti:

jos kuitenki kirjottaisit joko englantia tai suomea. tuota saa lukea melko pitkään että tajuaa mistä on kysymys. pyysin jo sua puhumaan suomea niin lisää vaan tuommosta ihme vääntämistä sekaan

• joo
        Best Frendi kirjoitti:

>Ja biliivisin että frendikin heittää thänksit >futuressa, kun on saanut tipsii, ett minkäslainen >luukki kandee olla, jotta alkaa jäbää danssaa >neiberhuudissa.

Nii vissiinhän se kaveri tulee sua 'futuressa' kiittämään: *Kiitoosss ku haukuit mua sillo läskis kylläpäs se auttoki hirveesti!!*

• gigi

miks sä kirjotat tolla tavalla? se on mielettömän naurettavaa...ihanku yrittäisit esittää jotain tosi "coolia"...epäonnistus.

mutta tosta sun kaverista. miten sä voit ajatella KAVERISTAS noin? jos haluat pilata ystävyysuhteen ja rikkoa ystäväs itsetunnon, kannatta mainita asiasta. pahimmillaan aiheutat sille syömishäiriön..ihan oikeesti. se on sen kroppa, ei sun!!!

se on sulla se läskiongelma, ei kaverillas. mietippä asennoitumistas...tai kasva aikuiseks.

• Minä....

Ettet vain puhuisi itsestäsi? oletko hänen paras frendi?? no oletpa tosi hyvä kun laitat hänestä tuollaista paskaa nettiin! >:( mietippä jos sinusta itsestäsi laitettaisiin tuollaista ja vieläpä paras kaverisi!!!!! miltä se susta tuntuisi!??? Voitko lopettaa ystäväsi pilkkaamisen??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe