Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vuokra-asunnon esitteleminen

Pompoteltava

Olen vuokrannut asuntoni yksityiseltä, joka nyt yrittää myydä asunto-osakkeensa. Tähän mennessä olemme toimineet kaikin puolin hyvässä yhteistyössä, joten lupasin hyvää hyvyyttäni esitellä asuntoa, jotta vuokranantajan ei tarvitse tulla tänne vieraalta paikkakunnalta.

Nyt kuulin, että esittely oli kääntynyt lähinnä minua vastaan: Oli nuuskittu ja juoruttu sitä ja tätä sekä moitittu, että en suostunut näyttämään kaikkia tiloja kuten makkaria ja vaatehuonetta. Olen lisäksi itse vakuuttunut siitä, että alunperinkään tällä uteliaalla henkilölle ei ollut aikomustakaan ostaa tätä kämppää.

Miten tämän voisi välttää jatkossa?

4

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkikinsanoo

      Ei sitä voi välttää mitenkään. Lain mukaan vuokranantajalla on oikeus niin asunnon kunnon ja hoidon tarkistamiseen kuin myytävän asunnon näyttämiseen.

      Ja huom tämä oikeus koskee koko asuntoa, ei vuokralainen voi rajata mitään asuntoon kuuluvaa sen ulkopuolelle.

      Ihan joka päivä vuokranantaja ei silti voi ravata, paitsi jos se on välttämätöntä.

      • mikko.ss

        niinpä ja jollei vuokralainen päästä isäntää asuntoon tulee poliisi isännän avuksi. jollei sittenkään päästä tulee kaiken muun päälle häätö.


    • oho3

      "Miten tämän voisi välttää jatkossa?"
      Helposti ostat sen asunon.

    • rthrthrthrt

      Normaali asuntoa ostava haluaa nähdä esittelyssä kaikki huoneet, ei vain osaa asunnosta. Jos itsekin etsisin asuntoa, haluan nähdä myös makkarin ja vaatehuoneen. Jos en niitä näe, en tee kauppoja. Normaaleissa asuntoesittelyissä näytetään lähes aina jokainen huone. Eikä vuokralaisella ole minusta oikeutta rajata tiettyjä huoneita asunnosta esittelyn ulkopuolelle tai ei ainakaan pitäisi olla. Kaappien sisältö ei tietenkään kuulu asunnon ostajalle tai vuokranantajalle, mutta se onkin eri asia.

      Ja mitä tarkoitat nuuskimisella ja juoruamisella? On normaalia hieman udella, minkälaista porukkaa asuntoyhtiössä asuu ja mitä naapurissa on. Jos asuntoyhtiössä ja seudulla on levotonta, ei asunnon ostaminen ole kovinkaan houkuttelevaa. Ja asuntoyhtiön taloustilanne on myös tärkeä tieto. Tietenkin nuuskiminen voi liittyä asunnon kunnon selvittämiseen, minkä jokainen järkevä asuntoa etsivä haluaa tietää (eikä pelkät remonttien ajankohdat kerro kaikkea). Joten monet asiat, joita luultavasti pidät uteliaisuutena, voi olla vain järkevää toimintaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe