missä vaiheessa olette täyttäneet perinnöstä luopumislomakkeen maistraattiin jolloin ulosotto ei pääse käsiksi omaan perintöosuuteenne? Perinnönhän voi jakaa jälkikäteen minulle oman osuuden verran pimeänä, kun perinnönjako on suoritettu virallisesti muiden perillisten kesken. Millaisen luopumislomakkeen olette tehneet, joka kelpaa siis todisteeksi ulosottoon, etteivät he voi vetää mitään välistä?
Ulosotto+perintö
15
630
Vastaukset
- NordeaBoss
Asiassa kannattaa siirtyä hyvissä ajoin Nordean sijoitus neuvojien puoleen jotta omaisuudelle saadaan hyvä koti paikasta johon ulosotto ja verottajan käsi ei yllä. Rohkeasti vain yhteyttä Nordeaan ja mukava henkilökunta kyllä auttaa kiertämään pientä korvausta vastaan näitä pikku pilkkuja.
- dfgdflkjld
Nordeasta on vain haittaa. Muut maksavat käteisellä perintöosuuden ja käteiset jemmataan niin hyvin ettei vouti löydä.
- riippuu-asiasta
Jos olet jo ulosotossa kun saat perinnön et voi luopua ja vouti vie siltä jolle se menee koko summan. Koettu on. Ainoa keino jos maksaa pimeästi käteen niin sitten saa vouti ihmetellä missä rahat kun se saa tietää perinnöstä kuitenkin verottajalta aikanaan.
- Perintöprinssi
Ei se vouti mistään tiedä että on perintöä tulossa. Jos rahat tulee tilille niin heti aamulla nostat pois ja pistät käteisen jemmaan. Jos sitten kyselee niistä niin sanot että ryyppäsit kavereiden kanssa kaiken. Ei tää sen vaikeampaa ole mutta jos makuutat rahoja tilillä tai hankit niillä jotain arvokasta rekisteröitävää omaisuutta niin sitten ne lähtee. Nopeat syö hitaat ja fiksut tyhmemmät, näin yksinkertainen asia tämä on.
- dfhdf4
Kyllä tietää, älä mutuile.
- kyllä.ne-osaa
Ei saanut tutulta mitään kun oli ehtinyt jemmata. No ilmoittivat kyllä heti Kelalle ja sossuun että saanut niin paljon rahaa eli kaikki toimeentulotuet katkesi toistaiseksi kaverilta eli vuoden laski että pärjättävä. Ainoa vaan kaveri ryyppäsi ja kävi ulkomailla tuhlaten kaikki. Nyt ei oikeutta toimeentulotueen ollenkaan.
- tietoiskut
Ts. Ei ne mitään kelaan tai sossun itse ilmoita vaan ne näkyy tilitapahtumissa jos tarkkoja ollaan. Ulosotto ei tiedä jos ei kerro tai joku muu ilmoita. Ehtii nostaa kun tulee tilille jos aamulla heti hakee pois.
- srturgfu5
Höpö höpö..vouti saa tiedon suoraan verottajalta ENNEN pesänjakamista joten vouti tietää asiasta ennen kuin rahat tulevat tilillesi.
srturgfu5 kirjoitti:
Höpö höpö..vouti saa tiedon suoraan verottajalta ENNEN pesänjakamista joten vouti tietää asiasta ennen kuin rahat tulevat tilillesi.
Hieman epäilen väitettäsi.
Perintövero ei esimerkiksi määräydy ennen pesänjakoa.
Jakamattoman kuolinpesän ei missään vaiheessa tarvitse maksaa perintöveroa joten epäilen ettei edes verottaja tiedä perinnöstä ennen pesänjakoa.- fiilistäeimukaan
hullu_ukko kirjoitti:
Hieman epäilen väitettäsi.
Perintövero ei esimerkiksi määräydy ennen pesänjakoa.
Jakamattoman kuolinpesän ei missään vaiheessa tarvitse maksaa perintöveroa joten epäilen ettei edes verottaja tiedä perinnöstä ennen pesänjakoa.Perintövero on perillisen maksettava, kun verottaja on perintöverotuspäätöksen ja maksupäivän laittanut- vain ns omisjajattoman tilan hallintatestamenttitapauksessa voi perintövero tulla maksuun vasta, kun leskestä aika jättää, muutoin ihan normaalisti verotetaan, oli mitä pesästä jaettu tai ei, saati ositustakaan tehty tai ei.
Perukirjan arvoja käytetään laskentaperusteena, ja älä enää kysy mikä on perukirja. Ota selvää. Kuolinpesä ei peri. Joten ei voi olla perintöverovelvollinenkaan! Kuolinpesä on se massa mikä koostuu vainajan varoista ja veloista.( Osakkaat taas ovat. "matti", "maija" tai matintaimaijan sijaantulija,-t, Leski kunnes ositus on suoritettu, mahdollinen testamentinsaaja.) fiilistäeimukaan kirjoitti:
Perintövero on perillisen maksettava, kun verottaja on perintöverotuspäätöksen ja maksupäivän laittanut- vain ns omisjajattoman tilan hallintatestamenttitapauksessa voi perintövero tulla maksuun vasta, kun leskestä aika jättää, muutoin ihan normaalisti verotetaan, oli mitä pesästä jaettu tai ei, saati ositustakaan tehty tai ei.
Perukirjan arvoja käytetään laskentaperusteena, ja älä enää kysy mikä on perukirja. Ota selvää. Kuolinpesä ei peri. Joten ei voi olla perintöverovelvollinenkaan! Kuolinpesä on se massa mikä koostuu vainajan varoista ja veloista.( Osakkaat taas ovat. "matti", "maija" tai matintaimaijan sijaantulija,-t, Leski kunnes ositus on suoritettu, mahdollinen testamentinsaaja.)Ei fiilistä vaan tietoa.
olen itse ollut jakamattoman talon osakas vuodesta 1994 lähtien, tähän mennessä ei verottajalta ole mitään yhteydenottoa asian tiimoilta tullut.
- Kgdjk
Perintöä et voi siirtää tai vouti voi perua sen. Rahat jos kerkeät käyttämään, niin niille ne ei mahda enää mitään, mutta omaisuus ulosmitataan. Lahjatkin he voivat perua..
- Finlexistäfaktaa
77 § Pesäosuuden ulosmittaus
Kuolinpesän osakkaan velasta saadaan ulosmitata hänen osuutensa kuolinpesästä. Kuolinpesälle annetaan tällöin kirjallinen maksukielto, jossa pesän osakkaita ja hallintoa kielletään luovuttamasta velalliselle perinnönjaossa tulevaa omaisuutta muulle kuin ulosottomiehelle.
78 § Määräämiskielto kuolinpesässä
Maksukiellon tiedoksisaannin jälkeen pesän omaisuutta ei saa luovuttaa eikä suorittaa pesässä muita määräämistoimia ilman ulosottomiehen lupaa. Kiellon vastaisesta toimesta on voimassa, mitä 37 §:ssä säädetään. Ulosottomiehen tulee antaa edellä tarkoitettu lupa, jollei toimi vaaranna hakijan maksunsaantia. Ulosottomiehen lupaa ei tarvita pesän selvitystoimiin. Ulosottomiehen luvasta sopimukseen perustuvaan perinnönjakoon säädetään perintökaaren 23 luvun 3 §:n 2 momentissa.
81 § Perinnöstä luopuminen
Velallisen oikeutta perintöön tai testamenttiin ei saa ulosmitata, jos velallinen osoittaa, että hän on:
1) perittävän eläessä luopunut oikeudestaan perintöön perintökaaren mukaisesti;
2) perittävän kuoleman jälkeen antanut kirjallisen luopumisilmoituksen tiedoksi kuolinpesälle niin kuin hallintolain 57 §:n 2 momentissa säädetään; tai
3) perittävän kuoleman jälkeen jättänyt luopumisilmoituksen kotipaikkansa maistraattiin tallettamista varten.
Sen jälkeen kun ulosmittauspäätös on tehty, velallinen ei voi hakijaa sitovasti luopua oikeudestaan perintöön.
Velallisen tulee viipymättä ilmoittaa luopumisilmoituksen tallettamisesta pesän osakkaille ja hallinnolle.- huolestunutomistaja
Eli jos esim pari lasta perii puolet kiinteistöstä, toinen puolikas on muun kun perinnönjättäjän omistuksessa. Toinen näistä lapsista on ulosotossa (ollut kauan). Pitääkö tämän henkilön luopua perinnöstä perinnönjättäjän jo eläessä vai maistraattiin kuoleman jälkeen.
Mikäli perinnönjättäjä testamentoi puolikkaansa vain toiselle lapselle tuleeko toiselle maksaa lakiosa (jonka ulosotto vie) vai tuleeko lakiosa vain jos sen vaatii. Tarkoitus olisi välttää ettei kiinteistö joudu pakkohuutokaupattaaksi ulosoton takia. - ellipp
Jos ulosotto on voimassa jo ennen perittävän kuolemaa, perinnöstään ei enää ehdi luopua.
Moni vanhempi on maksanut lapsensa velkoja, kuten joutuu takaajana maksajaksi, mikä pitää ottaa huomioon perinnönjaossa saatuna ennakkoperintönä - voi olla että kyseinen perillinen on jo saanut oman osansa ennakkoon.
Testamentilla perinnönjättäjä itsekin voi jättää jonkun perinnöttä (syy kerrottava testamentissa) tai jättää vain lakiosan.
Ymmärtääkseni lakiosaa ei ulosotossakaan olevan ole pakko vaatia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307