Opinnäytetyön aihe on selvillä, toimeksiantajaa ei vaan löydy. Kun tarjoan opinnäytetyötä yrityksille, tulee tympeä viesti tyyliin "keksimme omat aiheemme, joita nyt ei ole" tai "ei ole resursseja, liian kiire". Miten tästä oravanpyörästä pääsee liikkeelle? Pitäisi itse keksiä aihe, joka siis on jo, mutta sille pitäisi myös löytää toimeksiantaja. Ohjaavaa opettajaa en saa koska ei ole toimeksiantajaa, eikä opinnäytetyötä saa edes käynnistettyä. Toimeksiantajaa ja ohjaavaa opettajaa varten pitäisi taas olla valmis suunnitelma, jota en saa tehtyä, koska ei ole toimeksiantajaa eikä ohjaavaa opettajaa eikä näin ollen koko opinnäytetyötäkään! Mistä vain kuvittelee aloittavansa, tuntuu menevän perse edellä puuhun ja johonkin tökkää. Kumpi teillä on ollut ensin, muna vai kana?
Opinnäytetyön vaikeus...
3
2456
Vastaukset
- pitääköolla
Pystyisitkö tekemään yleisemmän opinnäytetyön? Ei siis jotain tiettyä toimeksiantajaa varten, vaan sellaisen, joka ratkaisi jonkun ongelman missä vain. Vai olisiko liikaa vaadittu ammattikorkeassa?
En tiedä alaasi, mutta mihin sitä toimeksiantajaa tarvitaan? - Huohoijaa
Ala on liiketalous ja toimeksiantaja on pakko olla. Tähän mennessä olen tehnyt jo viisi opinnäytesuunnitelmaa, mutta toimeksiantajan puuttuessa niitä ei saa käyntiin.
- miksihmeessäää
Miksi on pakko olla toimeksiantaja? Teen itse opparia liiketalouden alalta ja ihan kirjoituspöytätutkimuksena. Samoin tekee ja on tehnyt moni muukin, mitä olen käynyt noita esityksiä kuuntelemassa tai seuraamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661559Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331212- 851202
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023