puhelin, netti Kuubassa?

control freak

Miten toi yhteydenpito Suomeen onnistuu Kuubasta. Pitääkö paikkansa että Soneran liittymällä vain Havannasta voi soittaa Suomeen??
Entäs sähköposti? Nettikahviloita ei varmaan ihan joka kylässä, mutta löytyykö muualtakin ,kuin Havannasta?
Nyt varmaan joku hymyilee, mutta oisko parempi ottaa esim Hotmail tai Yahoo osoite postia varten, vai aukeeko esim Welhon posti ihan samaan tahtiin??

5

1526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • chiquita

      Kännykkäpuheluista: ovat tosi kalliita Kuubasta... sähköpostit ehkä parempi tapa olla yhteydessä, paitsi jos ei kustannuksista väliä. Tekstiviestitkin tietysti ovat mahdollisia.

      Oman operaattorin kuuluvuus kannattaa tarkistaa aina kyseiseltä yhtiöltä. Kyllä muualtakin yhteyden saa kuin Havannasta, eli yleensä ainakin isoimmista kaupungeista ja turistikeskuksista eli esim. Santiago de Cubasta, Varaderosta yms. mutta kuuluvuus vaihtelee kovin.....

      Itse en kännykkää Kuubassa ole mukana pitänyt, koska olen hoitanut yhteydet kotimaahan sähköpostilla. Ja Kuubassa taas olen käyttänyt ihan perinteisiä lankapuhelimia. Niitä on sekä Kuuban sisäisiä puheluja varten että ulkomaan puheluja varten.

      Kyllä useimmista vähänkin isommista kaupungeista löytää paikan, jossa pääsee nettiin, siis nimenomaan turistit. Ongelmana saattaa joskus olla se, että linjat on poikki.... mutta kyllä yhteydet aika hyvin toimii.

      Welhon toimivuudesta en osaa sanoa, kun en sitä käytä. Onko se netin kautta toimiva vai omalla koneellasi? Jos netissä, luulisi toimivan. Joskus olen huomannut eroja hotmailin ja yahoon sivujen avautumisen välillä.... Itse olen käyttänyt lähinnä jälkimmäistä.

    • Marian

      En soittanut Suomeen Kuubasta, mutta tekstiviestit menevät ja tulevat perille, tosin osoittautuivat melko hintaviksi! Nettikahviloita on (mutta Havannassa tietty enemmän kuin pienemmissä paikoissa, joista ei aina löytynyt), mutta niiden kanssa kannattaa olla kärsivällinen. Jonotusta ja kokemukseni mukaan yhteydet melko hitaat. Ei myöskään kovin edullista, joissain paikoissa 2-3 cuc/ 30 min. Riippuu tietysti paljonko nettiä matkan aikana käyttää.

      • Temppa

        Mä en saanut puheyhteyttä kännykällä Suomeen, mutta tekstiviestit lähtivät loistavasti! Hiukan jännittää millainen on seuraava puhelinlasku!!


      • Sanna
        Temppa kirjoitti:

        Mä en saanut puheyhteyttä kännykällä Suomeen, mutta tekstiviestit lähtivät loistavasti! Hiukan jännittää millainen on seuraava puhelinlasku!!

        Heippa! Palasin juuri viime viikolla Kuubasta, ja ainakaan minun puhelimeni ei toiminut lainkaan matkan aikana. Vietin ensimmäisen viikon Varaderossa ja toisen Habanassa, enkä kummassakaan paikassa saanut puhelinta toimimaan. En sitten tiedä paljonko liittymät vaikuttaa tähän.. (Itselläni on DNA) Netin käyttä kahvilassa maksoi 6 peso convertiblea tunnista, ja vaikka yhteys olikin aika hidasta niin ainakin luukku.com toimi hyvin.


      • Pera
        Sanna kirjoitti:

        Heippa! Palasin juuri viime viikolla Kuubasta, ja ainakaan minun puhelimeni ei toiminut lainkaan matkan aikana. Vietin ensimmäisen viikon Varaderossa ja toisen Habanassa, enkä kummassakaan paikassa saanut puhelinta toimimaan. En sitten tiedä paljonko liittymät vaikuttaa tähän.. (Itselläni on DNA) Netin käyttä kahvilassa maksoi 6 peso convertiblea tunnista, ja vaikka yhteys olikin aika hidasta niin ainakin luukku.com toimi hyvin.

        ...ollessani siellä helmikuussa. Itse en soittanut, mutta vastasin kerran aamuyöstä epähuomiossa puhelimeeni, ja siellä joku lehtikauppias tarjosi sitkeästi tuotteitaan. Tekstiviestit toimivat myös OK. ja maksoivat 0,88 euroa/kpl.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      531
      5799
    2. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      102
      1976
    3. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1961
    4. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      108
      1767
    5. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      62
      1578
    6. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      28
      1577
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1335
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      59
      1194
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      66
      1035
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      1005
    Aihe