Millaista kustannusta olisi n.40-50m2 yläkerta valmiuden rakentamisesta, jos tehdään edullisimpaan materiaaliin ja mh plus mahdollisesti myös pieni wc??
Miten muuten mahtaa talopaketeissa mennä nuo ilmanvaihto puoli tuollaisesssa varauksessa?
1,5krs yläkerta varauksen hinta?
7
1094
Vastaukset
- pp877
Eipä ole vastauksia tullut, mutta kyllä se vieraalla teetettynä maksaa vähintään 1000e/neliö.
Itse jos tekee sisustustyöt kokonaan ja avustaa muutoinkin kaikessa mahdollisessa, ja halvat materiaalit niin 20 000e on varmasti silti minimi. Kun varaus on, niin ikkunat kait valmiina päädyissä?
Ilmanvaihto iso kustannus, tarvii ehkä ilmanvaihtokoneenkin vaihdon isompaan.- 1x2-veikkausta
ja taas näitä..älä täällä kysele, etkö tunne ketään alan ammattilaista?
- tonniinsopii
Eihän se varaus yläkerran huoneisiin paljoa maksa, ellei kattorakenteita oteta huomioon. Jos tontille pitää kuitenkin rakentaa tiettyyn kattokulmaan talo, tulee se yläkerta varaus siinä samalla, kun vain rakenteissa huomioidaan ne huoneiden paikat ja tuulensuojat ym. .
Ikkunat päätyihin ei paljoa maksa, viemäriputket maksaa muutaman kympin (siis mutkat ja 3 metriä 110mm ∅ putkea) muille kaapeleille ja putkille riittää suojaputket. Sähkökeskuksessa on yleensä tilaa muutamalle sulakkeelle tai saa helposti, sulakkeet n. 3,50€/kpl. Ilmanvaihtoputkille riittää sopiva aukko varauksena. Lämmönjakoon jakotukkiin mahdollisuus lisätä uusia piirejä, ei käytännössä paljonkaan lisää kustannuksia. Eli ei kokonaisuutena suuria kustannuksia, tärkeintä on oikeastaan, että asia on otettu huomioon. - Älyllistäelämää
Tämä on siis varmaan tällaisten valmistalojen yläkertavaraukset "putkivintti" Mitenköhän noi ilmanvaihtokoneet ja niiden putkitukset tuollaisissa, jos ajattelee vaikka tälläistä perustaloja kuten Kastelli,Älvsbytalo yms..
Itse tein yhden pienen rintamamies talon yläkerran uudestaan eristeinee ei vessaa, niin ei siihen montaa tonnia menny, mut mut se oli rintsikka....- tonniinsopii
Älvsbytalon yläkertavaraushan on suurelta osin jo valmiina siinä paketissa. Ja taas pitkästä tavarasta tehtyyn taloon riittää yläkertavaraukseen nuo edellä luetellut, sekä tietysti portaiden paikka yläkertaan. Jos yläkertaan on tarkoitus tehdä tulisijoja, pitää ne tietty ottaa huomioon hormistoa ja palomuureja rakentaessa, että tulisija on yleensä mahdollista rakentaa sinne yläkertaan. Harva kuitenkaan mitään tulisijoja yläkertaan rakentaa nykyään, ne oli ennen ne "Porin-Matit" yläkerran huoneisiin.
- Erkkihämeestä
Jotenkin on jäänyt sellainen kuva että monet tekevät tuon itse eli villoittaa,.. yms levyttää itse... nämä nyt ei varmaan kauheasti kustanna?
- Talopakettivalmis
tonniinsopii kirjoitti:
Älvsbytalon yläkertavaraushan on suurelta osin jo valmiina siinä paketissa. Ja taas pitkästä tavarasta tehtyyn taloon riittää yläkertavaraukseen nuo edellä luetellut, sekä tietysti portaiden paikka yläkertaan. Jos yläkertaan on tarkoitus tehdä tulisijoja, pitää ne tietty ottaa huomioon hormistoa ja palomuureja rakentaessa, että tulisija on yleensä mahdollista rakentaa sinne yläkertaan. Harva kuitenkaan mitään tulisijoja yläkertaan rakentaa nykyään, ne oli ennen ne "Porin-Matit" yläkerran huoneisiin.
Tuostahan vois laittaa kyselyn tänne mitä on maksanut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315703
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus134182- 1962379
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661770Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan791696Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351477Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141375En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741355viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241204- 941195