Nauloja dieselin arkkuun

kohtalon.kellot

13

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhoista dieseleistä pitäs alkaa maksaa tapporahaa ni saatais ne äkkiä pois liikenteestä.

      • tietämättömyysKukkii

        miten luulet raskaan liikenteen kuljetukset hoidettavan? Henkilöautot tuottavat vain pienen osan päästöistä. Lisäksi mitä merkitystä niillä päästöillä oikeasti on. Tosiasiallisesti ihmiset pilaavat terveytensä pääsääntöisesti huonoilla itse valitsemmillaan elämäntavoilla.


      • musta.pekka.käteen
        tietämättömyysKukkii kirjoitti:

        miten luulet raskaan liikenteen kuljetukset hoidettavan? Henkilöautot tuottavat vain pienen osan päästöistä. Lisäksi mitä merkitystä niillä päästöillä oikeasti on. Tosiasiallisesti ihmiset pilaavat terveytensä pääsääntöisesti huonoilla itse valitsemmillaan elämäntavoilla.

        Tutkimuksissa on todettu, että raskaan liikenteen isoissa moottoreissa toimivat jo nykyisetkin puhdistusjärjestelmät melko hyvin, mutta henkilöautojen pienissä dieseleissä ei ilman kohtuullisia lisäkustannuksia.
        Öljyalan asiantuntijat ennustavat, että diesel, erityisesti biopohjainen diesel, tulee olemaan käyttökelpoinen polttoaine vielä kauan ja tällä sektorilla suomalainen Neste on maailman johtava yhtiö. Neste on saanut kiitosta jopa Kalifornialaisilta, jotka ovat hyvin ympäristötietoisia.
        Pienten dieseleitten poistuminen nopeassa tahdissa vauhdittaa bensiinihybridien myyntiä, joka näkyy jo Suomenkin tilastoissa. Sähköautoinfra ei toimi vielä tällä vuosikymmenellä, joten muuta vaihtoehtoa ei ole jos aikoo ajella omalla autolla.
        Mustapekka on jäämässä niitten käteen, jotka uskovat pieniin dieselkoneisiin.


      • ei.hätää
        musta.pekka.käteen kirjoitti:

        Tutkimuksissa on todettu, että raskaan liikenteen isoissa moottoreissa toimivat jo nykyisetkin puhdistusjärjestelmät melko hyvin, mutta henkilöautojen pienissä dieseleissä ei ilman kohtuullisia lisäkustannuksia.
        Öljyalan asiantuntijat ennustavat, että diesel, erityisesti biopohjainen diesel, tulee olemaan käyttökelpoinen polttoaine vielä kauan ja tällä sektorilla suomalainen Neste on maailman johtava yhtiö. Neste on saanut kiitosta jopa Kalifornialaisilta, jotka ovat hyvin ympäristötietoisia.
        Pienten dieseleitten poistuminen nopeassa tahdissa vauhdittaa bensiinihybridien myyntiä, joka näkyy jo Suomenkin tilastoissa. Sähköautoinfra ei toimi vielä tällä vuosikymmenellä, joten muuta vaihtoehtoa ei ole jos aikoo ajella omalla autolla.
        Mustapekka on jäämässä niitten käteen, jotka uskovat pieniin dieselkoneisiin.

        Löpöä riittää vielä pitkään omassa tilatankissa. Eivät traktorit, puimurit ja viljankuivaamot käy bensalla eikä sähköllä koskaan.


      • tietämättömyysKukkii kirjoitti:

        miten luulet raskaan liikenteen kuljetukset hoidettavan? Henkilöautot tuottavat vain pienen osan päästöistä. Lisäksi mitä merkitystä niillä päästöillä oikeasti on. Tosiasiallisesti ihmiset pilaavat terveytensä pääsääntöisesti huonoilla itse valitsemmillaan elämäntavoilla.

        En ole puhunut raskaastakalustosta mitään vaan HENKILOAUTOISTA puhutaan! Saatana miten tyhmiä ihmisiä nykyään oikein on ?


    • TOYOTAN johdossa epäillään niin ikään dieselautojen valmistamisen kannattavuutta. Yhtiön johtoon kuuluva Koei Saga sanoi marraskuussa Autocar-lehden haastattelussa, että kiristyvät päästövaatimukset nostavat dieselautojen valmistuskustannuksia samaan aikaan, kun polttomoottorin ja sähkön yhteisvoimin liikkuvien hybridiautojen kustannukset laskevat.

      http://www.hs.fi/autot/art-2000005167839.html

    • kukaMaksaaSähköverkon

      Samalla tapaa hybridejä vääristellään laboratorioiden arvojen mukaan, mutta poliittisesti kukaan ei uskalla asiaan puuttua, koska autoja halutaan sähköistää.
      Tosin on laskettu kuinka typerää olisi sijoittaa kaikkiin autoihin riittävästi akkuja ja maailmalle latauspisteitä, joten on tultu siihen tulemaan, että sähköjohtimet tai teiden varustaminen induktiivisellä latausverkostolla tulisi kokonaisuutena halvemmaksi.
      Eli tosielämässä diesel kulkee vielä todella pitkään varsinkin pakettiautoissa ja raskaassa liikenteessä. Hlöautoissa voidaan ehkä siirtyä sähköön/hybridiin kokonaan joskus 30-50 vuoden päästä.

    • Diesel tarjonta on jo nyt supistunut ja se tulee jatkumaan henkilöautoissa. Toyota on jo jättänyt dieselin pois 2 mallistaan. Toyotan hybridit ei tartte yhtäkään lataus asemaa siksi niitä myydään kiihtyvällä tahdilla autoja menee niinpaljon kuin tehtaat pystyy tekemään. voi hyvin olla ettei 5v päästä enää saa uutta dieseliautoa kaupasta ostettua. Vanhat toki on liikenteessä vielä noin 15-20v Suomessa jos ei jotain tehdä niiden poistamiseksi.

    • Japsipaaliinsiis

      Hyvä juttu. Ei tarvitse pähkäillä autovalintojen kanssa pitkään aikaan. Ajan dieselini paaliin. Hyvä että tuli ruostesuojattua, nelivetokin vielä. Raskas liikenne ajaa dieselillä joten polttoainettakin tarjolla kohtuuhintaan. Ehkäpä 10 vuoden päästä autoverokin on poistettu. Ja auto ei ole eurorottelo vaan Japanissa valmistettu japsi joten tulee toimimaan.

    • afrikkaan

      Meppien perse aukkoon naulat sujahtaa, pikku käryt ei haittaa suuripäistä kansaa!

    • vieläPitkäändieseleitä

      Mitä väliä jos dieselin valmistus joskus loppuu? Jokainen valmistaja tekee sen jälkeen viimeistään hybridejä, sähköautoja tai jotain muuta mikä on silloin "muodissa" ja määräysten mukaisia.
      Nyt on jo käynyt, että muut ovat menneet tai menevät ohi Toyotan halpishybrideistä ja siksi en oikein ymmärrä miksi Terot kusevat omaan nilkkaansa ja hypettävät noita halpishybridejä jotka ovat kurjia.

      • Terot.ovat.oppineet

        vuosien ja vuosikymmenten aikana , mitkä autot toimivat luotettavasti ja kestävät. He tietävät myös ne valmistajat jotka tuottavat nykyisin selvää paskaa ja huijaavat sekä ihmisiä että viranomaisia. Seurauksena ihmiset lopettavat huijariautojen ostamisen ja viranomaiset sakottavat ankarasti ja ostattavat huijarivalmistajalla autot takaisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kunpa minä tietäisin

      Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2577
    2. paras asia kaivatussasi?

      ❤️‍🔥
      Ikävä
      127
      2263
    3. Syitä välttelyyn

      En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      111
      1941
    4. Vihaan sua todella paljon.

      Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      128
      1926
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

      Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      12
      1653
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

      Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      146
      1220
    7. Miksi kaivattunne

      ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1095
    8. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

      Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      26
      1085
    9. Pelottaa kohdata hänet

      En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1051
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

      Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      36
      999
    Aihe