Finnbody Myllypuro ja Sergel Oy perintä

Kävin 2015 joulukuussa Myllypuron Finnbodilla tutustumassa ja ostin pantillisin salikortin 10e. Minulla oli ilmainen tutustumisjakso tammikuun alkuun. Mitään sopimuksia emme tehneet, mutta korttia varten luovutin yhteystietoni luonnollisesti.

En jatkanut salillä käymistä, joten palautin maaliskuun alussa salikortin ja minulle sanottiin, että 10e palautetaan tilisiirtona. Rahaa ei näkynyt eikä kuulunut useista kyselyistä huolimatta. Otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja sain syksyllä 2016 10e takaisin noin puolen vuoden jälkeen itse tapahtumasta. Huokaisin helpotuksesta...

Kunnes 5.4.2017 sain hämärän tekstiviestin Sergel Oy nimiseltä perintätoimistolta, jossa oli numerosarja ja lause, että saatava erääntyy. Järkytyin ja en voinut uskoa silmiäni, koska minulla ei ole velkaa eikä maksamattomia laskuja. Laitoin Sergel Oy:lle sähköpostia, josta sain tietää, että kyse on kuulemma Finnbody Myllypuron saatavista. Kuulemma on toinenkin blabla (numerosarja) lasku perinnässä. Ja lause miten ajattelit hoitaa maksun. Ei mitään tarkempaa tietoa eikä summia. Vastasin sitten siihen, että minulla ei ole mitään saatavia Finnbodylta eikä sopimusta ole koskaan tehty.

Nyt odottelen sitten tähän vastausta. Jos he yrittävät vielä edelleenkin periä minulta olemattomia laskuja, otan yhteyttä Myllypuron Finnbodyyn ja kuluttaja-asiamieheen uudestaan.

Sergel Oy jatkaa edelleen 10 vuoden jälkeenkin hämäriä perintäbisneksiään. Soneracase on jo unohtunut, mutta kunniallinen tuo lafka ei todellakaan ole. Muistakaa aina ottaa rauhallisesti, jos olette kyseiseltä firmalta viestejä saaneet, jos teillä ei ole mitään oikeaa perintää, sillä soittamalla sinne he saavat hätääntyneistä ihmisistä enemmän rahaa puhelinlaskun kautta.

En suosittele todellakaan Finnody Myllypuroa!

27

718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • einytihannoinkaan

      Nyt on foliot tiukalla, vai mitä tarkoitat että soittamalla sinne saavat enemmän rahaa puhelinlaskun kautta?
      Tässä kyseisessä tapauksessa haukut mielestäni väärää puuta. Alkuperäinen velkoja on jostain syystä siirtänyt "olemattomia" laskuja perintään, eli jotain on jäänyt huomaamatta heidän päässään tai sitten sinun ja heidän välillä on joku väärinkäsitys (sopimusehdoissa jotain mitä et ole huomannut). Jos saat laskun, jonka alkuperää epäilet, ota yhteyttä siihen tahoon joka sitä perii ja tiedustele mistä lasku on peräisin. Jos olet edelleen sitä mieltä, että lasku on aiheeton, niin kiistä saatavan peruste. Selvittävät toimeksiantajan kanssa onko lasku aiheellinen. Mitään hämärää tuossa "perintäbisneksessä", eli tässä tapauksessa ei ole.

      • En ole tehnyt Finnbody Myllypuron kanssa mitään sopimusta. Eli sopimusehtoja ei ole olemassakaan, koska mitään sopimusta ei ole koskaan tehty.

        Joka tapauksessa aion kyllä selvittää asian kummankin yrityksen kanssa.

        Enkä ole käytännössä saanut mitään laskua kirjallisena enkä mitenkään muutenkaan. Olen vain saanut kaksi viestiä, jossa väitetään, että olen velkaa Finnbodylle. Summaakaan en tiedä.

        Sain viestin perinnästä vuoden ja 4 kuukauden jälkeen. Mitä ihmettä he yrittävät periä minulta?


    • eimitäänvälii

      No noudatat vaan omaa neuvoasi eli otat rauhallisesti jos saat jotain perintäviestejä. Jos ei kirjallisena tule kotiisi täsmennyksiä niin ei noista tartte piitata. Minäkin saan linforffilta tekstareita mutta poistan ne lukematta ja avaamatta. Samoin niiden puheluyritykset:en vastaa.

      • Hyvä neuvo! :) enpä tänne tullut erityisesti neuvoja hakemaankaan vaan toteamaan, miten mulle aiheutui harmia kyseisen yrityksen kanssa jo siitä että ylipäätään osallistuin ilmaiselle tutusmijaksolle.

        Toinen asia on sitten se, että miksi "kunnialliset" yritykset saavat lähetellä tällaisia uhkailukirjeita ilman seuraamuksia.

        Mulle on tästä asiasta huudettu, että varmasti sulla on joku maksamaton lasku! Että sinun oma vika jos tulee tällaisia. Jostain syystä ihmiset pitää viimeseen asti firmojen puolta ja uskoo niiden hyvyyteen. Yksittäisessä ihmisessä on pakko olla vika. Huijatuksi tulemisen myöntäminen ja se, että yritys on toiminut epäeettisesti on todella vaikea niellä.

        Kyllä mä väitän, että sergel oy on saanut uhkailullaan perittyä parit lisäliksat huijattuaan ja vähintäänkin johdettuaan harhaan hyväuskoisia ihmisiä. Senhän jo 10v takainen soneracase ennakoi. Perittiin vanhentuneita laskuja ihan surutta.


      • Anonyymi
        HmusicK kirjoitti:

        Hyvä neuvo! :) enpä tänne tullut erityisesti neuvoja hakemaankaan vaan toteamaan, miten mulle aiheutui harmia kyseisen yrityksen kanssa jo siitä että ylipäätään osallistuin ilmaiselle tutusmijaksolle.

        Toinen asia on sitten se, että miksi "kunnialliset" yritykset saavat lähetellä tällaisia uhkailukirjeita ilman seuraamuksia.

        Mulle on tästä asiasta huudettu, että varmasti sulla on joku maksamaton lasku! Että sinun oma vika jos tulee tällaisia. Jostain syystä ihmiset pitää viimeseen asti firmojen puolta ja uskoo niiden hyvyyteen. Yksittäisessä ihmisessä on pakko olla vika. Huijatuksi tulemisen myöntäminen ja se, että yritys on toiminut epäeettisesti on todella vaikea niellä.

        Kyllä mä väitän, että sergel oy on saanut uhkailullaan perittyä parit lisäliksat huijattuaan ja vähintäänkin johdettuaan harhaan hyväuskoisia ihmisiä. Senhän jo 10v takainen soneracase ennakoi. Perittiin vanhentuneita laskuja ihan surutta.

        Et ole ainoa joka on saanut tolta firmalta aiheettomia laskuja.Lappu luukulle tollaselle kusetusfirmalle ja samoin Finnbodylle,mulle kävi melkein sama juttu ja samat firmat kyseessä siis ensin Finnbody on laittanut Sergelille perintään olemattomia laskuja ja.sitten Sergel karhuaa niitä ja mielettömän koron kanssa ja uhkauksen kanssa.


    • einytihannoinkaan

      Omat neuvoni pohjaavat aikaani alalla. Voi olla, että jotain on muuttunut viime vuosina, mutta varovaisen arvioni mukaan korkeintaan yksi kymmenestä reklamaatiosta oli lopulta edes jossain määrin aiheellinen. Useimmiten syy oli siinä, että on sitouduttu johonkin mitä ei ole ehkä harkittu kunnolla, ei olla viitsitty reklamoida tai selvittää asioita ajoissa, ei tehty palautuksia, laskuja on laitettu takkaan "koska se oli MUSTA aiheeton, nii en sitte viittiny soitella", tai "mähän maksoin tämän jo" (kyllä, 2,5kk myöhässä, joten kulut ovat ihan aiheesta siinä), väitetty että on maksettu, mutta maksutietoja ei koskaan useista pyynnöistä huolimatta toimitettu eikä toimeksiantajalle ollut kirjautunut mitään suoritusta ym. Esimerkkejä olisi kymmeniä ja taas kymmeniä ja tämä on vain siis minun kokemukseni perimisalalta vuosien takaa, ei kuitenkaan Sergelissä.

      En kuitenkaan väitä, etteikö sinun tapauksesi voi olla tuo yksi kymmenestä, aivan hyvin voi olla. Virheitä sattuu ja joskus toimeksiantajaltakin lipsahtaa aiheeton lasku perintään. Ottamalla yhteyttä heti, asia yleensä voidaan parhaiten ja nopeiten selvittää. Näin varmasti olet jo toiminutkin :)

      • Okei, no hyvä että sun kokemus on tuo. Mutta mielestäni, et ole lukenut mun ensimmäistä selontekoani kunnolla. Tiedän varmuudella, että en ole tehnyt mitään sopimusta Finnbodyn kanssa. En tiedä kuinka monta kertaa mun pitää sitä sanoa.

        En ole käynyt siellä salilla ollenkaan ja jos olisin käynyt niin tietenkin ne ois laskuttanut siitä mua joka kuukausi.

        Minulla oli 2 viikon ilmainen kokeilujakso, jonka aikana se salikortti toimi ja sitten se lakkasi toimimasta, koska mitään sopimusta ei tehty.

        Itse en kyllä jaksa kauheasti tätä asiaa selvittää muutoin kun sähköpostilla, koska kyseessä on perusteeton perintä. Jos yrittävät jotain muuta kuin tätä niin täytyyhän niiden herranjumala todistaa nää jotenkin.

        Lisäksi sinä luultavasti olit töissä ns. Normaalilla perintäfirmalla, jolla ei ole kontollaan röyhkeitä huijauksia muistuttavia perintöjä, vaan normaaleja maksamattomia laskuja.


      • einytihannoinkaan
        HmusicK kirjoitti:

        Okei, no hyvä että sun kokemus on tuo. Mutta mielestäni, et ole lukenut mun ensimmäistä selontekoani kunnolla. Tiedän varmuudella, että en ole tehnyt mitään sopimusta Finnbodyn kanssa. En tiedä kuinka monta kertaa mun pitää sitä sanoa.

        En ole käynyt siellä salilla ollenkaan ja jos olisin käynyt niin tietenkin ne ois laskuttanut siitä mua joka kuukausi.

        Minulla oli 2 viikon ilmainen kokeilujakso, jonka aikana se salikortti toimi ja sitten se lakkasi toimimasta, koska mitään sopimusta ei tehty.

        Itse en kyllä jaksa kauheasti tätä asiaa selvittää muutoin kun sähköpostilla, koska kyseessä on perusteeton perintä. Jos yrittävät jotain muuta kuin tätä niin täytyyhän niiden herranjumala todistaa nää jotenkin.

        Lisäksi sinä luultavasti olit töissä ns. Normaalilla perintäfirmalla, jolla ei ole kontollaan röyhkeitä huijauksia muistuttavia perintöjä, vaan normaaleja maksamattomia laskuja.

        Aiheettomalla laskulla tarkoitin kyllä tuota sinun omaasi. Tietosi ovat jääneet järjestelmään sen kokeilujakson myötä, joku on ehkä unohtanut klikata jonkun täpän tai poistaa jonkun ruksin ja sinulle on jäänyt joku laskutusjakso sinne Finnbodyn systeemiin, joka on sitten myöhemmin siirtynyt perintään maksamattomana laskuna. En tokikaan tarkoittanut, että sinun tulee mennä käymään paikanpäälle, mutta selvästi kiistät saatavan perusteen ja selität tilanteen lyhyesti. Kirjallisessa reklamaatiossa on sekin hyvä puoli, että asia jää talteen päivämäärineen kaikkineen. Luulisi, että asia on sitten sillä selvä.


      • Nonni nyt sitten sain Sergeliltä ihanan epämääräisen ja välttelevät vastauksen sähköpostiin.

        Hei,
        Kiitos viestistä.

        Pahoittelemme tapahtunutta ja siitä teille aiheutunutta harmia.

        Tekstiviestimme on tullut väärään numeroon. Poistimme sen oikean vellisen tiedoista.

        Että tällaista. Eikä ole eka kerta, että jotain tällaista sattuu. Mun mielestä on järkyttävää, että ne voi tolla tavalla mennä "sekaisin" kenelle lähettelee viestejään. En ole eka enkä vika ihminen, jolle tuo firma tekee näin.


      • einytihannoinkaan
        HmusicK kirjoitti:

        Nonni nyt sitten sain Sergeliltä ihanan epämääräisen ja välttelevät vastauksen sähköpostiin.

        Hei,
        Kiitos viestistä.

        Pahoittelemme tapahtunutta ja siitä teille aiheutunutta harmia.

        Tekstiviestimme on tullut väärään numeroon. Poistimme sen oikean vellisen tiedoista.

        Että tällaista. Eikä ole eka kerta, että jotain tällaista sattuu. Mun mielestä on järkyttävää, että ne voi tolla tavalla mennä "sekaisin" kenelle lähettelee viestejään. En ole eka enkä vika ihminen, jolle tuo firma tekee näin.

        Asiassa ei ole mielestäni mitään kamalan pöyristyttävää.

        Ne numerothan tulee sinne perintäfirmaan "jostain". Yleensä toimeksiantajalta. Ne päivittyy myös jonkun rekisterin kautta. Joskus käy niin että numeron käyttö onkin siirretty esim. lapselle, joka on alaikäinen, vaikka se on rekisteröity alunperin velalliselle, jolloin "viestejä lähetellään lapselle, herranenaika miten törkeetä". Joskus numero on aiemmin ollut toisen käytössä ja tullut asiaan sitä kautta.

        Valitettavasti nykyaikana kun numeroita vaihdellaan ja siirrellään, tälläistä tapahtuu jossain määrin. Tämän vuoksi tekstareissa (ei ainakaan aikoinaan ollut) ei ole mitään yksilöivää tietoa, velallisen nimiä, velan nimiä ym. ellei velallinen ole itse nimenomaan suostunut viestien lähettämiseen esim. erämaksujen muistuttamismielessä, jolloin viestissä on erän summa. Itsekin mainitsit ekassa viestissä, että viestissä oli vain numerosarja ja maininta, että erääntyy.

        Sitä en sitten tiedä miten sähköpostiin vastaaja ei ole huomannut vastatessasi viestiisi, että sinun nimesi ei täsmää velallisen nimeen. Olettaen, että laitoit tiedustelun siis omalla nimelläsi.

        Mutta hyvä että asia selvisi, yleensä ja kokemukseni mukaan kysyminen kannattaa :)


      • Toi nyt on vaan selitystä siitä kuinka sergel oy toimii sinun mielestäsi "oikein".


      • Jfkwjwj
        HmusicK kirjoitti:

        Toi nyt on vaan selitystä siitä kuinka sergel oy toimii sinun mielestäsi "oikein".

        No kerrohan nyt meille vielä mtä väärää perintäyhtiö mielestäsi on tehnyt periessään toimeksisaatua velkaa väärillä yhteystiedoilla, jotka nekin on saatu toimeksiantajalta.
        Virhe on kuntosalin päässä, ja sekin kuulostaa aika inhimilliseltä virheeltä.
        Sinun virheesi sen sijaan oli tulla säälittävästi ruikuttamaan Suoli24:ään, ennenkuin otit asiasta ihan asiallisesti selvää, ja korjautit selvän virheen laskuttajan/perijän yhteystiedoissa.


      • Anonyymi
        HmusicK kirjoitti:

        Toi nyt on vaan selitystä siitä kuinka sergel oy toimii sinun mielestäsi "oikein".

        Sergel on oikeasti huijausfirma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sergel on oikeasti huijausfirma.

        Sitä se on mitä suurimmassa määrin,siis Sergel on huijarifirma.


    • perintätstoonhuijari

      Kovia poikia kinaamaan nuo perintälafkojen edustajat kuten tässäkin ketjussa jo nähtiin :--D
      Saa moneen kertaan selvätkin asiat näille rautalangasta vääntää kun heidän lähtökohdista asiakas on aina väärässä. Suomessa on paljon mätää näiden perintäfirmojen hyysäämisessä kun oletettu velallinen on se joka yleensä joutuu todistelemaan oikeassa oloaan ja näkemään vaivaa turhan takia. Myös se että perintätsto pelkästään sanomalla että on lähettänyt asiakkaalle kirjeen saa sen menemään ilman todisteita käräjillä läpi on jotain uskomatonta. Päättäjiä on mukana tässä haisevassa bisneksessä niin se selittää miten näiden villi meno on mahdollista. Hyvä Suomi!

      • sergelinkokemuksia

        Mulla on Sonera laskujen kautta kokemusta Sergelistä. Ihan aiheellista perintää kyllä, multa oli jäänyt maksamatta muutama lasku. Maksoin ne Sergelille, varmistin vielä ettei ole enää maksamattomia. Myöhemin kun Tele Filandin kanssa piti solmia uusi soppari ei vaan oistunut. Soitin sinne tänne Tele finlandiin, Soneraan ja Sergeliin. Ei maksamattomia, mutta lopulta Soneran kaveri sanoi että olisi luottomerkintä. No suuntasin sitten Asiakastietoon, ei merkintöjä, mutta ne kysyivät että olisiko mahdollisesti Sonerasta kyse? Juu ne harrastaa omaa maksuhäiriörekisteröintä. Onneksi on muita operaattoreita. Mutta tiedon kulku Sergelistä näyttää takkuavan pahasti.


      • einytihannoinkaan

        Jos viittasit "perintätstoonhuijari" minuun, niin en ole perintälafkan edustaja, vaan ollut joskus aikoinaan töissä moisessa toimistossa. Voit lukea viestini uudemman kerran :)

        Alkuperäistä kirjoittajaa ei ole pyydetty itse tekemään mitään laajoja selvityksiä, vaan kiistämään ja/tai reklamoimaan laskun. Se on kuluttajan velvollisuus, jos kokee saaneensa aiheettoman laskun. Kukaan ei ole ajatustenlukija ja kuten sanottu, virheitä sattuu niin velallisille, toimeksiantajille kuin perijöillekin. Tietojärjestelmien aikakaudella joskus riittää että se yksi klikkaus on jäänyt tekemättä tai tehty liikaa, niin jotain menee pieleen.

        Perintätoimistoilla jää kyllä luultavasti nykyäänkin ihan kaikilla jälki tietojärjestelmään lähetetystä kirjeestä ja on muitakin tapoja todistaa oikeudelle kirjelähetys, mutta menee liikesalaisuuksien puolelle varmaankin jo, eli en avaa enempää. Että ihan pelkästään "sanomalla" ei varmaan ole viittaamassasi tapauksessa(kaan) menty.


    • Mun caseni Finnbody Myllypuron kanssa on nyt ohi vastauksella:
      Hei,
      Kiitos viestistä.

      Pahoittelemme tapahtunutta ja siitä teille aiheutunutta harmia.

      Tekstiviestimme on tullut väärään numeroon. Poistimme sen oikean vellisen tiedoista.

      Voin kertoo, että tää ei ole eka eikä vika kerta, kun tuo firma lähettelee viestejään vääriin numeroihin. Noille riittää orastava asiakkuus kokeilujaksolla. Tietojen antaminen Finnbody Myllypurolle mahdollisti huijausyrityksen.

      • Sergel Oy:ltä siis tuo viesti.


      • moneytalks-

        Ei tuollaisessa pahoittelut riitä. Ei muuta kuin korvausvaatimus perintäfirmaan, oikaisun aiheuttamista kuluista.
        Oma ajankäyttö, puhelin- ja tietoliikennekulut, lisättynä laskutus kuluilla. Jos maksua ei kuulu muistusten jälkeen, ei muuta kuin velkomustuomion hakuun käräjille, tähän tietysti täytyy muistaa lisätä perintä- ja oikeudenkäyntikulut viivästykorko (muista laittaa eräpäivä laskuun)

        Ei perintäfirmat muuten opi, vain raha puhuu.


    • JammuSetämuistetaan

      Eikös siellä Myllypurossa ole ennenkin nähty melkoisia roistoja kun tuli mieleen että taisi Siltavuoren Jammukin aikoinaan siellä puuhastella!?

    • Nyt jälkisanoina vielä. Vaikka sergel oy lupasi poistaa minut sieltä listoilta, kun huomasivat että mua ei voitu huijata, olen saanut tekstiviestejä 6 kpl ja niissä joko sama numerosarja tai eri. Eli mulla on nyt yhteensä joku neljä velkaa jossain. Eli tavallaan jatkavat ahdisteluani. En jaksa enää reagoida asiaan, koska tiedän jo miksi saan niitä viestejä. En onneksi hävinnyt tässä kuin n. 6 snt koska soitin hädissäni kyseiseen lafkaan ja minulla oli paljon turhaa stressiä.

      • adsdfasdfasda

        Nii väsynyttä läppää tuo huomasivat ettei mua voi huijata. iha niinku noilla jollain olis oikeesti aikaa tai mielenkiintoa ylipäätään kokeilla kepillä jäätä ja lähetellä oikein huijausmieles tekstareita. jos siin viestis ei oo mitää maksutietoja tai summia niin eihä sillä voi mitään maksaa... eli soittaa joutuu ja tää "huijaus" paljastuu siin... eli foliot pois päästä nyt vaan ja relax :D


      • adsdfasdfasda kirjoitti:

        Nii väsynyttä läppää tuo huomasivat ettei mua voi huijata. iha niinku noilla jollain olis oikeesti aikaa tai mielenkiintoa ylipäätään kokeilla kepillä jäätä ja lähetellä oikein huijausmieles tekstareita. jos siin viestis ei oo mitää maksutietoja tai summia niin eihä sillä voi mitään maksaa... eli soittaa joutuu ja tää "huijaus" paljastuu siin... eli foliot pois päästä nyt vaan ja relax :D

        Ja viestisi pointti oli?


      • Anonyymi
        adsdfasdfasda kirjoitti:

        Nii väsynyttä läppää tuo huomasivat ettei mua voi huijata. iha niinku noilla jollain olis oikeesti aikaa tai mielenkiintoa ylipäätään kokeilla kepillä jäätä ja lähetellä oikein huijausmieles tekstareita. jos siin viestis ei oo mitää maksutietoja tai summia niin eihä sillä voi mitään maksaa... eli soittaa joutuu ja tää "huijaus" paljastuu siin... eli foliot pois päästä nyt vaan ja relax :D

        Poista ite se foliohattu! Uskokaa nyt ,kyllä ne perkeleet vaan kokeilee kepillä jäätä että oisko joko niin typerä että maksaa peloissaan olemattomista palveluista.Onko todella niin vaikea tajuta?


    • Äkänenakka

      Sama paska tapahtuu nykyisinkin.

    • Anonyymi

      Minulle on käynyt aivan sama juttu,Sergel karhuaa olemattomia laskuja Finnbodyn nimissä.En voi uskoa todeksi että tollasen paskan ja epärehellisen firman annetaan jatkaa toimintaa,eikä laiteta vastuuseen mistään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      309
      7102
    2. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2116
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1327
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1267
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1200
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1186
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1116
    9. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1051
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

      Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe