TMP -hakemisto

Gentoo

Miksi Gentoo ei tyhjennä /tmp hakemistoa bootin yhteydessä, niin kuin muut Unixit?

4

235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhjätä

Luulenpa, että olet käsittänyt väärin. Ei /tmp hakemistoa satunnaisesti tyhjätä. Järjestelmä poistanee jollakin logiikalla vanhempia tmp-tiedoston tiedostoja.

• Gentoo

Vaan BOOTIN yhteydessä tapahtuvasta /tmp hakemiston tyhjennyksestä.

Nyt se on täynnä rojua uudelleenkäynnistyksen jälkeenkin, eikä sitä voi käsiinkään tyhjentää.

Ainakin FreeBSD:ssa /tmp hakemisto tyhjennettiin aina kun käynnistää koneen uudestaan.

• tyhjätä
        Gentoo kirjoitti:

Vaan BOOTIN yhteydessä tapahtuvasta /tmp hakemiston tyhjennyksestä.

Nyt se on täynnä rojua uudelleenkäynnistyksen jälkeenkin, eikä sitä voi käsiinkään tyhjentää.

Ainakin FreeBSD:ssa /tmp hakemisto tyhjennettiin aina kun käynnistää koneen uudestaan.

"Ainakin FreeBSD:ssa /tmp hakemisto tyhjennettiin aina kun käynnistää koneen uudestaan. "

Niinpä... Mutta FreeBSD ei ole Linux (tai edes Gentoo).
        Tuosta /tmp-hakemiston tyhjentämisestä on ollut puhetta news:sfnt.atk.linux.
        Ohjelmienhan pitäisi poistaa tarpeettomiksi jääneitä tiedostoja ko. tiedostosta, kun ne lopetaan oikein. Ehkä jokin buginen ohjelma ei näin tee. (?)

• Teet jonkun sopivan oman tyhjennusskriptin, ja laitat sen ajoon bootin yhteydessä. Joissakin Linux-jakeluissa on ollut tuollainen systeemi, ja joissain vain ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1806
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      73
      987
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      909
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      838
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      752
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      751
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      691
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      673
    Aihe